- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 грудня 2020 р.
за № 1308/35591
Деякі питання розгляду звернень громадян у Міністерстві економіки України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
№ 165-22 від 24.01.2022 )
( У заголовку та тексті Наказу слова "Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України" у всіх відмінках замінено словами "Міністерство економіки України" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства економіки
№ 165-22 від 24.01.2022 )
Відповідно до
Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року
№ 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанов Кабінету Міністрів України: від 14 квітня 1997 року
№ 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації"; від 24 вересня 2008 року
№ 858 "Про затвердження Класифікатора звернень громадян"; від 12 жовтня 2010 року
№ 924 "Про організацію особистого прийому громадян у Кабінеті Міністрів України"; від 27 листопада 2019 року
№ 976 "Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень"; від 24 червня 2009 року
№ 630 "Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи за зверненнями громадян в органах виконавчої влади" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок розгляду звернень громадян у Міністерстві економіки України;
Порядок організації особистого прийому громадян у Міністерстві економіки України;
форму реєстрації усного звернення , що подається на особистому прийомі громадян або за допомогою засобів телефонного зв’язку через телефонну "гарячу лінію" або телефон довіри Міністерства економіки України.
2. Визначити електронну поштову адресу zvernennya@me.gov.ua адресою для подання електронних звернень громадян до Міністерства економіки України.
3. Установити щоденне функціонування з 09:30 до 12:00 та з 14:00 до 16:45 телефонної "гарячої лінії" Міністерства економіки України за номером (044) 596-67-66 та телефону довіри Міністерства економіки України за номером (044) 253-61-36.
4. Визначити приміщення, розташоване по вул. Антоновича, 174, кім. 103, м. Київ, громадською приймальнею Міністерства економіки України.
5. Департаменту документообігу та контролю забезпечити організацію та координацію роботи структурних підрозділів Міністерства економіки України з питань розгляду звернень громадян.
6. Директорів департаментів, керівників інших самостійних структурних підрозділів визначити відповідальними виконавцями відповідно до компетенції за всебічний розгляд звернень громадян у встановлені
Законом України "Про звернення громадян" строки розгляду.
7. Департаменту документообігу та контролю в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
8. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
9. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України |
І. Петрашко |
ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Міністра цифрової трансформації України Уповноважений Верховної Ради України з прав людини |
О. Вискуб Л. Денісова |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку економіки,
торгівлі та сільського
господарства України
28 вересня 2020 року № 1900
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 грудня 2020 р.
за № 1308/35591
ПОРЯДОК
розгляду звернень громадян у Міністерстві економіки України
( У заголовку, тексті та додатках слова "Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України" у всіх відмінках замінено словами "Міністерство економіки України" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства економіки
№ 165-22 від 24.01.2022 )
I. Загальні положення
1. Цей Порядок установлює загальні вимоги до процедури розгляду звернень громадян, здійснення контролю за дотриманням строку їх розгляду, загальні засади ведення діловодства за зверненнями громадян у Мінекономіки.
2. Розгляд звернень громадян у Мінекономіки є складовою механізму реалізації прав громадян на внесення до органів державної влади пропозицій щодо поліпшення їх діяльності, викриття недоліків та оскарження дій посадових осіб Мінекономіки, установ та підприємств, що належать до сфери його управління.
3. Здійснення визначених законодавством повноважень Мінекономіки передбачає забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян з метою оперативного вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог громадян, поновлення порушених конституційних прав та запобігання в подальшому таким порушенням.
4. Діловодство за зверненнями громадян у Мінекономіки ведеться окремо від інших видів діловодства.
5. Відповідальним за організацію діловодства за зверненнями громадян у Мінекономіки є державний секретар Мінекономіки.
Організація діловодства за зверненнями громадян у Мінекономіки покладається на департамент документообігу та контролю, який забезпечує:
реєстрацію звернень громадян, що надходять до Мінекономіки;
подання Офісу Президента України доповідей про стан організації роботи зі зверненнями громадян та вжиті заходи, спрямовані на забезпечення гарантування реалізації конституційного права громадян на звернення, за відповідний період;
подання Секретаріату Кабінету Міністрів України інформації про роботу зі зверненнями громадян протягом відповідного періоду;
подання на затвердження Першому віце-прем’єр-міністру України - Міністру економіки України (далі - Міністр) проекту графіка особистого прийому громадян керівництвом Мінекономіки;
( Абзац шостий пункту 5 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
№ 165-22 від 24.01.2022 )
організацію в установленому порядку взаємодії з державною установою "Урядовий контактний центр";
функціонування телефонної "гарячої лінії" Мінекономіки та телефону довіри із залученням визначених працівників відповідних структурних підрозділів;
проведення прийому громадян у приміщенні громадської приймальні Мінекономіки із залученням у разі необхідності в телефонному режимі працівників відповідних структурних підрозділів;
формування справ звернень громадян для електронного архіву в системі електронної взаємодії структурних підрозділів Мінекономіки (далі - СЕВ Мінекономіки).
