1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
25.11.2016 № 1250
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 грудня 2016 р.
за № 1682/29812
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства внутрішніх справ України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства внутрішніх справ № 42 від 24.01.2018 № 148 від 27.02.2018 № 333 від 20.04.2023 )
Відповідно до статей 16, 18 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", пункту 11 Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 878, з метою забезпечення спрямування та координації діяльності центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства внутрішніх справ України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України, що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів апарату Міністерства внутрішніх справ України, головам Національної поліції України, Державної міграційної служби України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної прикордонної служби України, командувачу Національної гвардії України довести цей наказ до відома підпорядкованих керівників структурних підрозділів.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ МВС від 28 березня 2013 року № 304 "Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства внутрішніх справ України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18 квітня 2013 року за № 627/23159.
4. Департаменту формування політики щодо підконтрольних Міністрові органів виконавчої влади та моніторингу (Боднар В.Є.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр

А.Б. Аваков
ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної прикордонної служби України

Т. в. о. Голови Національної поліції України

Голова Державної служби України
з надзвичайних ситуацій

Голова Державної міграційної служби України


В. Назаренко

В.А. Троян


М. Чечоткін

М. Ю. Соколюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
25 листопада 2016 року № 1250
(у редакції наказу
Міністерства внутрішніх
справ України
від 20 квітня 2023 року № 333
)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 грудня 2016 р.
за № 1682/29812
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства внутрішніх справ України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає організаційні та процедурні питання взаємодії Міністерства внутрішніх справ України з Національною поліцією України, Адміністрацією Державної прикордонної служби України, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Державною міграційною службою України (далі - Служби) у процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах, обміну інформацією між Міністерством внутрішніх справ України та Службами, періодичність її подання.
2. Цей Порядок спрямований на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики, ефективності її реалізації у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, а також надання поліцейських послуг, захисту державного кордону та охорони суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні, цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності, міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.
3. Взаємодію зі Службами у МВС з урахуванням компетенції забезпечують структурні підрозділи апарату МВС, визначені Міністром внутрішніх справ України (далі - уповноважені підрозділи).
4. Організація опрацювання документів, які надсилаються Службою до МВС, відповідно до цього Порядку покладається на уповноважений підрозділ або на структурні підрозділи МВС у межах їх компетенції.
II. Підготовка проєктів законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України
1. Служба розробляє проєкти законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України (далі - проєкти актів), що стосуються регулювання сфери її діяльності, у порядку, установленому законодавством.
2. Розроблені Службою проєкти актів разом з обов’язковими додатками, передбаченими § 50 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2011 року № 1156) (далі - Регламент), із супровідним листом надсилаються до МВС в електронній формі із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису керівника Служби, крім випадків наявності обґрунтованих підстав для їх підготовки в паперовій формі, а саме підготовки проєкту акта, який містить інформацію з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, підготовки проєкту акта, вимога щодо розроблення якого в паперовій формі встановлена актами Кабінету Міністрів України.
Проєкт акта, який є регуляторним, надсилається разом з відповідними матеріалами, передбаченими Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
3. Уповноважені підрозділи відповідно до компетенції опрацьовують проєкти актів, розроблені Службою. До опрацювання проєктів актів, розроблених Службою, залучається юридична служба, а в разі необхідності - інші заінтересовані структурні підрозділи апарату МВС, Головний сервісний центр МВС, Головне управління Національної гвардії України, заклади, установи, підприємства, що належать до сфери управління МВС.
Опрацювання проєктів актів з питань стратегічного планування, європейської та євроатлантичної інтеграції, а також з питань деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій покладається на Директорат стратегічного планування та європейської інтеграції (далі - ДСПЄІ). До опрацювання зазначених проєктів актів залучаються уповноважені підрозділи відповідно до компетенції.
