1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНЕ АНТИКОРУПЦІЙНЕ БЮРО УКРАЇНИ
НАКАЗ
07.12.2016 № 1062/353
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 грудня 2016 р.
за № 1729/29859
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів № 144/32 від 03.03.2021 )
Про затвердження Порядку взаємодії Державної служби фінансового моніторингу України та Національного антикорупційного бюро України
Відповідно до підпунктів 4, 5 частини другої статті 18 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", Законів України "Про Національне антикорупційне бюро України", "Про запобігання корупції" і "Про оперативно-розшукову діяльність", Кримінального процесуального кодексу України та з метою визначення порядку надання Державною службою фінансового моніторингу України узагальнених матеріалів Національному антикорупційному бюро України та їх розгляду
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок взаємодії Державної служби фінансового моніторингу України та Національного антикорупційного бюро України, що додається.
2. Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України (Романюк Ю.П.) спільно з Департаментом фінансових розслідувань Державної служби фінансового моніторингу України (Хилюк В.П.), Управлінням аналітики та обробки інформації Національного антикорупційного бюро України (Джан Р.М.) подати цей наказ в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Керівникам відповідних структурних та територіальних управлінь Національного антикорупційного бюро України та Державної служби фінансового моніторингу України довести цей наказ до відома співробітників та встановити контроль за його виконанням відповідно до вимог законодавства України.
4. Керівникам відповідних структурних та територіальних управлінь Національного антикорупційного бюро України внести пропозиції керівництву Національного антикорупційного бюро України щодо призначення уповноважених співробітників для організації на постійній основі взаємодії з Державною службою фінансового моніторингу України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр фінансів України О. Данилюк
Директор Національного
антикорупційного
бюро України


А. Ситник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України,
Національного
антикорупційного бюро України
07.12.2016 № 1062/353
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 грудня 2016 р.
за № 1729/29859
ПОРЯДОК
взаємодії Державної служби фінансового моніторингу України та Національного антикорупційного бюро України
І. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблений на виконання Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (далі - Закон), Закону України "Про Національне антикорупційне бюро" (далі - Закон про Національне бюро) та відповідно до Угоди про міжвідомче та інформаційне співробітництво між Національним антикорупційним бюро України (далі - Національне бюро) та Державною службою фінансового моніторингу України (Держфінмоніторинг) від 30 червня 2015 року №1.
2. Цей Порядок визначає механізм та систему взаємодії Держфінмоніторингу та Національного бюро.
3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
додатки до узагальнених матеріалів - копії документів, які стосуються відомостей про фінансові операції, та інша інформація, пов'язана з узагальненими матеріалами, у письмовій та/або електронній формі (за наявності);
експертна комісія - комісія Держфінмоніторингу з розгляду узагальнених матеріалів і додаткових узагальнених матеріалів, підготовлених для подання правоохоронним та розвідувальним органам;
надання узагальнених матеріалів - дії посадових осіб Держфінмоніторингу щодо передачі в установленому порядку Національному бюро узагальнених матеріалів у письмовій та/або електронній формі;
реєстрація (облік) узагальнених матеріалів - присвоєння Держфінмоніторингом кожному узагальненому матеріалу реєстраційного номера, а також їх реєстрація, взяття на облік та фіксація в облікових журналах, книгах, реєстрах у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, Національним бюро;
розгляд узагальнених матеріалів - перевірка Національним бюро у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, відомостей, викладених в узагальнених матеріалах, вжиття необхідних заходів та прийняття рішень відповідно до законодавства.
Інші терміни та поняття вживаються у значеннях, визначених Законом та Законом про Національне бюро.
4. Національне бюро та Держфінмоніторинг взаємодіють за такими напрямами:
надання та розгляд одержаних узагальнених матеріалів;
обмін інформацією;
подання та виконання запитів;
створення спільних робочих груп.
5. Обмін інформацією між Національним бюро та Держфінмоніторингом здійснюється у паперовій та/або електронній формі відповідно до вимог законодавства.
6. Співробітники Держфінмоніторингу та Національного бюро в установленому законодавством порядку беруть участь у заходах у сфері протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
ІІ. Надання узагальнених матеріалів
1. Інформація про фінансову операцію або сукупність пов’язаних між собою фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, а також про клієнта, одержана Держфінмоніторингом у встановленому законодавством порядку, обробляється та аналізується на предмет наявності достатніх підстав:
вважати, що фінансова операція або сукупність пов’язаних між собою фінансових операцій можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму чи фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
підозрювати, що фінансова операція або клієнт пов’язані із вчиненням іншого суспільно небезпечного діяння, яке визначене Кримінальним кодексом України як злочин, що не стосується легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення.
