1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
01.07.2021 № 749
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 грудня 2021 р.
за № 1608/37230
Про затвердження Положення про акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
Відповідно до пункту 14 частини першої статті 13, пункту 2 частини першої статті 15, статті 19 Закону України "Про фахову передвищу освіту", НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти (далі - Положення), що додається.
2. Директорату фахової передвищої, вищої освіти (Шаров О.) забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра з питань європейської інтеграції Вітренка А.

Міністр

С. Шкарлет

ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник
Міністра цифрової трансформації України

Голова Державної регуляторної служби України

Керівник Секретаріату
Спільного представницького органу
сторони роботодавців на національному рівні




О. Вискуб

О. Кучер



Р. Іллічов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
01 липня 2021 року № 749
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 грудня 2021 р.
за № 1608/37230
ПОЛОЖЕННЯ
про акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти
І. Загальні положення
1. Положення про акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти (далі - Положення) визначає основні засади та порядок проведення акредитації освітньо-професійних програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів фахової передвищої освіти, як інструменту зовнішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти в Україні.
Дія цього Положення поширюється на заклади освіти, в яких здійснюється підготовка здобувачів фахової передвищої освіти незалежно від форми власності та сфери управління (далі - заклади освіти).
Акредитація проводиться відповідно до Закону України "Про освіту", Закону України "Про фахову передвищу освіту", Закону України "Про адміністративну процедуру" цього Положення з ініціативи закладу освіти.
( Абзац третій пункту 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
2. Метою акредитації є:
визначення відповідності освітньо-професійної програми та освітньої діяльності закладу освіти за цією програмою вимогам та критеріям оцінювання якості освітньо-професійної програми та освітньої діяльності за цією програмою, встановлених цим Положенням;
допомога закладам освіти у визначенні сильних і слабких сторін освітньо-професійної програми;
надання усім заінтересованим сторонам (учасникам освітнього процесу, роботодавцям, батькам здобувачів освіти тощо) інформації щодо якості освітньо-професійної програми та освітньої діяльності закладу освіти за цією програмою;
підтвердження значимості фахової передвищої освіти в Україні з питань забезпечення підготовки фахівців для ринку праці;
сприяння інтеграції закладів освіти до Європейського освітнього простору.
3. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
акредитація освітньо-професійної програми (далі - акредитація) - діяльність Державної служби якості освіти України щодо оцінювання освітньо-професійної програми та освітньої діяльності закладу освіти за цією програмою на предмет забезпечення та вдосконалення якості фахової передвищої освіти, що здійснюється у формі акредитаційної експертизи;
акредитаційна експертиза - комплекс заходів, направлених на визначення відповідності освітньо-професійної програми та освітньої діяльності закладу освіти за цією програмою вимогам та критеріям оцінювання якості освітньо-професійної програми та освітньої діяльності за цією програмою, встановлених цим Положенням, що виконується уповноваженою на це Службою державною освітньою установою (далі - Уповноважена установа) за рахунок коштів закладу освіти;
( Абзац третій пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
експерт - фахівець, який на підставі укладених з Уповноваженою установою цивільно-правових договорів здійснює акредитаційну експертизу освітньо-професійної програми закладу освіти;
критерії оцінювання якості освітньо-професійної програми та освітньої діяльності за цією програмою (далі - критерії) - встановлені цим Положенням обов’язкові складові оцінювання, що застосовуються Уповноваженою установою та експертами під час проведення акредитаційної експертизи, постакредитаційного моніторингу, а також закладом освіти для самооцінювання освітньо-професійної програми, та освітньої діяльності за цією програмою;
самооцінювання - системний комплексний аналіз закладом освіти власної діяльності за освітньо-професійною програмою, спрямований на самостійне визначення фактичного стану якості освітньо-професійної програми та освітньої діяльності за цією освітньо-професійною програмою, виявлення прогалин і перегляд пріоритетів для подальшого розвитку;
Уповноважена установа - це державна освітня установа, що підпорядкована Службі та яка відповідно до наказу Голови Служби уповноважена на виконання акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм закладів фахової передвищої освіти в частині її організаційного та методичного супроводження, а також на виконання інших повноважень, визначених цим Положенням.
