- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 грудня 2015 р.
за № 1568/28013
Про впорядкування відносин з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців
Відповідно до Законів України від 26 листопада 2015 року
№ 834-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та від 26 листопада 2015 року
№ 835-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", підпункту 2-2 пункту 3, пункту 10 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок забезпечення доступу осіб, уповноважених на здійснення реєстраційних дій, до Єдиних і Державних реєстрів, інформаційно-комунікаційних систем, у тому числі інформаційних (автоматизованих), створення та забезпечення функціонування яких віднесено законодавством до компетенції Міністерства юстиції України, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства юстиції України:
від 02 квітня 2013 року № 607/5 "Про заходи щодо взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02 квітня 2013 року за № 534/23066;
від 14 жовтня 2011 року № 3175/5 "Про затвердження Положення про здійснення державного нагляду за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2011 року за № 1202/19940.
3. Установити, що:
1) договори про надання ідентифікаторів доступу до Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, укладені з технічним адміністратором Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців до набрання чинності цим наказом, діють відповідно до умов, визначених у таких договорах, а ідентифікатори доступу, надані відповідно до них, є чинними;
2) заяви щодо державної реєстрації права власності або інших речових прав на нерухоме майно, передані на розгляд Міністерству юстиції України відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 02 квітня 2013 року
№ 607/5 "Про заходи щодо взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 квітня 2013 року за № 534/23066, до 01 січня 2016 року розглядаються державними реєстраторами прав на нерухоме майно Міністерства юстиції України у строки та у порядку, передбачені законодавством;
3) дія наказів Міністерства юстиції України від 02 квітня 2013 року
№ 607/5 "Про заходи щодо взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 квітня 2013 року за № 534/23066, від 14 жовтня 2011 року
№ 3175/5 "Про затвердження Положення про здійснення державного нагляду за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2011 року за № 1202/19940, не поширюється на нотаріусів під час здійснення ними повноважень державних реєстраторів.
4. Технічним адміністраторам Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців вжити відповідних заходів, необхідних для реалізації цього наказу, у тому числі забезпечити укладення відповідних договорів про надання ідентифікаторів доступу із суб’єктами державної реєстрації, центрами надання адміністративних послуг, державними нотаріальними конторами та приватними нотаріусами; організацію та проведення навчання для роботи з цими реєстрами.
5. Департаменту цивільного, фінансового законодавства та законодавства з питань земельних відносин (Ференс О.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року
№ 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім пункту 2 цього наказу, який набирає чинності з 01 січня 2016 року.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Севостьянову Н.І. та заступника Міністра - керівника апарату Іванченко О.П. відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
ПОГОДЖЕНО: Генеральний директор Державного підприємства "Інформаційно-ресурсний центр" В.о. генерального директора державного підприємства "Національні інформаційні системи" |
О.В. Волошина О.В. Велика |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
15.12.2015 № 2586/5
(у редакції наказу
Міністерства юстиції України
)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 грудня 2015 р.
за № 1568/28013
ПОРЯДОК
забезпечення доступу осіб, уповноважених на здійснення реєстраційних дій, до Єдиних і Державних реєстрів, інформаційно-комунікаційних систем, у тому числі інформаційних (автоматизованих), створення та забезпечення функціонування яких віднесено законодавством до компетенції Міністерства юстиції України
1. Цей Порядок визначає процедуру забезпечення доступу до Єдиних та Державних реєстрів, інформаційно-комунікаційних систем, у тому числі інформаційних (автоматизованих), створення та забезпечення функціонування яких віднесено законодавством до компетенції Міністерства юстиції України (далі - реєстри), особам, уповноваженим відповідно до законодавства на здійснення реєстраційних дій у відповідних реєстрах, у тому числі щодо прийняття та видачі документів, а також особам, які відповідно до законодавства визначені реєстраторами та уповноважені на подання відомостей до реєстрів через електронний кабінет (далі - користувачі), шляхом надання ідентифікаторів доступу, припинення доступу до реєстрів, а також порядок тимчасового блокування та анулювання доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
2. Доступ до реєстрів надається користувачу на безоплатній основі на підставі договору, укладеного відповідно до загальних засад цивільного законодавства.
У разі якщо користувачем є посадова особа державного органу, органу місцевого самоврядування договір укладається між суб’єктом, у трудових відносинах з яким перебуває такий користувач, та адміністратором реєстрів.
У разі якщо користувачем є державний нотаріус, договір укладається між державною нотаріальною конторою, у якій працює такий користувач, та адміністратором реєстрів.
У разі якщо користувачем є приватний нотаріус, його помічник, приватний виконавець, його помічник чи відповідальна особа, арбітражний керуючий, договір укладається між приватним нотаріусом, приватним виконавцем, арбітражним керуючим та адміністратором реєстрів.
У разі якщо користувачем є посадова особа закордонної дипломатичної установи України, договір укладається між Міністерством закордонних справ України та адміністратором реєстрів.
3. Для отримання доступу до реєстрів суб’єкт, визначений у пункті 2 цього Порядку, подає відповідне замовлення адміністратору реєстрів, в якому обов’язково зазначаються, зокрема, такі відомості про користувача:
прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності) користувача (у тому числі у разі зміни таких відомостей, прізвище, ім’я та по батькові до змін);
дата народження;
серія (у разі наявності) та номер паспорта громадянина України, відомості про дату та орган, що здійснив видачу паспорта громадянина України;
реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім випадку відсутності у фізичної особи реєстраційного номера облікової картки платника податків через свої релігійні переконання, про що офіційно повідомлено відповідний контролюючий орган).
4. Ідентифікатори доступу до реєстрів надаються користувачу після встановлення його особи за паспортом громадянина України (крім випадків, коли надання ідентифікаторів доступу здійснюється на підставі документів, поданих в електронній формі, відповідно до абзацу другого цього пункту) та здійснення інших заходів, необхідних для його ідентифікації, навчання його роботі з відповідними реєстрами (крім випадку, коли користувачем є особа, яка вже мала доступ до відповідного реєстру) та за умови використання ним кваліфікованого електронного підпису, для створення якого використовуються виключно засоби кваліфікованого електронного підпису, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання, відповідають вимогам, визначеним
Законом України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", та є сумісним з програмним забезпеченням реєстрів.
................Перейти до повного тексту