1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЕНЕРГЕТИКИ
ПОСТАНОВА
18.07.2013 № 999
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 вересня 2013 р.
за № 1624/24156
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 224 від 23.02.2017 )
Про Порядок затвердження та коригування інвестиційної складової в тарифі на електричну енергію
Відповідно до Закону України "Про електроенергетику", Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1059, розпорядження Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2004 року № 648-р "Про заходи щодо реконструкції та модернізації теплоелектростанцій і теплоелектроцентралей у період до 2020 року" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики,
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок затвердження та коригування інвестиційної складової в тарифі на електричну енергію (додається).
2. Управлінню енергоринку в установленому порядку забезпечити подання цієї постанови на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
Голова Комісії С. Тітенко
ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва

Голова
Антимонопольного комітету України

Заступник Міністра енергетики
та вугільної промисловості України




М.Ю. Бродський


В.П. Цушко


С.М. Чех
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сфері енергетики
18.07.2013 № 999
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 вересня 2013 р.
за № 1624/24156
ПОРЯДОК
затвердження та коригування інвестиційної складової в тарифі на електричну енергію
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблений відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2004 року № 648-р "Про заходи щодо реконструкції та модернізації теплоелектростанцій і теплоелектроцентралей у період до 2020 року" (далі - План реконструкції) з урахуванням Порядку підготовки та фінансування проектів з метою реалізації плану реконструкції та модернізації теплових електростанцій, затвердженого наказом Міністерства палива та енергетики України від 24 травня 2006 року № 183, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 червня 2006 року за № 701/12575 (далі - Порядок підготовки та фінансування проектів).
1.2. Цей Порядок визначає умови і процедуру затвердження та коригування інвестиційної складової в тарифі на електричну енергію, що продається в Оптовий ринок електричної енергії України.
1.3. Цей Порядок не застосовується при виконанні зобов'язань з повернення інвестицій, залучених на фінансування проектів реконструкції енергоблоків та іншого обладнання теплових електростанцій (далі - ТЕС) відповідно до міжнародних договорів України або якщо процедура їх повернення визначена окремим рішенням Кабінету Міністрів України.
1.4. У цьому Порядку наведені терміни вживаються в таких значеннях:
графік реконструкції енергоблоків - графік реконструкції та/або технічного переоснащення (модернізації) енергоблоків ТЕС, який визначає очікувані терміни початку та закінчення фізичної реалізації проектів реконструкції, затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі;
екологічні заходи проекту реконструкції - заходи з впровадження устаткування, метою функціонування якого є зниження негативного впливу забруднювальних речовин на навколишнє середовище, які виникають у результаті виробничої діяльності ТЕС;
експертиза - експертиза проектної документації об'єктів реконструкції, технічного переоснащення об'єктів виробничого призначення на таких стадіях проектування, як техніко-економічне обґрунтування, техніко-економічний розрахунок, ескізний проект, проект, робочий проект, яка проводиться експертними організаціями, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, та інформація про які оприлюднюється на його офіційному веб-сайті;
інвестиції - всі види фінансових, матеріальних та інтелектуальних ресурсів, що використовуються для реалізації проекту реконструкції;
інвестиційна складова - кошти, що враховуються як складова в тарифах на електричну енергію, що формуються згідно з Правилами Оптового ринку електричної енергії України, які мають бути використані для повернення кредитів та інвестицій і погашення облігацій, кошти від яких використані з метою виконання плану реконструкції;
компанія - енергогенеруюча компанія, до складу якої входять ТЕС;
платіж на зменшення - платіж щодо величини зменшення платежу компанії, що встановлюється відповідно до Правил Оптового ринку електричної енергії України;
