- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 листопада 2021 р.
за № 1448/37070
Про затвердження Змін до Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання
2. Департаменту дорожніх перевезень та безпеки на транспорті (О. Задорожний) забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Сектору зовнішніх комунікацій забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства інфраструктури України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ПОГОДЖЕНО: Голова Антимонопольного комітету України Голова Державної регуляторної служби України Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Міністр внутрішніх справ України Перший віце-прем’єр-міністр України - Міністр економіки України Міністр фінансів України |
О. Піщанська О. Кучер Є. Прокопчук Д. Монастирський О. Любченко С. Марченко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
15 вересня 2021 року № 487
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 листопада 2021 р.
за № 1448/37070
ЗМІНИ
до Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання
1. У пункті 2.2 розділу II друге речення виключити.
2. У розділі III:
1) в абзаці третьому підпункту "в" пункту 3.6 друге речення виключити;
2) у пункті 3.24 слова "або у графі "Продукція" серійного сертифіката відповідності транспортного засобу, виданого в державній системі сертифікації" виключити.
3. Підпункт "в" пункту 6.2 розділу VI викласти у такій редакції:
"в) порушення виробником належних умов виробництва, в тому числі процедур та строків оцінки відповідності після видачі сертифіката типу, визначених додатком 5 до цього Порядку;".
4. У пункті 7.5 розділу VII слова "або виданий у державній системі сертифікації сертифікат відповідності до закінчення строку його дії" виключити.
5. У додатку 1:
1) у розділі I:
у пункті 1 після слова "категоріями" доповнити словами ", підкатегоріями та класами";
пункти 2-5 виключити.
У зв’язку з цим пункти 6-7 вважати відповідно пунктами 2-3;
підпункт 3.4 пункту 3 виключити;
2) у розділі II:
підпункт "г" підпункту 2.1. пункту 2 виключити;
підпункт "г" підпункту 3.1. пункту 3 виключити;
у підпункті "г" підпункту 5.1. пункту 5 слова "силова установка (двигун внутрішнього згоряння/ електродвигун/гібридна)" виключити.
6. У підпункті 9.17.4.2 підпункту 9.17 пункту 9 глави А "КТЗ категорій M і N" та підпункті 9.17.4.2 підпункту 9.17 пункту 9 глави Б "КТЗ категорії О" розділу I додатка 3 після слова "навести" доповнити словами "перелік символів та".
7. Додатки 4 та 11 викласти у новій редакції, що додається.
Т.в.о. директора Департаменту дорожніх перевезень та безпеки на транспорті |
О. Задорожний |
Додаток 4
до Порядку затвердження
конструкції транспортних засобів,
їх частин та обладнання
(пункт 1.8 розділу I)
ПЕРЕЛІК ТЕХНІЧНИХ ПРИПИСІВ
Додаток 11
до Порядку затвердження
конструкції транспортних засобів,
їх частин та обладнання
(пункт 1.9 розділу I)
ОСОБЛИВОСТІ
застосування технічних приписів до КТЗ спеціального призначення
I. Особливості застосування вимог до колісних транспортних засобів спеціального призначення категорій M (автомобілі-будинки, автомобілі швидкої медичної допомоги (санітарні), автомобілі-катафалки) та інших колісних транспортних засобів спеціального призначення категорій M1, які не увійшли у інші розділи додатка 11)
№ з/п |
Об’єкт затвердження |
Позначення документа, вимоги |
Познака вимог до документів, необхідних для підтвердження відповідності для КТЗ категорії |
M1 технічно допустимою повною масою |
M2 |
M3 |
меньше або дорівнює 2500 кг |
>2500 кг |
1 |
Фари ближнього і дальнього світла (включно з фарами R2 та/або HS1) |
R1 |
Х |
Х |
Х |
Х |
2 |
Фари ближнього і дальнього світла (включно з фарами R2 та/або HS1) |
