- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ ГАРАНТУВАННЯ ВКЛАДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ
РІШЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 вересня 2012 р.
за № 1626/21938
Про затвердження Положення про порядок накладання Фондом гарантування вкладів фізичних осіб адміністративних штрафів
1. Затвердити Положення про порядок накладання Фондом гарантування вкладів фізичних осіб адміністративних штрафів (додається).
2. Відділу з питань стратегії та трансформації Фонду разом з юридичним відділом забезпечити подання цього рішення до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
4. Відділу зв'язків з громадськістю та міжнародними організаціями забезпечити розміщення цього рішення на офіційній сторінці Фонду гарантування вкладів фізичних осіб в мережі Інтернет після його державної реєстрації.
Директор - розпорядник |
О.І. Шарова |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчої дирекції
Фонду гарантування вкладів
фізичних осіб
09.08.2012 № 15
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 вересня 2012 р.
за № 1626/21938
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок накладання Фондом гарантування вкладів фізичних осіб адміністративних штрафів
( У тексті Положення та додатків до нього після слів "по батькові" доповнено словами "(за наявності)" згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 1967 від 17.11.2020 )
І. Загальні положення
1.2. Відповідно до цього Положення проводиться складання протоколів про адміністративні правопорушення, розгляд справ про адміністративні правопорушення, винесення постанов про накладення адміністративних штрафів працівниками Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд) згідно із законодавством та передача виконавчих документів до виконання органам державної виконавчої служби.
1.3. Згідно зі
статтею 234-4 Кодексу Фонд розглядає справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з протидією тимчасовій адміністрації та ліквідації банку та з порушенням законодавства у сфері гарантування вкладів фізичних осіб, нормативно-правових актів Фонду (
статтями 166-7,
166-19 Кодексу).
1.4. Від імені Фонду розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати штрафи мають право директор-розпорядник Фонду та його заступники (
стаття 234-4 Кодексу).
Посадові особи, які уповноважені розглядати справи про адміністративні правопорушення, можуть накладати штрафи, передбачені статтями 166-7, 166-19 Кодексу, у межах своїх повноважень і лише під час виконання службових обов'язків.
( Абзац другий пункту 1.4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 41 від 30.12.2013 )
1.5. Порядок взаємодії працівників та структурних підрозділів Фонду при складанні протоколів про адміністративні правопорушення, провадженні у справі про адміністративне правопорушення, прийнятті рішень та обміну інформацією про результати розгляду справ про адміністративні правопорушення визначається наказом директора-розпорядника Фонду.
( Пункт 1.6 розділу I втратив чинність на підставі Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 1967 від 17.11.2020 )
ІІ. Накладення адміністративного штрафу
2.1. Підставами для притягнення керівників банків до адміністративної відповідальності є допущення таких адміністративних правопорушень:
порушення керівником банку порядку складання відомостей до Фонду (частина перша
статті 166-19 Кодексу);
порушення керівником банку порядку подання відомостей до Фонду (частина перша
статті 166-19 Кодексу);
Підставами для притягнення будь-якої особи до адміністративної відповідальності є створення перешкод для доступу уповноваженої особи Фонду до банку при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації, до його активів, книг, записів, документів, баз даних (
стаття 166-7 Кодексу).
( Пункт 2.1 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 41 від 30.12.2013 )
2.2. Ознаки адміністративних правопорушень та розмір штрафів.
2.2.1. Під порушенням керівником банку порядку складання відомостей до Фонду (частина перша
статті 166-19 Кодексу) слід розуміти невиконання чи неналежне виконання вимог Фонду щодо порядку складання відомостей до Фонду, встановленому нормативно-правовими актами Фонду.
( Абзац перший підпункту 2.2.1 пункту 2.2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 1967 від 17.11.2020 )
Порушення керівником банку порядку складання відомостей до Фонду тягне за собою накладення на керівника банку штрафу в розмірі від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2.2.2. Під порушенням керівником банку порядку подання відомостей до Фонду (частина перша
статті 166-19 Кодексу) слід розуміти недотримання вимог Фонду щодо порядку подання відомостей до Фонду, встановленому нормативно-правовими актами Фонду.
