1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД, ТЕРИТОРІЙ ТА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
30.05.2023 № 462
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 липня 2023 р.
за № 1187/40243
Про затвердження Положення про річкову інформаційну службу
Відповідно до статей 58, 63 Закону України "Про внутрішній водний транспорт", статті 3 Кодексу торговельного мореплавства України, підпункту 20 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2022 року № 1400), з метою приведення законодавства України з питань забезпечення безпеки судноплавства на внутрішніх водних шляхах у відповідність до вимог європейських норм та стандартів, що стосується утворення та функціонування річкових інформаційних служб, надання гармонізованих інформаційних послуг на внутрішніх водних шляхах, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про річкову інформаційну службу, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства інфраструктури України від 25 лютого 2011 року № 7 "Про комплекс заходів щодо створення річкової інформаційної служби на внутрішніх водних шляхах України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19 травня 2011 року за № 606/19344.
3. Управлінню морського та річкового транспорту (Я. Ілясевичу) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Сектору зовнішніх комунікацій забезпечити розміщення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.
5. Цей наказ набирає чинності через шість місяців з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Ю. Васькова.

Віце-прем’єр-міністр
з відновлення України -
Міністр



О. Кубраков

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби України
з надзвичайних ситуацій

Голова Державної регуляторної служби України

Голова Державної прикордонної служби України

Перший заступник
Міністра цифрової трансформації України

Голова Державної служби статистики України

Голова Антимонопольного комітету України

Голова Державної служби
морського і внутрішнього водного транспорту
та судноплавства України




