1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Міністерства інфраструктури України
27 вересня 2021 року № 512
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
01 жовтня 2021 р.
за № 1287/36909
ІНСТРУКЦІЯ
з оформлення уповноваженими посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані не в автоматичному режимі
I. Загальні положення
1. Ця Інструкція встановлює порядок оформлення матеріалів та розгляду справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням законодавства про автомобільний транспорт, зафіксовані не в автоматичному режимі (далі - адміністративні правопорушення), уповноваженими на те посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті та її територіальних органів (далі - уповноважені посадові особи).
2. Уповноважені посадові особи складають протокол про адміністративне правопорушення (далі - протокол), форму якого наведено у додатку 1 до цієї Інструкції, у випадках порушень законодавства з питань безпеки на наземному транспорті, передбачених частинами першою, другою, четвертою, п’ятою і сьомою статті 133-1, статтями 133-2, 136, 141, 142 та статтею 164 - у частині, що стосується правопорушень у галузі господарської діяльності, пов’язаної з перевезенням пасажирів і вантажів, статтею 188-57 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КупАП).
II. Оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення
1. Протокол складається у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, або, в разі відмови цієї особи від отримання протоколу, надсилається рекомендованим листом із повідомленням про вручення поштового відправлення протягом трьох днів з дня його складення.
2. Якщо правопорушення вчинено кількома особами, протокол складається на кожну особу окремо.
3. Усі реквізити протоколу заповнюються державною мовою розбірливим почерком. Не допускається заповнення протоколу олівцем та закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до протоколу, а також внесення додаткових записів після підписання протоколу особою, щодо якої він складений.
4. У протоколі зазначаються:
дата і місце його складення;
посада, прізвище, власне м.’я, по батькові (за наявності) особи, яка склала протокол;
відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності;
місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення;
частина відповідної статті та стаття КупАП, згідно з якою передбачена адміністративна відповідальність за таке правопорушення;
прізвища, місце проживання або перебування свідків і потерпілих, якщо вони є;
пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності;
інші відомості, необхідні для вирішення справи.
5. Уповноважена посадова особа зобов’язана роз’яснити особі, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, її права, передбачені статтею 268 КупАП, та зміст статті 63 Конституції України, про що робиться відмітка у протоколі.
6. Особі, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, пропонується надати письмові пояснення по суті вчиненого правопорушення, які викладаються в протоколі і засвідчуються її підписом. Пояснення можуть додаватися до протоколу окремо, про що робиться відповідний запис у цьому протоколі.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
7. Протокол підписується уповноваженою посадовою особою та особою, щодо якої складено протокол про адміністративне правопорушення, а також свідками та потерпілими (за їх наявності).
У разі відмови особи, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, від його підписання або його отримання, уповноважена посадова особа робить про це відповідний запис, який засвідчує своїм підписом та підписами свідків (за їх наявності).
8. До протоколу, за наявності, долучаються матеріали, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення.
9. Складений протокол та, за наявності, долучені матеріали, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення, протягом трьох робочих днів формуються уповноваженою посадовою особою у справу про адміністративне правопорушення.
10. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 136, 141, 142 та статтею 164 - у частині, що стосується правопорушень у галузі господарської діяльності, пов’язаної з перевезенням пасажирів і вантажів, статтею 188-57 КупАП, наступного робочого дня разом із супровідним листом Державної служби України з безпеки на транспорті (її територіального органу) надсилаються органу (посадовій особі), уповноваженому(ій) розглядати справи про адміністративні правопорушення відповідно до статей 218, 219 та 221 КупАП.
11. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені частинами другою, третьою статті 132-1, статтею 132-2, частинами першою, другою, четвертою, п’ятою і сьомою статті 133-1 та статтею 133-2 КупАП, розглядаються керівником Державної служби України з безпеки на транспорті чи його заступником або керівником територіального органу Державної служби України з безпеки на транспорті чи його заступником відповідно до статті 229 КупАП.
12. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 136, 141, 142 КупАП розглядаються адміністративними комісіями відповідно до статті 218 КупАП.
13. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 141, 142 КупАП, розглядаються виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад відповідно до статті 219 КупАП.
14. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені статтями 164, 188-57 КупАП, розглядаються суддями районних, районних у місті, міських, міськрайонних судів відповідно до статті 221 КупАП.
III. Розгляд справ про адміністративні правопорушення
1. При розгляді справи про адміністративне правопорушення особа, уповноважена розглядати справи про адміністративне правопорушення, зобов’язана дотримуватися вимог статті 38 КупАП, відповідно до якої адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а у разі триваючого правопорушення - не пізніше ніж через два місяці з дня його виявлення.
2. Справа розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Розгляд справи за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, можливий лише у випадках, коли є підтвердження про належне повідомлення цієї особи про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
3. Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, Голова Державної служби України з безпеки на транспорті чи його заступник або керівник територіального органу Державної служби України з безпеки на транспорті чи його заступник приймає рішення у справі, яке оформлюється постановою:
про накладення адміністративного стягнення (додаток 2);
про закриття справи про адміністративне правопорушення (додаток 3).
Постанова про закриття справи про адміністративне правопорушення приймається за наявності обставин, передбачених статтею 247 КупАП.
4. Постанова про накладення адміністративного стягнення та постанова про закриття справи про адміністративне правопорушення (далі - постанова) оформляється відповідно до вимог, встановлених статтею 283 КупАП та повинна містити:
найменування органу (прізвище, власне м.’я та по батькові (за наявності), посада посадової особи), який (яка) виніс (винесла) постанову;
дату розгляду справи;
відомості про особу, щодо якої розглядається справа, зокрема: прізвище, власне м.’я та по батькові (за наявності), місце проживання, дата та місце народження, місце роботи, посада, серія (за наявності) і номер паспорта (іншого документа, що посвідчує особу), дата видачі та найменування органу, який його видав, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
опис обставин, установлених при розгляді справи;
посилання на частину відповідної статті та статтю КупАП, згідно з якою передбачена адміністративна відповідальність за таке правопорушення;
прийняте у справі рішення, а також інформацію про право оскарження постанови в порядку та у строк, визначені статтями 288, 289 КупАП;
дату набрання постановою законної сили;
строк пред’явлення постанови до виконання.

................
Перейти до повного тексту