1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА
ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
Н А К А З
01.09.2011 N 170
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 листопада 2011 р.
за N 1268/20006
Про затвердження Порядку проведення містобудівного моніторингу
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства N 199 від 20.05.2013 Наказом Міністерства розвитку громад та територій N 333 від 14.12.2021 )
На виконання статті 23 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення містобудівного моніторингу, що додається.
2. Заступнику Міністра Ісаєнку Д.В. забезпечити подання в установленому порядку цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр А.М.Близнюк ПОГОДЖЕНО: Віце-президент Асоціації міст України з виконавчої роботи М.В.Пітцик Перший заступник Голови - Голова ліквідаційної комісії Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Г.Яцишина Перший заступник Міністра аграрної політики та продовольства України М.Д.Безуглий
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
регіонального розвитку,
будівництва
та житлово-комунального
господарства України
01.09.2011 N 170
(у редакції наказу
Міністерства розвитку
громад та територій України
від 14 грудня 2021 року
N 333)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 листопада 2011 р.
за N 1268/20006
ПОРЯДОК
проведення містобудівного моніторингу
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм проведення містобудівного моніторингу, що здійснюється щодо визначеної території з метою обґрунтування необхідності внесення змін до відповідної містобудівної документації та оновлення даних містобудівного кадастру.
2. Містобудівний моніторинг - система спостережень, аналіз реалізації містобудівної документації, оцінки та прогнозу стану і змін об’єктів містобудування, які проводяться відповідно до вимог містобудівної документації та спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних і громадських інтересів.
3. Містобудівний моніторинг проводиться відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури і є основним джерелом оновлення даних містобудівного кадастру.
4. Містобудівний моніторинг проводиться щорічно щодо попереднього року, його результати вносяться до містобудівного кадастру та оформляються у вигляді аналітичного звіту, який враховується під час розроблення стратегій регіонального розвитку, програм соціально-економічного розвитку та внесення змін до містобудівної документації.
5. Містобудівний моніторинг також проводиться у випадках надзвичайних ситуацій на територіях, що зазнали техногенного або природного впливу. Результати містобудівного моніторингу доводяться до органів державної влади та місцевого самоврядування.
6. Містобудівний моніторинг проводиться щодо території, на яку розроблена відповідна містобудівна документація (окремі частини території України, територія Автономної Республіки Крим, території області, району, територіальної громади, населеного пункту, території розроблення детального плану території); при його проведенні здійснюється аналіз реалізації містобудівної документації всіх рівнів, дія якої поширюється на відповідну територію.
7. Аналітичний звіт за результатами містобудівного моніторингу (далі - аналітичний звіт), розроблений та затверджений відповідно до цього Порядку, є підставою для прийняття рішення щодо внесення змін до відповідної містобудівної документації.
II. Завдання містобудівного моніторингу
1. Завданням містобудівного моніторингу є отримання показників стану і змін об’єктів містобудування відповідно до містобудівної документації для оцінки та прогнозу впливу на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних та громадських інтересів.
2. До завдань містобудівного моніторингу належать:
1) встановлення відповідності оновлених показників вихідних даних для розроблення відповідного виду містобудівної документації, стану і змін об’єктів містобудування показникам схем планування окремих частин території України, схем планування території Автономної Республіки Крим, областей та районів, комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів, детальних планів території;
2) наповнення Бази геоданих містобудівної документації, створеної відповідно до структури, визначеної постановою Кабінету Міністрів України від 09 червня 2021 року N 632 "Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території" отриманими оновленими показниками вихідних даних, стану і змін об’єктів містобудування;
3) формування даних і метаданих наявної та оновленої геопросторової інформації у загальнодержавних та галузевих базах даних, в тому числі містобудівного кадастру, Державного земельного кадастру, Національної інфраструктури геопросторових даних;
4) формування даних і метаданих з використанням наявних аерокосмічних матеріалів, просторового орієнтованих даних наземного лазерного сканування, матеріалів виконавчої зйомки результатів завершеного будівництва;
5) формування у разі відсутності переліку проєктних рішень містобудівної документації з урахуванням положень Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 вересня 2021 року N 926;
6) моніторинг стану реалізації містобудівної документації на всіх рівнях шляхом аналізу переліку проєктних рішень містобудівної документації, відповідності намірів забудови містобудівній документації згідно з наданими містобудівними умовами та обмеженнями, аналізу актуальності реалізованих та нереалізованих проєктних рішень містобудівної документації;
7) оцінка та прогноз впливу реалізації містобудівної документації на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних та громадських інтересів;
8) аналіз відповідності положень містобудівної документації вимогам законодавства, норм та правил щодо забудови та використання територій;
9) виявлення порушень містобудівного законодавства, зокрема в частині використання територій, забудови, благоустрою, що впливають або можуть вплинути на показники містобудівної документації, забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних та громадських інтересів;
10) створення на базі містобудівної документації ефективного механізму моніторингу існуючого стану та перспективи розвитку території, аналізу ефективності використання бюджетних та позабюджетних коштів, забезпечення комплексності забудови та розвитку інфраструктури території;
11) аналіз темпів та актуальності розроблення містобудівної документації, визначення необхідності розроблення, оновлення, внесення змін до містобудівної документації.