Контроль за змістом, якістю підготовки, оформленням на належному рівні відповідей, дотриманням строку розгляду звернень громадян, а також організацією діловодства за зверненнями громадян та зберіганням документів у структурних підрозділах Мінекономіки покладається на їх керівників.
II. Попередній розгляд та облік звернень
1. Звернення, оформлені належним чином та подані в установленому законодавством порядку, приймаються та підлягають попередньому розгляду відділом організації роботи зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації департаменту документообігу та контролю (далі - підрозділ звернень).
( Абзац перший пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
№ 165-22 від 24.01.2022 )
Попередній розгляд звернень громадян здійснюється в день їх надходження або наступного робочого дня в разі їх надходження після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові та інші неробочі дні. Листи вищих посадових осіб держави щодо звернень громадян, телеграми, телефонограми розглядаються негайно.
Попередній розгляд звернень здійснюється з метою визначення:
повноти дотримання вимог до оформлення звернення, визначених
статтею 5 Закону України "Про звернення громадян";
ознак надходження та виду звернення;
належності порушених питань до повноважень Мінекономіки;
звернень, які відповідно до
статті 8 Закону України "Про звернення громадян" не підлягають розгляду та вирішенню;
відповідності адресування, наявності всіх зазначених додатків, цілісності вкладень, наявності підпису (для письмових звернень) та дати заявника.
2. За видами звернення поділяються на:
заява (клопотання) - звернення громадян з проханням про сприяння реалізації закріплених
Конституцією України та законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо;
звернення громадян - викладені у письмовій, усній або електронній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги;
пропозиція (зауваження) - звернення громадян, у якому висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і органів місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, удосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства;
скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, посадових осіб.
3. За ознакою надходження звернення громадян визнаються первинними, повторними, дублетними, неодноразовими, масовими.
Первинні звернення - звернення від окремої особи (групи осіб), яка (які) уперше звернулася (звернулися) до Мінекономіки з певним питанням.
Повторні звернення - звернення, у яких:
викладається звернення від того самого громадянина (групи осіб) з того самого питання, якщо перше не вирішено по суті або вирішено в неповному обсязі;
оскаржується рішення, прийняте у зв’язку з попереднім зверненням громадянина (групи осіб);
повідомляється про несвоєчасне вирішення попереднього звернення, якщо з часу його надходження минув визначений законодавством строк вирішення, проте відповідь громадянину (групі осіб) не надавалася;
звертається увага на інші недоліки, допущені під час вирішення попереднього звернення громадянина (групи осіб);
викладається звернення від того самого громадянина (групи осіб) з того самого питання, якщо перше вирішено по суті.
Дублетні звернення - звернення тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, що відправлені особою різним адресатам та надіслані ними на вирішення за належністю до Мінекономіки.
Неодноразові звернення - звернення особи (групи осіб), які надійшли до Мінекономіки з того самого питання, що і попереднє звернення, проте на звернення відповідь ще не надана, а визначений законодавством строк його вирішення ще не закінчився.
Масові звернення - звернення, що надходять у великій кількості (більше ніж 15) від різних громадян з однаковим змістом питання.
( Абзац одинадцятий пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки
№ 165-22 від 24.01.2022 )
4. Звернення може бути подане окремою особою (індивідуальне) та групою осіб (колективне).
5. Звернення може бути усним чи письмовим.
Усні звернення громадян, викладені за допомогою засобів телефонного зв’язку через телефонну "гарячу лінію", телефон довіри Мінекономіки та на особистому прийомі громадян, приймаються посадовою особою підрозділу звернень шляхом унесення відповідних даних до форми реєстрації усного звернення, що подається на особистому прийомі громадян або за допомогою засобів телефонного зв’язку через телефонну "гарячу лінію" або телефон довіри Міністерства економіки України, затвердженої цим наказом.
У разі якщо заявник застосовує ненормативну лексику, вдається до образ або його звернення містить заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі, працівник, що приймає усне звернення, може припинити спілкування з ним.
Письмове звернення громадянина надсилається поштою на адресу Мінекономіки або передається під час особистого прийому громадян особисто громадянином чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.
Письмове звернення може бути передано через скриньку Мінекономіки. Скринька Мінекономіки розміщена в холі шостого під’їзду Будинку Уряду.
