1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
19.10.2012 № 818
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 листопада 2012 р.
за № 1864/22176
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я № 1317 від 25.07.2022 )
Про затвердження Порядку ведення реєстру хворих на туберкульоз
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 218 від 03.02.2022 )
На виконання абзацу другого пункту 3 частини першої статті 6 Закону України "Про протидію захворюванню на туберкульоз" та з метою підвищення ефективності медичної допомоги хворим на туберкульоз, забезпечення своєчасності її надання, достовірності статистичної інформації та адміністративних даних НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок ведення реєстру хворих на туберкульоз (далі - Порядок), що додається.
2. Міністру охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь (головних управлінь) охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити впровадження Порядку.
3. Державному закладу "Всеукраїнський центр контролю за туберкульозом Міністерства охорони здоров’я України":
3.1. Організувати для працівників закладів охорони здоров’я всіх форм власності та підпорядкування здійснення методичного забезпечення зі збирання та обробки інформації, що вводиться до реєстру хворих на туберкульоз.
3.2. Здійснювати методологічне керівництво та контроль за організацією збирання та обробкою інформації, що вводиться до електронного реєстру хворих на туберкульоз.
4. Департаменту реформ та розвитку медичної допомоги забезпечити подання цього наказу у встановленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра О. Толстанова.
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Віце-прем’єр-міністр України -
Міністр


Р. Богатирьова
ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби України
з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу
та інших соціально небезпечних захворювань

Перший заступник Голови
Спільного представницького органу
сторони роботодавців на національному рівні

Перший заступник
Керівника Спільного представницького органу
для ведення колективних переговорів
та соціального діалогу на національному рівні

