- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 серпня 2013 р.
за № 1401/23933
Про затвердження Правил надання послуг у морських портах України
2. Департаменту державної політики в галузі морського та річкового транспорту забезпечити:
1) подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку;
2) оприлюднення цього наказу на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Демидовича Д.В.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва Голова Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті |
М.Ю. Бродський Г. Соболевський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
05.06.2013 № 348
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 серпня 2013 р.
за № 1401/23933
ПРАВИЛА
надання послуг у морських портах України
I. Загальні положення
1.1. Ці Правила регулюють відносини, пов’язані з наданням послуг у морських портах та на підходах до них з вантажно-розвантажувальних робіт, обслуговування суден, пасажирів та транспортних засобів, а також з наданням інших послуг, що звичайно надаються в морських портах у частині, що стосується зобов’язань за міжнародними договорами України відповідно до статті
19 Закону України
"Про морські порти України" , та встановлюють вимоги до виконання технологічних процесів з урахуванням особливостей роботи в морських портах.
1.2. Ці Правила є обов’язковими для виконання портовими операторами, операторами терміналу, вантажовідправниками, вантажоотримувачами, судновласниками, вантажовласниками, перевізниками, їх представниками та іншими особами, які користуються послугами, передбаченими законодавством, та надають їх у морських портах України.
II. Терміни та скорочення, які використовуються у цих Правилах
2.1. Терміни, які використовуються у цих Правилах, мають такі значення:
адміністрація морських портів України - державне підприємство, утворене відповідно до законодавства, що забезпечує функціонування морських портів, утримання та використання об’єктів портової інфраструктури державної форми власності, виконання інших покладених на нього завдань безпосередньо і через свої філії, що утворюються в кожному морському порту (далі - адміністрація морського порту);
вантажні операції - навантаження, вивантаження й перевантаження вантажу, завантаження і розвантаження транспортного засобу;
вантажовідправник - фізична особа, фізична особа - підприємець або юридична особа, яка відправляє вантаж на свою адресу або на адресу іншої особи та вказана в якості відправника в транспортному (перевізному) документі, або інша особа (у тому числі експедитор), що діє від імені вантажовідправника в межах наданих повноважень та відправляє вантаж;
вантажовласник - фізична особа, фізична особа - підприємець або юридична особа, якій на праві власності або на інших законних підставах належить вантаж, що підтверджується відповідними документами;
вантажоодержувач - фізична особа, фізична особа - підприємець або юридична особа, яка вказана в якості одержувача в транспортному (перевізному) документі, або інша особа (у тому числі експедитор), що діє від імені одержувача в межах наданих повноважень та має право одержувати вантаж;
генеральний вантаж - вантаж, кількість якого визначена кількістю місць, у тому числі різноманітні одиничні вантажі, металопродукція всіх видів, рухома техніка (самохідна чи несамохідна, на колісному чи гусеничному ходу), залізобетонні вироби та конструкції, вантажі в контейнерах, контейнери, тарно-штучні вантажі, вантажі в транспортних пакетах, великогабаритні та великовагові вантажі, металобрухт;
договір про надання послуг з вантажних операцій (далі - договір перевалки) - договір між портовим оператором або оператором терміналу та замовником, яким визначаються умови надання послуг з вантажних операцій в морському порту;
замовник портових послуг (далі - замовник) - особа, яка є користувачем послуг портового оператора або оператора терміналу з вантажних операцій та яка уклала з ним договір перевалки;
інформаційна система портового співтовариства (далі - ІСПС) - організаційно-технічна система, що надає можливість за допомогою технічних і програмних засобів адміністрації порту, державним органам, уповноваженим здійснювати відповідні види контролю в пунктах пропуску через державний кордон, портовим операторам, агентським організаціям (морським агентам) та експедиторам, іншим суб'єктам господарювання, що провадять свою діяльність у морському порту щодо транспортування або обробки товарів, контейнерів і транспортних засобів, накопичувати, перевіряти, обробляти, зберігати та передавати інформацію і документи в електронній формі, необхідні для здійснення прикордонного, митного та інших видів контролю та оформлення товарів і транспортних засобів, та відповідає законодавству України про електронний документообіг;
