- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 вересня 2013 р.
за № 1651/24183
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі
№ 442 від 24.03.2017 )
Про затвердження Порядку здійснення контролю за додержанням вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру
1. Затвердити Порядок здійснення контролю за додержанням вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
3. Департаменту державної регуляторної політики та розвитку підприємництва подати в установленому порядку цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України Максюту А.А.
Міністр економічного розвитку і торгівлі України |
І.М. Прасолов |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
03.09.2013 № 1064
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 вересня 2013 р.
за № 1651/24183
ПОРЯДОК
здійснення контролю за додержанням вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру
І. Загальні положення
1.1. Цей Порядок відповідно до
статей 9 та
9-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) установлює механізм здійснення контролю за додержанням державними адміністраторами, дозвільними органами (їх посадовими особами) вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, установленого порядку їх видачі (у тому числі через дозвільні центри), за створенням та забезпеченням функціонування дозвільних центрів міськими радами міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення (їх виконавчими органами), районними і районними в містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями.
1.2. Контроль за додержанням державними адміністраторами, дозвільними органами (їх посадовими особами) вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, установленого порядку їх видачі (у тому числі через дозвільні центри), за створенням та забезпеченням функціонування дозвільних центрів міськими радами міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення (їх виконавчими органами), районними і районними в містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями здійснює в межах своїх повноважень Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва (далі - Держпідприємництво) шляхом проведення планових і позапланових перевірок.
ІІ. Організація проведення перевірок
2.1. Держпідприємництво здійснює планові та позапланові перевірки.
Планові перевірки проводяться згідно з річним планом, який затверджується Міністерством економічного розвитку і торгівлі України.
2.2. Планові перевірки дозвільного органу (його посадової особи) щодо додержання порядку видачі кожного окремого документа дозвільного характеру (його виду), державного адміністратора щодо додержання встановленого порядку видачі документів дозвільного характеру, міської ради міста обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення (їх виконавчих органів), районної і районної в містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій щодо створення та забезпечення функціонування дозвільного центру проводяться не частіше одного разу на рік.
2.3. Держпідприємництво проводить позапланові перевірки додержання державним адміністратором та дозвільним органом (у тому числі через дозвільні центри) вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру:
1) на підставі письмової заяви про порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, поданої суб’єктом господарювання;
2) за письмовими зверненнями або запитами органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування (їх виконавчих органів), державних адміністраторів, правоохоронних органів щодо виявлених фактів порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру;
3) за письмовими зверненнями або запитами народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад щодо виявлених фактів порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру;
4) за рішенням Президента України, Кабінету Міністрів України щодо виявлених фактів порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру;
5) якщо дозвільним органом, державним адміністратором до Держпідприємництва не надана інформація про усунення порушень вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру;
6) з метою перевірки виконання дозвільним органом, державним адміністратором припису Держпідприємництва про усунення порушень вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, зазначеного в акті перевірки;
7) якщо під час перевірки діяльності дозвільного центру встановлені порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру місцевими дозвільними органами (їх посадовими особами).
2.4. Для проведення перевірки наказом Держпідприємництва утворюється комісія, призначаються голова та члени комісії.
У наказі зазначаються найменування дозвільного органу (дозвільного центру), міської ради міста обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення (їх виконавчих органів), районної і районної в містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, прізвище, ім’я та по батькові державного адміністратора, діяльність яких перевіряється, та предмет перевірки.
2.5. На підставі наказу оформляється
посвідчення (додаток 1), що підписується Головою Держпідприємництва або посадовою особою, яка виконує його обов’язки, та засвідчується печаткою.
У посвідченні вказуються:
склад комісії із зазначенням посад, прізвищ, імен та по батькові голови та членів комісії;
номер і дата наказу, на виконання якого здійснюється перевірка;
тип перевірки, що проводиться, - планова чи позапланова;
найменування дозвільного органу (дозвільного центру), міської ради міста обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення (їх виконавчих органів), районної і районної в містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, прізвище, ім’я та по батькові державного адміністратора, діяльність яких перевіряється;
предмет перевірки;
дати початку і закінчення перевірки.
2.6. Посвідчення реєструються в журналі обліку посвідчень про право перевірки (додаток 2), сторінки якого повинні бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою Держпідприємництва.
2.7. До участі в проведенні перевірки можуть залучатися представники органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування (їх виконавчих органів), установ та організацій за згодою їх керівників.
2.8. Держпідприємництво повідомляє про проведення планової перевірки дозвільний орган, державного адміністратора, міську раду міста обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення (їх виконавчі органи), районну і районну в містах Києві та Севастополі державні адміністрації, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку проведення перевірки в письмовій формі або телефонограмою (зареєстрованою та переданою в установленому законодавством порядку).