Міністр оборони України

Заступник Голови Служби безпеки України




Т. Александріна



О. Мірошниченко




Г.В. Осовий

Д.А. Саламатін

В. Породько
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони
здоров’я України
19.10.2012 № 818
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 листопада 2012 р.
за № 1864/22176
ПОРЯДОК
ведення реєстру хворих на туберкульоз
( У тексті Порядку слова "Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних мережах" замінено словами "Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах" згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 218 від 03.02.2022 )
І. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру ведення реєстру хворих на туберкульоз на центральному (органів державної влади, Національної академії наук та Національної академії медичних наук, до сфери управління яких входять заклади охорони здоров'я), обласному (республіканському в Автономній Республіці Крим, міському у містах Києві та Севастополі), районному (міському у містах обласного значення) рівнях закладами охорони здоров’я, які здійснюють діагностику туберкульозу та надають медичну допомогу хворим на туберкульоз, незалежно від їх форми власності та підпорядкування (далі - Протитуберкульозний заклад).
1.2. Положення цього Порядку поширюються на заклади охорони здоров'я всіх форм власності та підпорядкування, які здійснюють діагностику туберкульозу та надають медичну допомогу хворим на туберкульоз.
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
адміністратор другого рівня - посадова особа, яка здійснює контроль за наповненням реєстру баз персональних даних хворих на туберкульоз у межах компетенції відповідного органу державної влади, підприємства, установи, організації, певного регіону, моніторинг роботи реєстру баз персональних даних хворих на туберкульоз (далі - Реєстр) та коригування структури відомостей про хворих на туберкульоз (далі - Відомості).
адміністратор Реєстру - центральний орган виконавчої влади у сфері охорони здоров’я або його структурний підрозділ, що здійснює заходи зі створення та супроводу програмного забезпечення Реєстру, збереження та захисту бази даних Реєстру, відповідає за його функціонування та надає доступ до нього;
база персональних даних - іменована сукупність упорядкованих персональних даних хворих на туберкульоз в електронній формі;
володільці баз персональних даних - Протитуберкульозні заклади;
користувачі - працівники Протитуберкульозних закладів, які визначені відповідними наказами Протитуберкульозних закладів відповідальними особами за ведення Реєстру та нерозголошення Відомостей, які стали їм відомі при роботі з Реєстром;
реєстр баз персональних даних хворих на туберкульоз - інформаційна система збору, накопичення, обробки, оновлення, використання та поширення Відомостей, що складається з баз персональних даних;
розпорядник бази персональних даних - Міністерство охорони здоров’я України.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, що наведені в Основах законодавства України про охорону здоров’я, Законах України "Про протидію захворюванню на туберкульоз", "Про захист персональних даних", "Про інформацію", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про Концепцію Національної програми інформатизації", "Про Національну програму інформатизації", "Про електронні документи та електронний документообіг" і "Про електронний цифровий підпис" та інших нормативно-правових актах.
1.4. Реєстр є інформаційним ресурсом Міністерства охорони здоров’я України, який ведеться з використанням інформаційних технологій та електронного документообігу.
1.5. Ведення та оновлення Реєстру здійснюються в електронному вигляді шляхом реалізації єдиної технологічної політики з урахуванням державних, галузевих і адаптованих міжнародних стандартів у сфері інформаційних технологій.
1.6. Ведення Реєстру здійснюється державною мовою.
1.7. Збір та обробка персональних даних здійснюються відповідно до вимог Закону України "Про захист персональних даних".
ІІ. Мета ведення Реєстру
2.1. Метою ведення Реєстру є підвищення ефективності медичної допомоги хворим на туберкульоз, забезпечення своєчасності її надання, достовірності статистичної інформації та адміністративних даних шляхом:
збирання, зберігання, оновлення та обробки Відомостей;
ідентифікації хворих на туберкульоз;
формування узагальнених статистичних та аналітичних даних і звітів щодо показників захворюваності, смертності та факторів, що впливають на перебіг хвороби.
2.2. Основними цільовими показниками Реєстру є:
створення та налагодження єдиного електронного обліку хворих на туберкульоз;
проведення постійного моніторингу та оцінки протитуберкульозних заходів, аналізу захворюваності, смертності, результатів лікування та інше у розрізі різноманітних інформаційних категорій (території, діагнози, дані про хворих тощо);
підвищення достовірності статистичної інформації та адміністративних даних у сфері протидії туберкульозу шляхом автоматизації методів обліку, узагальнення та аналізу інформації стосовно хворих на туберкульоз, а також створення автоматизованих схем контролю за обліком та узагальненням інформації, зменшення впливу людського фактора на її достовірність;
створення можливостей для оперативного доступу медичного персоналу до необхідної інформації щодо захворювання та лікування хворих на туберкульоз.
ІІІ. Вимоги до формування та функціонування Реєстру
3.1. Основними вимогами до формування Реєстру є:
створення єдиної електронної бази персональних даних для забезпечення максимальної автоматизації збору, накопичення, обробки, оновлення, використання та поширення Відомостей та спрощення управління інформаційними потоками в системі;
формування розділу "Модуль управління випадками" - інформаційної частини Реєстру на підставі Відомостей Протитуберкульозних закладів;
формування Реєстру як бази персональних даних, що пов’язані між собою та надають можливість віддаленого доступу для Протитуберкульозних закладів за допомогою захищених цифрових каналів зв’язку;
програмне забезпечення Реєстру, що відповідає чинному законодавству України і забезпечує санкціонований доступ до інформації на різних рівнях, введення ідентифікаторів та паролів користувачам, захист програмного продукту та даних;
максимально простий інтерфейс у частині програмного комплексу;
забезпечення конфіденційності інформації про хворих на туберкульоз, яка буде оброблятись у Реєстрі.
3.2. Основними вимогами до функціонування Реєстру є:
здійснення єдиного електронного обліку хворих на туберкульоз; актуальність, достовірність узагальненої статистичної інформації та адміністративних даних;
забезпечення оперативного доступу до Реєстру користувачів Протитуберкульозних закладів з використанням відповідних адміністративних заходів (забезпечення безпеки, авторизація, рівні допуску тощо);
своєчасне оновлення Відомостей, зазначених у Реєстрі, у разі їх зміни;
забезпечення моніторингу Відомостей; збір, накопичення, оновлення, використання, поширення, підвищення достовірності Відомостей, що використовуються у Протитуберкульозних закладах;
функціонування на базі модульності та сучасних інформаційних технологій в режимі постійного доступу з впровадженими засобами автоматичного централізованого резервування та відновлення Відомостей;
адміністрування повнофункціональними засобами керування доступом до Реєстру;

................
Перейти до повного тексту