- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ ГАРАНТУВАННЯ ВКЛАДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ
РІШЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 серпня 2021 р.
за № 1083/36705
Про затвердження Змін до Положення про порядок відшкодування Фондом гарантування вкладів фізичних осіб коштів за вкладами
Відповідно до пункту 10 частини першої, пункту 2 частини третьої
статті 12 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" виконавча дирекція Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
ВИРІШИЛА:
2. Відділу методології та стратегічного планування разом з департаментом правового забезпечення забезпечити подання цього рішення до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Управлінню зв’язків з громадськістю та міжнародними організаціями забезпечити розміщення цього рішення на офіційній сторінці Фонду гарантування вкладів фізичних осіб у мережі Інтернет після його державної реєстрації.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника директора-розпорядника Рудуху Н.Є.
Директор-розпорядник |
С. Рекрут |
ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Міністра цифрової трансформації України |
О. Вискуб |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчої
дирекції Фонду гарантування
вкладів фізичних осіб
22 червня 2021 року № 625
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 серпня 2021 р.
за № 1083/36705
ЗМІНИ
до Положення про порядок відшкодування Фондом гарантування вкладів фізичних осіб коштів за вкладами
1) у пункті 2:
абзац другий викласти в такій редакції:
"автоматизована банківська система (далі - АБС) - комплекс комп’ютерних програм або програмна система, яка призначена для комплексної автоматизації банківської діяльності, є повноцінним інструментом ведення банківського бізнесу та дозволяє автоматизувати широкий спектр бізнес-процесів і фінансових інструментів банку;";
абзац сьомий викласти в такій редакції:
"гарантована сума за рахунком (далі - ГСР) - умовна сума, що розраховується Фондом за одним записом з одним ідентифікатором рахунку, є підсумковим значенням сум у полях для відображення залишку коштів у гривневому еквіваленті на рахунку для обліку вкладів (депозитів) та відсотків, зменшених на суму податку, та є частиною гарантованої суми відшкодування коштів в межах граничного розміру відшкодування коштів за вкладами одного вкладника;";
доповнити пункт після абзацу сьомого новим абзацом восьмим такого змісту:
"день завершення виплат гарантованих сум відшкодування - день подання документів для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про ліквідацію банку як юридичної особи;".
У зв’язку з цим абзаци восьмий - двадцять сьомий вважати відповідно абзацами дев’ятим - двадцять восьмим;
абзац дев’ятий викласти в такій редакції:
"загальна розрахункова сума - загальна сума вкладів і відсотків, зменшених на суму податку;";
доповнити пункт після абзацу двадцять третього новими абзацами двадцять четвертим - двадцять шостим такого змісту:
"процедура завершення виплат гарантованих сум відшкодування - процедура, що складається з:
припинення виплат за всіма частинами реєстру відшкодувань вкладникам для здійснення виплат в день завершення виплат гарантованих сум відшкодування;
отримання від банків-агентів звітів про виплати та проведення з ними звірки;".
У зв’язку з цим абзаци двадцять четвертий - двадцять восьмий вважати відповідно абзацами двадцять сьомим - тридцять першим;
2) пункт 3 виключити.
У зв’язку з цим пункти 4-8 вважати відповідно пунктами 3-7;
3) у пункті 7 абзаци п’ятий, шостий і сьомий виключити.
1) у пункті 1:
в абзаці першому слова "станом на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку" виключити;
підпункт 5 викласти в такій редакції:
"5) надання Фонду протягом трьох робочих днів файлів бази даних "D", "Z", "M" і "N" за структурою, визначеною Правилами, разом із супровідним листом та Актом звірки бази даних та балансових рахунків з поясненнями щодо розбіжностей.
Файли "D", "Z", "M" і "N" подаються на електронних носіях.