R2 |
Х |
Х |
Х |
Х |
3 |
Світловідбивачі |
R3 |
Х |
Х |
Х |
Х |
4 |
Пристрої освітлення заднього номерного знака |
R4 |
Х |
Х |
Х |
Х |
5 |
Покажчики поворотів |
R6 |
Х |
Х |
Х |
Х |
6 |
Контурні вогні, підфарники, задні габаритні вогні, стоп-сигнали |
R7 |
Х |
Х |
Х |
Х |
7 |
Фари ближнього і дальнього світла (включно з фарами H1, H2, H3, HB3, HB4, H7, H8, H9, IR1 та/або HIR21) |
R8 |
Х |
Х |
Х |
Х |
8 |
Рівень радіоелектричних завад |
R10 |
Х |
Х |
Х |
Х |
9 |
Замки і завіси дверей |
R11 |
Б |
В + Б |
- |
- |
10 |
Травмобезпечність рульового керування |
R12 |
Х |
Х |
- |
- |
11 |
Системи гальмування |
R13 |
Х |
Х + В |
Х + В |
Х + В |
12 |
Кріплення ременів безпеки |
R14 |
Г |
В + Г1 |
В + Г1 |
В + Г1 |
13 |
Ремені безпеки |
R16 |
Г |
В + Г2 |
В + Г2 |
В + Г2 |
14 |
Сидіння, їхні кріплення та підголівники |
R17 |
Г |
В + Г |
Г |
Г |
15 |
Передні протитуманні фари |
R19 |
Х |
Х |
Х |
Х |
16 |
Фари ближнього і дальнього світла (H4) |
R20 |
Х |
Х |
Х |
Х |
17 |
Фари заднього ходу |
R23 |
Х |
Х |
Х |
Х |
18 |
Димність КТЗ з дизелями |
R24 |
В + Д |
В + Д |
В + Д |
В + Д |
19 |
Підголівники сидінь |
R25 |
В + Г |
В + Г |
В + Г |
В + Г |
20 |
Зовнішні виступи КТЗ |
R26 |
Х для кабіни + А |
В для кабіни + А |
- |
- |
21 |
Звукові сигнальні прилади і їх установка |
R28 |
Х |
Х |
Х |
Х |
22 |
Захисні властивості кабін КТЗ |
R29 |
- |
- |
- |
- |
23 |
Пожежна безпека |
R34 |
Е |
Е |
- |
- |
24 |
Конструкція автобусів |
R36 |
- |
- |
Х + А |
Х + А |
25 |
Задні протитуманні ліхтарі |
R38 |
Х |
Х |
Х |
Х |
26 |
Спідометри та їх установка |
R39 |
Х |
Х |
Х |
Х |
27 |
Безпечне скло та скломатеріали |
R43 |
В + Ж |
В + Ж |
В + Ж |
В + Ж |
28 |
Пристрої непрямого огляду та їх установка |
R46 |
Х |
В |
- |
- |
29 |
Установка пристроїв освітлення і світлової сигналізації |
R48 |
А + И |
А + В + И для кабіни; А + И для іншої частини |
А + В + И для кабіни; А + И для іншої частини |
А + В + И для кабіни; А + И для іншої частини |
30 |
Викиди забруднювальних речовин КТЗ |
R49 |
Д |
В + Д |
В + Д |
В + Д |
31 |
Зовнішній шум |
R51 |
Д |
В + Д |
Х + В + Д |
Х + В + Д |
32 |
Конструкція автобусів |
R52 |
- |
- |
Х + А |
Х + А |
33 |
Тягові пристрої |
R55 |
Х |
Х |
Х |
Х |
34 |
Задні захисні пристрої |
R58 |
- |
- |
- |
- |
35 |
Зовнішні виступи КТЗ |
R61 |
- |
- |
- |
- |
36 |
Газобалонні КТЗ на зрідженому нафтовому газі (ЗНГ) |
R67 |
Х + В + Д |
Х + В + Д |
Х + В + Д |
Х + В + Д |
37 |
Боковий захист |
R73 |
- |
- |
- |
- |
38 |
Cтоянкові вогні |
R77 |
Х |
Х |
Х |
Х |
39 |
Рульове керування |
R79 |
Х + В |
Х + В |
Х + В |
Х + В |
40 |
Сидіння, їхні кріплення |
R80 |
Г |
В + Г |
Г |
Г |
41 |
Викиди забруднювальних речовин КТЗ |
R83 |
Х + В + Д |
Х + В + Д |
Х + В + Д |
Х + В + Д |
42 |
Потужність двигуна |
R85 |
Х + В |
Х + В |
Х + В |
Х + В |
43 |
Денні ходові вогні |
R87 |
Х |
Х |
Х |
Х |
44 |
Пристрої обмеження швидкості |
R89 |
- |
- |
Х + В; К |
Х + В; К |
45 |
Бокові габаритні вогні |
R91 |
Х |
Х |
Х |
Х |
46 |
Передні захисні пристрої |
R93 |
- |
- |
- |
- |
47 |
Захист у разі фронтального зіткнення |
R94 |
- |
- |
- |
- |
48 |
Захист у разі бокового зіткнення |
R95 |
- |
- |
- |
- |
49 |
Фари ближнього і дальнього світла, оснащені газорозрядними джерелами світла |
R98 |
Х |
Х |
Х |
Х |
50 |
Електромобілі |
R100 |
Х |
Х |
Х |
Х |
51 |
Світловідбивне маркування КТЗ |
R104 |
- |
- |
Х |
Х |
52 |
Конструкція автобусів |
R107 |
- |
- |
Х + А |
Х + А |
53 |
Газобалонні КТЗ на стисненому природному газі (СПГ) та/або зрідженому природному газі (ЗПГ) |
R110 |
Х + В + Д |
Х + В + Д |
Х + В + Д |
Х + В + Д |
54 |
Стійкість проти перекидання автоцистерн |
R111 |
- |
- |
- |
- |
55 |