( Абзац перший підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 1967 від 17.11.2020 )
Порушення керівником банку порядку подання відомостей до Фонду тягне за собою накладення на керівника банку штрафу в розмірі від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2.2.3. Під невиконанням керівником банку законних рішень Фонду (частина друга
статті 166-19 Кодексу) слід розуміти невиконання законного рішення Фонду в термін (строк), встановлений рішенням Фонду.
Невиконання керівником банку законних рішень Фонду тягне за собою накладення штрафу в розмірі від 200 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2.2.4. Під несвоєчасним виконанням керівником банку законних рішень Фонду (частина друга
статті 166-19 Кодексу) слід розуміти виконання законного рішення Фонду пізніше терміну (строку), встановленого рішенням Фонду.
( Абзац перший підпункту 2.2.4 пункту 2.2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 1967 від 17.11.2020 )
Несвоєчасне виконання керівником банку законних рішень Фонду тягне за собою накладення штрафу в розмірі від 200 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2.2.5. Під невнесенням банком збору до Фонду (частина третя
статті 166-19 Кодексу) слід розуміти відсутність надходження коштів із сплати регулярного збору до Фонду на дату, встановлену
Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду.
( Абзац перший підпункту 2.2.5 пункту 2.2 розділу II в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 1967 від 17.11.2020 )
Невнесення банком збору до Фонду тягне за собою накладення штрафу на керівника банку в розмірі від 400 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2.2.6. Під несвоєчасним внесенням банком збору до Фонду (частина третя
статті 166-19 Кодексу) слід розуміти надходження коштів із сплати регулярного збору до Фонду після дати, встановленої Законом та/або нормативно-правовими актами Фонду.
( Абзац перший підпункту 2.2.6 пункту 2.2 розділу II в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 1967 від 17.11.2020 )
Несвоєчасне внесення банком збору до Фонду тягне за собою накладення штрафу на керівника банку в розмірі від 400 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
2.2.7. Під створенням перешкод будь-якою особою для доступу уповноваженої особи Фонду до банку при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації (стаття 166-7 Кодексу) слід розуміти недопуск чи надання часткового допуску працівниками банку, у тому числі його членами органів управління та контролю, до приміщень за місцезнаходженням банку, у тому числі його відокремлених підрозділів, для здійснення уповноваженою особою Фонду тимчасової адміністрації або ліквідації банку.
Створенням перешкод будь-якою особою для доступу уповноваженої особи Фонду до банку при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації тягне за собою накладення на таку особу штрафу в розмірі від 300 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Під створенням перешкод будь-якою особою для доступу уповноваженої особи Фонду при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації до активів банку, його книг, записів, документів, баз даних (стаття 166-7 Кодексу) слід розуміти ненадання, несвоєчасне надання та/або надання не в повному обсязі будь-якою особою доступу уповноваженої особи Фонду при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації до активів банку, його книг, записів, документів, баз даних.
Створення перешкод будь-якою особою для доступу уповноваженої особи Фонду при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації до активів банку, його книг, записів, документів, баз даних тягне за собою накладення штрафу на таку особу в розмірі від 300 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
( Пункт 2.2 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 41 від 30.12.2013 )
2.3. До керівників банків належать голова, його заступники та члени ради банку, голова, його заступники та члени правління (ради директорів), головний бухгалтер, його заступник.
2.4. При накладенні штрафу враховуються характер учиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, а також обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.
2.5. Обставинами, що пом'якшують відповідальність за адміністративні правопорушення, визнаються обставини, передбачені
статтею 34 Кодексу.
2.6. Обставинами, що обтяжують відповідальність за адміністративні правопорушення, визнаються обставини, передбачені
статтею 35 Кодексу.
2.7. При вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.
Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються Фондом, стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
2.8. Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення.
2.9. Якщо особа, піддана адміністративному стягненню, протягом року з дня закінчення виконання стягнення не вчинила нового адміністративного правопорушення, то ця особа вважається такою, що не була піддана адміністративному стягненню.
