1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
03.10.2011 N 1236
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 жовтня 2011 р.
за N 1212/19950
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів N 518 від 18.05.2018 )
Про затвердження положень про територіальні органи Державної фінансової інспекції України та їх підрозділи
Відповідно до статті 15 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" та підпункту 64 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011 N 446,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
Положення про державні фінансові інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі;
Положення про державні фінансові інспекції у районах, містах та міжрайонні, об'єднані в районах та містах державні фінансові інспекції.
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази:
Головного контрольно-ревізійного управління України від 09.01.2001 N 111 "Про затвердження Положення про Контрольно-ревізійні управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18.01.2001 за N 37/5228 (зі змінами);
Головного контрольно-ревізійного управління України від 07.02.2001 N 11 "Про затвердження Типового положення про контрольно-ревізійний підрозділ", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 22.02.2001 за N 156/5347 (зі змінами).
3. Департаменту державного бюджету Міністерства фінансів України (Лозицький В.П.) та Департаменту правової роботи Державної фінансової інспекції України (Попов А.Г.) у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра фінансів України Мярковського А.І.
Міністр
ПОГОДЖЕНО:
Перший заступник керівника
Спільного представницького
органу профспілок
Перший заступник Голови
Спільного представницького
органу сторони роботодавців
на національному рівні
Президент Спілки орендарів
і підприємців України
Голова Національного агентства
України з питань державної служби
Заступник Міністра
соціальної політики України -
керівник апарату
Голова Державної фінансової
інспекції України
Ф.Ярошенко



Г.В.Осовий



О.Мірошниченко

В.М.Хмільовський

В.Толкованов


В.М.Коломієць

П.П.Андрєєв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів
України
03.10.2011 N 1236
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 жовтня 2011 р.
за N 1212/19950
ПОЛОЖЕННЯ
про державні фінансові інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі
1. Державні фінансові інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Інспекції) підпорядковуються Державній фінансовій інспекції України (далі - Держфінінспекція) та є її територіальними органами.
У складі Інспекцій утворюються як структурні підрозділи державні фінансові інспекції у районах, містах або міжрайонні, об'єднані в районах та містах державні фінансові інспекції, а також можуть вводитись посади головних державних фінансових інспекторів в районах та містах (далі - підпорядковані фінансові інспекції та головні інспектори).
2. Інспекції у своїй діяльності керуються Конституцією України та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України, дорученнями Прем'єр-міністра України, наказами Міністерства фінансів України, дорученнями Міністра фінансів України, наказами Держфінінспекції, дорученнями Голови Держфінінспекції, цим Положенням, а також положенням про Інспекцію, що затверджується Головою Держфінінспекції.
3. Основним завданням Інспекцій є реалізація повноважень Держфінінспекції на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
4. Інспекція відповідно до покладеного на неї завдання:
4.1 здійснює державний фінансовий контроль за:
використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів;
дотриманням законодавства про державні закупівлі;
діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи;
4.2 здійснює контроль за:
виконанням функцій з управління об'єктами державної власності;
цільовим використанням коштів державного і місцевих бюджетів;
цільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів (позик), одержаних під державні (місцеві) гарантії;
складанням бюджетної звітності, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету;
станом внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у розпорядників бюджетних коштів;
усуненням виявлених недоліків і порушень;
4.3 вживає в установленому порядку заходів щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме:
вимагає від керівників та інших службових осіб підконтрольних установ усунення виявлених порушень законодавства;
звертається до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів;
проводить аналіз стану додержання фінансової дисципліни та про його результати повідомляє органи виконавчої влади, інші державні органи та органи місцевого самоврядування;
готує і подає до відповідних державних органів пропозиції щодо усунення та запобігання причинам і умовам, які призвели до допущення недоліків і порушень;
здійснює контроль за виконанням вимог і пропозицій, поданих Інспекцією місцевим органам виконавчої влади, органам влади Автономної Республіки Крим та органам місцевого самоврядування за результатами державного фінансового контролю, та інформує про це Держфінінспекцію;
застосовує заходи впливу за порушення бюджетного законодавства, накладає стягнення, санкції до осіб, винних у порушенні законодавства;
передає правоохоронним органам матеріали ревізій у разі встановлення порушень законодавства, що передбачають кримінальну відповідальність або містять ознаки корупційних діянь; інформує правоохоронні органи про факти інших виявлених порушень законодавства;
4.4 організовує роботу підпорядкованих фінансових інспекцій та головних інспекторів щодо виконання ними завдань, поставлених перед Інспекцією, та узагальнює результати державного фінансового контролю;
4.5 узагальнює досвід проведення державного фінансового контролю і поширює його серед підпорядкованих фінансових інспекцій та головних інспекторів, розробляє пропозиції щодо вдосконалення такого контролю;
4.6 забезпечує погодження призначення на посади та звільнення з посад керівників контрольно-ревізійних підрозділів у структурі територіальних органів центральних органів виконавчої влади, координує діяльність таких підрозділів та погоджує плани внутрішньої контрольно-ревізійної роботи, здійснює контроль за проведенням внутрішньої контрольно-ревізійної роботи у територіальних органах центральних органів виконавчої влади;
4.7 отримує та аналізує звітність про роботу контрольно-ревізійних підрозділів територіальних органів центральних органів виконавчої влади;
4.8 узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції Інспекції, готує та вносить Держфінінспекції пропозиції щодо його вдосконалення;
4.9 здійснює в установленому порядку добір кадрів, формує кадровий резерв на відповідні посади, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців та працівників Інспекції, підпорядкованих фінансових інспекцій та головних інспекторів;
4.10 забезпечує ведення та складання звітності про контрольно-ревізійну роботу, її достовірність;
4.11 здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
5. Інспекція з метою організації своєї діяльності:
5.1 забезпечує в межах своїх повноважень здійснення заходів щодо запобігання корупції і контроль за їх здійсненням в апараті Інспекції, підпорядкованих фінансових інспекціях та головними інспекторами;
5.2 забезпечує ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів;
5.3 організовує планово-фінансову роботу; здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечує організацію та вдосконалення бухгалтерського обліку;
5.4 організовує розгляд звернень громадян з питань, що належать до її компетенції, виявляє та усуває причини, що призводять до подання громадянами скарг;
5.5 забезпечує доступ до публічної інформації, що знаходиться у її володінні;
5.6 забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням;
5.7 забезпечує в межах своїх повноважень виконання завдань з мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави;
5.8 організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів.
6. Інспекція має право в установленому порядку:
6.1 залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань учених і фахівців, у тому числі на договірній основі, працівників органів виконавчої влади, державних фондів, підприємств, установ та організацій, зокрема для проведення контрольних замірів будівельних, монтажних, ремонтних та інших робіт, контрольних запусків у виробництво сировини і матеріалів, контрольних аналізів сировини, матеріалів і готової продукції, інших перевірок;

................
Перейти до повного тексту