Супровідний лист засвідчується підписом уповноваженої особи Фонду.";
2) у пункті 2:
в абзаці третьому слова "до програмного комплексу Фонду або" виключити;
в абзаці четвертому слова "та правильності розрахунку гарантованих сум відшкодування у файлі "Z"" виключити;
в абзаці восьмому цифри "22" виключити;
3) у пункті 4:
абзац перший викласти в такій редакції:
"4. Уповноважена особа Фонду протягом шести робочих днів (для банків, база даних про вкладників яких містить інформацію про більше ніж 500000 рахунків,- протягом 10 робочих днів) з дня початку процедури виведення Фондом банку з ринку надає до Фонду разом із супровідним листом уточнену інформацію про рахунки:";
у підпункті 2:
абзац третій викласти в такій редакції:
"що не відповідають визначенню вкладу та помилково включені до бази даних про вкладників, при цьому поля файла "D", що містять значення сум, надаються із значенням "0,00".";
в абзаці четвертому слова "обмежено, та" замінити словом "обмежено,";
4) пункт 6 викласти в такій редакції:
"6. Уповноважена особа Фонду протягом восьми робочих днів (для банків, база даних про вкладників яких містить інформацію про більше ніж 500000 рахунків,- протягом 15 робочих днів) з дня початку процедури виведення Фондом банку з ринку формує та надає до Фонду станом на день початку процедури виведення Фондом банку такі переліки:
1) перелік рахунків, за якими вкладники мають право на відшкодування коштів за вкладами за рахунок коштів Фонду (далі - Перелік), з визначенням сум, що підлягають відшкодуванню;
2) перелік рахунків вкладників, кошти яких не підлягають відшкодуванню Фондом відповідно до пунктів 4-6 частини четвертої
статті 26 Закону, згідно з додатком 5 до цього Положення;
3) переліки рахунків за формою, визначеною у додатку 6 до цього Положення:
за якими вкладники на індивідуальній основі отримують від банку відсотки за договорами, укладеними на умовах, що не є поточними ринковими умовами відповідно до
статті 52 Закону України
"Про банки і банківську діяльність", або мають інші фінансові привілеї від банку;
осіб, які використовують вклад як засіб забезпечення виконання іншого зобов’язання перед цим банком, що не виконане;
вкладників, що перебувають під арештом за рішенням суду;
5) доповнити розділ новими пунктами 7-12 такого змісту:
"7. Перелік, зазначений у підпункті 1 пункту 6 цього розділу:
не включає інформацію про вкладників, кошти яких не підлягають відшкодуванню Фондом відповідно до частини четвертої
статті 26 Закону, а також про рахунки, здійснення банком операцій за якими обмежено;
надається до Фонду в електронній формі за структурою інформаційного рядка файла "Перелік" згідно з додатком 7 до цього Положення. Зміни та/або доповнення до Переліку надаються неплатоспроможним банком до Фонду на паперових носіях (пронумерованих, прошитих) згідно з додатком 4 до цього Положення та електронних носіях разом із супровідним листом.
Перелік, зазначений у підпункті 2 пункту 6 цього розділу:
формується на основі файла "N";
включає інформацію тільки про осіб, які були вкладниками (мали вклади у банку) та поіменовані у файлі "N".
Переліки, зазначені у підпунктах 2 і 3 пункту 6 цього розділу, надаються до Фонду на паперових носіях (пронумерованих, прошитих) та в електронній формі разом із супровідним листом. У супровідному листі зазначаються назви переліків, назви файлів, кількість інформаційних рядків і підсумкові значення сум.
8. Переліки на паперових носіях складаються в алфавітному порядку за прізвищами вкладників і засвідчуються підписами уповноваженої особи Фонду, головного бухгалтера банку та відбитком печатки банку (за наявності).
9. Переліки в електронній формі формуються у файлах формату "csv".
Надання переліків в електронній формі здійснюється шляхом передачі структурованих файлів, що підписані кваліфікованим електронним підписом, який виданий акредитованим центром сертифікації ключів уповноваженій особі Фонду, уповноваженому працівнику Фонду, за допомогою електронної пошти Національного банку України або через захищені канали зв’язку з Фондом (VPN), або на електронних зовнішніх носіях (DVD-диски, Flash, рухомі диски тощо).
10. Інформація про вкладника в переліках має забезпечувати можливість його ідентифікації відповідно до законодавства.
