1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
11.07.2017 № 994
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 вересня 2017 р.
за № 1171/31039
Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
( Рішення про державну реєстрацію Наказу скасовано на підставі Наказу Міністерства юстиції № 2021/5 від 04.06.2021 ) ( Наказ виключено з Державного реєстру нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади 22 червня 2021 року )
Відповідно до статті 9 Закону України "Про інноваційну діяльність", Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, та з метою упорядкування здійснення інноваційної освітньої діяльності у навчальних закладах
НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07 листопада 2000 року № 522, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2000 року за № 946/5167 (зі змінами), виклавши його у новій редакції, що додається.
2. Управлінню адміністративно-господарського та організаційного забезпечення (Єрко І.А.) в установленому порядку зробити відмітку у справах архіву.
3. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю.Г.) забезпечити подання на державну реєстрацію цього наказу до Міністерства юстиції України у встановленому порядку.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П.К.
Міністр Л.М. Гриневич
ПОГОДЖЕНО:
Президент Національної академії
педагогічних наук України


В.Г. Кремень
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
07.11.2000 № 522
(у редакції наказу Міністерства
освіти і науки України
11.07.2017 № 994)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 вересня 2017 р.
за № 1171/31039
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
І. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності у системі освіти.
2. Інноваційною освітньою діяльністю у системі освіти є діяльність, що спрямована на розроблення й використання у сфері освіти результатів наукових досліджень та розробок.
3. Інноваційним освітнім продуктом є результат науково-дослідної розробки, що відповідає вимогам Закону України "Про інноваційну діяльність".
4. Освітніми інноваціями є новостворені (застосовані) або вдосконалені освітні, навчальні, виховні, психолого-педагогічні та управлінські технології, методи, моделі, продукція, освітні, а також технічні рішення у галузі освіти, що істотно підвищують якість, результативність та ефективність освітньої діяльності.
5. Об'єктами інноваційної освітньої діяльності є: нові емпіричні та/або теоретичні знання, навчальний та виховний процеси, освітні (педагогічні), дидактичні, виховні, управлінські системи, моделі, методи, інноваційні освітні програми і проекти, інші інтелектуальні продукти, засоби навчання та обладнання, організаційні та адміністративні рішення, а також рішення іншого характеру, що істотно поліпшують якість освіти, результативність та ефективність освітньої діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників, навчальних закладів.
6. Суб’єктами інноваційної освітньої діяльності є фізичні та юридичні особи: педагогічні, науково-педагогічні працівники навчальних закладів, наукові працівники, працівники органів управління освітою, навчальні заклади, наукові установи, підприємства, установи та організації, що надають освітні послуги.
7. Інноваційна освітня діяльність здійснюється на всеукраїнському рівні, рівні окремої адміністративно-територіальної одиниці (далі - регіон), а також на рівні навчального закладу. Рівень інноваційної освітньої діяльності визначається її змістом та масштабністю змін, що будуть внесені у систему освіти внаслідок удосконалення педагогічної діяльності, використання запропонованої освітньої інновації.
8. Інноваційна освітня діяльність на всеукраїнському рівні здійснюється у системі освіти України і передбачає розроблення та використання в установленому законодавством порядку:
освітніх, навчальних, виховних, управлінських систем;
базового компонента дошкільної освіти, інваріантної складової змісту загальної середньої освіти, загальнодержавного компонента змісту професійно-технічної освіти, змісту позашкільної освіти,
нормативної частини змісту вищої (зокрема післядипломної педагогічної) освіти;
експериментальних навчальних програм, підручників, посібників, розроблених у процесі експерименту і спрямованих на поліпшення результатів освітньої діяльності;
освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання, виховання та управління освітою;
науково-методичного, кадрового, матеріально-технічного та фінансового забезпечення навчально-виховного процесу у навчальних закладах;
систем, технологій, форм і методів підвищення кваліфікації керівних, педагогічних та науково-педагогічних працівників;
форм і засобів співпраці між органами управління освітою, адміністрацією навчальних закладів, педагогічними працівниками, учнями та батьками, технологій взаємодії з інститутами громадянського суспільства, врахування та формування громадської думки щодо перетворень у галузі освіти.
9. Інноваційна освітня діяльність на регіональному рівні здійснюється в системі освіти окремого регіону і передбачає розроблення та використання:
варіативної складової змісту дошкільної, загальної середньої освіти, регіонального компонента змісту професійно-технічної освіти, змісту позашкільної освіти;
освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання, виховання та управління освітою;
науково-методичного, матеріально-технічного та фінансового забезпечення навчально-виховного процесу.
10. Інноваційна освітня діяльність на рівні навчального закладу здійснюється у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних, вищих навчальних закладах (зокрема у закладах післядипломної педагогічної освіти) і передбачає використання освітніх інновацій, перевірених у ході експериментів всеукраїнського та регіонального рівнів, а також розроблення, експериментальну перевірку варіативної частини змісту вищої (зокрема післядипломної педагогічної) освіти.
11. Умовами здійснення інноваційної освітньої діяльності є:
дотримання законодавства України, вимог державних стандартів освіти;
наявність відповідного ресурсного забезпечення та ефективне його використання;
збереження життя і здоров’я суб’єктів інноваційної освітньої діяльності;
погодження учасників навчально-виховного процесу, органів управління освітою на здійснення інноваційної освітньої діяльності.
ІІ. Розроблення освітніх інновацій
1. Розроблення освітніх інновацій включає:
опис та обґрунтування запропонованих ідей та підходів, чітке і повне розкриття їх змісту, очікуваних результатів;
перевірку їх ефективності шляхом проведення експерименту або реалізації інноваційного освітнього (науково-педагогічного, науково-психологічного, психолого-педагогічного) проекту.

................
Перейти до повного тексту