( Абзац сьомий пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про освіту", та "Про фахову передвищу освіту", "Про адміністративну процедуру".
( Абзац восьмий пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
4. Акредитація освітньо-професійної програми вперше здійснюється за умови провадження освітньої діяльності у рік випуску здобувачів освіти за відповідною освітньо-професійною програмою.
5. Друга і наступна акредитація проводиться впродовж останнього року строку дії сертифіката про акредитацію освітньо-професійної програми.
Заклад освіти має право достроково ініціювати проведення другої і наступних акредитації освітньо-професійної програми.
6. У межах однієї спеціальності може здійснюватися одночасна акредитація двох або більше освітньо-професійних програм.
7. Освітньо-професійні програми структурних підрозділів закладів освіти, які відповідно до ліцензії здійснюють підготовку здобувачів фахової передвищої освіти, акредитуються на загальних підставах та у порядку, визначеному цим Положенням.
8. Заклад освіти створює умови для проведення акредитаційної експертизи та зобов’язаний дотримуватись принципів академічної доброчесності.
II. Проведення акредитації
1. Заклад освіти, який бажає акредитувати освітньо-професійну програму у наступному навчальному році, з 01 травня до 01 липня навчального року, який передує навчальному року проведення акредитації, подає до Служби в електронному вигляді заяву про наміри акредитувати освітньо-професійну програму за формою, наведеною у додатку 2 до цього Положення.
Служба до 01 серпня навчального року, який передує навчальному року проведення акредитації, на офіційному вебсайті розміщує графік прийняття заяв про акредитацію освітньо-професійних програм закладів освіти.
Заклад освіти, який заявив про акредитацію освітньо-професійної програми, згідно з графіком прийняття заяв подає в електронному вигляді заяву про акредитацію та документи, що підтверджують відповідність освітньо-професійної програми та освітньої діяльності за цією програмою вимогам та критеріям оцінювання якості освітньо-професійної програми та освітньої діяльності за цією програмою за формою, наведеною у додатку 3 до цього Положення.
2. Служба протягом двох місяців з дати реєстрації заяви про акредитацію та за результатами проведеної акредитаційної експертизи приймає одне з таких рішень:
про акредитацію освітньо-професійної програми;
про умовну (відкладену) акредитацію освітньо-професійної програми;
про відмову в акредитації освітньо-професійної програми.
3. Заклад освіти, який бажає акредитувати освітньо-професійну програму, подає до Служби в електронній формі, засвідчені кваліфікованим електронним підписом керівника закладу освіти (уповноваженої особи, визначеної наказом керівника закладу освіти) такі документи:
( Абзац перший пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
заяву про акредитацію освітньо-професійної програми;
затверджені в установленому порядку освітньо-професійної програми, за якою здійснюється випуск здобувачів освіти в рік акредитації та за якою здійснюється навчання прийнятих у поточному навчальному році здобувачів освіти, навчальні плани за цими освітньо-професійної програми;
( Абзац третій пункту 3 розділу II в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
результати самооцінювання відповідно до критеріїв;
рецензії (відгуки) роботодавців та/або керівників баз виробничих практик за останні п’ять календарних років (за наявності).
4. Усі документи щодо проведення акредитації формуються в акредитаційну справу, яка ведеться в електронному вигляді.
У разі наявності в документах акредитаційної справи конфіденційної інформації, або інформації, що становить державну таємницю, доступ до такої інформації надається виключно в порядку, визначеному законодавством.
5. Після реєстрації акредитаційної справи, посадовою особою Служби впродовж 3 робочих днів здійснюється її аналіз на предмет повноти поданих документів.
