1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
25.10.2021 № 1128
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 грудня 2021 р.
за № 1670/37292
Про затвердження Положення про педагогічну інтернатуру
Відповідно до статті 23 Закону України "Про повну загальну середню освіту", згідно з пунктом 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про педагогічну інтернатуру, що додається.
2. Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти (Божинський В.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Рогову В.

Міністр

С. Шкарлет

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної регуляторної служби України

Президент Національної академії
педагогічних наук України



О. Кучер


В. Кремень
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
25 жовтня 2021 року № 1128
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 грудня 2021 р.
за № 1670/37292
ПОЛОЖЕННЯ
про педагогічну інтернатуру
1. Це Положення визначає порядок проходження педагогічної інтернатури педагогічними працівниками закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти (далі - заклад освіти).
2. У цьому Положенні терміни вжито в таких значеннях:
інтерн - особа, яку призначено вперше на посаду педагогічного працівника;
педагог-наставник - педагогічний працівник з досвідом педагогічної діяльності, як правило, не менше п’яти років за відповідною спеціальністю (такою самою або спорідненою предметною спеціальністю або спеціалізацією), який здійснює супровід та підтримку в педагогічній діяльності педагогічного працівника протягом першого року професійної діяльності;
педагогічна інтернатура - система заходів, спрямованих на підтримку педагогічного працівника закладу освіти, призначеного на посаду вперше, у провадженні ним педагогічної діяльності та набутті (вдосконаленні) його фахової майстерності;
підвищення рівня педагогічної майстерності - цілеспрямований, безперервний розвиток компетентностей педагогічного працівника;
програма педагогічної інтернатури - документ, що передбачає комплекс заходів щодо забезпечення формування та/або розвитку компетентностей, рівня педагогічної майстерності, що укладається педагогом-наставником спільно з інтерном та затверджується наказом керівника закладу освіти.
Інші терміни вжито у значеннях, наведених у Законах України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", "Про професійний розвиток працівників" та інших нормативно-правових актах, які регулюють відносини у сфері освіти і праці.
3. Основним завданням педагогічної інтернатури є:
створення системи професійно-педагогічної адаптації інтерна до умов педагогічної діяльності, формування сприятливого мікроклімату та відчуття соціально-психологічного комфорту, встановлення доброзичливих взаємовідносин із учасниками освітнього процесу;
набуття фахових компетентностей, педагогічної майстерності, формування професійної готовності інтерна до самостійної педагогічної діяльності;
формування поваги до професії і сумлінного ставлення до трудової діяльності;
формування інституту наставництва у закладах освіти, розвиток професійних спільнот педагогічних працівників.
4. Педагогічна інтернатура організовується відповідно до наказу керівника закладу освіти, що видається в день призначення інтерна на посаду педагогічного працівника.
5. Строк педагогічної інтернатури становить один рік, що відраховується від дати видання наказу про організацію проведення педагогічної інтернатури. До строку педагогічної інтернатури включається період тимчасової непрацездатності інтерна та час його перебування у відпустці.
6. Наказ про організацію педагогічної інтернатури має містити:
інформацію про інтерна та педагогічного працівника, на якого покладається виконання обов’язків педагога-наставника;
строк проходження педагогічної інтернатури.
7. Обов’язки педагога-наставника може виконувати керівник закладу освіти або його заступник у випадку неможливості дотримання вимог, передбачених абзацом третім пункту 2 цього Положення.
8. Відповідно до наказу керівника закладу освіти педагога-наставника може бути замінено у разі:
звільнення або переведення педагога-наставника з посади педагогічного працівника;
письмової відмови педагога-наставника від виконання своїх обов’язків;
довготривалої відсутності педагога-наставника на робочому місці з поважних причин (хвороба, сімейні обставини тощо);
обґрунтованої заяви інтерна щодо заміни педагога-наставника.
9. Педагогічна інтернатура провадиться відповідно до програми, що затверджується керівником закладу освіти.
Програма педагогічної інтернатури має передбачати теоретичну та практичну допомогу інтерну, що спрямована на розвиток професійних компетентностей, зокрема щодо:
ознайомлення з нормативно-правовими актами, що визначають особливості діяльності закладу освіти, організації освітнього процесу, посадові обов’язки педагогічного працівника;
застосування сучасних методик і технологій (використання предметних знань в освітньому процесі, добору та використання доцільних форм, методів, технологій та засобів навчання й оцінювання, орієнтування в інформаційному просторі, розвитку мовно-комунікативної компетентності в учнів, пошуку, оцінювання інформації та застосування її в професійній діяльності, використання відкритих ресурсів, інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі тощо);

................
Перейти до повного тексту