Фари, які випромінюють асиметричний промінь ближнього та/або дальнього світла, оснащені лампами розжарювання та/або світлодіодними модулями |
R112 |
Х |
Х |
Х |
Х |
56 |
Фари, які випромінюють симетричний промінь ближнього та/або дальнього світла, оснащені лампами розжарювання та/або газорозрядними джерелами та/або світлодіодними модулями |
R113 |
Х |
Х |
Х |
Х |
57 |
Вогні підсвічування поворотів |
R119 |
Х |
Х |
Х |
Х |
58 |
КТЗ, що працюють на водні |
R134 |
X |
X |
X |
X |
59 |
Конструкція автобусів для перевезення школярів |
ДСТУ 7013:2009 |
- |
- |
- |
- |
60 |
Конструкція автобусів для перевезення осіб з інвалідністю |
ДСТУ ГОСТ 30478:2006 |
- |
- |
- |
- |
61 |
Технічний стан КТЗ |
ДСТУ 3649:2010 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Позначення літер:
"Х" |
- |
допускаються тільки відхилення, вказані у нормативному документі або вимогах, наведених у розділах II-V додатка 4 до Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 17 серпня 2012 року № 521, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14 вересня 2012 року за № 1586/21898 (далі - Порядок); |
"-" |
- |
вимоги не застосовують для цієї категорії КТЗ; |
"А" |
- |
допускаються відхилення у випадку, коли характер спеціального призначення КТЗ не дозволяє цілком виконати встановлені вимоги. Повинні бути надані достатні докази стосовно того, що спеціальне призначення КТЗ унеможливлює виконання вимог у повному обсязі; |
"Б" |
- |
вимоги застосовуються тільки до дверей, які забезпечують доступ до сидінь, призначених для нормального використання, коли КТЗ рухається по дорозі і коли відстань між точкою R сидіння і середньою площиною дверної поверхні, виміряної перпендикулярно подовжній середній площині КТЗ, не перевищує 500 мм; |
"В" |
- |
вимоги до категорії базового КТЗ, що використовується для виготовлення спеціального КТЗ; |
"Г" |
- |
вимоги застосовуються тільки до сидінь, призначених для звичайної експлуатації під час руху КТЗ по дорозі. Ці сидіння повинні бути чітко позначені піктограмою або табличкою з відповідним текстом; |
"Г1" |
- |
вимоги застосовуються тільки до сидінь, призначених для звичайної експлуатації під час руху КТЗ по дорозі. Сидіння останнього ряду повинні бути обладнані, як мінімум, жорсткими кріпленнями поясних ременів безпеки. Сидіння, призначені для звичайної експлуатації під час руху КТЗ по дорозі, повинні бути чітко позначені піктограмою або табличкою з відповідним текстом; |
"Г2" |
- |
вимоги застосовуються тільки до сидінь, призначених для звичайної експлуатації під час руху КТЗ по дорозі. Сидіння останнього ряду повинні бути обладнані, як мінімум, поясними ременями безпеки. Сидіння, призначені для звичайної експлуатації під час руху КТЗ по дорозі, повинні бути чітко позначені піктограмою або табличкою з відповідним текстом; |
"Д" |
- |
допускається зміна довжини системи випуску відпрацьованих газів після останнього глушника на 2 м без проведення додаткових випробовувань; |
"Е" |
- |
допускається зміна конфігурації та довжини паливозаправного трубопроводу та зміна розташування паливного бака; |
"Ж" |
- |
для всіх засклених прорізів, крім кабіни водія (вітрове і бокове скло), допускається застосування безпечного скла або жорсткого пластику; |
"И" |
- |
допускається встановлення додаткових пристроїв освітлення і світлової сигналізації; |
"К" |
- |
не застосовується до КТЗ швидкої медичної допомоги (санітарних). |
Х + А, Х + В, В + Б, В + Г, В + Г1, В + Г2, В + Д, В + Ж, Х + В + Д або А + В + И - комбінація познак, що позначає процедуру з підтвердження відповідності за "Х" - з урахуванням "А", "В" або "Д" відповідно, за "В" - з урахуванням "Б", "Г", "Г1", "Г2", "Д" або "Ж" відповідно, за "А" - з урахуванням "В", "И" відповідно.
