1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Міністра оборони України
21.09.2005 N 560
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 жовтня 2005 р.
за N 1154/11434
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства оборони N 218 від 26.04.2010 )
Про затвердження Положення про проведення технічного огляду транспортних засобів Збройних Сил України
Відповідно до вимог Правил проведення державного технічного огляду автомобілів, автобусів, мототранспорту та причепів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 року N 141 (зі змінами), та з метою підтримання належного технічного стану транспортних засобів Збройних Сил України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про проведення технічного огляду транспортних засобів Збройних Сил України, що додається.
2. Наказ Міністра оборони України від 2 грудня 1996 року N 378 "Про затвердження Положення про проведення технічного огляду автомобілів, автобусів, мототранспорту та причепів у Збройних Силах України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16 грудня 1996 року за N 717/1742 (зі змінами), вважати таким, що втратив чинність.
3. Наказ розіслати до окремої військової частини.
Міністр оборони України
ПОГОДЖЕНО:
Міністерство внутрішніх
справ України
Міністр
А.С.Гриценко



Ю.В.Луценко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністра оборони
України
21.09.2005 N 560
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 жовтня 2005 р.
за N 1154/11434
ПОЛОЖЕННЯ
про проведення технічного огляду транспортних засобів Збройних Сил України
1. Загальні положення
1.1. Технічний огляд легкових, вантажних, спеціалізованих автомобілів, автобусів, мікроавтобусів, багатовісних колісних тягачів, тракторів, спеціальних колісних шасі, автомобільних кузовів-фургонів, автомобільних базових шасі озброєння і військової техніки, рухомих засобів технічного обслуговування, ремонту і евакуації, мототранспорту, причепів та напівпричепів (далі - транспортні засоби), які перебувають на озброєнні військових частин, військових навчальних закладів, установ та організацій Збройних Сил України (далі - військові частини) за штатом мирного часу та включені до річного плану експлуатації та ремонту автомобільної техніки, проводиться комісіями військових частин за участю службових осіб підрозділів безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України (далі - ПБДР ВСП).
1.2. Технічний огляд транспортних засобів Збройних Сил України, зареєстрованих у підрозділах Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України (далі - ДАІ МВС України), проводиться уповноваженими посадовими особами ДАІ МВС України відповідно до Правил проведення державного технічного огляду автомобілів, автобусів, мототранспорту та причепів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 року N 141.
1.3. Метою технічного огляду є заборона використання транспортних засобів, технічний стан яких не відповідає вимогам законодавства, правил, норм і стандартів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища, уточнення належності транспортного засобу, перевірки відповідних документів у водіїв.
Під час проведення технічного огляду транспортних засобів здійснюється обов'язковий контроль за своєчасністю медичного огляду водіїв.
2. Технічному огляду підлягають
один раз на рік - легкові, вантажні та спеціалізовані автомобілі, багатовісні колісні тягачі, трактори, спеціальні колісні шасі, автомобільні кузова-фургони, автомобільні базові шасі озброєння і військової техніки, рухомі засоби технічного обслуговування, ремонту й евакуації, мототранспорт, причепи та напівпричепи (проводиться з 15 квітня до 15 червня);
два рази на рік - автобуси, вантажні автомобілі, пристосовані для перевезення людей (проводиться з 1 до 15 травня, листопада);
щокварталу - спеціалізовані автомобілі для перевезення небезпечних вантажів (проводиться з 1 до 15 лютого, травня, серпня, листопада).
3. Місце проведення технічного огляду
3.1. Технічний огляд транспортних засобів проводиться в парках військових частин із залученням штатних засобів технічного обслуговування та ремонту.
3.2. Для проведення технічного огляду транспортних засобів у парках військових частин необхідно мати:
стенд для діагностики технічного стану гальмівних систем;
прилад для перевірки рульового керування;
прилад для перевірки сили і напрямку головного світла фар або спеціальний екран;
прилади для перевірки токсичності та димності відпрацьованих газів двигунів автомобілів;
естакаду або оглядову канаву.
4. Порядок проведення технічного огляду
4.1. Проведення технічного огляду транспортних засобів військової частини вноситься в план бойової підготовки. За 15 діб до початку проведення технічного огляду в Збройних Силах України командуванням військової частини до підрозділу Військової служби правопорядку у Збройних Силах України (далі - ВСП), в зоні діяльності якого перебуває військова частина, подається письмова заявка на участь у проведенні технічного огляду службових осіб ПБДР ВСП.
4.2. Проведення технічного огляду оголошується наказом по частині за 5-10 днів до його проведення. У наказі вказуються мета, завдання, строк, місце проведення та склад комісії з проведення технічного огляду транспортних засобів (далі - комісія). До складу комісії повинні бути обов'язково включені службові особи та спеціалісти автомобільної служби військової частини та службові особи ПБДР ВСП.