У разі якщо із заявою подано неповний пакет документів посадова особа Служби, яка розглядає справу, залишає заяву без руху. Служба надсилає заявнику письмове повідомлення про залишення заяви без руху протягом 3 робочих днів з дня отримання заяви та надає до 20 робочих днів для усунення недоліків.
Посадовою особою Служби за наявності повного пакету документів впродовж 3 днів здійснюється попередній аналіз відповідності змісту поданих документів до назви освітньо-професійної програми та складається відгук, який разом із акредитаційною справою передається Уповноваженій установі для врахування при проведенні акредитаційної експертизи.
Уповноваженою установою не пізніше ніж за 7 робочих днів до початку роботи члена експертної групи за місцем провадження освітньої діяльності закладу освіти, формується склад експертної групи, яка проводитиме акредитаційну експертизу, визначається строк її роботи, дати виїзду до закладу освіти та останній день строку подання матеріалів акредитаційної експертизи до Служби.
( Пункт 5 розділу II в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
6. Для проведення акредитаційної експертизи освітньо-професійної програми формується експертна група з представника територіального органу Служби та двох експертів з числа фахівців, внесених до переліку експертів Служби, один з яких призначається керівником групи.
( Абзац перший пункту 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
Склад експертної групи затверджується наказом Служби за поданням Уповноваженої установи.
У разі одночасної акредитації двох чи більше освітньо-професійних програм у межах однієї спеціальності склад експертної групи може бути розширений, але не більше ніж на одного експерта для однієї освітньо-професійної програми.
На підставі подання організації (об’єднання) роботодавців та/або професійної асоціації до роботи експертної групи може бути залучений представник роботодавців (за згодою). Акредитація освітньо-професійних програм морської фахової передвищої освіти здійснюється з обов’язковим залученням фахівців Адміністрації судноплавства, а також фахівців за пропозицією Мінінфраструктури.
( Абзац четвертий пункту 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
Акредитація освітньо-професійних програм спеціалізованої фахової передвищої освіти здійснюються з обов’язковим залученням фахівців відповідної сфери, які відповідають кваліфікаційним вимогам, визначеним цим Положенням.
До складу експертної групи не можуть входити фахівці, які працюють (у тому числі на умовах сумісництва, погодинної оплати праці, цивільно-правових угод) або навчаються у закладі освіти, освітньо-професійна програма якого проходить акредитаційну експертизу, чи за наявності інших обставин, що свідчать про реальний чи потенційний конфлікт інтересів, а також ті фахівці, у яких не минув обмежувальний строк академічної відповідальності за порушення академічної доброчесності.
До складу експертної групи не можуть бути включені фахівці, які здійснюють освітню діяльність за спеціальністю, в межах якої освітньо-професійна програма акредитується, у закладі освіти, розташованому у тому ж населеному пункті, що й заклад освіти, який акредитує освітньо-професійну програму.
Фахівець при отриманні пропозиції бути включеним до складу експертної групи до її формування невідкладно повідомляє Уповноважену установу про наявність підстав для самовідводу.
( Пункт 6 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
7. Наказ, яким затверджено склад експертної групи, за один робочий день до початку роботи члена експертної групи у закладі освіти надсилається за допомогою електронного поштового зв’язку (у незмінному вигляді з підтвердженням про отримання) керівнику закладу освіти, освітньо-професійна програма якого акредитується.
8. Акредитаційна експертиза передбачає:
вивчення експертною групою результатів самооцінювання, а також інших документів та інформації, що стосуються освітньо-професійної програми і освітньої діяльності закладу освіти за цією програмою;
виїзд члена експертної групи з числа представників територіального органу Служби до закладу освіти з метою:
уточнення даних, вказаних у документі про результати самооцінювання, опитування представників заінтересованих сторін про освітньо-професійну програму та освітню діяльність закладу освіти за цією програмою,
формування рекомендацій щодо вдосконалення їхньої якості, у ході якого можуть проводитись індивідуальні співбесіди, інтерв’ю, фокус-групи (представників керівництва закладу освіти, педагогічних (науково-педагогічних) працівників, представників органів студентського самоврядування, здобувачів фахової передвищої освіти, випускників, роботодавців та ін.);
складання звіту експертної групи про результати акредитаційної експертизи (далі - звіт) за затвердженою Уповноваженою установою формою.
