1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
09.09.2013 № 452
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 вересня 2013 р.
за № 1593/24125
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів № 1124 від 09.12.2015 )
Про затвердження Порядку розгляду органами доходів і зборів скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу
Відповідно до статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", підпункту 2 пункту 4 Положення про Міністерство доходів і зборів України , затвердженого Указом Президента України від 18 березня 2013 року № 141,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розгляду органами доходів і зборів скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу, що додається.
2. Департаменту доходів і зборів з фізичних осіб (Бусарєв В.В.) у встановленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Ігнатова А.П.
Міністр О.В. Клименко
ПОГОДЖЕНО:
Президент Спілки
орендарів і підприємців України
Заступник Голови
Спільного представницького органу
об'єднань профспілок
Перший заступник Голови
Спільного представницького органу
сторони роботодавців на національному рівні
Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва
В.о.Голови правління
Пенсійного фонду України
Заступник Міністра
соціальної політики України -
керівник апарату


В.М. Хмільовський


С.М. Кондрюк


Д. Олійник


М.Ю. Бродський

В.О. Кравчук


В. Коломієць
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
доходів і зборів України
09.09.2013 № 452
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 вересня 2013 р.
за № 1593/24125
ПОРЯДОК
розгляду органами доходів і зборів скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду органами доходів і зборів скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - вимога) та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу, передбачених частинами десятою, одинадцятою статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон); скарг банків на рішення про накладення фінансових санкцій, передбачених частиною дванадцятою зазначеної статті.
1.2. Не підлягає оскарженню платником єдиного внеску відповідно до цього Порядку вимога, сформована на підставі зобов'язання зі сплати єдиного внеску, самостійно визначеного платником єдиного внеску у звіті про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів, а також рішень про нарахування пені та накладення штрафів, які оскаржувались та були розглянуті згідно з вимогами цього Порядку.
1.3. Дія цього Порядку не поширюється на розгляд скарг платників єдиного внеску або банків (далі - скаржники), зазначених у пункті 1.1 цього розділу, на вимоги та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу, винесені за результатами перевірок, проведених на підставі судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки або постанови органу, що здійснює оперативно-розшукову діяльність, слідчого, прокурора, винесені ними відповідно до закону.
Скаржник має право оскаржити в суді вимогу, рішення про нарахування пені та накладення штрафу в будь-який момент після отримання відповідної вимоги або рішення. Вимога або рішення органу доходів і зборів про нарахування пені та накладення штрафу, стосовно яких подано позов до суду, не підлягають оскарженню відповідно до вимог цього Порядку. Одночасно скаржник письмово повідомляє орган доходів і зборів, який розглядає його скаргу, про кожний випадок судового оскарження його вимог або рішень про нарахування пені та накладення штрафу.
1.4. Відмова в прийнятті скарги на вимоги та рішення про нарахування пені та накладення штрафу, крім випадків, зазначених у цьому розділі, забороняється.
Перебіг строку розгляду скарги починається з наступного робочого дня після її надходження до органу доходів і зборів. Реєстрація скарг на вимоги та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу здійснюється працівником органу доходів і зборів, уповноваженим на це керівником цього органу, у журналі реєстрації скарг (додаток 1).
1.5. У скарзі має бути зазначено:
повне найменування юридичної особи, код за ЄДРПОУ, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка подала скаргу; прізвище, ім'я, по батькові громадянина або фізичної особи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку в паспорті;
найменування органу доходів і зборів, яким видано вимогу або рішення про нарахування пені та накладення штрафу, що оскаржуються, дата і номер;
суть порушеного питання, прохання чи вимога;
інформація про оскарження вимоги або рішення органу доходів і зборів про нарахування пені та накладення штрафу в суді.
Скарга підписується скаржником - фізичною особою або уповноваженою нею на те особою, а для інших скаржників - керівником або представником, уповноваженим відповідно до законодавства, та має бути скріплена печаткою скаржника (для скаржників - фізичних осіб - за наявності).
Скарга повинна бути викладена в письмовій формі та надіслана до органу доходів і зборів поштою чи передана особисто або через представника.
Якщо скарга в інтересах скаржника подається його представником, то до скарги додається копія довіреності, оформленої відповідно до вимог чинного законодавства.
1.6. Скарга, оформлена без дотримання вимог, зазначених у пункті 1.5 цього розділу, що не дає можливості її розглянути по суті, залишається без розгляду, про що виноситься рішення про залишення скарги без розгляду (додаток 2) з відповідними обґрунтуваннями та робиться відмітка в журналі реєстрації скарг (додаток 1).
1.7. Не розглядаються повторні скарги одним і тим самим органом доходів і зборів від одного і того самого скаржника з одного і того самого питання, якщо перше вирішено по суті.
1.8. У разі оскарження вимоги або рішення про накладення штрафу в терміни, встановлені цим Порядком, нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до органу доходів і зборів або позову до суду.
1.9. Рішення за результатами розгляду скарг у межах процедури оскарження вимог та рішень про нарахування пені та накладення штрафу приймають:
у Міністерстві доходів і зборів України - Міністр або його заступники відповідно до розподілу функціональних повноважень;
у головних управліннях Міндоходів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - начальники головних управлінь або їх заступники відповідно до розподілу функціональних повноважень.
1.10. Попередній розгляд скарг на вимоги та рішення про нарахування пені та накладення штрафу, а також підготовка проектів рішень за скаргами в органах доходів і зборів здійснюються підрозділами правової роботи.