II.Особливості застосування вимог до колісних транспортних засобів спеціального призначення категорій M, N, O (броньовані автомобілі)
№ з/п |
Об’єкт затвердження |
Позначення документа, вимоги |
Познака вимог до документів, необхідних для підтвердження відповідності для КТЗ категорії |
M1 |
M2 |
M3 |
N1 |
N2 |
N3 |
O1 |
O2 |
O3 |
O4 |
1 |
Фари ближнього і дальнього світла (включно з фарами R2 та/або HS1) |
R1 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
2 |
Фари ближнього і дальнього світла (включно з фарами R2 та/або HS1) |
R2 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
3 |
Світловідбивачі |
R3 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
4 |
Пристрої освітлення заднього номерного знака |
R4 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
5 |
Покажчики поворотів |
R6 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
6 |
Контурні вогні, підфарники, задні габаритні вогні, стоп-сигнали |
R7 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
7 |
Фари ближнього і дальнього світла (включно з фарами H1, H2, H3, HB3, HB4, H7, H8, H9, IR1 та/або HIR21) |
R8 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
8 |
Рівень радіоелектричних завад |
R10 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
9 |
Замки і завіси дверей |
R11 |
Х |
- |
- |
Х |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
10 |
Травмобезпечність рульового керування |
R12 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
11 |
Системи гальмування |
R13 |
Х + Б |
Х + Б |
Х + Б |
Х + Б |
Х + Б |
Х + Б |
Х + Б |
Х + Б |
Х + Б |
Х + Б |
12 |
Кріплення ременів безпеки |
R14 |
А |
А |
А |
А |
А |
А |
- |
- |
- |
- |
13 |
Ремені безпеки |
R16 |
А |
А |
А |
А |
А |
А |
- |
- |
- |
- |
14 |
Сидіння, їхні кріплення та підголівники |
R17 |
Х |
Г |
Г |
Г |
Г |
Г |
- |
- |
- |
- |
15 |
Передні протитуманні фари |
R19 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
16 |
Фари ближнього і дальнього світла (H4) |
R20 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
17 |
Фари заднього ходу |
R23 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
18 |
Димність КТЗ з дизелями |
R24 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
19 |
Підголівники сидінь |
R25 |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
20 |
Зовнішні виступи КТЗ |
R26 |
Х для кабіни + А |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
21 |
Звукові сигнальні прилади і їх установка |
R28 |
А + В |
А + В |
А + В |
А + В |
А + В |
А + В |
- |
- |
- |
- |
22 |
Захисні властивості кабін КТЗ |
R29 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
23 |
Пожежна безпека |
R34 |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
24 |
Конструкція автобусів |
R36 |
- |
Х + А |
Х + А |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
25 |
Задні протитуманні ліхтарі |
R38 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
26 |
Спідометри та їх установка |
R39 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
27 |
Безпечне скло та скломатеріали |
R43 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
28 |
Пристрої непрямого огляду та їх установка |
R46 |
А |
А |
А |
А |
А |
А |
- |
- |
- |
- |
29 |
Установка пристроїв освітлення і світлової сигналізації |
R48 |
А; Д |
А; Д |
А; Д |
А; Д |
А; Д |
А; Д |
А; Д |
А; Д |
А; Д |
А; Д |
30 |
Викиди забруднювальних речовин КТЗ |
R49 |
А |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
31 |
Зовнішній шум |
R51 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
32 |
Конструкція автобусів |
R52 |
- |
Х + А |
Х + А |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
33 |
Тягово-зчіпні пристрої |
R55 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
34 |
Задні захисні пристрої |
R58 |
- |
- |
- |
- |
Х |
Х |
- |
- |
Х |
Х |
35 |
Зовнішні виступи КТЗ |
R61 |
- |
- |
- |
А |
А |
А |
- |
- |
- |
- |
36 |
Газобалонні КТЗ на зрідженому нафтовому газі (ЗНГ) |
R67 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
37 |
Боковий захист |
R73 |
- |
- |
- |
- |
Х |
Х |
- |
- |
Х |
Х |
38 |
Cтоянкові вогні |