4.3. Під час проведення технічного огляду транспортних засобів Збройних Сил України начальник автомобільної служби військової частини надає комісії витяги з наказів командира військової частини про закріплення водіїв за транспортними засобами, паспорти (формуляри) машин та технічні талони транспортних засобів; для транспортних засобів, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів, додатково - свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів; для транспортних засобів, обладнаних спеціальними світловими і звуковими сигнальними пристроями, - дозволи на встановлення та використання на транспортному засобі спеціальних звукових та світлових сигнальних пристроїв.
У водіїв перевіряються наявність посвідчення водія на право керування транспортними засобами відповідної категорії та талон до нього, запис у військовому квитку про проходження допідготовки (перепідготовки) і присвоєння класної кваліфікації, медична довідка щодо придатності до керування транспортними засобами відповідної категорії; у разі керування транспортними засобами, призначеними для перевезення небезпечних вантажів, - ДОПНВ-свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі; у разі керування вантажним автомобілем, обладнаним для перевезення особового складу (для водіїв - військовослужбовців строкової служби), - посвідчення на право керування вантажним автомобілем, обладнаним для перевезення особового складу; у разі керування автомобілем, обладнаним спеціальними звуковими та світловими сигналами, - посвідчення на право керування транспортними засобами, обладнаними спеціальними звуковими та світловими сигналами.
4.4. Технічний огляд транспортного засобу починається з перевірки відповідності типу, марки, номерного знака, номерів шасі (рами), кузова і двигуна записам у технічному талоні та паспорті (формулярі) машини. У разі виявлення розбіжностей або підробки цих номерів чи записів у технічному талоні, паспорті (формулярі) машини командиром військової частини призначається службове розслідування. До закінчення проведення службового розслідування експлуатація транспортного засобу забороняється з вилученням технічного талона транспортного засобу.
4.5. Під час перевірки технічного стану і обладнання транспортних засобів одночасно заповнюється діагностична карта (додаток 1). Діагностична карта зберігається в підрозділі ПБДР ВСП до проходження наступного технічного огляду транспортного засобу.
На спеціальних автомобілях ПБДР ВСП, швидкої медичної допомоги, пожежної охорони додатково перевіряються наявність, справність та відповідність вимогам правил, норм і стандартів передбаченого стаціонарного обладнання, спеціальних світлових і звукових сигнальних пристроїв, кольорографічного пофарбування і надписів.
Технічний стан причепів та напівпричепів перевіряється в складі автопоїздів.
4.6. Справним уважається повністю укомплектований транспортний засіб, який має задовільний зовнішній вигляд (транспортний засіб має бути чистим, не допускаються непофарбовані поверхні, корозія та зовнішні пошкодження) і технічний стан якого відповідає вимогам чинного законодавства України, правил, норм і стандартів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища.
4.7. У технічному талоні справного транспортного засобу службовою особою ПБДР ВСП робиться запис "технічно справний", що засвідчується його підписом і печаткою. У паспорті (формулярі) транспортного засобу, що пройшов технічний огляд, головою комісії робиться запис "технічний огляд проведено", який засвідчується його підписом та гербовою печаткою військової частини.
4.8. Якщо транспортний засіб визнано несправним, його експлуатація забороняється з вилученням технічного талона транспортного засобу та зняттям номерного знака до усунення несправностей і повторного технічного огляду. Відмітка в технічному талоні транспортного засобу в цьому разі не робиться.
4.9. Транспортні засоби, які в період проведення технічного огляду перебувають на капітальному ремонті, підлягають технічному огляду після його закінчення. Якщо транспортні засоби направляються у тривале відрядження, то вони, як виняток, подаються на технічний огляд до виїзду у відрядження.
4.10. Забороняється експлуатація транспортних засобів, що не пройшли технічний огляд у встановлені строки.
4.11. Службові особи військових частин, які допускають використання транспортних засобів, що не пройшли технічний огляд у встановлені строки, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.
5. Узагальнення результатів технічного огляду
5.1. Під час проведення технічного огляду дані про укомплектованість та технічний стан транспортних засобів відмічаються в діагностичній карті.
5.2. Результати технічного огляду транспортних засобів військової частини оформлюються актом технічного огляду транспортних засобів військової частини (додаток 2) у двох примірниках, один з яких зберігається у військовій частині, а другий - у підрозділі ПБДР ВСП. Акт технічного огляду транспортних засобів військової частини представляється командиру військової частини і надається за підпорядкуванням. Результати технічного огляду транспортних засобів оформлюються наказом командира військової частини.
5.3. Результати технічного огляду транспортних засобів у Збройних Силах України узагальнюються ПБДР ВСП та доповідаються начальнику Генерального штабу - Головнокомандувачу Збройних Сил України.