4. Позиція Міністра внутрішніх справ України (далі - Міністр) щодо проєкту акта, розробленого Службою, доводиться до відома Служби шляхом надсилання листа, до якого (у разі відсутності зауважень) додається завізований Міністром проєкт акта. Проєкти актів, розроблені з метою імплементації актів права ЄС, погоджуються з ДСПЄІ.
5. У разі висловлення МВС до проєкту акта, поданого Службою, зауважень та/або пропозицій проєкт акта повертається Службі для його доопрацювання.
6. Служба враховує зауваження та/або пропозиції МВС до проєкту акта та повторно надсилає доопрацьований проєкт акта до МВС для його погодження Міністром.
7. У разі виникнення розбіжностей у позиціях МВС та Служби щодо проєкту акта Служба ініціює проведення узгоджувальних нарад та консультацій з узгодження розбіжностей (проведення консультацій, нарад, робочих зустрічей).
8. Після погодження Міністром проєкту акта Служба в порядку та у випадках, визначених Регламентом, надсилає його на погодження до заінтересованих органів, а також до Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України та Міністерства цифрової трансформації України, до Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Секретаріату Кабінету Міністрів для проведення експертизи на відповідність зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, у тому числі міжнародно-правовим, та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), до Національного агентства з питань запобігання корупції для визначення необхідності проведення антикорупційної експертизи, а також до Міністерства юстиції України для проведення правової експертизи.
9. Якщо в позиціях Служби і заінтересованого органу щодо проєкту акта є розбіжності, які не можуть бути врегульовані на рівні фахівців таких органів, Служба зобов’язана провести із відповідним заінтересованим органом узгоджувальні процедури, передбачені Регламентом.
10. Після отримання погоджень заінтересованих органів та висновків Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України, Міністерства цифрової трансформації України, Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Секретаріату Кабінету Міністрів, Національного агентства з питань запобігання корупції (у разі проведення антикорупційної експертизи), Міністерства юстиції України про проведення правової експертизи Служба надсилає проєкт акта разом з обов’язковими додатками, передбаченими § 50 Регламенту, до МВС для внесення його на розгляд Кабінету Міністрів України.
11. Проєкт акта, надісланий до МВС з порушенням вимог Регламенту та цього Порядку, повертається Службі з обґрунтуванням, викладеним у супровідному листі, для усунення виявлених недоліків та забезпечення повторного подання на розгляд МВС.
12. Служба забезпечує підготовку всіх необхідних матеріалів, у тому числі проєктів виступів до проєкту акта, та надсилає їх до МВС для його представлення Міністром на засіданні Кабінету Міністрів України та/або Верховної Ради України.
13. У разі втрати проєктом акта актуальності або з інших причин Служба невідкладно листом інформує Міністра про необхідність відкликання проєкту акта з наведенням обґрунтованих пропозицій щодо його відкликання.
14. У разі повернення Секретаріатом Кабінету Міністрів України проєкту акта у зв’язку із складенням повноважень або відставкою Кабінету Міністрів України Служба, яка розробляла проєкт акта, за потреби забезпечує його повторне погодження, крім проєктів актів Кабінету Міністрів України з питань забезпечення обороноздатності держави, з інших питань, пов’язаних із виникненням загрози життю та/або здоров’ю населення, підготовлені під час дії воєнного стану.
15. У разі повернення Верховною Радою України законопроєкту, внесеного Кабінетом Міністрів України на розгляд Верховної Ради України та не прийнятого в першому читанні за основу на дату припинення повноважень Верховної Ради України, Служба, яка розробляла проєкт акта, що не втратив актуальності, забезпечує його подання в місячний строк з дати набуття повноважень новосформованим Кабінетом Міністрів України з дотриманням процедури, визначеної главою 2 розділу 6 Регламенту.
III. Погодження проєктів актів, нормативно-правових актів, розроблених іншими органами державної влади
1. Служба опрацьовує проєкт акта або проєкт наказу нормативно-правового характеру (далі - проєкт наказу), розроблені органами державної влади, які надіслано до Служби як до заінтересованого органу, у частині, що стосується її компетенції, та в установленому порядку надсилає його разом з листом, у якому викладена позиція Служби, до МВС для опрацювання і погодження позиції Служби Міністром.
У разі погодження проєкту наказу Служба надсилає до МВС із супровідним листом аркуш погодження, а також проєкт наказу з додатками до нього. Служба листом інформує (без розкриття змісту позиції) розробника про надсилання проєкту акта або проєкту наказу на погодження позиції Міністром.
У разі якщо суб’єктом нормотворення спільного проєкту наказу є МВС, Служба викладає свої зауваження та пропозиції до нього в листі.
У разі відсутності зауважень до спільного проєкту наказу, одним із суб’єктів нормотворення якого є МВС, Служба надсилає до МВС із супровідним листом аркуш погодження.
2. Позиція Служби щодо проєкту акта (у разі висловлення зауважень до нього або його непідтримання), щодо проєкту наказу (у разі висловлення до нього зауважень) повинна бути обґрунтована з урахуванням вимог абзаців другого, третього пункту 3 § 37 Регламенту. Служба може також надати зауваження і пропозиції до поданих розробником прогнозів впливу, у тому числі до прогнозу впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін у сферах, віднесених до його компетенції.