У разі встановлення вищезазначених підстав Держфінмоніторинг у визначені цим Порядком строки надає Національному бюро відповідні узагальнені матеріали.
2. Узагальнені матеріали та додаткові узагальнені матеріали готуються Держфінмоніторингом у письмовій та/або електронній формі.
3. Узагальнені матеріали та додаткові узагальнені матеріали згідно із Законом містять інформацію з обмеженим доступом.
У разі якщо узагальнені матеріали та додаткові узагальнені матеріали мають додатки, які містять інформацію з обмеженим доступом, в узагальнених матеріалах та додаткових узагальнених матеріалах робиться відповідний запис.
4. Структура узагальнених матеріалів:
зміст;
преамбула;
описові розділи, до яких включаються:
резюме;
мотивований висновок;
додатки (за наявності).
5. Узагальнені матеріали повинні містити такі відомості:
1) обов’язково:
реєстраційний номер, дату, умовне найменування, підпис уповноваженої особи Держфінмоніторингу;
короткий опис фінансової операції або сукупності пов’язаних між собою фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення, з відображенням дати та суми, на яку проведено фінансові операції, місця та обставин їх здійснення, взаємовідносин, а також зв’язків між особами, які їх вчинили, або;
опис фінансової операції або сукупності пов’язаних між собою фінансових операцій, які можуть бути пов’язані із суспільно небезпечним діянням, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, з відображенням дати та суми, на яку проведено фінансові операції, місця та обставин їх здійснення, взаємовідносин, а також зв’язків між особами, які їх вчинили;
опис фінансової операції або сукупності пов’язаних між собою фінансових операцій, щодо яких є підозра, що фінансова операція або клієнт пов’язані із вчиненням іншого суспільно небезпечного діяння, яке визначене Кримінальним кодексом України як злочин, що не стосується легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення, з відображенням переліку осіб, які брали участь у здійсненні фінансових операцій, відомостей, що їх ідентифікують, дати та суми, на яку проведено фінансові операції, місця та обставин їх здійснення, взаємовідносин, а також зв’язків між особами, які їх вчинили;
опис достатніх підстав, які дають можливість вважати, що фінансові операції або сукупність пов’язаних між собою фінансових операцій можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення, або
опис достатніх підстав, які дають можливість вважати, що фінансові операції або сукупність пов’язаних між собою фінансових операцій можуть бути пов’язані із вчиненням іншого суспільно небезпечного діяння, яке визначене Кримінальним кодексом України як злочин, що передує легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
схему фінансових операцій;
мотивований висновок про те, що фінансові операції можуть здійснюватися з метою легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення або можуть здійснюватися з метою вчинення іншого суспільно небезпечного діяння, яке визначене Кримінальним кодексом України як тяжкий злочин, що не стосується легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення;
2) за наявності:
перелік осіб, які брали участь у здійсненні фінансових операцій, їх ідентифікаційні дані, а також копії документів;
інші відомості.
6. При формуванні узагальнених матеріалів для аналізу фінансових операцій та/або у разі необхідності отримання інформації від підрозділу фінансової розвідки іншої держави або надання такої інформації Держфінмоніторингом використовуються документи (відомості), надані Національним бюро про фінансові операції, стосовно яких є підозра, що вони пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму, фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення або вчиненням іншого кримінального правопорушення, підслідність якого визначено за Національним бюро, та/або пов’язані з особами, стосовно яких застосовано міжнародні санкції.
Інформація, яка надається відповідно до цього пункту, повинна (за наявності) містити відомості та ідентифікаційні дані осіб, перелік яких визначено в додатку 1 до цього Порядку.
Надання інформації Держфінмоніторингу здійснюється Національним бюро з дотриманням вимог законодавства щодо розголошення відомостей досудового розслідування та вимог законодавства у сфері охорони інформації з обмеженим доступом.
Держфінмоніторинг у разі необхідності звернення (запиту) до підрозділу фінансової розвідки іноземної держави використовує інформацію, надану Національним бюро щодо фінансових операцій, стану розгляду узагальнених матеріалів, кримінальних проваджень, у тому числі з обмеженим доступом, у разі наявності дозволу Національного бюро.
За відсутності такого дозволу інформація Національного бюро не може бути використана при зверненні (запиті) до підрозділу фінансової розвідки іноземної держави.
У разі наявності в узагальненому матеріалі інформації підрозділу фінансової розвідки іноземної держави, яким надано дозвіл на передачу цієї інформації конкретному правоохоронному органу, такі узагальнені матеріали передаються зазначеному правоохоронному органу.