11. Протягом дії тимчасової адміністрації, ліквідації банку уповноважена особа Фонду може надавати зміни та/або доповнення до переліків.
Зміни та/або доповнення до переліків надаються до Фонду на паперових та/або електронних носіях разом із супровідним листом.
12. Якщо повноваження Фонду як ліквідатора банку здійснюються Фондом безпосередньо, переліки, а також зміни і доповнення до них формуються (складаються) відповідним структурним підрозділом Фонду.".
"III. Порядок відшкодування Фондом коштів за вкладами
1. Фонд здійснює перевірку Переліку в частині:
1) відсутності в Переліку записів про рахунки вкладників:
розмір ГСР яких становить менше 10 гривень;
що визнані помилковими і які неможливо виправити до звернення вкладників (з причини відсутності первинних документів, необхідних для проведення ідентифікації вкладника, невідповідності реквізитів вкладника первинним документам тощо);
що визнані помилковими як такі, що не відповідають визначенню вкладу відповідно до
статті 2 Закону;
2) не перевищення гарантованої суми відшкодування коштів за вкладами одного вкладника (з одним ідентифікатором вкладника) граничного розміру відшкодування коштів за вкладами, встановленого на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку, незалежно від кількості вкладів в одному банку;
3) відсутності у Переліку інформації про рахунки:
вкладників, кошти яких не підлягають відшкодуванню Фондом відповідно до пунктів 4-6 частини четвертої
статті 26 Закону;
за якими вкладники на індивідуальній основі отримують від банку відсотки за договорами, укладеними на умовах, що не є поточними ринковими умовами відповідно до
статті 52 Закону України
"Про банки і банківську діяльність", або мають інші фінансові привілеї від банку;
осіб, які використовують вклад як засіб забезпечення виконання іншого зобов’язання перед цим банком, що не виконане;
вкладників, що перебувають під арештом за рішенням суду;
здійснення банком операцій за якими обмежено;
4) наявності реквізитів вкладника, необхідних для проведення ідентифікації;
5) коректності реквізитів вкладника та іншої інформації.
2. Фонд за допомогою засобів Системи складає на підставі Переліку Загальний реєстр за формою, наведеною у додатку 8 до цього Положення.
Загальний реєстр затверджується виконавчою дирекцією Фонду.
3. Загальний реєстр складається в електронній формі.
Загальний реєстр в електронній формі складається у формі структурованих файлів, що підписані кваліфікованим електронним підписом директора-розпорядника Фонду або його заступника.
Фонд складає зміни та/або доповнення до Загального реєстру, що затверджуються виконавчою дирекцією Фонду на підставі змін та/або доповнень до Переліку.
4. На підставі рішення виконавчої дирекції Фонду Фонд розпочинає виплату відшкодування коштів у національній валюті України не пізніше 20 робочих днів (для банків, база даних про вкладників яких містить інформацію про більше ніж 500000 рахунків,- не пізніше 30 робочих днів) з дня початку процедури виведення Фондом банку з ринку.
5. Фонд здійснює відшкодування коштів за вкладами відповідно до Загального реєстру за частинами Загального реєстру.
6. Якщо виплати відшкодувань розпочинаються під час дії тимчасової адміністрації, до першої частини Загального реєстру включаються ГСР за вкладами, щодо яких Фондом або уповноваженою особою Фонду не обмежено здійснення банком операцій:
за договорами банківського вкладу, строк дії яких закінчився станом на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку;
за договорами банківського рахунку.
Якщо виплати відшкодувань розпочинаються під час ліквідації, до першої частини Загального реєстру включаються ГСР за вкладами, щодо яких Фондом або уповноваженою особою Фонду не обмежено здійснення банком операцій:
за договорами банківського вкладу незалежно від закінчення строку їх дії;
за договорами банківського рахунку.
ГСР за договорами банківського вкладу, строк дії яких закінчується після початку тимчасової адміністрації, виплачуються після прийняття рішення про ліквідацію банку.
