1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
30.08.2022 № 536
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 жовтня 2022 р.
за № 1273/38609
Про внесення змін до Положення про організацію наукової і науково-технічної діяльності в Державній службі України з надзвичайних ситуацій
Відповідно до статті 43 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", підпункту 34 пункту 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, з метою вдосконалення організації та підвищення ефективності наукової і науково-технічної діяльності в Державній службі України з надзвичайних ситуацій НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до Положення про організацію наукової і науково-технічної діяльності в Державній службі України з надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 02 квітня 2018 року № 265, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 квітня 2018 року за № 506/31958, виклавши його у новій редакції, що додається.
2. Директорату цивільного захисту, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків Міністерства внутрішніх справ України (Скакун В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр

Д. Монастирський

ПОГОДЖЕНО:

Міністр освіти і науки України

Голова Державної служби України
з надзвичайних ситуацій



С. Шкарлет


С. Крук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
02 квітня 2018 року № 265
(у редакції наказу Міністерства
внутрішніх справ України
від 30 серпня 2021 року № 536)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 жовтня 2022 р.
за № 1273/38609
ПОЛОЖЕННЯ
про організацію наукової і науково-технічної діяльності в Державній службі України з надзвичайних ситуацій
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок організації наукової і науково-технічної діяльності в Державній службі України з надзвичайних ситуацій.
Наукова і науково-технічна діяльність (далі - НіНТД) у ДСНС спрямована на одержання і використання нових знань для розв’язання проблем, пов’язаних із реалізацією державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності (далі - у сфері цивільного захисту).
2. НіНТД у ДСНС здійснюється відповідно до Конституції України, Законів України "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про вищу освіту" та інших нормативно-правових актів, які регулюють питання наукової і науково-технічної діяльності.
3. Терміни, які вживаються в цьому Положенні, застосовуються у значеннях, визначених у Кодексі цивільного захисту України, законах України "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про вищу освіту", інших законодавчих актів з питань НіНТД.
4. Основними видами НіНТД у ДСНС є фундаментальні, прикладні наукові дослідження та науково-технічні (експериментальні) розробки з найважливіших проблем у сфері цивільного захисту.
5. Основними видами наукової (науково-технічної) роботи є науково-дослідні, дослідно-конструкторські, проектно-конструкторські, дослідно-технологічні, технологічні, пошукові та проєктно-пошукові роботи, виготовлення дослідних зразків або партій наукової (науково-технічної) продукції, а також інші роботи, пов’язані з доведенням нових наукових і науково-технічних знань до стадії практичного використання.
II. Система наукової і науково-технічної діяльності в ДСНС
1. Система НіНТД у ДСНС включає:
орган управління НіНТД;
суб’єкти НіНТД;
консультативно-дорадчі органи.
2. Органом управління НіНТД у ДСНС є структурний підрозділ апарату ДСНС, до повноважень якого належить організація НіНТД, на який покладено функції з:
підготовки пропозицій щодо формування науково-технічної політики з питань, що належать до компетенції ДСНС;
планування та координації НіНТД у ДСНС;
визначення основних напрямів наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок з питань розвитку цивільного захисту;
організації наукового супроводження реалізації заходів розвитку цивільного захисту;
розробки нормативно-правових актів і науково-методичної бази з питань НіНТД;
організації підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів у ДСНС;
інших питань, які пов’язані з НіНТД у ДСНС.
3. Суб’єктами НіНТД у ДСНС є наукові та науково-педагогічні працівники, ад’юнкти і докторанти, інші вчені, наукові установи та заклади вищої освіти із специфічними умовами навчання, які належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, інші установи (організації), що мають відповідні наукові підрозділи, та здійснюють прикладні, фундаментальні, пошукові наукові дослідження з метою розв’язання проблем пов’язаних з функціонуванням цивільного захисту.