3. Позиція Служби щодо проєкту акта або щодо проєкту наказу опрацьовується з урахуванням вимог, визначених пунктом 3 розділу II цього Порядку.
4. Позицію Міністра щодо проєкту акта або проєкту наказу уповноважений підрозділ доводить до відома Служби шляхом надсилання листа за підписом Міністра для її доведення до відома розробника.
Позиція Міністра щодо погодження позиції Служби щодо проєкту акта або проєкту наказу доводиться МВС до відома головного розробника. До відома Служби надсилається копія відповідного листа про інформування головного розробника (без додатків).
5. У разі виникнення розбіжностей у позиціях МВС та Служби щодо проєкту акта або проєкту наказу Служба ініціює проведення узгоджувальних нарад та консультацій з узгодження розбіжностей (проведення консультацій, нарад, робочих зустрічей).
Якщо розбіжності не було врегульовано, Служба інформує розробника листом МВС.
6. Погодження Службою проєктів актів та проєктів наказів без урахування позиції Міністра не допускається, крім випадків, передбачених абзацом третім пункту 1 цього розділу.
7. Позиція Міністра щодо проєкту акта або проєкту наказу формується з урахуванням позиції Служби, яка є заінтересованим органом.
IV. Розроблення проєктів наказів МВС нормативно-правового характеру
1. Проєкт наказу МВС нормативно-правового характеру (далі - проєкт наказу МВС) розробляється Службою відповідно до компетенції та вноситься на розгляд Міністра. Разом із проєктом наказу МВС Служба надсилає пояснювальну записку, порівняльну таблицю (у разі розроблення проєкту наказу про внесення змін) та інші матеріали до нього (за потреби).
Подання Службою проєкту наказу МВС для його прийняття без попереднього розгляду та погодження юридичною службою МВС не допускається.
Опрацювання проєкту наказу МВС здійснюється з урахуванням вимог, визначених пунктом 3 розділу II цього Порядку. До опрацювання проєкту наказу МВС залучається структурний підрозділ, до повноважень якого віднесено запобігання корупції та виявлення фактів корупції.
Якщо проєкт наказу МВС регулює сферу діяльності кількох Служб, головним виконавцем в апараті МВС визначається уповноважений підрозділ, який взаємодіє зі Службою, яка розробила проєкт наказу МВС.
Строк опрацювання в МВС проєкту наказу МВС, розробленого Службою, визначається в межах строків, установлених законодавством, якщо Службою не запропоновано іншого обґрунтованого строку виконання, з урахуванням його складності та невідкладності прийняття.
2. У разі наявності обґрунтованих зауважень та/або пропозицій до поданого Службою проєкту наказу МВС (крім тих, що стосуються питань документування управлінської діяльності, зокрема правил нормопроєктувальної техніки) проєкт наказу МВС повертається Службі для доопрацювання.
У разі виникнення розбіжностей у позиціях МВС та Служби щодо проєкту наказу МВС Служба ініціює проведення узгоджувальних нарад та консультацій з узгодження розбіжностей (проведення консультацій, нарад, робочих зустрічей).
3. У разі якщо розбіжності не врегульовано, позиція Міністра щодо проєкту наказу, розробленого Службою, доводиться до відома керівника Служби шляхом надсилання листа із зазначенням обґрунтованих зауважень та/або пропозицій.
4. Після врахування зауважень та/або пропозицій Служба повторно надсилає проєкт наказу МВС на опрацювання.
5. Служба, яка є розробником проєкту наказу МВС, забезпечує погодження проєкту наказу МВС з відповідними суб’єктами нормотворення та/або іншими заінтересованими органами відповідно до законодавства в порядку та за формою, установленими законодавством з питань документування управлінської діяльності.
6. У разі відсутності зауважень та/або пропозицій уповноважений підрозділ відповідно до компетенції:
готує супровідні та інші документи до проєкту наказу МВС, необхідні для державної реєстрації нормативно-правового акта;
організовує його візування заінтересованими структурними підрозділами МВС;
подає в установленому порядку проєкт наказу МВС на підпис Міністру;
забезпечує його подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
7. Супроводження в Міністерстві юстиції України наказу МВС здійснюється уповноваженим підрозділом спільно зі Службою, яка є його розробником.
8. У разі повернення Міністерством юстиції України наказу МВС без державної реєстрації для доопрацювання або із здійсненням державної реєстрації такого наказу МВС із наданням зауважень і пропозицій щодо приведення його положень у відповідність до законодавства з питань документування управлінської діяльності (зокрема правил нормопроєктувальної техніки), уповноважений підрозділ у взаємодії зі Службою, яка забезпечує його надсилання, повинен усунути виявлені порушення та в установлений строк повторно подати його на державну реєстрацію або надати Міністерству юстиції України копію документа про скасування такого наказу МВС.
9. Проєкт наказу МВС, який містить положення, норми та доручення, що поширюються на Службу, погоджується зі Службою в установленому порядку.
У разі виникнення в позиціях МВС та Служби розбіжностей щодо проєкту наказу МВС уповноважений підрозділ або структурний підрозділ апарату МВС, який є розробником проєкту наказу МВС, ініціює проведення узгоджувальних нарад та консультацій з узгодження розбіжностей (проведення консультацій, нарад, робочих зустрічей).

................
Перейти до повного тексту