1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
09.12.2020 N 4248/5
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
10 грудня 2020 р.
за N 1231/35514
Про затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення
Відповідно до статей 18, 32 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" та з метою дотримання уповноваженими посадовими особами Міністерства юстиції України та територіальних органів Міністерства юстиції України законодавства при оформленні ними матеріалів про адміністративні правопорушення
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства юстиції України від 12 березня 2016 року N 672/5 "Про затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 березня 2016 року за N 391/28521.
3. Департаменту приватного права (Ференс О.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року N 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
4. Цей наказ набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Горовця Є.
Міністр Д. Малюська
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державної службифінансового моніторингу України І. Черкаський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України
09 грудня 2020 року N 4248/5
Інструкція з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення
I. Загальні положення
1. Ця Інструкція розроблена відповідно до статей 18, 32 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" (далі - Закон), статей 221, 255, 256 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - Кодекс) та установлює порядок складання уповноваженими на те посадовими особами Міністерства юстиції України, територіальних органів Міністерства юстиції України і подання органам, уповноваженим розглядати справи про адміністративні правопорушення, протоколів та матеріалів про адміністративні правопорушення, передбачені частиною першою статті 166-9та статтею 188-34Кодексу.
2. Протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною першою статті 166-9та статтею 188-34Кодексу, складаються уповноваженими на те посадовими особами Міністерства юстиції України, територіальних органів Міністерства юстиції України (далі - уповноважена посадова особа).
3. Уповноважені посадові особи складають протоколи про адміністративні правопорушення за допущення таких порушень вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення:
порушення вимог щодо здійснення належної перевірки, вимог щодо виявлення належності клієнтів та інших визначених законом осіб до політично значущих осіб, членів їх сімей, осіб, пов'язаних з політично значущими особами;
неподання, несвоєчасне подання, порушення порядку подання або подання Держфінмоніторингу недостовірної інформації у випадках, передбачених законодавством;
порушення вимог щодо створення (ведення) та зберігання документів (у тому числі електронних), записів, даних, інформації;
порушення вимог щодо відмови від встановлення (підтримання) ділових відносин (проведення фінансової операції);
порушення порядку зупинення фінансових (фінансової) операцій (операції), а також порядку замороження або розмороження активів, що пов'язані з тероризмом та його фінансуванням, розповсюдженням зброї масового знищення та його фінансуванням;
невиконання законних вимог уповноважених посадових осіб стосовно усунення порушень законодавства щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення або створення перешкод для виконання покладених на них обов'язків.
4. Протоколи про адміністративні правопорушення складаються щодо:
посадових осіб суб'єктів первинного фінансового моніторингу (абзаци другий - сьомий пункту 3 цього розділу);
громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, самозайнятих осіб, ліквідаторів (абзац сьомий пункту 3 цього розділу).
II. Оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення
5. Протокол про адміністративне правопорушення (додаток 1), що передбачене частиною першою статті 166-9та статтею 188-34Кодексу, складається уповноваженою посадовою особою.
6. Якщо правопорушення вчинено кількома особами, протокол про адміністративне правопорушення складається на кожну особу окремо.
У разі вчинення однією особою двох або більше адміністративних правопорушень протокол про адміністративне правопорушення складається щодо кожного правопорушення окремо.
7. Усі реквізити протоколу про адміністративне правопорушення заповнюються чорнилом чорного або синього кольору, розбірливим почерком, державною мовою (у разі якщо особа, стосовно якої складається протокол про адміністративне правопорушення, не володіє українською мовою, протокол про адміністративне правопорушення складається за участю перекладача). Не допускаються закреслення чи виправлення відомостей, що вносяться до протоколу, а також унесення додаткових записів після того, як протокол підписано особою, щодо якої його складено.
У графах, які не заповнюються при складанні протоколу про адміністративне правопорушення, ставиться прочерк.
8. У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються дата і місце його складення; посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативно-правовий акт, що передбачає відповідальність за це правопорушення; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (прізвище, ім'я, по батькові, дата та місце народження, адреса місця проживання або перебування, місце роботи, посада, реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер і серія (за наявності) паспорта для фізичних осіб - громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті громадянина України); інформація про роз'яснення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності її прав і обов'язків, передбачених статтею 63 Конституції України та статтею 268 Кодексу; прізвища, імена, по батькові, адреси місця проживання або перебування свідків, прізвище викривача (за його письмовою згодою) (якщо такі є); пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
9. Особа, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, має право надати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які вносяться до протоколу і засвідчуються підписом зазначеної особи. Пояснення може додаватись до протоколу окремо, про що робиться запис у протоколі.
У разі відмови особи, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, від надання пояснень за суттю вчиненого правопорушення уповноважена посадова особа вносить до нього відповідний запис.
10. Протокол підписується уповноваженою посадовою особою та особою, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення.
У разі наявності свідків протокол може бути підписано також цими особами.
У разі відмови особи, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, від підписання протоколу уповноважена посадова особа у ньому робить про це відповідний запис.
Особа, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, має право викласти мотиви своєї відмови від його підписання.
11. Протокол про адміністративне правопорушення складається у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, щодо якої він був складений.
12. Протокол не пізніше наступного дня після його складання реєструється уповноваженою посадовою особою у журналі реєстрації протоколів про адміністративні правопорушення суб'єкта первинного фінансового моніторингу (додаток 2).

................
Перейти до повного тексту