- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 грудня 2003 р.
за N 1222/8543
Про затвердження Порядку визначення розмірів оплати за обслуговування об'єктів та окремих територій державними аварійно-рятувальними службами
На виконання пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2003 року
N 589 "Деякі питання обслуговування об'єктів та окремих територій державними аварійно-рятувальними службами"
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок визначення розмірів оплати за обслуговування об'єктів та окремих територій державними аварійно-рятувальними службами, що додається.
2. Начальнику Головного штабу Державної воєнізованої гірничо-рятувальної (аварійно-рятувальної) служби МНС України Радецькому Й.І. забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Начальнику управління документального забезпечення та з питань звернень громадян Департаменту стратегічного планування та моніторингу МНС України Дяченко Г.П. після державної реєстрації цього наказу забезпечити його надсилання центральним і місцевим органам виконавчої влади.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Чучковського В.М.
Міністр України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Міністр економіки та з питань європейської інтеграції України | Г.В.Рева В.І.Хорошковський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства України з
питань надзвичайних ситуацій
та у справах захисту
населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи,
Міністерства економіки та з
питань європейської
інтеграції України
15.12.2003 N 495/369
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 грудня 2003 р.
за N 1222/8543
ПОРЯДОК
визначення розмірів оплати за обслуговування об'єктів та окремих територій державними аварійно-рятувальними службами
1. Загальні положення та сфера застосування
1.1. Порядок визначення розмірів оплати за обслуговування об'єктів та окремих територій державними аварійно-рятувальними службами (далі - Порядок) поширюється на центральні і місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, що мають у своєму підпорядкуванні об'єкти та окремі території, передбачені Переліком об'єктів та окремих територій, які підлягають постійному та обов'язковому обслуговуванню державними аварійно-рятувальними службами, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.2000
N 1214, а також на суб'єкти господарської діяльності, незалежно від форм власності, на яких існує небезпека виникнення надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характерів, та на державні аварійно-рятувальні служби (формування).
1.2. При безпосередньому вкладанні договорів на аварійно-рятувальне обслуговування об'єктів та окремих територій (далі - об'єкти), що підлягають постійному та обов'язковому обслуговуванню державними аварійно-рятувальними службами (формуваннями), сторони керуються зазначеним Порядком у частині планування та обліку витрат, які підлягають компенсації.
2. Порядок визначення розмірів оплати за аварійно-рятувальне обслуговування
2.1. Витрати на виконання постійного та обов'язкового аварійно-рятувального обслуговування
Вартість постійного та обов'язкового аварійно-рятувального обслуговування складається з розрахунку витрат на утримання аварійно-рятувальної служби (формування) та вартості виконання аварійно-рятувальних робіт. Підставою для розрахунку вартості утримання аварійно-рятувальної служби (формування) є планові витрати на утримання однієї оперативної одиниці рятувальників, що визначені засновником на підставі галузевих нормативних витрат, розрахунків аварійно-рятувальної служби та кількості і професійного складу оперативних одиниць рятувальників, що необхідні для обслуговування того чи іншого об'єкта чи окремої території.
Чисельний і професійний склад державної аварійно-рятувальної служби (формування), задіяний згідно з договором на постійне та обов'язкове обслуговування об'єктів, залежить від рівня та видів потенційної небезпеки об'єкта і визначається органом управління державної аварійно-рятувальної служби.
Кількість оперативних одиниць рятувальників визначається планами ліквідації аварій щодо кожного об'єкта і організацією праці в режимі цілодобового функціонування. При цьому повинні враховуватись можливості поєднання сил і засобів декількох підрозділів служби (диспозиція виїздів на аварійно-рятувальні роботи).
Оперативне керівництво на рівні підрозділу, медичний, інженерно-технічний, адміністративно-управлінський і господарський персонал визначаються обсягами відповідних функцій, організаційними структурами і системою організації праці.