III. Механізм проведення містобудівного моніторингу
1. Містобудівний моніторинг проводиться щодо всієї території, на яку поширюється відповідна містобудівна документація.
2. З метою проведення містобудівного моніторингу, зокрема підготовки аналітичного звіту, за рішенням уповноваженого органу містобудування та архітектури можуть залучатися інші підприємства, організації та установи, відносини з якими можуть регулюватися договором, укладеним відповідно до вимог Цивільного кодексу України, Закону України "Про публічні закупівлі" та інших нормативно-правових актів.
3. Фінансування робіт з проведення містобудівного моніторингу здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, відповідних місцевих бюджетів, коштів міжнародної технічної та/або фінансової допомоги, у тому числі у вигляді грантів.
4. Містобудівний моніторинг проводиться у формі камерального вивчення та аналізу:
1) чинної містобудівної документації, стратегій регіонального розвитку, програм соціально-економічного розвитку та звітів про їх виконання, галузевих цільових програм, документів державного планування, інших документів, що включають в себе заходи, пов’язані з реалізацією положень містобудівної документації;
2) нормативно-правових актів з питань містобудівної діяльності;
3) даних Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, містобудівного кадастру, Державного земельного кадастру, Національної інфраструктури геопросторових даних, інших кадастрів, реєстрів та геоінформаційних систем;
4) матеріалів аерокосмічного зондування Землі;
5) просторово-орієнтованих даних наземного лазерного сканування;
6) матеріалів виконавчої зйомки результатів завершеного будівництва, електронних довідників, реєстрів, розподілених баз даних;
7) джерел документованої інформації, що отримуються від юридичних та фізичних осіб відповідно до вимог законодавства із застосуванням геоінформаційних технологій збору, обробки, зберігання та використання інформації як геопросторових даних в державній системі координат або місцевій системі координат, що має зв’язок з державною системою координат на відповідній картографічній проекції у єдиній системі класифікації і кодування об’єктів містобудування;
8) отриманих зауважень та пропозицій громадськості щодо необхідності здійснення моніторингу окремих об’єктів містобудування та до проєкту аналітичного звіту за результатами містобудівного моніторингу.
5. Запит та надання матеріалів для містобудівного моніторингу на місцевому рівні щодо отримання даних здійснюється відповідно до пункту 40 Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 вересня 2021 року N 926, з урахуванням положень Закону України "Про національну інфраструктуру геопросторових даних", постанов Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року N 559 "Про містобудівний кадастр" та від 17 жовтня 2012 року N 1051 "Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру", а також інших нормативно-правових актів з питань щодо розроблення містобудівної документації.
6. Містобудівний моніторинг передбачає проведення таких заходів у наведеній послідовності:
1) визначення об’єкта та обсягу містобудівного моніторингу уповноваженим органом містобудування та архітектури (у випадку залучення інших підприємств, установ або організацій на договірних засадах - формування завдання, що є частиною договору);
2) інформування громадськості щодо початку підготовки аналітичного звіту шляхом розміщення інформаційного повідомлення на офіційному вебсайті уповноваженого органу містобудування та архітектури стосовно порядку надання пропозицій щодо необхідності здійснення моніторингу окремих об’єктів містобудування. Прийом пропозицій розпочинається не раніше ніж через 2 робочі дні після публікації інформаційного повідомлення, триває не менше ніж 10 робочих днів та завершується не пізніше ніж за 5 робочих днів до публікації проєкту аналітичного звіту (для містобудівного моніторингу містобудівної документації на місцевому рівні);
3) збір даних, що забезпечують отримання результатів містобудівного моніторингу;
4) опрацювання пропозицій громадськості щодо необхідності здійснення моніторингу окремих об’єктів містобудування (для містобудівного моніторингу містобудівної документації на місцевому рівні);
5) обробка отриманих даних у процесі містобудівного моніторингу, формування та наповнення Бази геопросторових даних містобудівної документації;
6) аналіз отриманих даних в процесі містобудівного моніторингу, підготовка проєкту аналітичного звіту;
7) проведення громадських обговорень проєкту аналітичного звіту (для містобудівного моніторингу містобудівної документації на місцевому рівні) шляхом розміщення на офіційному вебсайті уповноваженого органу містобудування та архітектури інформаційного повідомлення, що містить:
проєкт аналітичного звіту (посилання на проєкт аналітичного звіту),
інформацію щодо строків прийому пропозицій (зауважень) громадськості в рамках громадського обговорення (прийом пропозицій та зауважень розпочинається не раніше ніж через 2 робочі дні після публікації інформаційного повідомлення, триває не менше ніж 10 робочих днів та завершується не пізніше ніж за 5 робочих днів до публікації проєкту аналітичного звіту),

................
Перейти до повного тексту