7. У разі наявності у Держфінмоніторингу додаткової інформації, що стосується раніше направлених Національному бюро узагальнених матеріалів, Держфінмоніторинг формує та надає Національному бюро додаткові узагальнені матеріали.
Додаткові узагальнені матеріали є невід’ємною частиною узагальнених матеріалів.
8. У разі наявності у Держфінмоніторингу додаткової інформації, що стосується раніше направлених Національному бюро та/або правоохоронним органам, їх територіальним підрозділам узагальнених матеріалів, за результатами розгляду яких оперативно-розшукові справи закриті або досудове розслідування закінчено, Держфінмоніторинг може сформувати узагальнені матеріали, які подаються на розгляд експертної комісії, для прийняття рішення щодо їх направлення Національному бюро та/або правоохоронним органам, їх територіальним підрозділам.
Якщо за результатами розгляду раніше наданого узагальненого матеріалу Національним бюро розпочато кримінальне провадження або узагальнений матеріал розглядається (використовується) у ході досудового розслідування, додаткові узагальнені матеріали надаються безпосередньо Національному бюро, якщо інше ним не зазначено.
9. Рішення про наявність достатніх підстав для передачі узагальнених матеріалів Національному бюро приймається експертною комісією, склад і повноваження якої затверджуються окремим наказом Держфінмоніторингу.
До участі в засіданнях експертної комісії на підставі листа Держфінмоніторингу можуть запрошуватися представники Національного бюро, кандидатури та кількість яких затверджуються окремим розпорядчим документом Національного бюро, про що інформується Держфінмоніторинг.
Представники Національного бюро, які залучаються до участі в засіданнях експертної комісії, наділені консультативно-дорадчими функціями та мають право:
знайомитися з короткими описами проектів узагальнених (додаткових узагальнених) матеріалів (у табличній формі) та схемами фінансових операцій;
вносити пропозиції щодо наявності або відсутності достатніх підстав для передачі узагальнених матеріалів Національному бюро або до іншого правоохоронного органу, його територіального підрозділу;
вносити пропозиції щодо обсягу і строку доопрацювання узагальнених матеріалів;
вносити пропозиції щодо визначення правоохоронного органу, його територіального підрозділу, до якого рекомендується передати узагальнені матеріали;
інформувати про стан розгляду узагальнених (додаткових узагальнених) матеріалів, раніше переданих до Національного бюро;
вносити пропозиції щодо отримання копій узагальнених (додаткових узагальнених) матеріалів.
10. До Національного бюро направляється лише один примірник узагальненого матеріалу.
У разі здійснення Національним бюро досудового розслідування у кримінальному провадженні за ознаками злочинів, передбачених статтями Кримінального кодексу України, підслідність яких визначено частиною п’ятою статті 216 Кримінального процесуального кодексу України , за фінансовими операціями, які безпосередньо або опосередковано пов’язані з операціями, відображеними в узагальненому матеріалі, наданому іншому правоохоронному органу, його територіальному підрозділу, за наявності їх згоди Національному бюро надається копія такого узагальненого матеріалу відповідно до рішення експертної комісії Держфінмоніторингу.
Копії узагальнених матеріалів надаються Національному бюро відповідно до рішення експертної комісії Держфінмоніторингу без згоди іншого правоохоронного органу, його територіального підрозділу у разі закриття кримінального провадження, наявності відповідного рішення суду або закриття оперативно-розшукової справи за реабілітуючими підставами.
Надання Національному бюро копії узагальненого матеріалу, який містить інформацію підрозділу фінансової розвідки іноземної держави, який надав дозвіл на передачу інформації конкретному правоохоронному органу, не допускається без згоди підрозділу фінансової розвідки іноземної держави.
Документ на отримання копії узагальненого матеріалу повинен бути викладений на офіційному бланку встановленої форми за підписом керівника підрозділу детективів Національного бюро (чи його заступника).
11. Строк передачі узагальнених матеріалів до Національного бюро не повинен перевищувати трьох робочих днів з дня прийняття рішення експертною комісією Держфінмоніторингу.
12. У разі прийняття Держфінмоніторингом рішення про подальше зупинення фінансової операції відповідно до частини другої статті 17 Закону та/або зупинення видаткових фінансових операцій відповідно до частини третьої статті 17 Закону передача узагальнених матеріалів до Національного бюро здійснюється у строк, встановлений пунктом 3 розділу V цього Порядку.
13. Узагальнені матеріали, додаткові узагальнені матеріали (за наявності) та додатки до них (за наявності) надаються Національному бюро на паперових та/або магнітних, та/або інших матеріальних носіях інформації разом з відповідним супровідним листом за підписом Голови Держфінмоніторингу або його заступника.
