1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА АВІАЦІЙНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
07.09.2018 № 921
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
08 жовтня 2018 р.
за № 1143/32595
Про затвердження Авіаційних правил України, Частина 24 "Правила надання адреси повітряного судна"
Відповідно до статті 11 Повітряного кодексу України та Додатка 10 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію 1944 р.
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Авіаційні правила України, Частина 24 "Правила надання адреси повітряного судна" (далі - Авіаційні правила), що додаються.
2. Департаменту льотної придатності (Овчинніков В. М.) забезпечити в установленому законодавством порядку:
1) подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
2) оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті Державної авіаційної служби України.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації від 22 вересня 2005 року № 692 "Про затвердження Правил надання адрес повітряних суден", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2005 року за № 1173/11453 (із змінами).
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова Державної
авіаційної служби України
О. Більчук
ПОГОДЖЕНО:
В. о. Голови Державної
регуляторної служби України
В. Загородній
Міністр інфраструктури України В. Омелян
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної авіаційної служби України
07 вересня 2018 року № 921
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
08 жовтня 2018 р.
за № 1143/32595
Авіаційні правила України,
Частина 24 "Правила надання адреси повітряного судна"
I. Загальні положення
1. Ці Авіаційні правила розроблені згідно з вимогами Повітряного кодексу України, стандартів та рекомендованої практики Міжнародної організації цивільної авіації (ІСАО), є обов'язковими для власників та (або) експлуатантів цивільних повітряних суден або псевдоповітряних суден.
2. Ці Авіаційні правила визначають вимоги та процедури щодо надання адрес повітряних суден цивільним повітряним суднам, що зареєстровані в Державному реєстрі цивільних повітряних суден України, новим цивільним повітряним суднам, які були виготовлені організацією розробника та (або) виробника України, схваленою уповноваженим органом з питань цивільної авіації, але ще не зареєстровані в Державному реєстрі цивільних повітряних суден України, з метою виконання льотних випробувань для перевірки роботи апаратури систем зв'язку, навігації та спостереження, а також небортовим прийомовідповідачам режиму S, що встановлюються на псевдоповітряних суднах.
3. Адреса повітряного судна може бути надана небортовому прийомовідповідачу режиму S, що встановлюється на псевдоповітряному судні, яке використовується для спостереження та (або) радіолокаційного моніторингу, що обумовлено в Додатку 10 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію 1944 р.
4. Адреса повітряного судна надається небортовому прийомовідповідачу режиму S, що встановлюється на псевдоповітряному судні відповідно до вимог цих Авіаційних правил та процедури, встановленої уповноваженим органом з питань цивільної авіації.
5. У цих Авіаційних правилах наведені терміни мають такі значення:
аварійний привідний передавач (ELT) для пошуку і рятування - бортове обладнання, що передає в ефір характерні сигнали на фіксованих частотах;
адреса повітряного судна - індивідуальна комбінація, що складається з 24 бітів, яка надається повітряному судну з метою забезпечення зв'язку "повітря-земля", навігації та спостереження або небортовому прийомовідповідачу режиму S, що встановлюється на псевдоповітряному судні;
аеродромний наземний транспортний засіб (A/V) - транспортний засіб, який використовується під час наземного обслуговування та утримання аеродромів;
біт - одиниця кількості інформації, яка міститься в повідомленні типу "так"-"ні" (у двійковому коді - "0" або "1"); один двійковий розряд машинного слова;
бортова система попередження зіткнень - бортова система, що заснована на використанні сигналів прийомовідповідача вторинного оглядового радіолокатора (далі - ВОРЛ), що функціонує незалежно від наземного обладнання та надає пілоту інформацію щодо конфліктної ситуації, яку можуть створити повітряні судна, що оснащені прийомовідповідачами ВОРЛ;
власник повітряного судна - юридична або фізична особа, право власності якої на повітряне судно підтверджене відповідними документами;
власник псевдоповітряного судна - юридична або фізична особа, право власності якої на псевдоповітряне судно підтверджене відповідними документами;
вторинний оглядовий радіолокатор - радіолокаційна система спостереження, яка використовує передавачі/приймачі (запитувачі) та прийомовідповідачі;
заявка - офіційне звернення власника або експлуатанта повітряного судна або псевдоповітряного судна до уповноваженого органу з питань цивільної авіації з метою отримання адреси повітряного судна;
небортовий прийомовідповідач режиму S - обладнання, що забезпечує радіопередавання інформації та якому надається адреса повітряного судна;
псевдоповітряне судно - аеродромний наземний транспортний засіб (A/V), перешкода або фіксований засіб виявлення цілей у режимі S, на якому встановлено або до складу якого входить небортовий прийомовідповідач режиму S.