R77 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
39 |
Рульове керування |
R79 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
40 |
Сидіння, їхні кріплення |
R80 |
Х |
Г |
Г |
Г |
Г |
Г |
- |
- |
- |
- |
41 |
Викиди забруднювальних речовин КТЗ |
R83 |
Х |
Х |
- |
Х |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
42 |
Денні ходові вогні |
R87 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
43 |
Пристрої обмеження швидкості |
R89 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
44 |
Бокові габаритні вогні |
R91 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
45 |
Передні захисні пристрої |
R93 |
- |
- |
- |
- |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
46 |
Захист у разі фронтального зіткнення |
R94 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
47 |
Захист у разі бокового зіткнення |
R95 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
48 |
Фари ближнього і дальнього світла, оснащені газорозрядними джерелами світла |
R98 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
49 |
Електромобілі |
R100 |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
50 |
Світловідбивне маркування КТЗ |
R104 |
- |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
Х |
Х |
Х |
51 |
КТЗ для перевезення небезпечних вантажів |
R105 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
52 |
Конструкція автобусів |
R107 |
- |
Х + А |
Х + А |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
53 |
Газобалонні КТЗ на стисненому природному газі (СПГ) та/або зрідженому природному газі (ЗПГ) |
R110 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
54 |
Стійкість проти перекидання автоцистерн |
R111 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
55 |
Фари, які випромінюють асиметричний промінь ближнього та/або дальнього світла, оснащені лампами розжарювання та/або світлодіодними модулями |
R112 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
56 |
Вогні підсвічування поворотів |
R119 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
57 |
Фари, які випромінюють симетричний промінь ближнього та/або дальнього світла, оснащені лампами розжарювання та/або газорозрядними джерелами та/або світлодіодними модулями |
R123 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
- |
- |
- |
- |
58 |
КТЗ, що працюють на водні |
R134 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
- |
- |
- |
- |
59 |
Конструкція автобусів для перевезення школярів |
ДСТУ 7013:2009 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
60 |
Конструкція автобусів для перевезення осіб з інвалідністю |
ДСТУ ГОСТ 30478:2006 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
61 |
Технічний стан КТЗ |
ДСТУ 3649:2010 |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
Х |
62 |
Конструкція причепів |
Вимоги розділів II-V додатка 4 до Порядку |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Х |
Х |
- |
- |
Позначення літер:
"Х" |
- |
допускаються тільки відхилення, вказані у нормативному документі або вимогах, наведених у розділах II-V додатка 4 до Порядку; |
"-" |
- |
вимоги не застосовують для цієї категорії КТЗ; |
"А" |
- |
допускаються відхилення у випадку, коли характер спеціального призначення КТЗ не дозволяє цілком виконати встановлені вимоги. Повинні бути надані достатні докази стосовно того, що спеціальне призначення КТЗ унеможливлює виконання вимог у повному обсязі; |
"Б" |
- |
вимоги до категорії базового КТЗ, що використовується для виготовлення спеціального КТЗ; |
"В" |
- |
дозволяється застосування додаткових сигналів тривоги; |
"Г" |
- |
вимоги застосовуються тільки до сидінь, призначених для звичайної експлуатації під час руху КТЗ по дорозі. Ці сидіння повинні бути чітко позначені піктограмою або табличкою з відповідним текстом; |
"Д" |
- |
допускається встановлення додаткових пристроїв освітлення і світлової сигналізації. |
Х + А, Х + Б або А + В - комбінація познак, що позначає процедуру з підтвердження відповідності за "Х" - з урахуванням "А", за "Х" - з урахуванням "Б" або за "А" - з урахуванням "В" відповідно.