маркування вантажу - основні та додаткові інформаційні написи, маніпуляційні знаки на вантажах, не упакованих у тару, які наносяться замовником на кожне вантажне місце в найзручніших місцях, які добре проглядаються;
морський агент - суб'єкт господарювання, який відповідно до договору морського агентування діє від імені та за дорученням судновласника як постійний представник судновласника та за винагороду надає послуги в галузі торговельного мореплавства;
навалочний, наливний вантаж - вантаж, кількість якого визначається переваженням, за осадкою судна або обміром без рахування місць;
оператор термінала - суб’єкт господарювання, що здійснює у морському порту вантажні операції, обслуговування та зберігання вантажів, обслуговування транспортних засобів, а також інші пов’язані з цим види господарської діяльності, за межами морського терміналу;
портовий оператор (стивідорна компанія) - суб’єкт господарювання, що здійснює експлуатацію морського термінала, проводить вантажні операції, обслуговування та зберігання вантажів, обслуговування суден і пасажирів, а також інші пов’язані з цим види господарської діяльності;
перевізник - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа, що здійснює перевезення вантажів відповідним транспортом (водним, залізничним, автомобільним) за договором перевезення і надає пов’язані з таким перевезенням послуги;
робоча технологічна карта (далі - РТК) - технологічна документація, що розробляється в порту на підставі карт типових технологічних процесів для кожного вантажу (групи однорідних у технологічному відношенні вантажів) і в сукупності охоплює всю номенклатуру вантажів, які перевантажуються в порту за затвердженими технологічними схемами;
судновласник - фізична особа, фізична особа - підприємець або юридична особа, яка експлуатує судно від свого імені, незалежно від того, чи є вона власником судна, чи використовує його на інших законних підставах;
товаросупровідні документи - документи, що прямують разом з товаром (вантажем) й містять дані про товар (вантаж), що переміщуються транспортними засобами.
2.2. У цих Правилах використовуються такі скорочення:
ВО - вантажні операції;
ЗПП - запірно-пломбувальні пристрої;
ПТО - підіймально-транспортне обладнання;
ТС - технологічна схема.
III. Правила надання послуг з вантажно-розвантажувальних робіт у морському порту
3.1. Вантажно-розвантажувальні роботи в морському порту здійснюють портові оператори, оператори терміналів на підставі договорів перевалки або інших договорів.
Перелік портових операторів, операторів терміналів у кожному морському порту, а також перелік послуг, які вони надають, визначено в Реєстрі морських портів України, ведення якого здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
3.2. Портовий оператор або оператор термінала надають послуги з ВО з вантажами, що перевозяться водним, залізничним, автомобільним і трубопровідним видами транспорту, а також з інших пов’язаних з цим робіт за замовленням замовника на підставі договорів відповідно до вимог чинного законодавства.
3.3. До послуг, пов’язаних з ВО, що можуть надаватися портовим оператором, оператором термінала, належать:
навантаження вантажів;
вивантаження вантажів;
зачистка трюмів суден, вагонів після вивантаження вантажів;
переміщення вантажу;
технологічне накопичення вантажу, складські операції з вантажем;
кріплення, спецкріплення вантажів;
штивка;
зважування;
маркування (перемаркування);
сортування (розсортовування);
розтарювання, затарювання, перетарювання;
переважування;
пакування, перепакування;
приведення вантажу до транспортабельного стану;
ув'язування;
підгрупування для формування суднової партії завезених у різний час вантажів за країнами та портами призначення, а також за окремими коносаментними партіями;
комплектація вантажів;
розкриття вантажних місць для визначення якості, сорту, перевірки вмісту і подальше приведення розкритих місць у транспортабельний стан;
збирання (розбирання) спеціальних пристосувань при завантаженні (розвантаженні) із залізничних платформ устаткування і засобів транспортування;
обмір вантажів;
укрупнення вантажних місць шляхом пакетування;
оформлення транспортних (перевізних) документів за заявкою замовника;
інші роботи та послуги.
3.4. ВО портовий оператор, оператор термінала виконує за принципом оптимального розподілу ресурсів для оброблення суден та вагонів відповідно до РТК.
3.5. Повноваження замовника портових послуг можуть бути підтверджені транспортним (перевізним) документом, довіреністю вантажовідправника або вантажоодержувача залежно від умов поставки вантажу, відповідно до офіційного тлумачення міжнародних правил інтерпретації комерційних термінів або іншим передбаченим законодавством способом.
