- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
30.08.2021 № 489
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 жовтня 2021 р.
за № 1341/36963
Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 09 грудня 2015 року № 1124
1. У заголовку та пункті 1 наказу Міністерства фінансів України від 09 грудня 2015 року
№ 1124 "Про затвердження Порядку розгляду контролюючими органами скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу",
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2016 року за № 178/28308, слова "контролюючими органами" замінити словами "податковим органом".
3. Департаменту податкової політики в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра фінансів України Воробей С.І. та Голову Державної податкової служби України.
ПОГОДЖЕНО: В.о. Голови Державної податкової служби України Голова правління Пенсійного фонду України Заступник Міністра соціальної політики України Перший заступник Міністра цифрової трансформації України Керівник Секретаріату Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні Президент Спілки орендарів і підприємців України Перший заступник Голови Спільного представницького органу об’єднань профспілок Голова Державної регуляторної служби України | Є. Олейніков Є. Капінус В. Музиченко О. Вискуб Р. Іллічов В. Хмільовський О.О. Шубін О. Кучер |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
09 грудня 2015 року № 1124
(у редакції наказу
Міністерства фінансів України
від 30 серпня 2021 року № 489)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 жовтня 2021 р.
за № 1341/36963
ПОРЯДОК
розгляду податковим органом скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду апаратом ДПС скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі - вимога) та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу та скарг банків на рішення про накладення фінансових санкцій (далі - рішення).
Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору.
2. Цей Порядок не застосовується щодо оскарження вимог та/або рішень податкових органів, дій або бездіяльності їх посадових осіб та інших працівників, якщо законодавством встановлено інший порядок оскарження таких вимог та/або рішень, дій або бездіяльності, а також у разі оскарження постанов, прийнятих у справах про адміністративні правопорушення.
У разі якщо скарга стосується оскарження декількох вимог та/або рішень податкового органу, щодо частини яких існує інший порядок оскарження, вимоги цього Порядку застосовуються відносно тих вимог та/або рішень, стосовно яких не передбачені інші процедури оскарження.
3. Не підлягають адміністративному оскарженню:
зобов’язання зі сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником;
вимоги та/або рішення, які оскаржувалися, та скарги щодо яких були розглянуті згідно з вимогами цього Порядку;
вимоги та/або рішення, які оскаржені платником у судовому порядку.
4. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
розгляд матеріалів скарги у відкритому засіданні - розгляд матеріалів скарги, поданої до апарату ДПС, що відбувається на підставі клопотання платника єдиного внеску, або його уповноважених представників, за участю:
уповноважених представників Мінфіну;
уповноважених представників Державної регуляторної служби України;
уповноваженого представника Ради бізнес-омбудсмена;
представників засобів масової інформації;
розгляд матеріалів скарги у закритому засіданні - розгляд матеріалів скарги, поданої до апарату ДПС, що відбувається виключно за участю платника єдиного внеску або його уповноважених представників.
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значеннях, встановлених
Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон) та іншими нормативно-правовими актами України.
5. Розгляд матеріалів скарг платників єдиного внеску відбувається в закритому засіданні.
Розгляд матеріалів скарг у відкритому засіданні відбувається виключно на підставі письмового клопотання платника єдиного внеску про відкритий розгляд матеріалів скарги, яке має містити:
перелік фахівців установ з числа, передбачених у пункті 4 цього розділу, залучення яких необхідне для розгляду матеріалів скарги у відкритому засіданні;
надання згоди на розголошення посадовими особами ДПС відомостей про такого платника єдиного внеску, що становлять конфіденційну інформацію, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов’язків;
надання згоди ДПС на присутність залучених осіб під час відкритого засідання.
Не допускається відкритий розгляд скарги, якщо в матеріалах справи наявні відомості, що становлять державну таємницю.
II. Підвідомчість розгляду скарг
1. Скарги на вимоги та/або рішення в паперовій та/або електронній формі подаються безпосередньо до апарату ДПС.
2. Рішення апарату ДПС є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржене в судовому порядку.
III. Строки подання скарг
1. Скарга подається у паперовій та/або електронній формі, у тому числі через електронний кабінет, до апарату ДПС протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання платником єдиного внеску вимоги та/або рішення податкового органу, що оскаржується.
2. У разі якщо останній день строку, зазначеного в пункті 1 цього розділу, припадає на вихідний, неробочий або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
3. Строк, встановлений для подання скарги, не вважається пропущеним, якщо до його закінчення скаргу та інші документи до неї передано відділенню поштового зв’язку. Датою передачі скарги до відділення поштового зв’язку вважається дата отримання відділенням поштового зв’язку від платника єдиного внеску поштового відправлення зі скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв’язку на конверті або в повідомлені про вручення поштового відправлення.