ІІІ. Провадження в справах про адміністративні правопорушення
3.1. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються відповідно до
Кодексу.
3.2. Посадова особа, яка уповноважена розглядати справи про адміністративні правопорушення (далі - уповноважена посадова особа), приймає рішення про закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення, пов’язане з протидією тимчасовій адміністрації та ліквідації банку, з порушенням законодавства у сфері гарантування вкладів фізичних осіб (
статті 166-7,
166-19Кодексу), у разі:
відсутності події і складу адміністративного правопорушення;
неосудності особи, яка вчинила протиправну дію чи бездіяльність;
вчинення дії особою в стані крайньої необхідності або необхідної оборони;
закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених пунктом 2.8 розділу II цього Положення;
скасування акта, який встановлює адміністративну відповідальність;
з підстав, передбачених
статтею 65 Закону України "Про адміністративну процедуру".
( Пункт 3.2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 41 від 30.12.2013; в редакції Рішення Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 518 від 02.05.2024 )
IV. Протокол про адміністративне правопорушення
4.1. Протокол про вчинення адміністративного правопорушення (додаток 1), пов'язаного з протидією тимчасовій адміністрації та ліквідації та порушенням законодавства у сфері гарантування вкладів фізичних осіб, нормативно-правових актів Фонду, складають уповноважені працівники Фонду в межах своїх повноважень.
Керівник групи або керівник і члени групи, яка здійснює перевірку банку, мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення безпосередньо під час проведення перевірки.
Уповноважена особа Фонду при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації банку має право складати протоколи про адміністративні правопорушення при створенні перешкод будь-якою особою для доступу уповноваженої особи Фонду до банку при здійсненні тимчасової адміністрації або ліквідації, його активів, книг, записів, документів, баз даних.
( Пункт 4.1 розділу IV доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 41 від 30.12.2013 )
4.2. Протокол про адміністративне правопорушення складається у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
4.3. У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) особи, яка склала протокол, відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення), місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення, законодавчий та/або нормативно-правовий акт, який передбачає відповідальність за це правопорушення, прізвища, адреси свідків (якщо вони є), пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
4.4. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності. При наявності свідків протокол може бути підписано також цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу посадова особа Фонду вносить до нього відповідний запис. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання.
4.5. При складанні протоколу посадова особа Фонду ознайомлює особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, з її правами і обов'язками, передбаченими
статтею 268 Кодексу, та змістом
статті 63 Конституції України, про що робиться відмітка в протоколі.
4.6. До протоколу про адміністративне правопорушення додаються оригінали або належним чином засвідчені копії документів, які підтверджують вчинення адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інші обставини, які мають значення для вирішення справи.
4.7. Протокол реєструється у Фонді не пізніше наступного робочого дня після його складання у журналі реєстрації протоколів про адміністративні правопорушення (додаток 2), сторінки якого повинні бути прошнуровані та пронумеровані, а також скріплені печаткою Фонду.
4.8. Облік протоколів проводиться в межах кожного календарного року окремо.
4.9. Журнали реєстрації протоколів про адміністративні правопорушення зберігаються структурним підрозділом Фонду в установленому порядку протягом трьох років.
4.10. Протокол про адміністративні правопорушення подається уповноваженій посадовій особі не пізніше 3 робочих днів з дня його складання для призначення дати розгляду справи про адміністративне правопорушення.
( Пункт 4.10 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Рішенням Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
№ 518 від 02.05.2024 )
V. Розгляд справ про адміністративне правопорушення
5.1. Справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцезнаходженням Фонду в 15-денний строк з дня одержання уповноваженою посадовою особою протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.
Уповноважена посадова особа з урахуванням положень
статті 32 Закону України "Про адміністративну процедуру" повідомляє учасників не пізніше ніж за 7 календарних днів до дня розгляду справи про дату, час та місце розгляду справи поштовим відправленням, засобами системи електронної пошти Національного банку України або шляхом вручення повідомлення учаснику, про що на копії повідомлення, яка залишається у Фонді, робиться відповідна позначка.
................Перейти до повного тексту