У разі передачі права розпорядження вантажем іншій особі замовник зобов’язаний негайно повідомити про це портового оператора (оператора термінала) і врегулювати питання оплати витрат портового оператора (оператора термінала) щодо цього вантажу.
У разі передачі замовнику права розпорядження вантажем, завезеним у морський порт іншою особою, замовник зобов’язаний негайно повідомити про це портового оператора (оператора термінала). Відвантаження з морського порту портовим оператором (оператором термінала) такого вантажу та відшкодування цьому оператору всіх понесених витрат щодо нього здійснюються в порядку, визначеному договором перевалки.
3.6. Замовник гарантує, якщо інше не обумовлено в договорі перевалки, що будь-який вантаж або транспортний засіб, який він доставляє або направляє портовому оператору (оператору терміналу):
безпечний та не стане небезпечним у тому вигляді, в якому він доставлений та/або коли буде перебувати на території морського порту;
нетоксичний і не буде джерелом виділення шкідливого газу, пилу, рідини або радіаційного випромінювання;
не буде забруднювати навколишнє середовище, являти небезпеку ураження або збитку будь-якій особі або будь-якому вантажу, або обладнанню, або акваторії, або території порту;
належним чином упакований відповідно до чинних державних стандартів та технічних умов;
відповідним чином маркований з попереджувальними знаками у випадку, якщо вантаж небезпечний, і з відповідними знаками, якщо існують спеціальні вимоги з перевантаження і транспортування такого вантажу;
не містить товарів, предметів та речовин, заборонених до переміщення.
3.7. Портовий оператор (оператор термінала) здійснює приймання і здавання вантажу в розташованих на його території та в акваторії морського порту місцях, встановлених для відповідних транспортних засобів.
3.8. Суб’єкти господарювання, що здійснюють свою діяльність у морському порту, інформують адміністрацію морського порту, відповідні органи державного нагляду і контролю про всі небезпечні ситуації з вантажами в межах території та акваторії морського порту.
3.9. Замовник, що передає вантаж на склад портового оператора (оператора термінала), у випадках, визначених митним законодавством України, здійснює заходи щодо митного оформлення вантажів.
У випадках, передбачених законодавством, замовник узгоджує ВО, а також приймання (видачу) вантажу з відповідними органами державного нагляду і контролю, що здійснюють свої повноваження в морському порту.
IV. Порядок завезення вантажів у морський порт
4.1. Портовий оператор (оператор термінала) визначає обсяг і строки завезення в морський порт вантажу на підставі поданої заявки замовником згідно з договором перевалки та з урахуванням:
умов чинних договорів, укладених портовим оператором (оператором термінала) з перевізниками, адміністрацією морського порту;
норм і строків технологічного накопичення, установлених у договорах перевалки, щодо кожного виду вантажу;
норм обробки транспортних засобів;
обов’язкових постанов по порту;
зводу звичаїв морського порту;
Заявки на завезення в морський порт вантажу шляхами, що знаходяться на балансі (у користуванні) адміністрації морського порту, або шляхами, які є об’єктами портової інфраструктури загального користування державної форми власності, або згідно з договорами, укладеними між адміністрацією морського порту і перевізником (замовником, відправником), погоджуються з адміністрацією морського порту.
4.2. Замовник зобов’язаний узгоджувати завезення у морський порт вантажів з портовим оператором (оператором термінала) до відвантаження вантажу з пункту відправлення, а також з адміністрацією морського порту, якщо завезення вантажу в морський порт виконується шляхами, що знаходяться на балансі (користуванні) в адміністрації морського порту, або шляхами, які належать до об’єктів портової інфраструктури загального користування державної форми власності, або згідно з договорами, укладеними між адміністрацією морського порту і перевізником (замовником, відправником).
Замовник повинен заздалегідь погодити з портовим оператором (оператором термінала) завезення небезпечних вантажів незалежно від того, чи є вантаж транзитний або буде вивантажений у портового оператора (оператора термінала), а також письмово поінформувати адміністрацію морського порту.