поточний рахунок із спеціальним режимом використання - рахунок, відкритий компанією в уповноваженому банку і призначений виключно для надходження коштів інвестиційної складової для повернення інвестицій, використаних для реалізації проекту реконструкції;
проект реконструкції - проект реконструкції та/або технічного переоснащення (модернізації) енергоблоків та іншого обладнання ТЕС, які передбачені у Плані реконструкції;
проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об’ємно-планувальні, архітектурні, технічні, технологічні рішення, а також кошториси об’єктів будівництва відповідно до діючих будівельних норм України;
пусконалагоджувальна організація - суб’єкт господарювання, який відповідно до законодавства здійснює роботи з пуску, налагодження, удосконалення технології та експлуатації ТЕС і електричних мереж;
сертифікат/декларація - документ, що засвідчує готовність об’єкта реконструкції до експлуатації;
системний оператор - державне підприємство, яке виконує функції диспетчерського (оперативно-технологічного) управління об’єднаною енергетичною системою України відповідно до рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі;
стадія "Проект" - проектна документація проекту реконструкції на стадії проекту, розроблена відповідно до законодавства;
стадія "ТЕО" - проектна документація проекту реконструкції на стадії техніко-економічного обґрунтування, розроблена відповідно до законодавства;
фізична реалізація проекту реконструкції - виконання будівельно-монтажних та налагоджувальних робіт, дату фактичного початку та закінчення яких підтверджено центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі.
II. Умови затвердження інвестиційної складової
2.1. Питання щодо затвердження інвестиційної складової розглядається НКРЕ у разі виконання компанією таких умов:
дотримання умов, процедури підготовки та фінансування інвестиційних проектів реконструкції/модернізації ТЕС, які визначені Порядком підготовки та фінансування проектів;
строк реалізації та вартість проекту реконструкції не перевищує показники, визначені у Плані реконструкції;
строк до початку фізичної реалізації проекту реконструкції, який визначений графіком реконструкції енергоблоків, не перевищує 24 місяці.
2.2. Розрахунок величини затвердження або коригування інвестиційної складової здійснюється, виходячи з принципів рівномірності нарахування інвестиційної складової.
2.3. Співвідношення відсотків повернення інвестицій, залучених з метою фінансування проекту реконструкції, за рахунок власних коштів компанії та коштів інвестиційної складової визначається відповідно до Порядку підготовки та фінансування проектів та затверджується НКРЕ.
2.4. Фактична тривалість реалізації проекту реконструкції визначається, виходячи з дати отримання сертифіката/декларації.
2.5. Розмір інвестиційної складової не може перевищувати суму коштів, що складається із 80% від кошторисної вартості заходів проекту реконструкції, які не пов’язані з екологічними заходами проекту, та 95% від кошторисної вартості екологічних заходів проекту реконструкції, визначених у проектно-кошторисній документації проекту реконструкції на стадії "ТЕО" або стадії "Проект".
2.6. Строк, на який нараховується інвестиційна складова, не може бути меншим трьох років після введення об’єкта реконструкції в експлуатацію.
III. Затвердження інвестиційної складової
3.1. Затвердженню інвестиційної складової передує розгляд питання про погодження НКРЕ можливості затвердження інвестиційної складової.
3.2. Для отримання погодження можливості затвердження інвестиційної складової компанія надає до НКРЕ лист, у якому викладено суть намірів з реалізації проекту реконструкції, звіт (позитивний) за результатами проведеної експертизи стадії "ТЕО" або стадії "Проект" (при двостадійному проектуванні) та письмове погодження центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі, стадії "ТЕО" та/або стадії "Проект" відповідно до Порядку підготовки та фінансування проектів із зазначенням основних техніко-економічних показників, які будуть досягнуті після реалізації проекту реконструкції і строків реалізації проекту реконструкції.
Після опрацювання зазначених документів НКРЕ протягом 20 календарних днів з дня їх отримання розглядає питання щодо погодження можливості затвердження інвестиційної складової на засіданні, яке проводиться у формі відкритого слухання, за результатами якого приймається протокольне рішення.
3.3. Погодження НКРЕ можливості затвердження інвестиційної складової є приводом для компанії розпочати фінансування проекту реконструкції.