На наукові установи та заклади вищої освіти із специфічними умовами навчання, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, (далі - НУ та ЗВО) з урахуванням їх профілю покладаються завдання щодо планування, організації і безпосереднього здійснення наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок з визначеної проблематики цивільного захисту за замовленням структурних підрозділів апарату ДСНС.
4. Консультативно-дорадчі органи з НіНТД утворюються для забезпечення колегіального розгляду наукових рекомендацій, координації НіНТД та проведення фахових консультацій з основних питань діяльності ДСНС.
Головним консультативно-дорадчим органом ДСНС з питань НіНТД є Науково-технічна рада ДСНС, порядок організації її роботи, структура та склад затверджуються наказом ДСНС.
Консультативно-дорадчі функції з НіНТД у НУ та ЗВО виконує колегіальний орган, яким є вчена (наукова, науково-технічна, технічна) рада.
III. Замовники і виконавці наукових досліджень
1. Замовлення наукової (науково-технічної) продукції у ДСНС формуються на підставі пропозицій структурних підрозділів апарату ДСНС (далі - Замовники), які розробляються на підставі потреб територіальних органів і підрозділів ДСНС, НУ та ЗВО, що належать до сфери управління ДСНС, а також інших організацій, установ та підприємств у порядку, визначеному чинним законодавством та міжнародними договорами України.
Наукові дослідження та науково-технічні (експериментальні) розробки, спрямовані на розв’язання найважливіших проблем у сфері цивільного захисту, виконуються НУ та ЗВО, що належать до сфери управління ДСНС (далі - Виконавці).
За замовленням НУ та ЗВО можуть виконуватися ініціативні наукові (науково-технічні) роботи (далі - Н(НТ)Р).
2. Формування тематики Н(НТ)Р ДСНС здійснюється відповідно до Порядку формування тематики наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2018 року № 13, та цього Положення.
3. На Замовника покладаються:
вивчення та визначення проблем, які потребують наукового рішення та внесення пропозицій щодо тематики Н(НТ)Р для включення до річного Плану НіНТД ДСНС;
забезпечення, за узгодженням із структурним підрозділом апарату ДСНС, до повноважень якого належить організація НіНТД, участі фахівців НУ та ЗВО у проведені наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок під час проведення навчань та інших практичних заходів сил цивільного захисту;
формування спільно з Виконавцем заявок на виконання наукових (науково-технічних) роботіт (додаток 1) та погодження їх із структурним підрозділом апарату ДСНС, до повноважень якого належить організація НіНТД;
проведення аналізу змісту заявок на виконання Н(НТ)Р від територіальних органів і підрозділів ДСНС та у разі їх актуальності визначення головного Виконавця;
розробка спільно з Виконавцем технічного завдання (далі - ТЗ) згідно з заявками на Н(НТ)Р та подання їх на підпис через структурний підрозділ апарату ДСНС, до повноважень якого належить організація НіНТД;
організація супроводу і контролю за виконанням Н(НТ)Р на всіх її етапах, перевірка якості наукової (науково-технічної) продукції;
підготовка висновків на проміжні та заключні звіти Н(НТ)Р;
приймання завершеної Н(НТ)Р у цілому (за необхідності - її окремих етапів), а також рішення щодо подальшого використання спецустаткування, залишків матеріалів та інших матеріальних цінностей;
організація впровадження результатів Н(НТ)Р.
4. Замовники мають право залучати відповідних провідних фахівців від територіальних органів і підрозділів ДСНС до формування замовлення на виконання Н(НТ)Р, їх приймання та впровадження результатів.
5. У разі відсутності в ДСНС, її органах та підрозділах необхідних наукових кадрів відповідного спрямування для проведення окремих Н(НТ)Р можуть залучатися наукові установи, які належать до сфери управління (перебувають у віддані) інших головних розпорядників бюджетних коштів, інші юридичні особи на підставі договорів, погоджених із ДСНС.
У разі залучення співвиконавців до виконання Н(НТ)Р визначаються головний Виконавець та співвиконавці Н(НТ)Р.
Діяльність співвиконавців у межах Н(НТ)Р спрямовується і координується головним Виконавцем.
6. Виконавець Н(НТ)Р:
вивчає перспективи подальшого проведення досліджень і надає Замовнику пропозиції щодо розгляду нової тематики Н(НТ)Р;
спільно із Замовником здійснює оформлення проєктів заявок на виконання Н(НТ)Р;
складає калькуляцію кошторисної вартості Н(НТ)Р;
бере участь спільно із Замовником у підготовці проєктів ТЗ на виконання Н(НТ)Р;
формує творчі колективи для виконання Н(НТ)Р;