III. Особливості застосування вимог до колісних транспортних засобів категорії M, призначених для перевезення крісел-колясок
№ з/п |
Об’єкт затвердження |
Позначення документа, вимоги |
Познака вимог до документів, необхідних для підтвердження відповідності |
1 |
Фари ближнього і дальнього світла (включно з фарами R2 та/або HS1) |
R1 |
Х |
2 |
Фари ближнього і дальнього світла (включно з фарами R2 та/або HS1) |
R2 |
X |
3 |
Світловідбивачі |
R3 |
Х |
4 |
Пристрої освітлення заднього номерного знака |
R4 |
Х |
5 |
Покажчики поворотів |
R6 |
Х |
6 |
Контурні вогні, підфарники, задні габаритні вогні, стоп-сигнали |
R7 |
Х |
7 |
Фари ближнього і дальнього світла (включно з фарами H1, H2, H3, HB3, HB4, H7, H8, H9, IR1 та/або HIR21) |
R8 |
X |
8 |
Рівень радіоелектричних завад |
R10 |
Х |
9 |
Замки і завіси дверей |
R11 |
Х |
10 |
Травмобезпечність рульового керування |
R12 |
Х |
11 |
Системи гальмування |
R13 |
Х |
12 |
Кріплення ременів безпеки |
R14 |
Х + А |
13 |
Ремені безпеки |
R16 |
Х + А |
14 |
Сидіння, їхні кріплення та підголівники |
R17 |
Х + А |
15 |
Передні протитуманні фари |
R19 |
Х |
16 |
Фари ближнього і дальнього світла (H4) |
R20 |
X |
17 |
Фари заднього ходу |
R23 |
Х |
18 |
Димність КТЗ з дизелями |
R24 |
Х |
19 |
Підголівники сидінь |
R25 |
Х + А |
20 |
Зовнішні виступи КТЗ |
R26 |
Х + Б |
21 |
Звукові сигнальні прилади і їх установка |
R28 |
Х |
22 |
Захисні властивості кабін КТЗ |
R29 |
- |
23 |
Пожежна безпека |
R34 |
Х + В |
24 |
Конструкція автобусів |
R36 |
- |
25 |
Задні протитуманні ліхтарі |
R38 |
Х |
26 |
Спідометри та їх установка |
R39 |
Х |
27 |
Безпечне скло та скломатеріали |
R43 |
Х |
28 |
Пристрої непрямого огляду та їх установка |
R46 |
Х |
29 |
Установка пристроїв освітлення і світлової сигналізації |
R48 |
Х |
30 |
Викиди забруднювальних речовин КТЗ |
R49 |
Х |
31 |
Зовнішній шум |
R51 |
Х |
32 |
Конструкція автобусів |
R52 |
- |
33 |
Тягові пристрої |
R55 |
Х |
34 |
Задні захисні пристрої |
R58 |
- |
35 |
Зовнішні виступи КТЗ |
R61 |
- |
36 |
Газобалонні КТЗ на зрідженому нафтовому газі (ЗНГ) |
R67 |
Х |
37 |
Боковий захист |
R73 |
- |
38 |
Cтоянкові вогні |
R77 |
X |
39 |
Рульове керування |
R79 |
Х |
40 |
Сидіння, їхні кріплення |
R80 |
Х + А |
41 |
Викиди забруднювальних речовин КТЗ |
R83 |
Г |
42 |
Денні ходові вогні |
R87 |
Х |
43 |
Пристрої обмеження швидкості |
R89 |
- |
44 |
Бокові габаритні вогні |
R91 |
X |
45 |
Передні захисні пристрої |
R93 |
- |
46 |
Захист у разі фронтального зіткнення |
R94 |
- |
47 |
Захист у разі бокового зіткнення |
R95 |
- |
48 |
Фари ближнього і дальнього світла, оснащені газорозрядними джерелами світла |
R98 |
X |
49 |
Електромобілі |
R100 |
X |
50 |
Світловідбивне маркування КТЗ |
R104 |
- |
51 |
Конструкція автобусів |
R107 |
- |
52 |
Газобалонні КТЗ на стисненому природному газі (СПГ) та/або зрідженому природному газі (ЗПГ) |
R110 |
Х |
53 |
Фари, які випромінюють асиметричний промінь ближнього та/або дальнього світла, оснащені лампами розжарювання та/або світлодіодними модулями |
R112 |
X |
54 |
Вогні підсвічування поворотів |
R119 |
X |
55 |
Фари, які випромінюють симетричний промінь ближнього та/або дальнього світла, оснащені лампами розжарювання та/або газорозрядними джерелами та/або світлодіодними модулями |
R123 |
X |
56 |
КТЗ, що працюють на водні |
R134 |
X |
57 |
Конструкція автобусів для перевезення школярів |
ДСТУ 7013:2009 |
- |
58 |
Конструкція автобусів для перевезення осіб з інвалідністю |
ДСТУ ГОСТ 30478:2006 |
А |
59 |
Технічний стан КТЗ |
ДСТУ 3649:2010 |
Х |
................Перейти до повного тексту