1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
14.11.2011 N 3325/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 листопада 2011 р.
за N 1304/20042
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства юстиції N 777/5 від 03.03.2017 )
Про затвердження Порядку проведення органами юстиції перевірок стану правової освіти
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції N 715/5 від 18.05.2015 N 1196/5 від 22.04.2016 )
Відповідно до Указу Президента України від 18 жовтня 2001 року N 992 "Про Національну програму правової освіти населення", підпунктів 24 та 26 пункту 4 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року N 228, підпункту 4.10 пункту 4 Положення про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23 червня 2011 року N 1707/5, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 23 червня 2011 року за N 759/19497,
НАКАЗУЮ:
( Преамбула в редакції Наказу Міністерства юстиції N 1196/5 від 22.04.2016 )
1. Затвердити Порядок проведення органами юстиції перевірок стану правової освіти, що додається.
2. Управлінню координації правової роботи та правової освіти (Юхта О.Г.):
2.1. Забезпечити державну реєстрацію цього наказу в установленому законодавством порядку.
2.2. Забезпечити доведення цього наказу до відома Головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту реєстрації та систематизації нормативних актів, правоосвітньої діяльності Железняк Н.А.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр
ПОГОДЖЕНО:
Тимчасово виконуючий
обов'язки Міністра
освіти і науки,
молоді та спорту України
О.Лавринович




Є.М.Суліма
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції
України
14.11.2011 N 3325/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 листопада 2011 р.
за N 1304/20042
ПОРЯДОК
проведення органами юстиції перевірок стану правової освіти
( У тексті Порядку слова "головні управління" в усіх відмінках замінено словами "головні територіальні управління" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства юстиції N 715/5 від 18.05.2015 )
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає механізми здійснення Міністерством юстиції України, головними територіальними управліннями юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі (далі - органи юстиції) перевірок стану правової освіти в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, місцевих органах виконавчої влади, територіальних органах центральних органів виконавчої влади, органах виконавчої влади Автономної Республіки Крим (далі - органи виконавчої влади), державних господарських об'єднаннях, на державних підприємствах, в установах та організаціях, навчальних закладах.
( Пункт 1.1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1196/5 від 22.04.2016 )
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
комплексна перевірка - планова або позапланова перевірка, під час якої перевіряються всі напрями правової освіти;
контрольна перевірка - планова або позапланова перевірка стану правової освіти об'єкта перевірки, яка проводиться посадовими особами органу юстиції відповідно до їх функціональних повноважень щодо реалізації об'єктом перевірки рекомендацій органів юстиції, наданих під час попередніх перевірок;
об'єкт перевірки - міністерство, інший центральний орган виконавчої влади, місцевий орган виконавчої влади, територіальний орган центрального органу виконавчої влади, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим, державне господарське об'єднання, підприємство, установа, організація, навчальний заклад;
планова перевірка - запланована органом юстиції перевірка комплексу питань щодо стану правової освіти, яка проводиться не частіше одного разу на рік уповноваженими посадовими особами органу юстиції відповідно до їх функціональних повноважень за місцезнаходженням об'єкта перевірки з попереднім письмовим повідомленням;
позапланова перевірка - не запланована органом юстиції перевірка одного чи декількох із комплексу питань щодо стану правової освіти об'єкта перевірки, яка проводиться уповноваженими посадовими особами органу юстиції відповідно до їх функціональних повноважень за місцезнаходженням об'єкта перевірки і може бути проведена без попереднього письмового повідомлення;
правова освіта - складова частина системи освіти, що полягає у здійсненні комплексу заходів виховного, навчального та інформаційного характеру, спрямованих на створення умов для набуття громадянами обсягу правових знань та навичок у їх застосуванні, необхідних для реалізації громадянами своїх прав і свобод, а також виконання покладених на них обов'язків;
цільова перевірка - планова або позапланова перевірка, під час якої перевіряється один або декілька напрямів правової освіти.
1.3. Залежно від предмета перевірки планові та позапланові перевірки можуть бути цільовими, комплексними, контрольними.
Органи юстиції можуть практикувати проведення спільних перевірок з органами управління освітою. При цьому органи юстиції готують та узгоджують проект наказу щодо залучення в установленому порядку до складу робочої групи з проведення перевірки (далі - Робоча група) представників цих органів (за згодою).
1.4. Основними завданнями перевірки є:
1.4.1. Установлення на об'єкті перевірки фактичного стану справ щодо організації правоосвітньої та правовиховної роботи.