Начальник Військової служби
правопорядку у Збройних Силах
України - начальник Головного
управління Військової служби
правопорядку Збройних Сил
України полковник





С.Ф.Глєбов
Додаток 1
до пункту 4.5 Положення
про проведення технічного
огляду транспортних засобів
Збройних Сил України
ДІАГНОСТИЧНА КАРТА
________________________________________________________
(тип, марка, модель, номерний знак транспортного засобу)
________________________________________________________
Належність __________________________________________________
(військова частина та її підпорядкованість)
Рік випуску _______, двигун N ______, шасі (рама) N ________,
кузов N _______
Таблиця 1
------------------------------------------------------------------
| Дата | Час | Причина | Дата | Час | Причина |
| | |перевірки | | |перевірки|
|----------+----------+----------+----------+----------+---------|
| | | | | | |
------------------------------------------------------------------
Таблиця 2
------------------------------------------------------------------
|N з/п| Перелік чинників, що впливають на | Відмітка |Примітка |
| |забезпечення безпеки дорожнього руху| про | |
| | |справність | |
| | |(наявність)| |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 1 | 2 | 3 | 4 |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 1 |Гальмівна система | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 1.1 |Зміна конструкції гальмових систем, | | |
| |застосування гальмової рідини, | | |
| |вузлів або окремих деталей, що не | | |
| |передбачені для даної моделі | | |
| |транспортного засобу або не | | |
| |відповідають вимогам | | |
| |підприємства-виробника | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 1.2 |Під час дорожніх випробовувань | | |
| |робочої гальмівної системи | | |
| |перевищення гальмівного шляху | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 1.3 |Порушення герметичності | | |
| |гідравлічного гальмового приводу | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 1.4 |Порушення герметичності | | |
| |пневматичного або | | |
| |пневмогідравлічного гальмового | | |
| |приводу | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 1.5 |Несправність манометра пневматичного| | |
| |або пневмогідравлічного гальмового | | |
| |приводу | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 1.6 |Стоянкова гальмова система при | | |
| |відключеному від трансмісії двигуні | | |
| |не забезпечує нерухомий стан | | |
| |транспортних засобів | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 1.7 |Не фіксується важіль (рукоятка) | | |
| |стоянкової гальмової системи в | | |
| |робочому положенні | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 2 |Рульове керування | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 2.1 |Сумарний люфт у рульовому керуванні | | |
| |перевищує граничні значення | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 2.2 |Не передбачені конструкцією відчутні| | |
| |взаємні переміщення деталей і вузлів| | |
| |рульового керування або переміщення | | |
| |їх відносно кузова (шасі, кабіни, | | |
| |рами) транспортного засобу | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 2.3 |Зіпсований або відсутній | | |
| |передбачений конструкцією підсилювач| | |
| |рульового керування або рульовий | | |
| |демпфер (на мотоциклах) | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 2.4 |У рульовому керуванні встановлено | | |
| |деталі зі слідами залишкової | | |
| |деформації та іншими дефектами, а | | |
| |також застосовано деталі і робочі | | |
| |рідини, що не передбачені для даної | | |
| |моделі транспортного засобу або не | | |
| |відповідають вимогам | | |
| |підприємства-виробника | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 3 |Зовнішні світлові прилади | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 3.1 |Кількість, тип, колір, розміщення і | | |
| |режим роботи зовнішніх світлових | | |
| |приладів не відповідають вимогам | | |
| |конструкції транспортного засобу | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 3.2 |Порушено регулювання фар | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 3.3 |Не горить лампа лівої фари в режимі | | |
| |ближнього світла | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 3.4 |На світлових приладах немає | | |
| |розсіювачів або використовуються | | |
| |розсіювачі і лампи, що не | | |
| |відповідають типу даного світлового | | |
| |приладу | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 3.5 |На розсіювачах світлових приладів | | |
| |нанесено тонування або покриття, що | | |
| |зменшує їх прозорість чи | | |
| |світлопропускання | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 4 |Склоочисники та склообмивачі | | |
| |вітрового скла | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 4.1 |Не працюють склоочисники | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 4.2 |Не працюють передбачені конструкцією| | |
| |транспортного засобу склообмивачі | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 5 |Колеса та шини | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 5.1 |Шини легкових та вантажних | | |
| |автомобілів з дозволеною | | |
| |максимальною масою до 3,5 т мають | | |
| |залишкову висоту малюнка протектора | | |
| |менше 1,6 мм, вантажних автомобілів | | |
| |з дозволеною максимальною масою | | |
| |понад 3,5 т - 1,0 мм, автобусів - | | |
| |2,0 мм, мотоциклів - 0,8 мм | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 5.2 |Шини мають місцеві пошкодження | | |
| |(порізи, розриви тощо), що оголюють | | |
| |корд, а також розшарування каркаса, | | |
| |відшарування протектора і боковини | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 5.3 |Шини за розміром або допустимим | | |
| |навантаженням не відповідають моделі| | |
| |транспортного засобу | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 5.4 |На одну вісь транспортного засобу | | |
| |встановлено діагональні шини разом з| | |
| |радіальними, ошиповані і | | |
| |неошиповані, морозостійкі і | | |
| |неморозостійкі, шини різних розмірів| | |
| |чи конструкцій, а також шини різних | | |
| |моделей з різними малюнками | | |
| |протектора для легкових автомобілів,| | |
| |різними типами малюнків протектора -| | |
| |для вантажних автомобілів | | |
|-----+------------------------------------+-----------+---------|
| 5.5 |На передню вісь транспортного засобу| | |
| |встановлено радіальні шини, а на | | |
| |іншу (інші) - діагональні | | |

................
Перейти до повного тексту