- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 вересня 2014 р.
за № 1181/25958
Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв трамвая та тролейбуса
( Із змінами, внесеними згідно із Наказом Міністерства інфраструктури України
№ 814 від 09.12.2020 )
Відповідно до частини другої статті
19 Закону України
"Про міський електричний транспорт" та з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв трамвая та тролейбуса
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про робочий час і час відпочинку водіїв трамвая та тролейбуса, що додається.
2. Департаменту автомобільного транспорту та стратегічного розвитку автомобільних доріг забезпечити:
подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Маліна О.Л.
ПОГОДЖЕНО: Міністр соціальної політики України В.о. президента Всеукраїнської асоціації роботодавців Перший заступник Голови Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні Перший заступник Голови Спільного представницького органу об’єднань профспілок Міністр охорони здоров'я України Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва Голова Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті |
Л. Денісова В. Биковець Д. Олійник С.М. Кондрюк О. Мусій М.Ю. Бродський В.М. Черненко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
15.09.2014 № 444
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 вересня 2014 р.
за № 1181/25958
ПОЛОЖЕННЯ
про робочий час і час відпочинку водіїв трамвая та тролейбуса
I. Загальні положення
1.1. Це Положення встановлює особливості регулювання робочого часу і часу відпочинку водіїв трамвая та тролейбуса (далі – водії) на підприємствах міського електричного транспорту (далі – підприємства).
1.2. Це Положення поширюється на підприємства, що надають послуги з перевезення пасажирів трамваями і тролейбусами або забезпечують перевезення для власних потреб, незалежно від форм власності.
1.3. Вимоги цього Положення є обов’язковими під час складання розкладу руху та графіків роботи (змінності) водіїв.
1.4. У цьому Положенні терміни вживаються в таких значеннях:
відпочинок – безперервний період часу, який водій може використовувати на свій розсуд;
графік роботи (змінності) – документ, який визначає початок та кінець робочої зміни на кожний день (зміну) облікового періоду, а також вихідні дні;
змінний період керування – сумарна тривалість періодів керування за робочий день (зміну);
підготовчо-заключний період – час для виконання робіт перед виїздом на маршрут (лінію) та після повернення;
робоче місце водія – місце, з якого водій здійснює керування рухомим складом, або місце, де він здійснює виконання своїх обов’язків, визначених трудовим договором;
робочий день (зміна) – період роботи водія відповідно до графіка роботи (змінності);
робочий час водія – час, протягом якого водій зобов’язаний виконувати свої обов’язки, визначені трудовим договором і правилами внутрішнього трудового розпорядку підприємства;
тиждень – період часу від 00.00 годин у понеділок до 24.00 години у неділю;
щоденний (міжзмінний) відпочинок – міжзмінний відпочинок водія протягом доби;
щотижневий відпочинок – відпочинок водія протягом тижня.
II. Робочий час
2.1. До робочого часу водія включаються:
1) змінний період керування;
2) підготовчо-заключний період;
3) час простоїв не з вини водія;
4) час проведення щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водія (перед виїздом на маршрут (лінію) та після повернення);
5) перебування водія в резерві;
6) час проведення робіт з усунення технічних несправностей рухомого складу на маршруті (лінії);
7) час стоянки рухомого складу в місцях посадки та висадки пасажирів;
8) час зупинок, що передбачені графіком руху, для короткочасного відпочинку від керування рухомим складом, а також для його огляду на маршруті та кінцевих станціях;
9) час проведення інструктажів та навчання з питань охорони праці та безпеки руху;
10) інший час, передбачений законодавством України.
2.2. Нормальна тривалість робочого часу водіїв не може перевищувати 40 годин на тиждень.
Для водіїв, яким встановлено п’ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями, тривалість щоденної роботи (зміни) визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку або графіками роботи (змінності), які затверджує підприємство за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) з додержанням установленої тривалості робочого тижня.
Для водіїв, яким встановлено шестиденний робочий тиждень з одним вихідним днем, тривалість щоденної роботи не може перевищувати 7 годин при тижневій нормі 40 годин.
Напередодні вихідних днів тривалість роботи при шестиденному робочому тижні не може перевищувати 5 годин.
Напередодні святкових і неробочих днів тривалість роботи водіїв скорочується на одну годину як при п'ятиденному, так і при шестиденному робочому тижні.
2.3. Якщо за умовами роботи не може бути додержана встановлена для водіїв щоденна або щотижнева тривалість робочого часу, допускається запровадження підсумованого обліку робочого часу з тривалістю облікового періоду, що не перевищує один рік (місяць, квартал, півріччя).
Тривалість робочого часу за обліковий період не повинна перевищувати нормального числа робочих годин.
Рішення про запровадження підсумованого обліку робочого часу приймається підприємством за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства.
У разі підсумованого обліку робочого часу водія нормальна тривалість робочого дня (зміни) не може перевищувати 10 годин.
Якщо нормальна тривалість робочого дня охоплює тривалі простої, очікування у рухомому складі чи на робочому місці або якщо водію необхідно дати змогу доїхати до відповідного місця відпочинку, тривалість робочого дня (зміни) може бути збільшена до 12 годин за умови, що час керування протягом робочого дня (зміни) не перевищує 9 годин.
2.4. Робочий час водіїв регулюється графіками роботи (змінності), які складаються на весь обліковий період. У цих графіках визначаються кількість робочих днів (змін), вихідних та додаткових днів відпочинку, тривалість щоденного (міжзмінного) та щотижневого відпочинку.
................Перейти до повного тексту