1.4.2. Установлення на об'єкті перевірки фактичного стану справ щодо виконання нормативно-правових актів у галузі правової освіти населення.
1.4.3. Вироблення та надання об'єкту перевірки на підставі аналізу матеріалів перевірки практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності діяльності з питань, що перевірялися, усунення виявлених недоліків та запобігання їм у майбутньому.
1.4.4. Узагальнення та поширення позитивного досвіду роботи з питань організації правової освіти та правовиховної роботи.
II. Механізм організації проведення органами юстиції перевірок стану правової освіти
2.1. Органи юстиції відповідно до своєї компетенції здійснюють перевірки стану правової освіти об'єктів перевірок, а саме:
у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, навчальних закладах - Мін'юст;
у місцевих органах виконавчої влади (обласних, Київській та Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях, їх управліннях, відділах, інших підрозділах), територіальних органах центральних органів виконавчої влади, органах виконавчої влади Автономної Республіки Крим, державних господарських об'єднаннях, на державних підприємствах, в установах та організаціях, навчальних закладах - головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі.
( Абзац третій пункту 2.1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції N 1196/5 від 22.04.2016 )( Абзац четвертий пункту 2.1 розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції N 1196/5 від 22.04.2016 )
2.2. Планова перевірка об'єкта перевірки проводиться за наказом уповноваженої посадової особи органу юстиції у межах компетенції органів юстиції на підставі плану перевірки, затвердженого уповноваженою посадовою особою органу юстиції.
Формування щорічних планів проведення планових перевірок стану правової освіти об'єктів перевірок здійснюється відповідними структурними підрозділами органів юстиції.
2.3. Позапланова перевірка проводиться згідно з наказом уповноваженої посадової особи органу юстиції за наявності хоча б однієї з таких підстав:
доручення Президента України, Кабінету Міністрів України, іншого органу влади вищого рівня;
ініціатива об'єкта перевірки;
ініціатива органу юстиції у разі безпосереднього виявлення ознак порушення об'єктом перевірки законодавства щодо організації правової освіти.
III. Підготовка проведення органами юстиції перевірок стану правової освіти
3.1. Рішення щодо проведення планової або позапланової перевірки приймається уповноваженою посадовою особою органу юстиції у встановленому законодавством порядку.
3.2. Для проведення планової або позапланової перевірки потрібні такі документи (підписані уповноваженою посадовою особою органу юстиції):
наказ про проведення перевірки та утворення Робочої групи;
план проведення перевірки;
лист-повідомлення органу юстиції про проведення перевірки.
3.3. Для проведення перевірки за наказом уповноваженої посадової особи утворюється Робоча група у складі не менше двох фахівців. До роботи Робочої групи за рішенням уповноваженої посадової особи залучаються працівники відповідних структурних підрозділів органу юстиції, інших органів виконавчої влади та фахівці (експерти) за погодженням з їх керівниками. У кожному конкретному випадку строк проведення перевірки та склад Робочої групи визначаються з урахуванням обсягу, характеру та складності правоосвітньої роботи об'єкта перевірки і не повинен перевищувати семи робочих днів.
У своїй діяльності Робоча група керується Конституцією та законодавством України і проводить перевірку в установлений строк та в обсязі поставленого завдання.
3.4. У процесі підготовчої роботи керівником Робочої групи розробляється план перевірки, який затверджується уповноваженою посадовою особою органу юстиції, що прийняла рішення про проведення перевірки та створення Робочої групи. План проведення перевірки має містити в собі визначення кола питань, які потрібно перевірити, строк перевірки та період здійснення правової освіти, який планується перевірити.
3.5. Після підписання наказу про проведення планової або позапланової перевірки керівник Робочої групи:
розподіляє між членами Робочої групи конкретні завдання на перевірку;
ознайомлює членів Робочої групи з документацією, що наявна в органі юстиції, щодо стану правової освіти об'єкта перевірки;
інформує всіх її учасників про строк і мету проведення перевірки;
не пізніше ніж за сім календарних днів до дня проведення планової перевірки забезпечує направлення підписаного уповноваженою посадовою особою органу юстиції листа-повідомлення об'єкту перевірки із зазначенням строку проведення перевірки, періоду, який перевірятиметься, та складу Робочої групи. Об'єкт перевірки, який отримує лист-повідомлення, повинен розглянути його та створити відповідні умови для проведення перевірки.