( Абзац шостий пункту 8 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
9. З метою попереднього вивчення акредитаційної справи Уповноважена установа в електронному вигляді надсилає її керівнику та членам експертної групи. Під час попереднього вивчення акредитаційної справи члени експертної групи мають право використовувати будь-які відкриті та загальнодоступні джерела інформації про освітньо-професійну програму закладу освіти, яка акредитується.
Експертна група в дистанційному режимі ознайомлюється з відгуком про результати попереднього аналізу акредитаційної справи та акредитаційною справою, складає чек-лист питань (завдань) (далі - чек-лист), які необхідно проаналізувати з виїздом до місцезнаходження закладу освіти, який виявив бажання акредитувати освітньо-професійну програму фахової передвищої освіти.
З метою належної організації роботи експерта у закладі освіти, не пізніше ніж за один робочий день до його приїзду, керівнику закладу освіти за допомогою електронного поштового зв’язку (у незмінному вигляді з підтвердженням про отримання) надсилається чек-лист.
10. З метою опрацювання чек-листа до закладу освіти виїжджає член експертної групи з числа працівників територіального органу Служби. За необхідності для акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм спеціалізованої фахової передвищої освіти до місцезнаходження закладу освіти може виїжджати член експертної групи з числа експертів (представник відповідної сфери) та/або представник Служби.
Керівник та інші члени експертної групи взаємодіють з членом експертної групи або представником Служби, що виїхав до закладу освіти для проведення акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм, у дистанційному режимі.
Опрацювання чек-листа за місцезнаходженням закладу освіти не може перевищувати трьох робочих днів.
11. Під час проведення акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм керівник закладу освіти має право:
бути поінформованим про свої права та обов’язки;
вимагати від членів експертної групи додержання вимог законодавства;
бути ознайомленим з чек-листом та перевіряти відповідність питань (завдань), які аналізуються членом експертної групи;
12. Під час проведення акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм керівник закладу освіти зобов’язаний:
допускати члена експертної групи або представника Служби до проведення необхідних заходів у закладі освіти щодо виконання чек-листа;
створювати необхідні умови для роботи члена експертної групи або представника Служби у закладі освіти;
виконувати законні вимоги члена експертної групи або представника Служби задля проведення ними всіх необхідних заходів у закладі освіти щодо виконання чек-листа;
надавати завірені в установленому порядку документи, пояснення та інформацію з питань, що виникають під час проведення акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм.
13. Експертна група складає звіт.
14. Звіт підписується всіма членами експертної групи. Член експертної групи, який не згодний зі звітом, може письмово викласти свою окрему думку, яка долучається до звіту і є його невід’ємною частиною.
У разі участі в акредитаційній експертизі представника роботодавців ним може складатися дорадчий висновок, який долучається до звіту.
15. Складений за результатами роботи експертної групи звіт в електронному вигляді подається її керівником до Уповноваженої установи не пізніше трьох робочих днів після завершення роботи безпосередньо в закладі освіти. Звіт, посвідчений електронним підписом, впродовж наступних трьох робочих днів надсилається Уповноваженою установою на офіційну електронну адресу Служби та зазначену в ЄДЕБО електронну адресу закладу освіти.
16. Не пізніше наступного робочого дня із дня надходження звіту, керівник закладу освіти повідомляє Уповноважену установу про його отримання шляхом надсилання посвідченого електронним підписом електронного листа.
17. Впродовж трьох робочих днів із дня отримання звіту, керівник закладу освіти має право надати до нього мотивовані зауваження, які долучаються до звіту і є його невід’ємною частиною.
