1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ ГАРАНТУВАННЯ ВКЛАДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ
РІШЕННЯ
29.09.2014 № 104
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 жовтня 2014 р.
за № 1293/26070
Про затвердження Змін до Положення про порядок відшкодування Фондом гарантування вкладів фізичних осіб коштів за вкладами
Відповідно до пункту 2 частини третьої статті 12 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" виконавча дирекція Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Зміни до Положення про порядок відшкодування Фондом гарантування вкладів фізичних осіб коштів за вкладами, затвердженого рішенням виконавчої дирекції Фонду гарантування вкладів фізичних осіб від 09 серпня 2012 року № 14, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 07 вересня 2012 року за № 1548/21860 (додаються).
2. Відділу стратегії та нормативно-методологічного забезпечення разом з юридичною службою забезпечити подання цього рішення до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Відділу зв’язків з громадськістю та міжнародними організаціями забезпечити розміщення цього рішення на офіційній сторінці Фонду гарантування вкладів фізичних осіб у мережі Інтернет після його державної реєстрації.
Директор-розпорядник В.В. Пасічник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчої дирекції
Фонду гарантування вкладів
фізичних осіб
29.09.2014 № 104
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 жовтня 2014 р.
за № 1293/26070
ЗМІНИ
до Положення про порядок відшкодування Фондом гарантування вкладів фізичних осіб коштів за вкладами ( z1548-12 )
1. У розділі І:
1) у пункті 2:
абзац другий викласти в такій редакції:
"загальна розрахункова сума - загальна сума вкладів та відсотків, зменшених на суму податку, станом на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку;";
в абзаці п’ятому слова "прийняття рішення Національним банком України про віднесення банку до категорії неплатоспроможних та" виключити;
2) у пункті 3:
у другому реченні слова "прийняття рішення Національним банком України про віднесення банку до категорії неплатоспроможних та" виключити;
останнє речення виключити;
3) у пункті 10 слова "прийняття рішення Національним банком України про віднесення банку до категорії неплатоспроможних та" виключити.
2. Розділ ІІ викласти в такій редакції:
"II. Діяльність із забезпечення виконання зобов'язань банку з виплати коштів у період здійснення тимчасової адміністрації
1. Національний банк України інформує Фонд про віднесення банку до категорії неплатоспроможних наступного дня після ухвалення відповідного рішення.
2. Фонд розпочинає процедуру виведення неплатоспроможного банку з ринку та здійснення тимчасової адміністрації в банку на наступний робочий день після офіційного отримання рішення Національного банку України про віднесення банку до категорії неплатоспроможних.
3. Виконавча дирекція Фонду не пізніше наступного робочого дня після офіційного отримання рішення Національного банку України про віднесення банку до категорії неплатоспроможних призначає з числа працівників Фонду уповноважену особу Фонду.
4. Банк після отримання повідомлення про віднесення банку до категорії неплатоспроможних станом на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку повинен здійснити:
1) нарахування відсотків та перерахування з рахунків з обліку нарахованих витрат податку з оподаткованого доходу;
2) відображення операцій з використанням платіжних карток, а також усіх видаткових операцій, що відбулися після початку процедури виведення Фондом банку з ринку;
3) консолідацію інформації про вкладників на рівні головного банку;
4) звірку сум залишків за вкладами і нарахованими відсотками, зменшеними на суму податку, між базою даних та балансовими рахунками, на яких обліковуються вклади фізичних осіб і нараховані за ними відсотки. Результати звірки оформлюються у вигляді Акта звірки бази даних та балансових рахунків за формою, визначеною Правилами формування та ведення баз даних про вкладників, затвердженими рішенням виконавчої дирекції Фонду від 09 липня 2012 року № 3, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 23 серпня 2012 року за № 1430/21742 (далі - Правила);
5) протягом тижня з дня початку процедури виведення Фондом банку з ринку - аналіз стану бази даних (установити записи про вкладників, у яких відсутні або некоректно введені реквізити) та порівняння інформації, що зазначена у базі даних, на повну відповідність даним з копій документів вкладників із справ з оформлення рахунків та усунення всіх виявлених помилок (за наявності);
6) формування файлів та архівування бази даних про вкладників відповідно до вимог розділу ІІ Правил ;
7) направлення до Фонду файлів бази даних разом із супровідним листом.
У супровідному листі зазначаються кількість інформаційних рядків, підсумкові значення сум залишків на рахунках, сум нарахованих відсотків та гарантованих сум у файлах. До супровідного листа додається Акт звірки бази даних та балансових рахунків;
8) направлення до Фонду файлів із:
переліком вкладників, кошти яких не підлягають відшкодуванню Фондом відповідно до пунктів 4 - 6 частини четвертої статті 26 Закону;
переліком осіб, які на індивідуальній основі отримують від банку проценти за вкладом на більш сприятливих договірних умовах, ніж звичайні, або мають інші фінансові привілеї від банку;
переліком осіб, які використовують вклад як засіб забезпечення виконання іншого зобов'язання перед цим банком, що ще не виконане.