головний Виконавець не пізніше ніж за десять календарних днів до початку виконання робіт затверджує ТЗ співвиконавцям на складові частини Н(НТ)Р;
виконує Н(НТ)Р згідно з затвердженим ТЗ;
здійснює підготовку звітних матеріалів та надає їх Замовнику у встановлені терміни;
забезпечує підготовку та подання для державної реєстрації реєстраційні, облікові та звітні документи щодо Н(НТ)Р відповідно до Порядку державної реєстрації та обліку науково-дослідних, дослідно-конструкторських робіт і дисертацій, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 24 березня 2022 року № 271, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 червня 2022 року за № 640/37976;
інформує Замовника стосовно здійснення державної реєстрації Н(НТ)Р відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31 березня 1992 року № 162 "Про державну реєстрацію науково-дослідних, дослідно- конструкторських робіт і дисертацій";
надсилає ДСНС до 20 січня року, що настає за звітним, інформацію про здійснення реєстрації технологій та їх складових відповідно до Порядку реєстрації технологій та їх складових, що створені чи придбані за бюджетні кошти або створені чи придбані підприємствами державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 липня 2013 року № 472.
7. Виконавці спільно із Замовником узгоджують попередній перелік тематики нових Н(НТ)Р, проводять прогнозовані розрахунки обсягу фінансування на їх проведення на наступний рік та за встановленою формою надають його структурному підрозділу апарату ДСНС, до повноважень якого належить організація Н(НТ)Р, для включення їх до бюджетного запиту та паспорта бюджетної програми ДСНС на наступний рік.
8. Керівником НУ (ЗВО), який є головним Виконавцем, призначаються науковий керівник, відповідальний виконавець та виконавці кожної Н(НТ)Р. Наказом керівника НУ (ЗВО), який є співвиконавцем, призначаються відповідальний виконавець та/або виконавці відповідної складової частини Н(НТ)Р.
9. Науковими керівниками Н(НТ)Р призначаються провідні вчені (наукові та науково-педагогічні працівники), які мають практичний досвід та наукові результати за тематикою Н(НТ)Р.
Відповідальними виконавцями Н(НТ)Р призначаються вчені (наукові, науково-педагогічні працівники), які мають досвід з організації і проведення досліджень за науковими напрямами, що є профільними для цих Н(НТ)Р.
Виконавцями Н(НТ)Р призначаються вчені (наукові та науково-педагогічні працівники), які мають відповідну кваліфікацію. До обов’язків виконавця належить якісне розроблення матеріалів за визначеними питаннями (розділами) Н(НТ)Р і своєчасне подання їх за призначенням згідно з вимогами ТЗ.
IV. Планування наукової і науково-технічної діяльності
1. Планування НіНТД у ДСНС, НУ та ЗВО здійснюється щороку.
2. Організація планування НіНТД у ДСНС покладається на структурний підрозділ апарату ДСНС, до повноважень якого належить організація НіНТД.
У НУ та ЗВО планування НіНТД здійснюють структурні підрозділи, на які покладено відповідні функції.
3. Планування НіНТД ДСНС включає:
визначення на наступний рік актуальної тематики Н(НТ)Р та інших наукових заходів;
формування річного плану НіНТД ДСНС;
організацію контролю стану виконання плану НіНТД.
4. Визначення актуальної тематики Н(НТ)Р на наступний рік здійснюється Замовниками спільно з Виконавцями за такими етапами:
січень - лютий: обговорення у структурних підрозділах Замовників актуальної тематики та можливих Виконавців Н(НТ)Р;
березень - квітень: розгляд секціями Науково-технічної ради ДСНС України (далі - НТР ДСНС) запропонованих тем Н(НТ)Р та надання їх потенційним Виконавцям для опрацювання;
травень - червень: здійснення Виконавцями попереднього розрахунку обсягу фінансування на проведення Н(НТ)Р та до 01 липня надання розрахунків разом з проєктами планів НУ та ЗВО на наступний рік до структурного підрозділу апарату ДСНС, до повноважень якого належить організація НіНТД, для включення їх фінансових показників до бюджетного запиту та паспорта бюджетної програми ДСНС на наступний рік;
серпень - жовтень: остаточне визначення Замовниками актуальної тематики Н(НТ)Р та їх Виконавців, надання проєктів заявок на виконання Н(НТ)Р для розгляду і схвалення секціями НТР ДСНС. За результатами такої роботи до 01 листопада року, що передує плановому, Замовники подають до структурного підрозділу апарату ДСНС, до повноважень якого належить організація НіНТД, пропозиції з визначенням переліку нових тем Н(НТ)Р для включення їх до плану НіНТД ДСНС на наступний рік та проєкти відповідних заявок до них.

................
Перейти до повного тексту