18. Уповноважена установа на основі звіту та мотивованих зауважень до нього (за наявності) забезпечує, впродовж семи робочих днів після закінчення строку для подання закладом освіти мотивованих зауважень, підготовку проєкту рішення про акредитацію, умовну (відкладену) акредитацію, відмову в акредитації освітньо-професійної програми, який долучається до акредитаційної справи.
III. Прийняття рішення про акредитацію
1. Для прийняття рішення про акредитацію освітньо-професійної програми фахової передвищої освіти Службою створюється Акредитаційна комісії Державної служби якості освіти України (далі - Акредитаційна комісія) - дорадчий орган Служби.
Склад Акредитаційної комісії визначається окремим наказом Служби.
До складу Акредитаційної комісії входять представники Служби, Уповноваженої установи, представники закладів вищої та фахової передвищої освіти, представник Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні (за згодою).
Акредитаційна комісія складається з двадцяти п’яти осіб, з яких сімнадцять є представниками закладів вищої та фахової передвищої освіти.
Строк повноважень Акредитаційної комісії складає три календарні роки з дати затвердження її складу.
Головою Акредитаційної комісії є Голова Служби. У разі його тимчасової відсутності виконання повноважень голови Акредитаційної комісії покладається на першого заступника Голови Служби.
Організацію роботи Акредитаційної комісії здійснює секретар, який призначається з числа працівників Уповноваженої установи.
На засіданні Акредитаційної комісії акредитаційну справу за відповідною освітньо-професійною програмою (програмами) представляє член Акредитаційної комісії.
Акредитаційні справи надсилаються в електронній формі членам Акредитаційної комісії не пізніше п’яти робочих днів до засідання Акредитаційної комісії.
( Абзац дев'ятий пункту 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
Рішення Акредитаційної комісії приймаються більшістю у 3/4 голосів членів Акредитаційної комісії, які беруть участь у засіданні, оформлюється протоколом та затверджується наказом Служби. Засідання Акредитаційної комісії є правомочними, за умови присутні на ньому більше 2/3 членів Акредитаційної комісії від її загального складу.
Якщо член Акредитаційної комісії є представником закладу освіти, освітньо-професійна програма якого акредитується, або наявні інші підстави, визначені частиною першою статті 23 Закону України "Про адміністративну процедуру", то він зобов’язаний заявити про самовідвід при прийнятті рішення про акредитацію цієї освітньо-професійної програми і не брати участі у голосуванні. Заява про самовідвід подається голові Акредитаційної комісії у письмовій формі до початку засідання. Керівник закладу освіти та/або уповноважена ним особа, інші члени Акредитаційної комісії, яким стало відомо про наявність у члена Акредитаційної комісії підстав для самовідводу, подають у письмовій формі до початку засідання клопотання про відвід такого члена Акредитаційної комісії.
( Абзац одинадцятий пункту 1 розділу III в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
Рішення про задоволення заяви про самовідвід або клопотання про відвід приймається простою більшістю голосів членів Акредитаційної комісії, які беруть участь у засіданні, та оформлюється протоколом.
( Пункт 1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
2. Рішення про акредитацію освітньо-професійної програми ухвалюється за умов, якщо частка балів від максимальної суми балів за критеріями становить не менше 75 % включно та відсутні критерії, оцінені за рівнем "не відповідає".
Рішення "умовно акредитовано (відкладено)" ухвалюється за умов, якщо частка балів від максимальної суми балів за всіма критеріями становить не менше 50 % включно та не більше ніж один критерій оцінений за рівнем "не відповідає".
Рішення "відмовлено в акредитації" ухвалюється за умов, якщо частка балів від максимальної суми балів за всіма критеріями становить менше 50 % та/або більше ніж один критерій оцінений за рівнем "не відповідає".