2.2. Калькуляція статей витрат на постійне та обов'язкове аварійно-рятувальне обслуговування
Витрати, пов'язані з функціонуванням оперативних одиниць та управління ними в режимі постійної готовності, групуються за наступними статтями:
2.2.1. Прямі витрати на утримання оперативних одиниць
Ця стаття включає в себе наступні види витрат:
1) оплата праці працівників оперативних одиниць рятувальників - визначається пунктом 13 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 року
N 318 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 січня 2000 року за N 27/4248 (далі - Положення). Структура та перелік витрат на оплату праці формується відповідно до Закону України
"Про оплату праці" та Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Міністерства статистики України від 11.12.95
N 323 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21 грудня 1995 року за N 465/1001.
Витрати на оплату праці рятувальників визначаються, виходячи з чисельності і тарифно-кваліфікаційного складу оперативних одиниць рятувальників, безпосередньо пов'язаних з постійним та обов'язковим обслуговуванням об'єктів та окремих територій і встановлених годинних тарифних ставок і окладів.
Витрати на додаткову заробітну плату рятувальникам визначаються розмірами виплачуваних доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат, премій, пов'язаних з виконанням постійного та обов'язкового обслуговування державною аварійно-рятувальною службою (формуванням) об'єктів, оплати відпусток.
Інші заохочувані та компенсаційні виплати рятувальникам передбачені чинним законодавством, що виплачуються з фонду оплати праці, визначаються розмірами виплачуваних винагород, заохочень, компенсаційних та інших грошових виплат згідно з галузевими нормативними документами, колективним договором та галузевою угодою. Розмір цих виплат визначається середніми їх розмірами за результатами попереднього звітного року;
2) витрати на соціальні заходи, зазначені в пункті 24 Положення:
відрахування на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття;
відрахування на обов'язкове державне пенсійне страхування;
відрахування на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням;
відрахування на обов'язкове особисте страхування рятувальників аварійно-рятувальних служб;
інші обов'язкові відрахування та страхові внески, передбачені законодавством.
2.2.2. Прямі матеріальні витрати на утримання оперативних одиниць рятувальників
Стаття включає в себе всі інші витрати, що визначаються відповідно до пункту 12 Положення і можуть бути безпосередньо віднесені до утримання і забезпечення готовності визначеної кількості оперативних одиниць рятувальників, а саме:
матеріали;
паливо та енергія;
транспортні витрати;
медичне забезпечення діяльності та медико-психологічна реабілітація;
окремі види матеріалів аварійного призначення.
2.2.3. Загальновиробничі витрати на утримання оперативних одиниць рятувальників - визначаються відповідно до пункту 15 Положення:
1) витрати на утримання і забезпечення готовності керівного (командного) основного особового складу, що забезпечують готовність і організацію постійного та обов'язкового обслуговування аварійно-рятувальними службами (формуваннями) об'єктів та окремих територій у зоні своєї діяльності, що визначаються відповідно до чисельності, затвердженої штатним розписом, ставок і окладів з урахуванням доплат, премій (оплата праці, відрахування на соціальні заходи, оплата службових відряджень, інші витрати на утримання керівного (командного) основного особового складу);
2) витрати на утримання і забезпечення діяльності інженерно-технічного персоналу, що належить до керівного (командного) основного особового складу, які визначаються відповідно до чисельності, затвердженої штатним розписом, ставок і окладів з урахуванням доплат, премій (оплата праці, виплата компенсацій, передбачених законодавством, інші грошові виплати згідно з галузевими угодами, колективними договорами тощо, відрахування на соціальні заходи, оплата службових відряджень, інші витрати на утримання керівного (командного) основного особового складу);
3) амортизація (знос) основних аварійно-рятувальних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів загальновиробничого призначення (розрахунок здійснюється згідно з Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 27 квітня 2000 року
N 92 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18 травня 2000 року за N 288/4509, та Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 8 "Нематеріальні активи", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 18 жовтня 1999 року
N 242 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 2 листопада 1999 року за N 750/4043);
4) витрати на утримання, експлуатацію, ремонт, страхування, операційну оренду основних аварійно-рятувальних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів загальновиробничого призначення, пускові витрати;
5) витрати на охорону праці та техніку безпеки;
6) витрати на технічне переоснащення;
7) витрати на податки і збори (обов'язкові платежі);
8) інші витрати з обслуговування основної діяльності.