С. Крук

О. Кучер

С. Дейнеко


О. Вискуб

І. Вернер

О. Піщанська



Є. Ігнатенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку громад, територій
та інфраструктури України
30 травня 2023 року № 462
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 липня 2023 р.
за № 1187/40243
ПОЛОЖЕННЯ
про річкову інформаційну службу
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає основні завдання, повноваження та засади діяльності річкової інформаційної служби (далі - РІС), перелік внутрішніх водних шляхів, на яких надаються гармонізовані інформаційні послуги, технічні вимоги до використання на суднах електронних навігаційних карт, електронної звітності суден, включно з уніфікованою європейською системою нумерації суден, повідомлення судноводіям, а також прокладення курсу і стеження за рухом суден, порядок обміну інформацією між РІС та користувачами РІС, зокрема подання інформації про перевезення пасажирів, вантажів, багажу та/або пошти через інформаційну систему автоматизованого обліку перевезень внутрішніми водними шляхами, що діє у складі РІС.
2. Дія цього Положення поширюється на:
Мінінфраструктури;
Адміністрацію судноплавства;
державне підприємство водних шляхів "Укрводшлях" (далі - Укрводшлях);
філію "Дельта-лоцман" державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (далі - Дельта-лоцман);
державну установу "Держгідрографія" (далі - Держгідрографія);
казенне підприємство "Морська пошуково-рятувальна служба" (далі - МПРС);
судна внутрішнього плавання і морські судна, незалежно від їх прапора, які знаходяться на внутрішніх водних шляхах;
користувачів послуг РІС.
3. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
автоматична ідентифікаційна система (далі - АІС) - комплекс берегового і суднового радіообладнання дуже високих частот (далі - ДВЧ) для ідентифікації суден та визначеного набору інформації про них;
базова станція АІС - берегова багатофункціональна інформаційно-технічна система, обладнання якої встановлюється на берегових об’єктах з метою забезпечення безпеки судноплавства та автоматизації обміну навігаційною інформацією;
безпека плавання судна - використання судна, під час якого мінімальними є пов’язані з цим ризики загибелі людини або нанесення шкоди її здоров’ю, загибелі, аварії або пошкодження судна, пошкодження або втрати вантажу, будь-якого іншого майна, забруднення судном навколишнього природного середовища або негативного впливу на нього;
виявлення судна - оновлення інформації про статус судна, в тому числі про його місцезнаходження на поточний момент та його характеристики, включаючи, у разі необхідності, її доповнення інформацією про вантаж та маршрут;
відстеження судна - отримання інформації, що стосується розташування судна, і, у разі необхідності, інформації про його вантаж, маршрут та суднове обладнання;
інформаційна система автоматизованого обліку перевезень внутрішніми водними шляхами - це інформаційно-комунікаційна система, за допомогою якої здійснюється надання, отримання, обробка, систематизація, облік і зберігання інформації про перевезення пасажирів, вантажів, багажу, пошти, використання для таких перевезень річкових портів (терміналів), інших місць відправлення і призначення суден внутрішнього плавання (далі - інформаційна система автоматизованого обліку перевезень);
користувачі послуг РІС - капітани (судноводії) суден, судновласники, перевізники, фрахтові брокери, суднові агенти, експедитори, оператори мультимодальних перевезень, оператори судноплавних гідротехнічних споруд і розвідних мостів, оператори служби регулювання рухом суден, оператори річкових портів (терміналів), органи державної статистики, Адміністрація судноплавства, органи охорони державного кордону та загони морської охорони Державної прикордонної служби України (далі - ДПСУ), оперативно-чергові служби органів виконавчої влади, інші учасники відповідної функціональної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту;
судна - судна внутрішнього плавання, а також морські судна, які здійснюють перевезення з/до річкових портів і терміналів та інших місць відправлення (призначення), розташованих на внутрішніх водних шляхах.
Інші терміни у цьому Положенні вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про внутрішній водний транспорт", Кодексі торговельного мореплавства України.
II. Організаційна структура та зони дії РІС
1. РІС є структурним підрозділом Укрводшлях.
2. РІС складається з головного та регіональних центрів. Регіональні центри РІС підпорядковуються головному центру РІС.
3. Місце розташування головного центру РІС визначається рішенням Укрводшлях.
4. Регіональні центри РІС розташовуються на об’єктах судноплавних гідротехнічних споруд Дніпровського каскаду. За рішенням Укрводшлях, погодженим із Мінінфраструктури, на інших внутрішніх водних шляхах, віднесених до категорії судноплавних, можуть створюватися інші регіональні центри РІС.
5. Встановлена зона дії регіональних центрів РІС на річці Дніпро та водосховищах Дніпровського каскаду:
регіонального центру РІС "Нова Каховка" - від 30 до 212 км;
регіонального центру РІС "Запоріжжя" - від 212 до 365 км;
регіонального центру РІС "Кам’янське" - від 365 до 493 км;
регіонального центру РІС "Світловодськ" - від 493 до 655 км;
регіонального центру РІС "Канів" - від 655 до 795 км;
регіонального центру РІС "Вишгород" - від 795 км до Державного кордону України з Республікою Білорусь.
6. Надання гармонізованих інформаційних послуг суднам на річці Дунай здійснюється Дельта-лоцман:
постом регулювання руху суден "Вилкове" - від морського підхідного каналу до 60 км Кілійського гирла (включно із рукавами річки Дунай Соломонів і Прямий);
центром регулювання руху суден "Ізмаїл" - від 60 до 116 км Кілійського гирла річки Дунай;
постом регулювання руху суден "Рені" - від 116 км Кілійського гирла річки Дунай до гирла річки Прут.