Служба також приймає рішення "відмовлено в акредитації у разі:
відмови закладу освіти в допуску експертної групи до закладу освіти під час виїзду в узгоджені строки на місце проведення експертизи;
створення закладом освіти перешкод для роботи експертної групи, інших протиправних дій закладу освіти, які унеможливлюють проведення акредитаційної експертизи;
встановлення на підставі поданих документів та/або під час виїзду до закладу освіти достатніх підстав вважати, що освітній процес за освітньо-професійною програмою не здійснюється.
Рішення про акредитацію вперше за кожною освітньо-професійною програмою приймається строком на п’ять років, а при другій та наступних акредитаціях - строком на 10 років. Рішення про умовну (відкладену) акредитацію приймається строком на один рік.
Служба протягом трьох робочих днів з дня затвердження рішення про акредитацію освітньо-професійної програми надає закладу освіти сертифікат про акредитацію та вносить інформацію до ЄДЕБО.
Строк дії сертифіката встановлюється до 01 липня року, що настає після спливу строку відповідно 5 або 10 років після прийняття відповідного рішення Службою.
( Пункт 2 розділу III доповнено абзацом десятим згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
У разі прийняття рішення про умовну (відкладену) акредитацію, відповідна інформація вноситься Службою до ЄДЕБО протягом трьох робочих днів.
3. У разі умовної (відкладеної) акредитації Служба здійснює постакредитаційний моніторинг закладу освіти та освітньо-професійної програми для виявлення та відстеження тенденцій у її реалізації, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності за освітньо-професійною програмою критеріям, результати оцінювання яких під час акредитаційної експертизи унеможливили прийняття рішення про акредитацію освітньо-професійної програми.
Постакредитаційний моніторинг проводиться не раніше наступного навчального року після прийняття рішення про умовну (відкладену) акредитацію освітньо-професійної програми за такими формами:
дистанційно, з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій,
з виїздом до місцезнаходження закладу освіти.
Форми проведення постакредитаційного моніторингу можуть поєднуватися.
Форму проведення постакредитаційного моніторингу визначає Акредитаційна комісія при прийнятті рішення про умовну (відкладену) акредитацію освітньо-професійної програми, що вноситься до протоколу засідання Акредитаційної комісії.
Постакредитаційний моніторинг освітньої діяльності з реалізації освітньо-професійної програми проводиться відповідно до чек-листа, який повинен передбачати перелік критеріїв, частка виконання яких не перевищувала 75 %, та перелік недоліків, зазначених у звіті.
Постакредитаційний моніторинг проводиться працівниками територіального органу Служби. До постакредитаційного моніторингу можуть залучатися експерти, які проводили акредитаційну експертизу. Кількість фахівців, які проводять постакредитаційний моніторинг, не може перевищувати трьох осіб.
Тривалість постакредитаційного моніторингу не може перевищувати десяти робочих днів, а строк роботи за місцезнаходженням закладу освіти під час такого моніторингу не більше трьох робочих днів.
За результатами постакредитаційного моніторингу працівниками територіального органу Служби складається підсумковий документ (довідка про результати моніторингу), за затвердженою Службою формою, яка містить результати відстеження тенденцій реалізації освітньо-професійної програми за чек-листом та обґрунтовані висновки про усунення (неусунення) недоліків, які унеможливили прийняття рішення про акредитацію освітньо-професійної програми, оновлені показники критеріїв, та загальний показник виконання критеріїв.
Постакредитаційний моніторинг освітньої діяльності з реалізації освітньо-професійної програми в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) здійснюється дистанційно за всіма критеріями, встановленими додатком 1 до цього Положення. Відповідно до чек-листа з виїздом до місця знаходження закладу освіти проводиться постакредитаційний моніторинг за критеріями 3. "Організація освітнього процесу" та 6. "Освітнє середовище та матеріальні ресурси". Результати враховуються у ході першої після закінчення строку дії рішення про умовну (відкладену) акредитацію акредитаційної експертизи.