3.4. У разі відмови у погодженні можливості затвердження інвестиційної складової НКРЕ письмово повідомляє про це компанію з наданням відповідних обґрунтувань.
3.5. Для розгляду питання щодо затвердження величини інвестиційної складової компанія надає до НКРЕ матеріали, визначені в Порядку підготовки та фінансування проектів, а також:
у разі залучення коштів шляхом розміщення облігацій - інформацію щодо випуску та розміщення облігацій;
ув’язані між собою зведені графіки фінансування та реалізації проекту реконструкції;
інформацію про очікувані строки початку та закінчення фізичної реалізації проекту реконструкції (терміни виведення з експлуатації та включення в мережу) відповідно до графіка реконструкції енергоблоків;
інформацію про очікуваний термін завершення реалізації проекту реконструкції (отримання сертифіката/декларації);
документи про підтвердження здійснення оплати робіт, послуг та обладнання у розмірі, не меншому квартальної величини фінансування проекту реконструкції відповідно до графіка фінансування;
документ, що підтверджує схвалення/затвердження проектної документації відповідно до вимог законодавства України.
3.6. У разі надання неповного пакета документів НКРЕ залишає питання без розгляду, про що повідомляється компанія протягом 3 днів з дня прийняття рішення.
3.7. Після опрацювання отриманих документів НКРЕ протягом 20 календарних днів з дня їх отримання розглядає питання про затвердження інвестиційної складової на засіданні, яке проводиться у формі відкритого слухання, за результатами якого приймається рішення, що оформлюється постановою НКРЕ.
3.8. Інвестиційна складова затверджується за періодами з урахуванням графіка виплат за інвестиційними зобов’язаннями та очікуваного строку прийняття об’єкта реконструкції в експлуатацію, виходячи з принципів рівномірності нарахування інвестиційної складової.
3.9. При розрахунку величини інвестиційної складової кошти, витрачені для фінансування розробки проектно-кошторисної документації інвестиційного проекту на стадії "ТЕО" та стадії "Проект" (при двостадійному проектуванні), не враховуються.
3.10. Не пізніше ніж за 6 місяців до закінчення фізичної реалізації проекту реконструкції компанія зобов’язана надати НКРЕ затверджену проектну документацію відповідно до вимог законодавства України.
3.11. У разі надання затвердженої проектної документації з порушенням строку, передбаченого пунктом 3.10 цього розділу, НКРЕ розглядає питання щодо зупинення нарахування інвестиційної складової. Після надання проектної документації НКРЕ розглядає питання щодо відновлення нарахування інвестиційної складової.
3.12. Після отримання затвердженої проектної документації НКРЕ може розглянути питання щодо уточнення величини інвестиційної складової.
Прийняття рішень НКРЕ щодо уточнення величини інвестиційної складової здійснюється за процедурою, визначеною цим розділом.
3.13. Кошти інвестиційної складової щомісяця перераховуються на поточний рахунок зі спеціальним режимом використання.
3.14. Датою завершення реалізації проекту реконструкції є дата введення об’єкта в експлуатацію, що підтверджується сертифікатом/декларацією про готовність об’єкта до експлуатації.
3.15. Якщо сталася затримка реалізації проекту реконструкції не з вини компанії, у тому числі під впливом подій, на які компанія не мала можливості вплинути під час реалізації проекту реконструкції, компанія може звернутися до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі, з проханням прийняти рішення стосовно продовження терміну реалізації проекту реконструкції.
У разі прийняття вищезазначеного рішення центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі, НКРЕ на своєму засіданні, яке проводиться у формі відкритого слухання, розглядає питання стосовно продовження періоду, на який нараховується інвестиційна складова.
3.16. У разі обмеженості коштів, що можуть бути використані як інвестиційна складова, та неможливості одночасного затвердження інвестиційних складових за всіма проектами реконструкції, за якими були надані необхідні документи, НКРЕ повідомляє центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі, про зазначену ситуацію.
IV. Коригування інвестиційної складової
4.1. Питання щодо коригування інвестиційної складової розглядається на засіданні НКРЕ, яке проводиться у формі відкритого слухання, за результатами якого приймається рішення, що оформлюється постановою.

................
Перейти до повного тексту