7. До чергових частин Загального реєстру включаються ГСР за договорами банківського вкладу (депозиту), що не були включені до першої частини Загального реєстру, та за договорами банківського рахунку після отримання Фондом інформації про операції, здійснені платіжною системою (внутрішньодержавною та міжнародною), щодо яких Фондом або уповноваженою особою Фонду не обмежено здійснення операцій.
Під час дії тимчасової адміністрації до чергових частин Загального реєстру включаються ГСР тільки за тими договорами банківського вкладу, що не були включені до першої частини Загального реєстру, щодо яких знято обмеження здійснення операцій та строк дії яких закінчився станом на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку.
Якщо рішення виконавчої дирекції Фонду передбачає зміну суми відшкодування вкладнику, частина Загального реєстру формується з урахуванням усієї належної вкладнику суми, яка ще не виплачена.
Частини Загального реєстру та дати початку виплат за ними затверджуються виконавчою дирекцією Фонду.
8. Виплати здійснюються через банки-агенти на підставі укладених з ними договорів.
9. За результатами розгляду індивідуальних звернень здійснюються виплати:
спадкоємцям вкладників;
вкладникам, реквізити яких у Загальному реєстрі відмінні від реквізитів їхніх документів;
вкладникам тих банків, з дня початку процедури ліквідації яких пройшло три роки (у разі ліквідації системно важливого банку - п’ять років) відповідно до
статті 44 Закону або по яких затверджено ліквідаційний баланс - для забезпечення актуальності отриманих та існуючих документів, даних та інформації про вкладника.
10. Розрахунок суми відшкодування, що сплачується спадкоємцям вкладника, здійснюється на основі, пропорційній успадкованим ними частинам вкладу(ів), в межах суми відшкодування, що належала цьому вкладнику.
11. Для отримання коштів за результатами розгляду індивідуального звернення заявник звертається до Фонду із заявою про виплату гарантованої суми відшкодування або із заявою про внесення змін до реквізитів для виплати гарантованої суми відшкодування.
Заява повинна містити такі обов’язкові реквізити:
прізвище, ім’я, по батькові (за наявності);
місце проживання заявника або контактна адреса для листування.
Заява, яка не містить усіх обов’язкових реквізитів, залишається без розгляду.
До заяви додаються:
засвідчена особистим підписом вкладника (його спадкоємця, представника) копія паспорта або іншого документа, що посвідчує особу вкладника (спадкоємця вкладника), з інформацією про прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), серію (за наявності), номер, найменування або код органу, що видав документ, дату видачі;
копія документа, виданого контролюючим органом, що засвідчує реєстрацію вкладника (спадкоємця вкладника) в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, або копія сторінки паспорта, в якому контролюючим органом зроблено відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта, або якщо до паспорта внесено дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків / копія паспорта у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, в якому територіальними підрозділами Державної міграційної служби України внесено запис про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії або в паспорті проставлено слово "відмова".
За наявності електронної інформаційної взаємодії Фонду гарантування вкладів фізичних осіб з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами або організаціями, у володінні яких перебуває інформація щодо ідентифікаційних даних заявника, така інформація заявником не подається.
12. Додатково до документів, зазначених у пункті 11 цього розділу, подається:
1) для отримання відшкодування на правах спадщини - оригінал або нотаріально засвідчена копія документа, що дає право на отримання відшкодування на правах спадщини;
2) для внесення змін до реквізитів для виплати гарантованої суми відшкодування у разі заміни паспорту - оригінал або нотаріально засвідчена копія документа про заміну паспорта, виданого уповноваженим органом, у якому вказано також реквізити паспорта, що було замінено;
3) у разі виявлення допущеної банком під час укладення договору помилки у реквізитах вкладника - копія договору банківського рахунку або банківського вкладу (депозиту) ;
4) у разі звернення до Фонду представника вкладника або представника спадкоємця вкладника - нотаріально засвідчена копія довіреності.
За результатом розгляду заяви представника вкладника або представника спадкоємця вкладника Фонд передає до банку-агента інформацію про вкладника або спадкоємця вкладника;
5) у разі звернення до Фонду батьків (усиновлювачів) або опікунів малолітньої особи, опікунів (піклувальників) особи, визнаної недієздатною, - додатково до документів одного з батьків (усиновлювачів) або опікунів (піклувальників) нотаріально засвідчена копія свідоцтва про народження дитини або нотаріально засвідчена копія документа, що підтверджує статус законного представника особи.