Кореспонденція зі скриньки виймається згідно з графіком: о 9:30; 12:00, 14:00, 16:30 (у передсвяткові дні та п’ятницю - о 15:30) працівником служби діловодства, на якого покладено ці функції. Кореспонденція, доставлена до скриньки Мінекономіки після 16:30 (у передсвяткові дні та п’ятницю - після 15:30), зі скриньки виймається о 9:30 наступного робочого дня.
Письмове звернення громадянина може бути надіслане з використанням мережі Інтернет шляхом заповнення відповідної форми, розміщеної на офіційному вебсайті Мінекономіки, або надсилання електронного звернення в довільній формі з дотриманням вимог до звернення, установлених
статтею 5 Закону України "Про звернення громадян", на визначену цим наказом електронну поштову адресу для подання електронних звернень громадян або на офіційну електронну поштову адресу Мінекономіки meconomy@me.gov.ua та через Єдину електронну базу даних звернень державною установою "Урядовий контактний центр".
У разі коли у зверненнях, що надходять через Єдину електронну базу даних звернень, порушені питання не належать до компетенції Мінекономіки, такі звернення не пізніше наступного дня за допомогою цієї бази надсилаються компетентному органу виконавчої влади, Секретаріату Кабінету Міністрів України, про що вноситься до бази відповідна інформація.
Звернення, викладені громадянином на особистому прийомі громадян, що проводиться згідно із затвердженим графіком, розглядаються уповноваженими посадовими особами Мінекономіки безпосередньо під час особистого прийому. У разі неможливості вирішення порушених у зверненнях питань безпосередньо на особистому прийомі вони приймаються та розглядаються в тому самому порядку, що й письмові звернення. Про результати розгляду звернення громадянину повідомляється письмово або усно за його бажанням, про що робиться відмітка в реєстраційно-моніторинговій картці СЕВ Мінекономіки (далі - РМК).
6. У зверненні повинно бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви, скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
В електронному зверненні також повинно бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику необхідно надіслати відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.
Датою подання електронного звернення є дата його надходження на визначену електронну адресу або дата надходження електронної форми. Якщо електронне звернення надійшло на визначену електронну адресу в неробочий день або час, датою подання електронного звернення вважається наступний після нього робочий день.
Письмове звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, реєструється в СЕВ Мінекономіки, додається до відповідної номенклатурної справи та повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями за підписом Міністра, першого заступника Міністра, заступника Міністра, державного секретаря Мінекономіки, заступника Міністра - Торгового представника України, заступника Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (далі - керівництво Мінекономіки) згідно з розподілом обов’язків не пізніше як через десять днів з дня його надходження.
Електронне звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями засобами електронного зв’язку підрозділом звернень без реєстрації в СЕВ Мінекономіки. У разі повторного надходження електронного звернення від цього заявника, оформленого відповідно до вимог законодавства, воно підлягає реєстрації в СЕВ Мінекономіки.
Електронне звернення, оформлене без дотримання вимог законодавства, не підлягає реєстрації до моменту надходження відповідно оформленого звернення.
7. У разі відсутності додатків, зазначених у письмовому зверненні, або окремих аркушів складається акт про повернення документів (додаток 1) у двох примірниках, один з яких надсилається заявнику, а другий зберігається в підрозділі звернень.
8. Скарги в інтересах неповнолітніх осіб подаються їх законними представниками.
Скаргу в інтересах громадянина може бути подано іншою особою, трудовим колективом або організацією, що здійснює правозахисну діяльність, які отримали від громадянина відповідні повноваження, оформлені згідно із законодавством.
9. Після попереднього розгляду усні, письмові, електронні звернення громадян підлягають реєстрації. Метою реєстрації звернень у Мінекономіки є забезпечення їх обліку та розгляду.
10. Звернення громадян реєструються підрозділом звернень громадян в окремому журналі СЕВ Мінекономіки "Звернення громадян".
11. Для забезпечення реєстрації звернень громадян в електронній формі для кожного звернення в СЕВ Мінекономіки створюється та заповнюється РМК, яка забезпечує ідентифікацію конкретного документа, здійснення контролю за дотриманням строку розгляду.
12. У РМК звернення громадян зазначаються характеристики, визначені розділами I і II
Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858.
До РМК звернення громадян також уносяться стислий зміст, прізвище автора резолюції, головний виконавець, строк виконання, дата зняття з контролю, номер справи за номенклатурою. У разі потреби цей перелік може бути доповнений.
Під час реєстрації звернення створюється його сканований образ, який уноситься до РМК.
13. Після реєстрації звернення в СЕВ Мінекономіки на ньому проставляється реєстраційний індекс шляхом нанесення штрих-коду в нижньому правому кутку першого аркуша або на будь-якому вільному від тексту місці, крім місця, призначеного для зшивання.
................Перейти до повного тексту