- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 вересня 2012 р.
за № 1622/21934
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 920 від 13.07.2017 )
Про затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та накладення адміністративних стягнень
1. Затвердити Інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та накладення адміністративних стягнень, що додається.
2. Департаменту ліцензійного контролю (Рожанська І.В.) подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
Голова Комісії |
В. Саратов |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сфері
комунальних послуг
31.08.2012 № 298
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 вересня 2012 р.
за № 1622/21934
ІНСТРУКЦІЯ
з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення та накладення адміністративних стягнень
I. Загальні положення
Цією Інструкцією встановлено механізм складання уповноваженими посадовими особами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (далі - Комісія), протоколів про адміністративні правопорушення, визначено процедуру розгляду справ про адміністративні правопорушення та накладення адміністративних стягнень, передбачених статтею
188-36 Кодексу.
1.2. При здійсненні державного нагляду (контролю) за діяльністю суб'єктів господарювання у сфері комунальних послуг уповноважені на те посадові особи Комісії (далі - уповноважені посадові особи) можуть складати протоколи про адміністративні правопорушення в разі:
несвоєчасного надання інформації, необхідної для виконання покладених на Комісію завдань;
ненадання інформації Комісії або надання завідомо недостовірних даних посадовими особами суб'єктів природних монополій або суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення;
невиконання або несвоєчасного виконання суб'єктами природних монополій або суб'єктами господарювання на суміжних ринках у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення рішень Комісії, порушення ліцензійних умов.
1.3. Від імені Комісії розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право Голова та члени Комісії.
II. Протокол про адміністративне правопорушення
2.1. При вчиненні посадовими особами суб'єктів природних монополій та суб’єктів господарювання на суміжних ринках у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення правопорушень, передбачених статтею
188-36 Кодексу, уповноважена посадова особа згідно зі статтями
254,
255 Кодексу складає протокол про адміністративне правопорушення (далі - протокол) (додаток 1).
2.2. Факт вчинення адміністративного правопорушення встановлюється за результатами перевірки суб'єктів природних монополій або суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері теплопостачання і централізованого водопостачання та водовідведення.
2.3. Якщо правопорушення вчинено кількома особами, то протокол складається на кожну особу окремо. У разі вчинення однією особою кількох окремих адміністративних правопорушень протоколи складаються щодо кожного з вчинених правопорушень.
2.4. Усі реквізити протоколу заповнюються розбірливим почерком державною мовою. Не допускається заповнення протоколу олівцем та закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до протоколу, а також унесення додаткових записів після того, як протокол підписаний особою, щодо якої він складений.
2.5. У протоколі зазначаються:
дата і місце його складення;
посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол;
відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності;
місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення;
стаття
188-36 Кодексу, згідно з якою передбачена адміністративна відповідальність за таке правопорушення;
прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є;
пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності;
інші відомості, необхідні для вирішення справи.
2.6. Уповноважена посадова особа зобов'язана ознайомити особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, з її правами і обов'язками, передбаченими статтею
268 Кодексу, та змістом статті
63 Конституції України, про що робиться відмітка в протоколі.
2.7. Особі, щодо якої складається протокол, пропонується надати письмове пояснення та зауваження по суті вчиненого правопорушення, яке вноситься до протоколу і засвідчується її підписом.
Пояснення та зауваження можуть додаватись до протоколу окремо, про що робиться запис у цьому протоколі. Власноруч викладені цією особою пояснення та зауваження додаються до протоколу, про що до нього вноситься відповідний запис із зазначенням кількості аркушів, на яких подано такі пояснення та/або зауваження.
У разі відмови особи, щодо якої складається протокол, від надання пояснень та зауважень по суті вчиненого правопорушення, уповноважена посадова особа вносить до нього відповідний запис.
2.8. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, що вчинила адміністративне правопорушення.
У разі відмови особи, щодо якої складається протокол, від його підписання уповноважена посадова особа робить про це відповідний запис, який засвідчує своїм підписом.
2.9. Протокол складається у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, або в разі відмови цієї особи від отримання протоколу надсилається рекомендованим листом із повідомленням про вручення поштового відправлення протягом трьох днів з дня його складення.
2.10. До протоколу долучаються матеріали, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення.
2.11. Протокол про адміністративне правопорушення подається для розгляду на засіданні Комісії.
III. Розгляд справ про адміністративні правопорушення
3.1. Справа про адміністративне правопорушення розглядається на відкритому засіданні Комісії в п'ятнадцятиденний строк з дня складення протоколу з урахуванням вимог статей
279 -
281 Кодексу.
3.2. Справа про адміністративне правопорушення розглядається у присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. У разі відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення стосовно місця і часу розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
3.3. Доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку Комісія встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність цієї особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються на підставі протоколу та пояснень особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, а також інших матеріалів справи про адміністративне правопорушення.
3.4. Комісія при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення з’ясовує такі питання:
чи належить до компетенції Комісії розгляд зазначеної справи;
чи належним чином оформлено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;
чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;
чи витребувано необхідні додаткові матеріали;
чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, її законних представників і адвоката.
3.5. Розгляд справи розпочинається з оголошення складу Комісії, яка розглядає зазначену справу.
3.6. Головуючий на засіданні Комісії оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права і обов'язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення. На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази і вирішуються клопотання.
3.7. Комісія при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна ця особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
3.8. При прийнятті рішення про накладення адміністративного стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа, що притягається до адміністративної відповідальності, ступінь її вини, майновий стан, а також обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність згідно зі статтями
34 -
35 Кодексу .
3.9. При вчиненні однією посадовою особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.
3.10. Під час розгляду кількох справ про вчинення адміністративних правопорушень однією особою стягнення накладається в межах санкції, установленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
3.11. Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше ніж через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніше ніж через два місяці з дня його виявлення.
IV. Постанова у справі про адміністративне правопорушення
4.1. Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, Комісія виносить у справі одну з таких постанов:
про накладення адміністративного стягнення (додаток 2);
про закриття справи про адміністративне правопорушення (додаток 3).
Постанова про закриття справи про адміністративне правопорушення приймається за наявності обставин, передбачених статтею
247 Кодексу.
................Перейти до повного тексту