Інші терміни, що використовуються у цих Авіаційних правилах, вживаються у значеннях, наведених у Повітряному кодексі України та стандартах Міжнародної організації цивільної авіації.
II. Загальні вимоги
1. Адреси повітряних суден надаються уповноваженим органом з питань цивільної авіації.
2. Будь-які майбутні потреби в додаткових адресах повітряних суден будуть задовольнятися шляхом координації між Міжнародною організацією цивільної авіації та уповноваженим органом з питань цивільної авіації. Заявка на додаткові адреси повітряних суден надається уповноваженим органом з питань цивільної авіації до Міжнародної організації цивільної авіації тільки після того, як щонайменше 75 % вже виділених адрес повітряних суден уповноваженому органу з питань цивільної авіації присвоєні повітряним суднам або псевдоповітряним суднам.
3. Адреса повітряного судна надається:
цивільному повітряному судну, яке зареєстроване в Державному реєстрі цивільних повітряних суден України і має у складі бортового обладнання апаратуру систем зв'язку, навігації та спостереження та (або) аварійний привідний передавач (ELT) для пошуку і рятування;
новому цивільному повітряному судну, яке було виготовлене організацією розробника та (або) виробника України, схваленою уповноваженим органом з питань цивільної авіації, але ще не зареєстроване в Державному реєстрі цивільних повітряних суден України, з метою виконання льотних випробувань щодо перевірки роботи апаратури систем зв'язку, навігації та спостереження;
небортовому прийомовідповідачу режиму S, що встановлюється на псевдоповітряному судні.
4. До апаратури систем зв'язку, навігації та спостереження належать: прийомовідповідач вторинного оглядового радіолокатора; бортова система попередження зіткнень; прийомопередавач цифрових ліній передавання даних "земля-повітря".
5. Адреса повітряного судна заноситься (кодується) до апаратури систем зв'язку, навігації та спостереження та (або) аварійного привідного передавача (ELT) для пошуку і рятування, які входять до складу бортового обладнання повітряного судна, або небортового прийомовідповідача режиму S, що встановлюється на псевдоповітряному судні.
6. За основу адресації повітряних суден в Україні прийнята схема, яка має 32768 послідовних комбінацій. Відповідно до цієї схеми адреса повітряного судна складається з 24 бітів.
Фіксований блок із перших дев'яти бітів - 010100001, закріплений за Україною Міжнародною організацією цивільної авіації, визначає національну належність повітряного судна або псевдоповітряного судна.
Наступний перемінний блок із п'ятнадцяти бітів надається уповноваженим органом з питань цивільної авіації конкретному повітряному судну або небортовому прийомовідповідачу режиму S, що встановлюється на псевдоповітряному судні.
7. Перемінний блок має двійкову систему числення, яка вибрана згідно із системою послідовного надання номера в порядку зростання.
8. Кожна окрема адреса повітряного судна надається окремому заводському (серійному) номеру екземпляра повітряного судна або небортового прийомовідповідача режиму S, що встановлюється на псевдоповітряному судні.
9. Адреса повітряного судна не може бути надана більш ніж одному повітряному судну, за винятком небортових прийомовідповідачів режиму S, що встановлюються на псевдоповітряних суднах, які знаходяться на робочій площі аеродрому.
Небортові прийомовідповідачі режиму S, що встановлюються на псевдоповітряних суднах, яким розподілено аналогічні адреси повітряних суден, не використовуються на аеродромах, віддалених один від одного на відстань менше ніж на 1000 кілометрів.
10. Повітряному судну надається тільки одна адреса повітряного судна незалежно від комплектації бортового обладнання або його заміни.
11. Небортовому прийомовідповідачу режиму S, що встановлюється на псевдоповітряному судні, надається тільки одна адреса повітряного судна незалежно від комплектації небортового обладнання псевдоповітряного судна або його заміни.
12. Адреса повітряного судна може бути змінена тільки за надзвичайних обставин і ніколи не змінюється під час виконання польоту повітряного судна або експлуатації псевдоповітряного судна.

................
Перейти до повного тексту