5. Фонд здійснює аналіз та перевірку файлів "D" та "Z" на предмет відсутності помилкових записів та правильності розрахунку гарантованих сум у файлі "Z".
Результати перевірки файлів разом із супровідним листом передаються уповноваженій особі Фонду. У супровідному листі вказується статус прийняття файла (прийнято без помилок/прийнято з помилками), а також зазначаються сума і кількість безпомилкових записів та сума і кількість записів з помилками. Файл з помилками передається уповноваженій особі Фонду для перевірки та доопрацювання, зокрема засобами електронної пошти Національного банку України.
6. Банк має право надати до Фонду відповідні зміни до бази даних про вкладників. Зміни надаються до Фонду на паперових та електронних носіях разом із супровідним листом. У супровідному листі зазначаються:
суть змін;
кількість інформаційних рядків, що змінюються;
підсумкові значення сум у файлі змін (за записами, що змінюються).
Зміни реквізитів вкладника (поля 2-10) надаються за структурою файла "Z" з обов’язковим зазначенням номера інформаційного рядка у файлі "Z" (ідентифікатора вкладника).
Усі інші зміни, що стосуються певного конкретного запису з файла "D" (сум, номерів рахунків та договорів, дат укладення та закінчення договорів тощо), надаються за структурою файла "D" з обов’язковим зазначенням номера інформаційного рядка у файлі "D" (ідентифікатора рахунку вкладника) та номера інформаційного рядка у файлі "Z" (ідентифікатора вкладника).
7. З метою забезпечення виконання зобов'язань банку з виплати коштів за вкладами вкладників за договорами, строк яких закінчився, та за договорами банківського рахунку вкладників Фонд має право надати неплатоспроможному банку цільову позику. Зазначені виплати здійснюються в межах суми відшкодування, що гарантується Фондом, у національній валюті України. Вклади в іноземній валюті перераховуються в національну валюту України за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком України до іноземних валют на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку та здійснення тимчасової адміністрації.
8. У разі необхідності отримання цільової позики уповноважена особа Фонду подає Фонду разом із обґрунтуванням заявку на отримання цільової позики для здійснення виплат вкладникам згідно з додатком 1 до цього Положення.
Обґрунтування необхідності надання цільової позики має містити суми прогнозних надходжень та відтоку грошових коштів протягом періоду дії тимчасової адміністрації, а також розшифрування рахунку № 9806 "Документи фізичних осіб, що не виконані в строк з вини банку".
До заявки додаються:
розрахунок загальної суми цільової позики для здійснення виплат вкладникам згідно з додатком 2 до цього Положення;
список вкладників, які отримують кошти в межах гарантованої суми за рахунок цільової позики Фонду, згідно з додатком 3 до цього Положення (далі - Список);
перелік вкладників, кошти яких не підлягають відшкодуванню Фондом відповідно до пунктів 4 - 7 частини четвертої статті 26 Закону ;
проект договору цільової позики.
За потреби Фонд може витребувати від неплатоспроможного банку інші документи.
9. Цільова позика перераховується Фондом неплатоспроможному банку окремими траншами на підставі укладеного між Фондом та банком договору цільової позики. Для отримання чергового траншу цільової позики уповноважена особа Фонду надає до Фонду заявку на отримання траншу. До заявки на отримання траншу додається список вкладників (у межах Списку), які отримують кошти за рахунок цього траншу, а також його розрахунок.
10. Список (списки) формується(ються) відповідно до базової структури Правил у розрізі рахунків вкладника з визначенням належних розрахункових сум, в електронному вигляді - за структурою інформаційного рядка файла "Список", визначеною у додатку 4 до цього Положення.
Список складається з інформації, що введена в базу даних про вкладників відповідно до укладених з банком договорів банківського вкладу (депозиту) та банківського рахунку.
До Списку не включається інформація про вкладників, кошти яких не підлягають відшкодуванню Фондом відповідно до частини четвертої статті 26 Закону.
Список подається до Фонду на паперових та електронних носіях разом із супровідним листом. У супровідному листі зазначаються кількість інформаційних рядків та підсумкові значення сум.
Список на паперових носіях (пронумерованих, прошитих) складається в алфавітному порядку за прізвищами вкладників та засвідчується підписами уповноваженої особи Фонду, головного бухгалтера банку та відбитком печатки банку (за наявності), на електронних носіях - на CD-дисках у csv-файлі. Дані на паперових та електронних носіях повинні бути ідентичними.
Список в електронному вигляді може бути переданий до Фонду засобами електронної пошти Національного банку України.
11. Фонд завантажує поданий уповноваженою особою Фонду Список до програмно-апаратного комплексу Фонду та здійснює його перевірку в частині:
наявності всіх необхідних для проведення ідентифікації реквізитів вкладника;
коректності реквізитів вкладника;
значення загального розміру розрахункових сум за всіма рахунками одного вкладника, що не повинно перевищувати суму граничного розміру відшкодування коштів за вкладами, встановленого на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку.