13. Копії документів мають бути чіткими.
14. Заяви, надіслані (подані) не пізніше дня завершення виплат гарантованих сум відшкодування, розглядаються у строк, що не перевищує трьох місяців, але не пізніше дня завершення виплат гарантування сум відшкодування.
Заявник повідомляється про результат розгляду індивідуального звернення.
15. Фонд звіряє дані, зазначені у копіях документів, що додаються до заяви, з даними, що вказані у Переліку.
16. Обробка інформації та формування частин Загального реєстру та/або Реєстру переказів (у разі проведення виплат без використання ПЦФ) здійснюється засобами Системи.
17. Виплата гарантованих сум відшкодування коштів за вкладами може здійснюватися такими способами:
шляхом передачі банкам-агентам частин Загального реєстру та/або Реєстру переказів (без ПЦФ);
за допомогою засобів Системи (через ПЦФ).
Спосіб виплат вкладникам неплатоспроможного банку визначається виконавчою дирекцією Фонду.
У разі прийняття виконавчою дирекцією Фонду рішення про відшкодування коштів за вкладами вкладникам конкретного неплатоспроможного банку за допомогою засобів Системи (через ПЦФ), виплата неотриманого залишку гарантованих сум відшкодування всім вкладникам такого банку з визначеної дати здійснюється тільки за допомогою засобів Системи (через ПЦФ).
18. Формування інформації для банків-агентів здійснюється Фондом засобами Системи з урахуванням таких особливостей:
1) якщо виплати проводяться шляхом передачі банку-агенту частин Загального реєстру та/або Реєстру переказів (без ПЦФ):
частина Загального реєстру формується на суму відшкодування, що не отримана вкладниками. До такої частини Загального реєстру не включаються записи, виплата за якими здійснюватиметься за результатами розгляду індивідуальних звернень (спадкоємці вкладників, вкладники, реквізити яких у Загальному реєстрі відмінні від реквізитів їхніх документів);
виплата сум відшкодування за результатами розгляду індивідуальних звернень (спадкоємці вкладників, вкладники, реквізити яких у Загальному реєстрі відмінні від реквізитів їхніх документів) здійснюється за Реєстром переказів, сформованим за результатами розгляду таких звернень до Фонду, надісланих (поданих) не пізніше дня завершення виплат гарантованих сум відшкодування;
частина Загального реєстру та/або Реєстр переказів вивантажується із Системи для подальшої передачі банку-агенту;
Фонд на підставі рішення виконавчої дирекції Фонду та згідно з договором між Фондом та банком-агентом здійснює передачу банку-агенту частин Загального реєстру, інформації з Реєстру переказів, сформованого за результатами розгляду індивідуальних звернень до Фонду, надісланих (поданих) не пізніше дня завершення виплат гарантованих сум відшкодування;
2) при виплатах засобами Системи (через ПЦФ):
Загальний реєстр, частини Загального реєстру формуються згідно з Регламентом штатними засобами МОВ;
вивантаження на ПЦФ сформованої у МОВ частини Загального реєстру здійснюється у Системі директором-розпорядником Фонду або уповноваженим ним працівником Фонду;
внесення змін та/або доповнень до облікової картки вкладника, видалення та додавання інформації, відображення блокування та розблокування рахунків, припинення, зупинення та поновлення виплат (у тому числі на ПЦФ) здійснюються відповідальними працівниками Фонду на підставі інформації уповноваженої особи Фонду або за результатами розгляду індивідуального звернення вкладника або у разі виявлення помилки;
якщо Фонд вже здійснював виплати відшкодування коштів вкладникам неплатоспроможного банку за допомогою засобів програмного комплексу Фонду, до МОВ завантажується станом на день завантаження інформація про всіх вкладників такого неплатоспроможного банку та гарантовані суми відшкодувань, що отримані або не отримані вкладниками такого неплатоспроможного банку;
................Перейти до повного тексту