1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
08.12.2008 N 1119
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 грудня 2008 р.
за N 1239/15930
Про затвердження Положення про районний (міський) методичний кабінет (центр)
Відповідно до статей 12, 14, 19 Закону України "Про освіту", статей 41, 42 Закону України "Про загальну середню освіту", статей 25, 26 Закону України "Про дошкільну освіту" та з метою вдосконалення науково-методичного забезпечення системи загальної середньої та дошкільної освіти в умовах переходу навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін здобуття повної загальної середньої освіти
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про районний (міський) методичний кабінет (центр) (додається).
2. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Завалевський Ю.І.) провести у I півріччі 2008/2009 навчального року семінар працівників інститутів післядипломної педагогічної освіти з питань поліпшення координації діяльності районних (міських) методкабінетів (центрів) і науково-методичної роботи з педагогічними працівниками.
3. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій протягом 2008/2009 навчального року привести діяльність районних (міських) методичних кабінетів і центрів у відповідність із цим Положенням.
4. Інститутам післядипломної педагогічної освіти вжити відповідних заходів щодо поліпшення координації діяльності районних (міських) методичних кабінетів (центрів).
5. Визнати таким, що втратило чинність, Положення про районний (міський) методичний кабінет, затверджене наказом Міністерства освіти України від 18.03.97 N 72, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 17.04.97 за N 142/1946.
6. Адміністративно-господарському департаменту (Ханюк В.А.) в установленому порядку зробити відповідну відмітку в архівних справах.
7. Наказ опублікувати в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України та розмістити на сайті Міністерства освіти і науки України.
8. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.
Міністр І.О.Вакарчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОН
08.12.2008 N 1119
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 грудня 2008 р.
за N 1239/15930
ПОЛОЖЕННЯ
про районний (міський) методичний кабінет (центр)
I. Загальні положення
1.1. Районний (міський) методичний кабінет (центр) є науково-методичною установою, яка відповідно до чинного законодавства здійснює науково-методичне забезпечення системи загальної середньої та дошкільної освіти району, районів у містах Києві та Севастополі, міста (без районного поділу), підвищення кваліфікації педагогічних працівників, що проводиться не рідше одного разу на п'ять років, у період між курсами підвищення кваліфікації відповідно до статті 57 Закону України "Про освіту" (міжкурсовий період).
1.2. Районний (міський) методичний кабінет, який має сучасну навчально-матеріальну і технологічну базу, оснащену мультимедійними засобами, локальну мережу, доступ до мережі Інтернет, а також належне кадрове забезпечення, у тому числі працівниками з науковими ступенями і вченими званнями, може бути науково-методичним центром за погодженням з відповідним інститутом післядипломної педагогічної освіти.
1.3. Засновником районного (міського) методичного кабінету (центру) (далі - методкабінет (центр)) є місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування.
1.4. У своїй діяльності методкабінет (центр) керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", "Про позашкільну освіту", "Про інноваційну діяльність", "Про місцеве самоврядування в Україні", указами і розпорядженнями Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства в галузі освіти, в тому числі Міністерства освіти і науки України, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, цим Положенням і своїм статутом.
1.5. Методкабінет (центр) підпорядковується засновнику з усіх питань діяльності, а в частині науково-методичного забезпечення системи загальної середньої та дошкільної освіти - відповідному інституту післядипломної педагогічної освіти.
1.6. Методкабінет (центр) є юридичною особою, має печатку, штамп, бланки з відповідними реквізитами, рахунки в банку.
1.7. У містах з районним поділом замість районних методкабінетів може бути створений міський методкабінет (центр).
1.8. Створення, припинення діяльності, реорганізація та ліквідація методкабінету (центру) здійснюються у встановленому чинним законодавством порядку.
II. Мета, основні принципи та функції діяльності методкабінету (центру)
2.1. Метою діяльності методкабінету (центру) є науково-методичне забезпечення системи загальної середньої та дошкільної освіти, організація науково-методичної роботи, підвищення кваліфікації, професійного рівня педагогічних працівників загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів (далі - навчальні заклади) і розвиток їхньої творчої ініціативи у міжкурсовий період.
2.2. Організація діяльності методкабінету (центру) ґрунтується на принципах, визначених статтею 6 Закону України "Про освіту", зокрема:
демократизму і гуманізму;
рівності умов для кожного педагогічного працівника щодо повної реалізації його духовного, творчого та інтелектуального потенціалу;
безперервності фахового вдосконалення;
науковості, гнучкості і прогностичності науково-методичної роботи з педагогічними кадрами;
незалежності від політичних партій, громадських і релігійних організацій.
2.3. Функції методкабінету (центру):
2.3.1. Цільові:
прогностична - враховує перспективи розвитку освітньої галузі і спрямована на використання в педагогічній практиці сучасних наукових психолого-педагогічних досягнень та інноваційних технологій;
компенсаторна - передбачає надання педагогічним працівникам інформації, яка не була отримана ними під час здобуття вищої педагогічної освіти;
інформаційно-коригувальна - спрямована на корекцію й оновлення інформації, яка постійно змінюється у результаті розвитку науки та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій.
2.3.2. Організаційні:
трансформаційна - відбір і методичне опрацювання сучасних наукових досягнень у галузі освіти та надання рекомендацій щодо їх трансформування в педагогічну практику навчальних закладів;
діагностична - систематичний моніторинг навчально-виховного процесу, рівня знань, умінь і навичок учнів у навчальних закладах, їх навчальних досягнень і вихованості, а також професійного рівня педагогічних працівників;
моделююча - моделювання змісту, форм і методів підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників;
інформаційно-аналітична - вивчення й узагальнення перспективного педагогічного досвіду для його застосування у навчально-виховному процесі та удосконалення професійного рівня педагогічних кадрів;
організаційно-координувальна - координація діяльності циклових методичних комісій (об'єднань) району (міста), навчальних закладів;
соціальна - створення належного психологічного клімату, вивчення і розв'язання конфліктних ситуацій у педагогічних колективах навчальних закладів.
III. Основні напрями і завдання діяльності методкабінету (центру)
3.1. Діяльність методкабінету (центру) здійснюється за такими основними напрямами:
науково-методичне забезпечення системи дошкільної та загальної середньої освіти;
трансформування наукових ідей у педагогічну практику, науково-методична підтримка інноваційної діяльності в освітній галузі, наукові пошуки та експериментальна робота, яку проводять педагогічні працівники навчальних закладів району (міста);
інформаційно-методичний супровід навчальних закладів і педагогічних працівників;
консультування педагогічних працівників з проблем сучасного розвитку освіти, організації навчально-виховного процесу, досягнень психолого-педагогічних наук.

................
Перейти до повного тексту