12. Протягом процедури здійснення тимчасової адміністрації в банку уповноважена особа Фонду може надавати до Фонду додаткову інформацію про вкладників, яким необхідно здійснити виплати за рахунок цільової позики, щодо:
зменшення (збільшення) кількості;
зміни розміру сум;
зміни особи вкладника (на підставі свідоцтва про право на спадщину тощо);
змін реквізитів вкладників.
Зміни надаються до Фонду на паперових та електронних носіях разом із супровідним листом.
13. Перерахування траншу цільової позики неплатоспроможному банку здійснюється на підставі укладеного договору цільової позики, рішення виконавчої дирекції Фонду та за розпорядженням директора-розпорядника Фонду.
14. Уповноважена особа Фонду надає виконавчій дирекції Фонду звіт про виплати коштів вкладникам за рахунок цільової позики Фонду (додаток 5):
станом на 01 число кожного місяця протягом дії тимчасової адміністрації;
станом на кінець останнього дня виплат вкладникам за рахунок цільової позики.
Звіт про виплати коштів вкладникам за рахунок цільової позики Фонду подається:
на паперовому носії - згідно з додатком 5 до цього Положення;
на електронному носії - за структурою інформаційного рядка файла "Звіт про виплати", визначеною у додатку 6 до цього Положення.
15. Звіти на паперових носіях (пронумерованих, прошитих) засвідчуються підписами уповноваженої особи Фонду та відбитком печатки неплатоспроможного банку, на електронних носіях - у csv-файлі. Дані на паперових та електронних носіях повинні бути ідентичними. Звіти подаються до Фонду разом із супровідним листом.
Звіти можуть бути передані до Фонду в електронному вигляді засобами електронної пошти Національного банку України.
16. Уповноважена особа Фонду зобов'язана забезпечити:
виконання умов договору цільової позики;
повернення невиплаченої суми цільової позики Фонду у строк, визначений договором цільової позики;
надання виконавчій дирекції Фонду звіту про виплати коштів вкладникам за рахунок цільової позики Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (додатки 5, 6) станом на останній день виплат вкладникам за рахунок цільової позики та остаточного звіту про виплати коштів вкладникам за рахунок цільової позики Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (додаток 7). Зазначений остаточний звіт подається тільки на паперовому носії.".
3. У розділі ІІІ:
1) у пункті 3:
слово "прийняття" замінити словами "отримання Фондом";
після слів "(далі - Перелік)" доповнити пункт словами та цифрами ", перелік вкладників, кошти яких не підлягають відшкодуванню Фондом відповідно до пунктів 4 - 6 частини четвертої статті 26 Закону , а також перелік осіб, які на індивідуальній основі отримують від банку проценти за вкладом на більш сприятливих договірних умовах, ніж звичайні, або мають інші фінансові привілеї від банку";
2) перше речення пункту 4 викласти в такій редакції: "Перелік складається станом на день отримання рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку і включає суму відшкодування для кожного вкладника, яка розраховується, виходячи із сукупного обсягу всіх його вкладів у банку та нарахованих процентів (зменшених на суму податку), але не більше суми граничного розміру відшкодування коштів за вкладами, встановленого на дату прийняття такого рішення, незалежно від кількості вкладів в одному банку.".
4. У розділі ІV:
1) абзаци перший - третій пункту 1 викласти в такій редакції:
"1. Фонд завантажує поданий уповноваженою особою Фонду Перелік до програмно-апаратного комплексу Фонду та здійснює його перевірку в частині:
невключення до Переліку інформації про рахунки вкладників, розмір залишку гарантованої суми яких з урахуванням сум, сплачених вкладнику протягом дії тимчасової адміністрації у банку, становить менше 10 гривень або більше суми граничного розміру відшкодування коштів за вкладами, встановленого на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку, незалежно від кількості вкладів в одному банку;
невключення до Переліку інформації про вкладників, кошти яких не підлягають відшкодуванню Фондом;";
2) у пункті 4 слова "прийняття Національним банком України" замінити словом "отримання";
3) в абзаці другому пункту 7 цифри "70" замінити цифрами "80";
4) пункт 8 викласти в такій редакції:
"8. Виплата сум відшкодування спадкоємцям здійснюється за результатами розгляду їх індивідуальних звернень.
Виплата сум відшкодування особам, які унаслідок їх неявки або з інших причин (вкладники, реквізити яких у Загальному реєстрі/Реєстрі переказів відмінні від реквізитів їх документів, тощо) не одержали кошти протягом строку виплат за Загальним реєстром/Реєстром переказів, здійснюється шляхом переказу відшкодувань за результатами розгляду індивідуальних звернень вкладників до Фонду.";
5) пункт 15 виключити.
5. У розділі VІ:
1) у пунктах 2, 3 слова "серію та номер паспорта для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті" замінити словами "паспорт, у якому контролюючими органами зроблено відмітку про наявність у них права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта";

................
Перейти до повного тексту