3.6. Підготовка до проведення перевірки повинна включати:
аналіз інформації міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та об'єктів перевірок про стан організації правової освіти;
аналіз матеріалів попередніх перевірок стану правової освіти та виконання наданих рекомендацій за наслідками попередніх перевірок;
визначення, чи перевірятиметься стан правової освіти в цілому, чи окремі її напрями;
вивчення законодавства, методичних рекомендацій та інших матеріалів, які доцільно використати під час перевірки стану правової освіти;
визначення доцільності залучення до проведення перевірки стану правової освіти представників інших структурних підрозділів органу юстиції, органів виконавчої влади та фахівців (експертів).
3.7. Керівник та члени Робочої групи, уповноважені здійснювати перевірки стану правової освіти, мають право:
входити за службовим посвідченням до приміщень, у яких розташований об'єкт перевірки, мати доступ до документів та інших матеріалів, потрібних для проведення перевірки;
вимагати надання довідок, письмових або усних пояснень посадовими особами об'єкта перевірки, а також отримувати від посадових осіб усні та письмові пояснення і заяви з питань, що постають під час проведення перевірки стану правової освіти;
вимагати надання копій документів та інших матеріалів, які стосуються предмета перевірки, у тому числі методом сканування чи фотокопії, для долучення їх до матеріалів перевірки.
3.8.Керівник Робочої групи:
повідомляє керівника об'єкта перевірки чи особу, яка його заміщає, про права, обов'язки та повноваження Робочої групи під час проведення перевірки, причину та мету перевірки, установлює перелік необхідних документів та строк їх надання, узгоджує інші організаційні питання щодо проведення перевірки;
у разі відмови посадової особи об'єкта перевірки від надання пояснень, документів чи належним чином засвідчених копій документів (витягів з документів) на усний запит членів Робочої групи зафіксовує цей факт у довідці за результатами перевірки, готує та надає посадовій особі об'єкта перевірки письмовий запит із зазначенням строку надання необхідної інформації, а в разі відмови в отриманні письмового запиту надає його особі, на яку покладені обов'язки з реєстрації вхідної кореспонденції об'єкта перевірки, або направляє запит за місцезнаходженням об'єкта перевірки рекомендованим листом з повідомленням про вручення. До примірника довідки за результатами перевірки, що зберігається в органі юстиції, додаються документи, що підтверджують факт поштового відправлення письмового запиту на адресу об'єкта перевірки рекомендованим листом;
на будь-якій стадії перевірки приймає від посадових осіб об'єкта перевірки усні та письмові заяви, зауваження, пояснення щодо предмета перевірки;
дотримується принципів законності, конфіденційності, об'єктивності та доказовості результатів перевірки;
виявлені під час перевірки факти порушень законодавства відображає у довідці за результатами перевірки, долучає до неї відповідні копії документів, пояснення посадових осіб об'єкта перевірки;
у разі незгоди керівника чи іншої посадової особи об'єкта перевірки з фактами, викладеними у довідці за результатами перевірки, вносить пропозицію подати упродовж п'яти робочих днів письмові зауваження, проводить їх перевірку та про результати повідомляє відповідних посадових осіб об'єкта перевірки. Зауваження додаються до довідки за результатами перевірки;
у разі невиконання або неналежного виконання посадовою особою об'єкта перевірки законних вимог посадової особи, уповноваженої проводити перевірку стану правової освіти, відображає це у довідці за результатами перевірки із зазначенням дати, часу, місця, відомостей про посадову особу, що припустилася таких дій, і негайно доповідає про це керівництву органу юстиції;
не допускає дій та вчинків, які суперечать етиці ділових відносин та (або) можуть негативно характеризувати органи юстиції.
3.9. Керівник та члени Робочої групи відповідають за належне виконання службових обов'язків, об'єктивне проведення перевірки, викладення у довідці за результатами перевірки достовірних фактів та їх обґрунтувань.
IV. Проведення органом юстиції планової або позапланової перевірки стану правової освіти об'єктів перевірок
4.1. Першим днем перевірки вважається день прибуття членів Робочої групи на перевірку. У перший день перевірки керівник Робочої групи надає керівникові об'єкта перевірки (у разі відсутності керівника - особі, що його заміщає) план перевірки.
4.2. Процес перевірки стану правової освіти має будуватися таким чином, щоб мінімально відволікати спеціалістів об'єкта перевірки від виконання поточної роботи.

................
Перейти до повного тексту