4.3. Морський перевізник або морський агент за 24 години до прибуття судна в порт призначення або з моменту виходу з найближчого порту, якщо перехід становить менше 24 годин, надає адміністрації морського порту інформацію, об’єм, формат та порядок передачі якої визначається зводом звичаїв морського порту.
За 24 години до прибуття судна в порт призначення чи з моменту виходу з найближчого порту, якщо морський перехід становить менше однієї доби, перевізник або морський агент зобов’язані надати до адміністрації морського порту інформацію про випадки технічної несправності на судні та інші обставини, які могли б вплинути на стан вантажу під час перевезення, та умови заходу судна в порту.
4.4. Вивантаження вантажу із судна дозволяється лише з дозволу суб’єкта господарювання, що має належним чином оформлені згідно із законодавством повноваження здійснювати експлуатацію причалу, морського термінала.
4.5. До початку ВО портовий оператор (оператор термінала) зобов’язаний спільно з адміністрацією судна провести перевірку готовності судна до безпечного проведення на ньому вантажних операцій та оформити акт готовності судна до безпечного виконання вантажних робіт.
4.6. Вантажі, які не відносяться до категорії небезпечних вантажів, але можуть впливати на інші вантажі в процесі перевантаження та/або технологічного накопичення через свої фізико-хімічні властивості, відзначаються замовником у транспортних (перевізних) документах спеціальною позначкою.
4.7. Портовий оператор (оператор термінала) має право відмовити замовнику в задоволенні заявки у випадках:
відсутності укладеного договору перевалки;
відсутності технічних і технологічних можливостей портового оператора (оператора термінала);
тимчасового припинення навантаження і перевезення вантажів відповідно до законодавства;
невиконання замовником умов договору, укладеного з портовим оператором (оператором терміналу) (не вивезення вантажу в передбачені договором строки; несплата наданих послуг тощо);
в інших випадках, передбачених законодавством України та договором перевалки.
4.8. До завезення небезпечного вантажу в морський порт замовник надсилає портовому оператору (оператору термінала) інформацію про вантаж та відповідні документи, передбачені законодавством.
4.9. Планування робіт щодо завезення, вивезення вантажів та обслуговування суден здійснюється згідно зі зводом звичаїв морського порту.
4.10. При плануванні своєї діяльності у морському порту портові оператори (оператори терміналів) зобов’язані додержуватись положень зводу звичаїв морського порту.
4.11. Оформлення передачі вантажів, що прибувають у порт від залізниці до морського порту, здійснюється відповідно до договору із залізницею.
V. Вимоги до вантажів, що пред’являються до вантажно-розвантажувальних робіт у морському порту
5.1. Замовник забезпечує пакування і маркування вантажу, що надходить у морський порт, з урахуванням його фізико-хімічних властивостей відповідно до вимог:
міжнародних і національних стандартів;
правил перевезення вантажів, що діють на відповідних видах транспорту, а також існуючої РТК.
5.2. Замовник надає портовому оператору (оператору термінала) достовірні та достатні відомості про вантаж, направлений у морський порт, передбачені міжнародними договорами України, цими Правилами, іншими нормативно-правовими актами України, законодавством країни, на територію, через територію, з території якої виконується перевезення вантажів.
5.3. Замовник веде підготовку вантажів, що направляються в морський порт для транспортування з урахуванням забезпечення:
збереження вантажу протягом перевезення та безпеки транспортного засобу і навколишнього середовища;
для вантажів, що потребують упаковки (тари), необхідної міцності упаковки (тари) вантажу.
5.4. При направленні в морський порт довгомірних з нестандартними місцями стропування вантажів замовник забезпечує нанесення на такі вантажі відповідного маркування з вказівкою місць та способів стропування та документацією, необхідною для проведення безпечних ВО.
5.5. У разі надходження вантажів у пошкодженій тарі (упаковці) замовник:
забезпечує портового оператора (оператора термінала) запасною тарою та витратними матеріалами в кількості, необхідній для перетарки і ремонту, або
здійснює вивезення вантажів з території портового оператора (оператора термінала) в найкоротший строк, якщо інше не передбачено договором перевалки.
5.6. Швидкопсувні вантажі пред'являються для вантажно-розвантажувальних робіт разом з документом, в якому зазначено строки придатності вантажу.