II. Подання первинної скарги
2.1. У разі якщо скаржник вважає, що орган доходів і зборів у районі, місті (крім міст Києва та Севастополя), районі у місті, об'єднаний чи спеціалізований, неправильно визначив суму недоїмки або прийняв рішення про накладення штрафу та нарахування пені, що суперечить законодавству про загальнообов'язкове державне соціальне страхування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, він має право оскаржити таке рішення у відповідному головному управлінні Міндоходів в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві та Севастополі.
2.2. Скарга на вимоги та на рішення органів доходів і зборів у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднаних чи спеціалізованих, про нарахування пені та накладення штрафу подається відповідно до головних управлінь Міндоходів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі в письмовій формі разом з документами, що підтверджують неправильність рішення.
Про подання скарги скаржник зобов'язаний одночасно повідомити територіальний орган доходів і зборів, вимога або рішення якого оскаржується.
2.3. Первинна скарга повинна бути подана до відповідного головного управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві та Севастополі протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання скаржником вимоги або рішення територіальних органів доходів і зборів про нарахування пені та накладення штрафу.
Строк, встановлений для подання первинної скарги, не вважається пропущеним, якщо до його закінчення скаргу та інші документи до неї передано на пошту.
2.4. До документів, які свідчать про неправильність визначення суми недоїмки або прийняття рішення про накладення штрафу та нарахування пені, належать:
акт перевірки платника єдиного внеску,
вимога,
рішення про нарахування пені та накладення штрафу,
інші документи (розрахунки), на підставі яких визначено суму єдиного внеску, що належить до сплати, або застосовано штраф, нараховано пеню,
зауваження та пояснення, якщо вони були подані платником єдиного внеску під час перевірки та прийняття рішення,
висновки органу доходів і зборів щодо поданих зауважень і пояснень.
Платники єдиного внеску до скарги можуть додавати належним чином засвідчені копії документів, розрахунки та докази, які вони вважають за потрібне надати. Якщо платник єдиного внеску до скарги не додав копій зазначених документів, орган доходів і зборів вищого рівня, що уповноважений розглядати скаргу, витребовує копії зазначених документів від органу доходів і зборів, вимога або рішення якого оскаржуються. У скарзі платник єдиного внеску зазначає про подання чи неподання позовної заяви до суду про визнання недійсною вимоги або рішення органу доходів і зборів про нарахування пені та накладення штрафу.
2.5. У випадках, передбачених статтею 8 Закону України "Про звернення громадян", орган доходів і зборів, що уповноважений розглядати скаргу, залишає скаргу без розгляду, про що виноситься рішення про залишення скарги без розгляду (додаток 2) з відповідними обґрунтуваннями та робиться відмітка в журналі реєстрації скарг (додаток 1).
2.6. У разі незгоди платника єдиного внеску з рішенням органу доходів і зборів, прийнятого в межах процедури узгодження вимоги, подальше його оскарження здійснюється відповідно до вимог цього Порядку щодо розгляду скарг на рішення органів доходів і зборів або в судовому порядку.
IІІ. Подання повторної скарги
3.1. У разі коли головні управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі надсилають скаржнику рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий скаржник має право звернутися протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до Міністерства доходів і зборів України.
Строк, встановлений для подання повторної скарги, не вважається пропущеним, якщо до його закінчення скаргу та інші документи до неї передано на пошту.
3.2. Скарга в письмовій формі подається безпосередньо до Міністерства доходів і зборів України. Про подання повторної скарги до Міністерства доходів і зборів України скаржник зобов'язаний одночасно повідомити відповідний територіальний орган доходів і зборів.
3.3. Скаржник подає скаргу до Міністерства доходів і зборів України разом із необхідними для її розгляду документами, зазначеними в пункті 2.4 розділу II цього Порядку, що засвідчують обставини справи, та матеріалами розгляду первинної скарги.
3.4. Якщо платник єдиного внеску до скарги не додав копій документів, зазначених у пункті 2.4 розділу II цього Порядку, Міністерство доходів і зборів України витребовує копії зазначених документів від відповідного головного управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві та Севастополі, яким розглянуто первинну скаргу. У скарзі платник єдиного внеску зазначає про подання чи неподання позовної заяви до суду про визнання недійсною вимоги або рішення органу доходів і зборів про нарахування пені та накладення штрафу. У випадках, передбачених статтею 8 Закону України "Про звернення громадян", Міністерство доходів і зборів України залишає скаргу без розгляду, про що виноситься рішення про залишення скарги без розгляду (додаток 2) з відповідними обґрунтуваннями та робиться відмітка в журналі реєстрації скарг (додаток 1).
3.5. Якщо в повторній скарзі, отриманій Міністерством доходів і зборів України, порушуються питання, що не розглядалися в рішенні, винесеному за первинною скаргою, скарга направляється на новий розгляд до відповідного головного управління Міндоходів в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві та Севастополі, рішення якого оскаржується. При цьому перебіг строків розгляду скарги, встановлених цим Порядком, починається з дня одержання таким територіальним органом доходів і зборів рішення про направлення скарги на новий розгляд (додаток 3).
3.6. Рішення Міністерства доходів і зборів України, прийняте за розглядом скарги, може бути оскаржене в судовому порядку.
ІV. Розгляд скарг
4.1. Орган доходів і зборів, який розглядає скаргу платника єдиного внеску, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його платнику єдиного внеску протягом 30 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника єдиного внеску поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. Якщо протягом цього строку вмотивоване рішення органом доходів і зборів не надсилається платнику єдиного внеску, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника єдиного внеску.

................
Перейти до повного тексту