1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕЛЕКТРОННИХ КОМУНІКАЦІЙ, РАДІОЧАСТОТНОГО СПЕКТРА ТА НАДАННЯ ПОСЛУГ ПОШТОВОГО ЗВ’ЯЗКУ
ПОСТАНОВА
06.09.2023 № 344
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 вересня 2023 р.
за № 1700/40756
Про затвердження Порядку розгляду спорів між постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг
Відповідно до частини першої статті 24 Закону України "Про електронні комунікації", пункту 6 частини четвертої статті 4 Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку", Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок розгляду спорів між постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг, що додається.
2. Департаменту правового забезпечення в установленому законодавством порядку подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.

Голова

О. Животовський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної
комісії, що здійснює державне
регулювання у сферах
електронних комунікацій,
радіочастотного спектра
та надання послуг поштового
зв’язку
06 вересня 2023 року № 344
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 вересня 2023 р.
за № 1700/40756
ПОРЯДОК
розгляду спорів між постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг
1. Загальні положення
1. Цей Порядок встановлює процедуру та правила позасудового розгляду Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку, спорів, що виникають між постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг (далі - спір).
2. НКЕК здійснює врегулювання спорів, що виникають між постачальниками електронних комунікаційних мереж та/або послуг (далі - Постачальники) у зв’язку з реалізацією їх прав та/або виконанням їхніх обов’язків:
1) передбачених Законом України "Про електронні комунікації" (далі - Закон) або прийнятими відповідно до нього нормативно-правовими актами, що врегульовують відносини, зокрема щодо:
взаємоз’єднання мереж, що виникають на будь-яких етапах укладення, зміни, виконання та розірвання договору про взаємоз’єднання мереж;
доступу до мереж та інфраструктури електронних комунікацій, що виникають на будь-яких етапах укладення, зміни, виконання та розірвання договору про доступ;
національного роумінгу та перенесення номерів;
здійснення передбачених Законом заходів із спільного інвестування та розгортання електронних комунікаційних мереж;
2) передбачених договором, який регулює відносини, визначені Законом.
3. Цей Порядок визначає вимоги щодо:
1) форми, змісту і порядку подання заяв для вирішення спорів;
2) проведення переговорів між сторонами з метою врегулювання спору;
3) надання та збору доказів, проведення експертизи (у разі необхідності);
4) підготовки до розгляду спору, в тому числі щодо створення робочих груп для попереднього розгляду спору і надання пропозицій НКЕК про його вирішення;
5) порядку повідомлення сторін про проведення засідань, інших заходів з розгляду спору;
6) процедури розгляду спорів, у тому числі в електронній формі.
4. Цей Порядок не поширюється на відносини, що виникають між:
Постачальниками та споживачами, кінцевими користувачами електронних комунікаційних послуг;
Постачальниками та власником (володільцем) інфраструктури об’єкта доступу, відносини між якими регулюються Законом України "Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж".
5. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
відповідальний підрозділ - самостійний структурний підрозділ НКЕК, до компетенції якого належить розгляд питання, що стало предметом спору;
Головуючий попереднього розгляду спору (Головуючий) - член НКЕК, до повноважень якого, згідно з розподілом обов’язків між членами НКЕК, належить розгляд спірного питання, або керівник відповідального підрозділу, до компетенції якого належить розгляд питання, що стало предметом спору;
позасудове врегулювання спору - це послідовний комплекс дій, направлений на безпосереднє вирішення НКЕК спору між Постачальниками з приводу порушення прав і інтересів до його розгляду в суді;
сторони спору - Постачальники, які звернулись та приєднались до процедури врегулювання спору НКЕК.
Інші терміни вживаються у значеннях, визначених Законами України "Про електронні комунікації" та "Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж".
6. НКЕК вирішує спори відповідно до принципів і завдань, зазначених у частині другій статті 3, статті 4 Закону, а також принципів процесуальної рівності та змагальності сторін, гласності та відкритості вирішення спору.
7. Врегулювання спору здійснюється НКЕК безоплатно.
Сторони cпоpy самостійно несуть всі витрати, пов’язані з врегулюванням cпоpy.
8. Під час врегулювання спору НКЕК має право:
1) вимагати від Постачальників копії документів, пояснення та іншу інформацію, необхідну для встановлення фактичних обставин справи та врегулювання спору, у визначені НКЕК спосіб та строки, але не менше як протягом 10 робочих днів від дня отримання такої вимоги;
2) проводити попередній розгляд спору із залученням сторін спору.
9. Місцем розгляду спору є місцезнаходження НКЕК. Організація процедури позасудового врегулювання спору, у тому числі проведення попереднього розгляду спору, здійснюється відповідальним підрозділом.
Попередній розгляд спору, розгляд питання щодо прийняття рішення про вирішення спору або про його припинення може здійснюватися дистанційно з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет, про що відповідальний підрозділ забезпечує інформування сторін не менше ніж за 2 робочі дні до дня проведення розгляду.