У випадках затримки ВО з швидкопсувними вантажами з причини, що не залежить від портового оператора (оператора термінала), останній негайно повідомляє про це замовника, який в строк, встановлений портовим оператором (оператором термінала), розпоряджається цим вантажем.
5.7. У разі надходження в морський порт вантажу, що не відповідає вимогам цього розділу, у несортованому вигляді, а також у стані, що не дозволяє вивантажити вантаж відповідно до існуючої в портового оператора (оператора термінала) технології робіт, замовник надає портовому оператору (оператору термінала) заявку на перевантаження такого вантажу і сплачує всі додаткові витрати портового оператора (оператора термінала) з перевантаження такого вантажу та простою транспортних засобів відповідно до договору перевалки.
У разі відсутності в портового оператора (оператора термінала) можливості щодо вивантаження зазначеного вище вантажу з транспортного засобу замовник вирішує питання з перевізником і вантажовідправником про вивезення вантажу з морського порту або повернення його вантажовідправнику, якщо інше не передбачено договором перевалки.
5.8. Замовник забезпечує на вантажах, що направляються в морський порт, чітко видиме маркування, а на вантажах, які потребують особливих умов перевезення і ВО, - спеціальне маркування.
5.9. Маркування вантажних місць проводиться замовником відповідно до вимог чинного стандарту на маркування вантажів та визначає приналежність вантажу до конкретної вантажної партії.
5.10. Вантажі, що відвантажуються з морського порту, замовник пред'являє до навантаження на транспортний засіб у тарі (упаковці), в якій вони прибули до портового оператора (оператора термінала), якщо інше не передбачено договором перевалки.
VI. Небезпечний вантаж
6.1. Портовий оператор (оператор термінала) відповідно до укладеного договору перевалки приймає для ВО небезпечні вантажі, що відповідають вимогам законодавства, встановленим для перевезення таких вантажів, які належним чином класифіковані, упаковані, мають відповідне маркування та/або інформаційне табло на упаковці, з достовірною інформацією про них у перевізних документах тощо.
Усі знаки небезпеки, які не стосуються цього вантажу або його перевезення, повинні бути видалені.
На вимогу портового оператора (оператора термінала) замовник забезпечує його відповідними знаками небезпеки або їх трафаретами для нанесення на вантаж відповідного маркування.
6.2. Замовник надає портовому оператору (оператору термінала) до прибуття вантажу в морський порт інформацію про вантаж, оформлену в установленому порядку у необхідній кількості оригінальних екземплярів, та, у разі необхідності, належним чином оформлений переклад цих документів.
6.3. Портовий оператор (оператор термінала) надає замовнику письмове підтвердження, у якому зазначаються порядок, строки і місце доставки небезпечного вантажу, після чого допускається ввезення на територію морського порту небезпечного вантажу.
6.4. З метою забезпечення безпеки робіт з небезпечними вантажами портовий оператор (оператор термінала) організовує постійний контроль за ввезенням/вивезенням небезпечних вантажів, їх переміщенням, складуванням та здійсненням ВО.
6.5. Персонал портового оператора (оператора термінала), пов'язаний з проведенням вантажних та інших операцій з небезпечними вантажами, зобов’язаний пройти спеціальне навчання, за результатами якого отримати свідоцтво (сертифікат), форма якого затверджується Міністерством інфраструктури.
VII. Технологічні процеси переміщення, оформлення та обробки вантажів, багажу, транспортних засобів та обслуговування пасажирів у морських портах
7.1. Технологічні процеси, пов'язані із ввезенням (вивезенням) в (з) морський(ого) порт(у), а також переміщенням у межах морського порту вантажів, багажу, транспортних засобів та обслуговуванням пасажирів, визначаються ТС.
7.2. Примірна ТС розробляється відповідно до вимог законодавства, у тому числі цих Правил, зводу звичаїв морського порту, робочої технологічної документації, інших документів, що встановлюють порядок роботи в морському порту, та затверджується адміністрацією морського порту. Портові оператори (оператори терміналів) на підставі положень примірної ТС розробляють та затверджують робочі ТС морських та інших терміналів, експлуатація яких здійснюється ними в установленому порядку. Робочі ТС для об'єктів, що знаходяться на балансі (у користуванні) адміністрації морського порту, а також об’єктів портової інфраструктури загального користування державної форми власності розробляються та затверджуються адміністрацією морського порту.