( Пункт 3 розділу III доповнено абзацом одинадцятим згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
У випадку, якщо за результатами постакредитаційного моніторингу встановлено, що закладом освіти у повному обсязі усунуто недоліки, виявлені у ході акредитаційної експертизи, за якою прийнято рішення про умовну (відкладену) акредитацію, довідка про результати моніторингу разом з матеріалами попередньої акредитації розглядається на першому після завершення постакредитаційного моніторингу засіданні Акредитаційної комісії Служби, для прийняття рішення.
У випадку, якщо за результатами постакредитаційного моніторингу встановлено, що закладом освіти не у повному обсязі усунуто або не усунуто недоліки, виявлені у ході акредитаційної експертизи, за якою прийнято рішення про умовну (відкладену) акредитацію, результати постакредитаційного моніторингу враховуються під час здійснення наступної акредитації, яка відбувається на загальних підставах та у визначеному цим Положенням порядку.
4. У разі прийняття рішення про відмову в акредитації заклад освіти може подати документи для акредитації цієї самої освітньо-професійної програми відповідно до процедури, викладеної в цьому Положенні, не раніше ніж через рік після прийняття рішення про відмову.
У такому разі експертна група зобов’язана підтвердити, що недоліки, виявлені під час попередньої акредитаційної експертизи, усунуто (неусунуто), про що складається відповідний звіт, який передається Уповноваженій установі для підготовки проєкту рішення Служби.
У разі підтвердження в звіті факту усунення недоліків в роботі закладу освіти за відповідною освітньо-професійною програмою та за результатами акредитаційної експертизи, Служба приймає рішення про акредитацію, умовну (відкладену) акредитацію, відмову в акредитації в порядку визначеному цим Положенням.
5. У разі прийняття рішення про повторну відмову в акредитації освітньо-професійної програми Служба інформує центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки про неспроможність закладу освіти здійснювати освітню діяльність за заявленою освітньо-професійною програмою та вносить пропозиції щодо проведення перевірки додержання закладом освіти ліцензійних умов.
Заклад освіти, який здійснює підготовку фахових молодших бакалаврів за освітньо-професійною програмою, в акредитації якої відмовлено, має право, за наявності ліцензії з відповідної спеціальності, продовжувати освітню діяльність за даною освітньо-професійною програмою з видачею документа про здобуту фахову передвищу освіту у визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки порядку без зазначення найменування органу (органів) акредитації, а в додатку до диплома фахового молодшого бакалавра - інформації про видані ним (ними) відповідні акредитаційні сертифікати, рішення.
6. У разі проведення одночасної акредитації групи освітньо-професійних програм у межах однієї спеціальності Служба ухвалює окреме рішення стосовно кожної з освітньо-професійних програм, щодо якої проведено акредитаційну експертизу.
7. Керівник закладу освіти та/або уповноважена ним особа, має право бути присутнім та бути заслуханим на засіданні Акредитаційної комісії до прийняття нею рішення про умовну (відкладену) акредитацію або про відмову в акредитації, або про повторну відмову в акредитації освітньо-професійної програми.
( Пункт 7 розділу III в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
8. Підставами для підтвердження рішення про акредитацію є:
ліквідація, реорганізація, зміна найменування чи місцезнаходження закладу освіти, структурного підрозділу закладу вищої освіти або відповідного закладу вищої освіти (філії закладу освіти), що провадять освітню діяльність у сфері фахової передвищої освіти;
реорганізація юридичних осіб, що мають рішення про акредитацію, шляхом злиття або приєднання;
зміни в переліку галузей знань, назв галузей знань та спеціальностей.
Підтвердження рішення про акредитацію можливе після отримання відповідного рішення щодо ліцензії.
9. Підставою для відкликання або визнання недійсним рішення про акредитацію є:
( Абзац перший пункту 9 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )
заява закладу освіти про відкликання або визнання недійсним рішення про акредитацію за формою, наведеною у додатку 3 до цього Положення;
( Абзац другий пункту 9 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 44 від 16.01.2024 )

................
Перейти до повного тексту