Загальновиробничі витрати, при розрахунку вартості постійного та обов'язкового аварійно-рятувального обслуговування аварійно-рятувальними службами (формуваннями) об'єктів та окремих територій, пропорційно розподіляються відносно загальної кількості оперативних одиниць рятувальників, що належать до підрозділу загону, визначеного за своєю специфікою для обслуговування згідно з договором.
2.2.4. Адміністративні (загальногосподарські) витрати на утримання оперативних одиниць рятувальників - визначаються за номенклатурою витрат пункту 18 Положення. До них належать витрати, пов'язані з обслуговуванням і управлінням аварійно-рятувальною службою (формуванням), а саме:
1) витрати на утримання апарату управління аварійно-рятувальної служби та іншого загальногосподарського персоналу, що визначаються відповідно до чисельності, затвердженої штатним розписом, ставок і окладів з урахуванням доплат, премій (оплата праці, відрахування на соціальні заходи);
2) витрати на службові відрядження;
3) організаційні, представницькі та інші витрати;
4) витрати на утримання, експлуатацію, ремонт, страхування, охорону, операційну оренду основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів загальногосподарського призначення;
5) витрати на юридичні, експертні, аудиторські послуги;
6) витрати на зв'язок (телефонний, мобільний, поштовий, інтернет);
7) канцелярські витрати;
8) амортизація (знос) основних, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів загальногосподарського призначення;
9) інші витрати загальногосподарського призначення (витрати на розрахунково-касове обслуговування, підготовка та перепідготовка кадрів, підписання періодичних видань);
10) витрати на податки і збори (обов'язкові платежі).
Адміністративні витрати при розрахунку вартості постійного та обов'язкового аварійно-рятувального обслуговування державними аварійно-рятувальними службами (формуваннями) об'єктів пропорційно розподіляються відносно загальної кількості оперативних одиниць рятувальників загону.
2.2.5. Інші витрати
Витрати, визначені відповідно до пункту 20 Положення. До них належать витрати державної аварійно-рятувальної служби (формування), що враховуються при визначенні вартості постійного та обов'язкового обслуговування об'єктів, до складу яких належать витрати на перспективний і соціальний розвиток державної аварійно-рятувальної служби (формування) тощо.
Визначення витрат на постійне та обов'язкове аварійно-рятувальне обслуговування здійснюється шляхом техніко-економічних розрахунків, проведених з використанням технічних норм та нормативів, що зафіксовані технічною документацією, статистичних даних з врахуванням економічних умов діяльності: форм і систем оплати праці, цін на матеріали і ресурси, що передбачені в році, що планується, нормативів платежів, визначених законодавством, та з урахуванням виконання планових показників попереднього періоду.
Вартість утримання оперативної одиниці рятувальників може змінюватися в залежності від специфіки та особливостей організації діяльності підприємства, що обслуговується, кількісного та професійного складу оперативної одиниці рятувальника та в залежності від переліку та складу статей витрат на її утримання.
Оплата постійного і обов'язкового аварійно-рятувального обслуговування є відшкодуванням фактичних трудових та матеріальних затрат державної аварійно-рятувальної служби (формування).
Кошти, отримані державною аварійно-рятувальною службою з бюджетів різних рівнів, від підприємств, установ та організацій згідно з договорами на постійне і обов'язкове аварійно-рятувальне обслуговування, використовуються на утримання служби згідно з кошторисами, затвердженими в установленому порядку.
2.3. Оплата додаткових платних послуг та аварійно-рятувальних робіт
Витрати на надання додаткових платних послуг, у тому числі робіт з посилення (забезпечення) протиаварійного захисту, відшкодовуються відповідно до Порядку утворення цін на додаткові платні послуги, які надаються аварійно-рятувальними службами, умов їх надання та справляння плати за ці послуги, затвердженого наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерства фінансів України та Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 16 липня 2002 року
N 176/547/211 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 липня 2002 року за N 609/6897.
Аварійно-рятувальні роботи та додаткові платні послуги відшкодовуються окремо від вартості утримання оперативних одиниць, за фактом їх виконання, що обумовлюється договором на постійне та обов'язкове аварійно-рятувальне обслуговування або окремим договором.
................Перейти до повного тексту