У разі внесення змін у примірну ТС переглядаються робочі ТС.
Робочі ТС є обов’язковими для виконання усіма суб’єктами господарювання, що здійснюють свою діяльність на території морських портів, морських та інших терміналів або користуються послугами, що надаються на їх території.
Після затвердження робочі ТС морських та інших терміналів надаються адміністрації морського порту до відома.
7.3. ТС визначають процедури оформлення документів, в’їзду, прийому, зберігання, обробки, видачі, переміщення в межах морського порту та виїзду вантажів, багажу, транспортних засобів або пасажирів.
( Пункт 7.3 розділу VII із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
№ 390 від 12.08.2014 )
( Пункт 7.4 розділу VII виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури
№ 390 від 12.08.2014 )
7.4. У разі функціонування у порту ІСПС дії, передбачені розділами IX, XII - XV цих Правил, здійснюються із застосуванням ІСПС.
VIII. Технологічні процеси ВО у морському порту
8.1. Портові оператори (оператори термінала) здійснюють технологічні процеси ВО, що є сукупністю технологічних операцій, пов'язаних з передачею вантажів з одного виду транспорту на інший через склад, або минаючи його, на підставі такої робочої технологічної документації:
РТК, які повинні регламентувати технологічні процеси ВО;
тимчасових технологічних інструкцій перевантаження, що повинні бути розроблені портовим оператором (оператором термінала) для експлуатаційної перевірки нових технологічних процесів;
інструкцій із застосування типових способів і прийомів робіт, що регламентують способи і прийоми виконання окремих елементів технологічних операцій;
інструкцій з обробки небезпечних вантажів;
схем складування вантажів, безпечного руху транспорту та інших схем.
8.2. Робоча технологічна документація розробляється з урахуванням вимог нормативних документів, що регламентують умови та забезпечення безпеки здійснення ВО і складських робіт, затверджується портовим оператором (оператором термінала) та подається адміністрації морського порту до відома.
Робоча технологічна документація щодо об'єктів, які знаходяться на балансі (у користуванні) адміністрації морського порту, а також об’єктів портової інфраструктури загального користування державної форми власності, затверджується адміністрацією морського порту.
8.3. Перевантаження вантажів у морському порту портові оператори (оператори терміналів) можуть здійснювати за такими варіантами робіт: вагон - судно (і навпаки), вагон - склад (і навпаки), судно - склад (і навпаки), судно - автомашина (і навпаки), автомашина - склад (і навпаки), судно - судно.
Залежно від місця проведення ВО портові оператори (оператори терміналів) можуть здійснювати такі технологічні операції: складські, суднові, вагонні, автотранспортні, внутрішньопортові транспортні, передавальні, а також операції з навантаження (розвантаження) контейнерів.
8.4. РТК портові оператори (оператори терміналів) розробляють для кожного вантажу (групи однорідних у технологічному відношенні вантажів), що в сукупності повинно охоплювати всю номенклатуру вантажів, які перевантажуються портовим оператором (оператором термінала).
8.5. Навантаження вантажів у транспортні засоби портовий оператор (оператор термінала) проводить відповідно до вимог робочої технологічної документації, технічних умов навантаження і кріплення вантажів, що діють на відповідному виді транспорту.
8.6. Портовий оператор (оператор термінала) забезпечує виконання всіх технічних умов навантаження і кріплення вантажів у транспортних засобах, а перевізник здійснює контроль за правильністю навантаження вантажу в транспортні засоби (укладання, габарит, кріплення, сепарація тощо).
При підготовці вантажу до навантаження портовий оператор (оператор термінала) виконує такі дії: розмітка, перевірка кількості місць, нанесення на вантажні місця відповідного маркування для ідентифікації вантажів працівниками портового оператора (оператора термінала).
Портовий оператор (оператор термінала) призначає відповідальних за:
збереження та контроль ПТО у справному стані;
безпечне виконання робіт з переміщення вантажів;
нагляд за технологічною дисципліною та безпечним виконанням робіт з переміщення вантажів.
8.7. Надання кріпильного та сепараційного матеріалу здійснюється замовником, якщо інше не передбачено умовами договору перевалки.
................Перейти до повного тексту