7. Надання гармонізованих інформаційних послуг суднам на ділянках водних шляхів від портового пункту Очаків до гирла річки Дніпро і гирла річки Південний Буг, що належать до внутрішніх водних шляхів, віднесених до категорії судноплавних, здійснюється Дельта-лоцман (центром регулювання руху суден "Руська Коса", постами регулювання руху суден "Очаків", "Широка Балка") у зонах дії та відповідно до вимог, визначених Правилами плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах, затвердженими наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 01 серпня 2007 року № 655, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 05 жовтня 2007 року за № 1150/14417 (у редакції наказу Міністерства інфраструктури України від 09 серпня 2022 року № 587).
На ділянках внутрішніх водних шляхів, віднесених до категорії судноплавних, де Дельта-лоцман відповідно до цього Положення здійснює надання гармонізованих інформаційних послуг, Дельта-лоцман забезпечує передачу відповідної інформації до РІС.
III. Організація роботи та функціонування РІС
1. Укрводшлях:
1) організовує і забезпечує виконання РІС його завдань та функцій;
2) забезпечує розвиток, утримання та використання об’єктів та обладнання РІС;
3) укладає договори про інформаційне співробітництво з користувачами послуг РІС;
4) отримує ліцензії, дозволи та здійснює інші заходи для організації роботи РІС;
5) готує та подає Мінінфраструктури пропозиції щодо типів або використання обладнання терміналів, електронних мереж, а також програмного забезпечення, які можуть використовуватися РІС, якщо таке обладнання і програмне забезпечення не схвалені для цього національними компетентними органами держав - членів Європейського Союзу;
6) забезпечує на внутрішніх водних шляхах, віднесених до категорії судноплавних:
радіозв’язок у діапазоні ДВЧ (смуги радіочастот 156,025-157,925 МГц та 160,625-162,025 МГц) морської рухомої служби у зоні дії регіональних центрів РІС;
функціонування базових станцій АІС у зоні дії регіональних центрів РІС;
7) забезпечує РІС інформацією про:
зміни навігаційних умов та режиму плавання на внутрішніх водних шляхах та гідрометеорологічну інформацію;
розклад роботи шлюзів (судноплавних гідротехнічних споруд);
Розклад підйому, повороту, розкриття прогонових будівель судноплавних розвідних прогонів мостів на внутрішніх водних шляхах для пропуску суден, затверджений наказом Міністерства інфраструктури України від 30 березня 2022 року № 167, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07 квітня 2022 року за № 396/37732.
2. Головний центр РІС забезпечує:
1) координацію роботи регіональних центрів РІС, а також взаємодію з центром і постами регулювання руху суден Дельта-лоцман, які відповідно до пунктів 6 і 7 розділу II цього Положення надають суднам гармонізовані інформаційні послуги;
2) створення бази даних РІС та зберігання в ній інформації;
3) отримання, обробку і збереження інформації про стан судноплавних шляхів, навігаційну інформацію та її зміни, рух суден, шляхові роботи на певних ділянках внутрішніх водних шляхів, інші умови плавання на них;
4) роботу інформаційної системи автоматизованого обліку перевезень;
5) функціонування інформаційного вебсайту РІС, розміщення і своєчасне оновлення інформації на ньому українською та англійською мовами;
6) оприлюднення на інформаційному вебсайті РІС:
відомостей щодо режиму входження, виходу, плавання в операційній акваторії причальних споруд річкових портів і терміналів, унесених до Реєстру об’єктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту (далі - Реєстр), а також щодо стоянки, маневрування та швартування суден, які містяться в інформації щодо режиму входження суден до операційної акваторії причальних споруд таких річкових портів і терміналів;
інформації про встановлення перерв у навігації, а також про тимчасове припинення судноплавства на окремих ділянках внутрішніх водних шляхів;
інформації про плавучі споруди, розміщені на внутрішніх водних шляхах, які внесені до Реєстру;
інформації про виключення річкових портів (терміналів) з Реєстру;
інформації про компетентні органи з питань застосування РІС інших держав;
7) доведення інформації до користувачів послуг РІС;
8) оперативне інформування Адміністрації судноплавства про виникнення надзвичайних ситуа-цій та аварійних подій, пов’язаних із судноплавством, на внутрішніх водних шляхах;
9) здійснення обміну інформацією з Мінінфраструктури, Адміністрацією судноплавства, Держгідрографією, службами капітанів морських портів, органами охорони державного кордону та загонами морської охорони ДПСУ, службами регулювання руху суден Дельта-лоцман, річковими портами (терміналами), органами державної статистики, оперативно-черговими службами органів виконавчої влади, іншими учасниками відповідної функціональної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, а також з річковими інформаційними службами інших країн;
10) виконання функцій технічного адміністратора Реєстру, забезпечення технічного і технологічного створення та супроводження програмного забезпечення Реєстру, надання доступу до Реєстру, збереження і захист даних, що містяться в Реєстрі, відповідно до Порядку ведення Реєстру об’єктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 року № 408.
3. Регіональні центри РІС, центр і пости регулювання руху суден Дельта-лоцман, які, відповідно до пунктів 6 і 7 розділу II цього Положення надають суднам гармонізовані інформаційні послуги:
виявляють судна на підходах до зон дії, встановлюють зв’язок з ними, отримують та реєструють дані щодо рейсів суден;
надають суднам навігаційну інформацію;
надають суднам (у разі необхідності) рекомендації щодо організації руху суден;
надають суднам допомогу в установленні зв’язку з береговими організаціями та з іншими суднами;

................
Перейти до повного тексту