IV. Оформлення скарги
1. Скарга платника єдиного внеску подається в паперовій та/або електронній формі, у тому числі через електронний кабінет, та має містити відповідну інформацію:
повне найменування юридичної особи, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) громадянина або фізичної особи-підприємця, податкову адресу платника єдиного внеску, який подає скаргу;
найменування податкового органу;
реквізити оскаржуваного документу (вимога та/або рішення);
підстави, за якими оскаржується вимога та/або рішення, обставини справи, які, на думку платника єдиного внеску, встановлені податковим органом неправильно чи не встановлені взагалі;
обґрунтування незгоди платника єдиного внеску з вимогою та/або рішенням податкового органу з посиланням на норми законодавства;
вимоги та клопотання платника єдиного внеску, який подає скаргу;
відомості щодо повідомлення податкового органу, вимога та/або рішення якого оскаржується, про подання скарги до апарату ДПС;
відомості про оскарження вимоги та/або рішення податкового органу до суду;
адресу, на яку потрібно надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги;
інші документи (розрахунки), на підставі яких визначено суму єдиного внеску, що належить до сплати, або застосовано штрафну санкцію, нараховано пеню;
зауваження та пояснення, якщо вони були подані платником єдиного внеску під час перевірки та прийняття вимоги та/або рішення;
висновки податкового органу щодо поданих зауважень і пояснень;
перелік документів, які додаються до скарги.
Скарги на вимоги та/або рішення та на дії податкових органів викладаються та подаються окремо.
2. Платник єдиного внеску може додавати до скарги розрахунки та докази, які він вважає за потрібне надати. Копії документів, які додаються до скарги, мають бути належно засвідчені.
3. Скаргу підписує особисто платник єдиного внеску, який її подає, або його представник, уповноважений на підписання скарги. Якщо скаргу підписує представник платника єдиного внеску, до неї долучається оригінал та належно завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства. При цьому завірена копія документа долучається до матеріалів справи.
V. Порядок подання скарги
1. Скаргу подає платник єдиного внеску особисто або через свого представника у паперовій формі безпосередньо до апарату ДПС або поштовим відправленням з повідомленням про вручення та описом вкладення та/або в електронній формі, у тому числі через електронний кабінет.
Платник єдиного внеску одночасно з поданням скарги до апарату ДПС зобов’язаний повідомити у паперовій або електронній формі про це податковий орган, який прийняв оскаржувані вимогу та/або рішення.
2. Днем подання платником єдиного внеску скарги є:
при поданні скарги безпосередньо до апарату ДПС - день фактичного отримання скарги ДПС;
у разі надсилання скарги відділенням поштового зв’язку - дата отримання відділенням поштового зв’язку від платника єдиного внеску поштового відправлення зі скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв’язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті;
у разі надсилання скарги в електронній формі - день фактичного отримання скарги апаратом ДПС.
3. У разі відсутності повідомлення про вручення або відбитка календарного штемпеля відділення поштового зв’язку на поштовому відправленні (конверті, бандеролі), що унеможливлює з’ясування дати отримання відділенням поштового зв’язку скарги, днем подання скарги вважається день надходження скарги до апарату ДПС.
VI. Права особи, яка подала скаргу
1. Особа, яка подала скаргу на вимогу та/або рішення податкового органу, має право:
брати участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через своїх уповноважених представників;
під час розгляду матеріалів скарги висловлювати свою думку з питань, які виникають під час такого розгляду;
надавати документи, пояснення, доводи, які стосуються предмету скарги;
до прийняття рішення за скаргою відкликати її повністю або частково направленням письмової заяви до апарату ДПС, який її розглядає;
отримувати інформацію про розгляд скарги та одержувати рішення за результатами розгляду скарги;
ознайомлюватись із матеріалами адміністративного оскарження, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів;
здійснювати технічну фіксацію засідання з розгляду матеріалів скарги за допомогою фото, кінозйомки, відео-, звукозапису;
заявляти клопотання, що стосуються предмету розгляду скарги, у тому числі про:
присутність під час розгляду матеріалів скарги за участю платника єдиного внеску та представників засобів масової інформації (якщо здійснюється відкритий розгляд матеріалів скарги).
2. Платник єдиного внеску має право заявити про намір брати участь у розгляді матеріалів скарги одночасно з поданням відповідної скарги.
3. Клопотання про розгляд матеріалів скарги у відкритому засіданні має відповідати вимогам, передбаченим цим Порядком, та бути заявлене одночасно з поданням скарги.
Клопотання розглядається апаратом ДПС протягом десяти робочих днів з дати його отримання.
Про результати розгляду клопотання апарат ДПС повідомляє особу, яка його заявила, не пізніше п’яти робочих днів до дати розгляду матеріалів скарги.
Апарат ДПС не має права відмовити в задоволенні клопотання платнику єдиного внеску про розгляд матеріалів скарги у відкритому засіданні, за винятком випадків, коли в клопотанні платника єдиного внеску відсутні відомості, передбачені цим Порядком та/або в матеріалах справи наявні відомості, що становлять державну таємницю.
................Перейти до повного тексту