1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
11.11.2015 № 2268/5 ( z1419-15 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 листопада 2015 р.
за № 1420/27865
ПОРЯДОК
підготовки нотаріально оформлених документів для їх консульської легалізації
1. Цей Порядок визначає процедуру підготовки Міністерством юстиції України нотаріально оформлених документів для їх консульської легалізації з метою реалізації Інструкції про порядок консульської легалізації офіційних документів в Україні і за кордоном, затвердженої наказом Міністерства закордонних справ України від 04 червня 2002 року № 113, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 26 червня 2002 року за № 535/6823.
2. Процедура підготовки нотаріально оформлених документів для їх консульської легалізації включає:
прийом документів та реєстрацію заяви;
з'ясування, чи підлягає документ консульській легалізації та чи немає підстав для відмови;
звірку відповідності підпису нотаріуса, а також відбитка печатки та/або штампа, проставлених на документі, зразкам, наявним у справах Міністерства юстиції України або витребуваним відповідно до пункту 9 цього Порядку;
проставлення штампа, який засвідчує справжність попереднього підпису державного або приватного нотаріуса, уповноваженого відповідно до закону вчиняти нотаріальні дії, і справжність відбитка гербової печатки державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса, якщо документи відповідають зазначеним у цьому пункті вимогам;
реєстрація документів для їх консульської легалізації.
3. У підготовці документів для їх консульської легалізації відмовляється, якщо:
1) текст документів неможливо прочитати внаслідок пошкодження;
2) документи написані чи підписані олівцем;
3) документи отримані через засоби факсимільного зв'язку;
4) у документах уживається декілька мов одночасно;
5) документи, викладені на двох і більше окремих аркушах, не прошиті, а аркуші не понумеровані і не скріплені підписом та печаткою;
6) Міністерство юстиції України не має повноважень для підготовки документів для їх консульської легалізації;
7) підпис особи, яка підписала документ, відбиток печатки та/або штампа не відповідають наявним у Міністерстві юстиції України зразкам підпису, відбитка печатки та/або штампа на документі.
4. Особа, уповноважена на прийом документів для підготовки документів для їх консульської легалізації, вносить відповідний запис до журналу обліку заяв щодо підготовки документів для їх консульської легалізації.
5. Особа, уповноважена на підготовку документів для їх консульської легалізації, за результатом розгляду поданих документів приймає одне з таких рішень:
здійснює підготовку документів для їх консульської легалізації;
відмовляє в підготовці документів для їх консульської легалізації.
Відмова в підготовці документів для їх консульської легалізації здійснюється особою, уповноваженою на прийом документів, в усній формі із зазначенням підстав для відмови та роз'ясненням порядку звернення до Міністерства юстиції України для отримання відповіді в письмовому вигляді.
Про повернення документів із зазначенням підстав для відмови особою, уповноваженою на прийом документів, на заяві проставляється відповідна відмітка, а особою, якій відмовлено, - підпис про надання їй роз'яснення та отримання нею документів.
6. У разі прийняття рішення про здійснення підготовки нотаріально оформлених документів для їх консульської легалізації особа, уповноважена на здійснення відповідних процедур:
1) звіряє відповідність підпису нотаріуса, а також відбитка печатки та/або штампа, проставлених на документі, зразкам, наявним у справах Міністерства юстиції України або витребуваним відповідно до пункту 9 цього Порядку;
2) проставляє на поданому офіційному документі штамп, який засвідчує справжність попереднього підпису державного або приватного нотаріуса, уповноваженого відповідно до закону вчиняти нотаріальні дії, і справжність відбитка гербової печатки державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса відповідно до зразків, наведених у додатках 1 та 2 цього Порядку, та скріплює його печаткою структурного підрозділу Міністерства юстиції України, до повноважень якого належить підготовка документів для їх консульської легалізації;
3) реєструє документ для їх консульської легалізації в журналі реєстрації документів для їх консульської легалізації.
7. Проставлення штампа, що засвідчує справжність попереднього підпису нотаріуса, здійснюється на вільному від тексту місці документа або на його зворотному боці чи на окремому аркуші.
У разі проставлення штампа, що засвідчує справжність попереднього підпису державного або приватного нотаріуса, уповноваженого відповідно до закону вчиняти нотаріальні дії, і справжність відбитка гербової печатки державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса на окремому від документа аркуші документ з аркушем зі штампом, що засвідчує справжність попереднього підпису державного або приватного нотаріуса, уповноваженого відповідно до закону вчиняти нотаріальні дії, і справжність відбитка гербової печатки державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса, скріплюється шляхом прошивання ниткою (стрічкою) білого або червоного кольору в спосіб, який унеможливлює їх роз'єднання без пошкодження аркуша. Кількість скріплених аркушів підтверджується підписом особи, уповноваженої на підготовку документів для їх консульської легалізації, з проставленням печатки структурного підрозділу Міністерства юстиції України, до повноважень якого належить підготовка документів для їх консульської легалізації.
8. Строк підготовки нотаріально оформлених документів для їх консульської легалізації становить один робочий день.
Строк підготовки нотаріально оформлених документів для їх консульської легалізації може бути продовжено Міністерством юстиції України:
1) до трьох робочих днів - у зв'язку з поданням кількості документів, що не може бути опрацьована працівниками Міністерства юстиції України, відповідальними за підготовку нотаріально оформлених документів для їх консульської легалізації, з поважних причин (хвороба, звільнення, довготривала відпустка, технічні причини, для усунення яких необхідний додатковий час, тощо);
2) до двадцяти робочих днів - у зв'язку з необхідністю отримання зразка підпису, відбитка печатки та/або штампа; додаткової інформації або роз'яснень, у тому числі якщо справжність поданого документа викликає сумнів.
9. У разі відсутності зразка відповідного підпису, відбитка печатки та/або штампа та у зв'язку з необхідністю отримання додаткової інформації або роз'яснень для отримання такого зразка, інформації, роз'яснень Міністерством юстиції України готується та надсилається запит до відповідного органу.

................
Перейти до повного тексту