Про проведення позапланової перевірки заздалегідь не повідомляється.
2.9. Строк проведення планових та позапланових перевірок не може перевищувати п’яти робочих днів.
2.10. На початку перевірки голова комісії пред’являє керівникові дозвільного органу (його посадовій особі), державному адміністраторові, міському голові міста обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, голові районної і районної в містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій посвідчення на перевірку та службові документи, що засвідчують особи голови та членів комісії.
ІІІ. Порядок роботи комісії
3.1. При проведенні перевірки державного адміністратора щодо додержання встановленого порядку видачі документів дозвільного характеру комісія перевіряє:
1) виконання державним адміністратором своїх основних завдань, у тому числі стосовно додержання порядку та строків:
надання суб’єкту господарювання вичерпної інформації щодо вимог та порядку отримання документа дозвільного характеру;
прийняття від суб’єкта господарювання документів, необхідних для отримання документів дозвільного характеру, їх реєстрації та подання документів (їх копій) відповідним регіональним та/або місцевим дозвільним органам;
видачі суб’єкту господарювання документів дозвільного характеру, оформлених регіональними та місцевими дозвільними органами;
забезпечення взаємодії регіональних та/або місцевих дозвільних органів та документообігу;
здійснення організаційного та інформаційного забезпечення проведення спільного обстеження об’єкта, на який видається документ дозвільного характеру, представниками регіональних та/або місцевих дозвільних органів;
здійснення контролю за додержанням посадовими особами регіональних та/або місцевих дозвільних органів строків розгляду та видачі документів дозвільного характеру;
формування та ведення реєстру документів дозвільного характеру;
інформування посадової особи, якій він підпорядковується, а також територіального органу Держпідприємництва про порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру посадовою особою регіонального та/або місцевого дозвільного органу;
ведення в мережі Інтернет веб-сторінки, що містить інформацію, необхідну для отримання документів дозвільного характеру;
координації діяльності дозвільного центру;
видачі довідок з реєстру документів дозвільного характеру;
2) додержання строків повідомлення суб’єкта господарювання про прийняття рішення дозвільним органом стосовно видачі або відмови у видачі документів дозвільного характеру, зокрема їх переоформлення, видачі дублікатів;
3) додержання порядку та строків прийняття від суб’єкта господарювання повідомлення (декларації) про відповідність матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства, передачі повідомлення (декларації) дозвільному органу для реєстрації та повідомлення суб’єкта господарювання про отримання зареєстрованого примірника повідомлення (декларації);
4) формування дозвільних справ та їх зберігання;
5) додержання вимог щодо ведення журналу обліку/реєстрації заяв та документів, необхідних для видачі документа дозвільного характеру, які подає суб’єкт господарювання або уповноважена ним особа (у тому числі обліку/реєстрації поданих повідомлень (декларацій) про відповідність матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства та наданих консультацій);
6) забезпечення безоплатного консультування з питань отримання відповідних документів дозвільного характеру за зверненням суб’єкта господарювання.
Якщо в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці (район/місто) визначено два або більше державних адміністраторів, то їх діяльність перевіряється одночасно протягом однієї перевірки.
3.2. При проведенні перевірки дозвільного органу (його посадової особи) щодо додержання порядку видачі кожного окремого документа дозвільного характеру (його виду) комісія перевіряє:
1) додержання порядку прийняття від суб’єкта господарювання (державного адміністратора) заяви та документів, необхідних для видачі (переоформлення, видачі дублікатів і копій) документів дозвільного характеру (зокрема щодо комплектності поданих документів), їх реєстрації та розгляду;
2) додержання встановленого законодавством розміру плати, що стягується із суб’єкта господарювання за видачу документа дозвільного характеру або за проведення обстежень (експертиз), які є підставою для видачі документів дозвільного характеру;
3) додержання порядку та строків прийняття рішень про видачу (анулювання, переоформлення, видачу дублікатів) документів дозвільного характеру, про відмову у видачі документів дозвільного характеру;
4) додержання порядку та строків видачі (переоформлення, видачі дублікатів) документів дозвільного характеру, надання письмового повідомлення суб’єкту господарювання (державному адміністратору) про відмову у видачі документа дозвільного характеру, рішення про анулювання документів дозвільного характеру;
5) забезпечення участі представника дозвільного органу в роботі дозвільного центру (наявність відповідного розпорядчого документа дозвільного органу);
6) додержання порядку розгляду та реєстрації повідомлень (декларацій) про відповідність матеріально-технічної бази суб’єктів господарювання вимогам законодавства;
7) додержання порядку формування та користування реєстром документів дозвільного характеру;
................Перейти до повного тексту