14. У супровідному листі зазначаються коротке умовне найменування узагальненого матеріалу, його реєстраційний номер, підозри щодо вчинення кримінального правопорушення, наявність додатків, інформація про день закінчення строку зупинення фінансової операції та/або видаткової фінансової операції у разі, якщо таке рішення прийнято Держфінмоніторингом відповідно до частин другої та/або третьої статті 17 Закону, а також інформація щодо раніше направлених узагальнених матеріалів.
15. Копії документів, які надійшли до Держфінмоніторингу після надання узагальненого матеріалу до Національного бюро та які не містять відомостей щодо проведення нових фінансових операцій, можуть надаватися Національному бюро окремим супровідним листом як додатки до узагальненого матеріалу або до додаткового узагальненого матеріалу.
Додатки (за наявності) до узагальненого матеріалу або до додаткового узагальненого матеріалу є його невід'ємною частиною.
16. Національному бюро заборонено передавати будь-кому інформацію, одержану від Держфінмоніторингу у вигляді узагальнених матеріалів та додаткових узагальнених матеріалів, за винятком випадків передачі її до інших правоохоронних органів для використання відповідно до законодавства України.
17. Додаткові узагальнені матеріали до раніше переданих Національному бюро узагальнених матеріалів (за наявності) подаються Держфінмоніторингом до Національного бюро.
У разі передачі Національним бюро узагальнених матеріалів та/або матеріалів їх розгляду до іншого правоохоронного органу додаткові узагальнені матеріали направляються до відповідного правоохоронного органу.
ІІІ. Реєстрація та розгляд узагальнених матеріалів
1. Реєстрація та розгляд узагальнених матеріалів Національним бюро здійснюється у визначеному законодавством України порядку.
2. Отримані узагальнені матеріали Національне бюро використовує у межах своєї компетенції, здійснюючи досудове розслідування у кримінальних провадженнях у порядку, визначеному Кримінальним процесуальним кодексом України.
3. Узагальнені матеріали, які містять підозри щодо відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення, використовуються Національним бюро для вжиття заходів щодо протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму, фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення та іншим суспільно-небезпечним діянням.
4. Реєстрація узагальнених матеріалів і додаткових узагальнених матеріалів, отриманих від Держфінмоніторингу, здійснюється Національним бюро відповідно до законодавства України, у тому числі законодавства, яке регламентує порядок використання інформації з обмеженим доступом.
5. Національне бюро, отримавши узагальнений матеріал або додатковий узагальнений матеріал, не пізніше п’яти робочих днів з моменту його реєстрації (обліку) надає Держфінмоніторингу відомості щодо дати і номера реєстрації, проведеної відповідно до вимог кримінального процесуального законодавства України, в тому числі наявну інформацію про попередню правову кваліфікацію кримінального правопорушення.
6. Якщо узагальнений матеріал, та/або додатковий узагальнений матеріал, або матеріали розгляду узагальненого матеріалу відповідно до законодавства передаються Національним бюро до іншого правоохоронного органу або до його територіального підрозділу, Національне бюро, що передає такі документи, надсилає на адресу Держфінмоніторингу повідомлення із зазначенням реквізитів супровідного листа та узагальненого та/або додаткового узагальненого матеріалу.
7. У всіх випадках передачі Національним бюро Держфінмоніторингу інформації та/або документів про результати розгляду узагальнених матеріалів у супровідному листі обов’язково зазначається інформація щодо узагальненого матеріалу, у тому числі його реєстраційний номер у Держфінмоніторингу.
ІV. Інформування щодо стану розгляду узагальнених матеріалів
1. Національне бюро протягом п’яти робочих днів з моменту прийняття рішення за результатами розгляду узагальнених матеріалів та додаткових узагальнених матеріалів надає Держфінмоніторингу інформацію відповідно до переліку відомостей про стан розгляду узагальнених матеріалів Національним антикорупційним бюро України, наведеного в додатку 2 до цього Порядку.
2. Для інформування суб’єктів первинного фінансового моніторингу Національне бюро подає до Держфінмоніторингу відомості про вручення особі письмового повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, про закриття кримінального провадження, розпочатого за повідомленням такого суб’єкта, яке надійшло до Держфінмоніторингу відповідно до вимог статей 6, 10, 12, 17 Закону, а також за наявності інформацію про ухвалені судами рішення за такими кримінальними провадженнями згідно з повідомленням щодо прийнятого процесуального рішення за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку.

................
Перейти до повного тексту