10. За результатом розгляду спору НКЕК приймає рішення на засіданні.
До прийняття рішення про розгляд спору НКЕК може проводити попередній розгляд спору відповідно до цього Порядку.
11. Звернення до НКЕК щодо позасудового врегулювання спору не перешкоджає праву кожної із сторін звернутися до суду.
2. Форма, зміст і порядок подання заяв для вирішення спорів
1. З метою позасудового врегулювання спору Постачальник має право звернутись до НКЕК із заявою, форма та зміст якої наведені в додатку до цього Порядку.
Копію такої заяви Постачальник, який її подав, одночасно надсилає до Постачальника, дії або бездіяльність якого оспорюється.
2. Заява про позасудове врегулювання спору може бути подана до НКЕК протягом одного року з моменту виникнення спору.
3. При формуванні електронної форми заяви електронна регуляторна платформа забезпечує перевірку повноти її заповнення.
У разі неможливості використання електронної регуляторної платформи надсилання документів до НКЕК може здійснюватися:
в електронному вигляді за допомогою електронних комунікаційних мереж із дотриманням вимог законодавства щодо електронних документів;
поштовим відправленням;
нарочним (за місцем розташування НКЕК).
3. Залишення заяви без розгляду
1. Заява щодо вирішення спору залишається без розгляду НКЕК, якщо до початку розгляду спору НКЕК стали відомі наступні обставини:
1) предмет спору не належить до компетенції НКЕК;
2) спір між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав знаходиться на розгляді НКЕК, суду чи третейського суду або набрало законної сили рішення за результатами такого розгляду спору;
3) між сторонами укладено договір про передачу спору на вирішення до третейського суду чи його розгляд в інший передбачений законом спосіб позасудового врегулювання спору, засвідчену копію якого подано до НКЕК;
4) заява щодо врегулювання спору подана особою, яка не має відповідних повноважень.
2. Про залишення заяви щодо вирішення спору без розгляду відповідальний підрозділ протягом 15 робочих днів з дня реєстрації такої заяви забезпечує направлення Постачальнику письмової відповіді за підписом члена НКЕК, до повноважень якого, згідно з розподілом обов’язків між членами НКЕК, належить розгляд спірного питання.
У разі залишення заяви без розгляду з підстав, визначених у підпункті 4 пункту 1 цього розділу, Постачальник має право повторно звернутись до НКЕК із заявою щодо позасудового врегулювання спору після усунення виявлених недоліків.
4. Приєднання до позасудового розгляду спору
1. За результатами попереднього розгляду заяви відповідальний підрозділ протягом 15 робочих днів з дня її реєстрації направляє Постачальнику, дії або бездіяльність якого оспорюється, запит щодо приєднання до процедури позасудового врегулювання спору та вимогу щодо надання пропозицій стосовно вирішення спору, пояснень, матеріалів та іншої інформації, необхідної для розгляду заяви.
2. Постачальник, якому направлено запит, має протягом 10 робочих днів з дня його отримання повідомити НКЕК про приєднання або відмову у приєднанні до процедури позасудового врегулювання спору та, в разі приєднання до процедури позасудового врегулювання спору, надати пояснення, копії документів та іншу інформацію, необхідну для встановлення НКЕК фактичних обставин справи.
5. Відмова у позасудовому врегулюванні спору
1. Відмова у позасудовому врегулюванні спору здійснюється у таких випадках:
у разі неприєднання Постачальником, якому направлено запит, до процедури позасудового врегулювання спору або ненадання цим постачальником у визначені в запиті спосіб та строки відповіді про приєднання до такої процедури;
якщо заява подана Постачальником з порушенням строку, визначеного у пункті 2 розділу 2 цього Порядку.
2. НКЕК забезпечує направлення листа Постачальнику з інформацією про відмову у позасудовому врегулюванні спору протягом 10 робочих днів.
6. Відповідальний підрозділ
1. Відповідальний підрозділ здійснює організаційне забезпечення позасудового розгляду спору, забезпечує належний розгляд питання, що стало предметом спору, виконує інші обов’язки відповідно до цього Порядку.
2. Відповідальний підрозділ під час розгляду спору:
1) готує та надсилає запити сторонам спору щодо надання копій документів, пояснень та іншої інформації, необхідної для встановлення фактичних обставин справи та врегулювання спору;
2) здійснює аналіз копій документів, пояснень та іншої інформації, необхідної для встановлення фактичних обставин справи та врегулювання спору, які подаються сторонами спору;
3) організовує проведення попереднього розгляду спору відповідно розділу цього Порядку;
4) готує у випадках, встановлених цим Порядком, проєкт рішення НКЕК щодо позасудового розгляду спору, проєкт рішення про припинення розгляду спору, проєкт рішення про застосування тимчасових заходів захисту прав заявника;
5) готує запит до органів державної влади щодо надання документів, матеріалів, статистичної та іншої інформації, необхідної для встановлення фактичних обставин справи та врегулювання спору (за необхідності, у разі ініціювання цього однією із сторін або сторонами);
6) повідомляє сторони спору про дату та час проведення засідання НКЕК у формі відкритого слухання, але не пізніше ніж за 5 робочих днів до дати проведення цього засідання, на якому планується розгляд спору;
7) залучає у разі необхідності самостійні структурні підрозділи апарату НКЕК відповідно до розподілу їх функціональних обов’язків;

................
Перейти до повного тексту