1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
17.08.2015 № 319
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 вересня 2015 р.
за № 1061/27506
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем’єр-міністра з відновлення України - Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України
( Заголовок в редакції Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
Відповідно до статті 18 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", постанови Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 "Про затвердження Регламенту Кабінету Міністрів України", пункту 10 Положення про Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2022 року № 1400), з метою забезпечення спрямування та координації діяльності центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Віце-прем’єр-міністром з відновлення України - Міністром розвитку громад, територій та інфраструктури України, НАКАЗУЮ:
( Преамбула із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем’єр-міністра з відновлення України - Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України, що додається.
( Пункт 1 в редакції Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
2. Відповідальним за дотримання строків виконання актів Верховної Ради України та Президента України, актів та доручень Кабінету Міністрів України, звернень (запитів) народних депутатів України, наказів Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України та доручень Віце-прем’єр-міністра з відновлення України - Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України, відповідальним (головним) виконавцем яких визначено центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовує і координує Міністр, є його керівник.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
3. Управлінню документообігу та інформаційно-технічного забезпечення надавати інформацію першому заступнику Міністра, заступникам Міністра, заступнику Міністра - керівнику апарату про невиконання або порушення строків виконання документів, зазначених у пункті 2 цього наказу.
4. Юридичному департаменту забезпечити:
подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті Міністерства інфраструктури України.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Міністр

А. Пивоварський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
17.08.2015 № 319
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 вересня 2015 р.
за № 1061/27506
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем’єр-міністра з відновлення України - Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України
( Заголовок в редакції Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
( У тексті Порядку слово "проект" в усіх відмінках замінено словом "проєкт" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
І. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає організаційні та процедурні питання взаємодії Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України (далі - Міністерство) з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем’єр-міністра з відновлення України - Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України (далі - ЦОВВ), у процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах.
( Пункт 1.1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
1.2. Цей Порядок спрямовано на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики, а також ефективності її реалізації.
1.3. Керівники ЦОВВ, або особи, які їх заміщують (керівники територіальних органів або особи, які їх заміщують) (далі - керівники ЦОВВ), забезпечують неухильне виконання покладених на ЦОВВ завдань та відповідальні за дотримання строків їх виконання.
У разі невиконання або порушення строків виконання покладених на ЦОВВ завдань структурний підрозділ апарату Міністерства, визначений наказом Міністерства відповідальним за взаємодію з ЦОВВ (далі - відповідний структурний підрозділ Міністерства), чи самостійний структурний підрозділ апарату Міністерства відповідно до компетенції, визначений дорученням Віце-прем’єр-міністра з відновлення України - Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України (далі - Міністр), першого заступника Міністра чи заступників Міністра (далі - Структурний підрозділ), надає пропозиції Міністру стосовно порушення перед Кабінетом Міністрів України питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівника відповідного ЦОВВ та його заступників.
( Абзац другий пункту 1.3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
ІІ. Підготовка проєктів нормативно-правових актів
2.1. Відповідальним (головним) виконавцем документів, адресованих Міністерству, щодо підготовки проєктів нормативно-правових актів (у тому числі супровід проєктів під час їх погодження із заінтересованими органами та Міністерством юстиції України, а також під час їх розгляду Верховною Радою України, Адміністрацією Президента України, Кабінетом Міністрів України) визначається керівник ЦОВВ, до компетенції якого належать питання, порушені у проєкті нормативно-правового акта.
2.2. ЦОВВ розробляють проєкти нормативно-правових актів у порядку, встановленому законодавством України.
2.3. ЦОВВ надсилає до Міністерства разом із супровідним листом проєкт нормативно-правового акта та документи, передбачені законодавством, для його опрацювання структурними підрозділами апарату Міністерства та погодження Міністром.
ЦОВВ може звертатися до ДРС за роз’ясненнями на будь-якому етапі розроблення проєкту нормативно-правового акта.
( Пункт 2.3 розділу II доповнено абзацом другим згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
У разі якщо проєкт нормативно-правового акта є регуляторним, ЦОВВ готує проєкт наказу про внесення змін до плану підготовки регуляторних актів на відповідний рік разом із пояснювальною запискою, аналізом регуляторного впливу, проєктом повідомлення про оприлюднення проєкту.
( Абзац третій пункту 2.3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
У разі, якщо ДРС надано роз’яснення до проєкту нормативно-правового акта про те, що він не містить норм регуляторного характеру та не потребує реалізації процедур, передбачених Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" під час його прийняття, роз’яснення додається до документів, зазначених в абзаці першому цього пункту, а документи, зазначені в абзаці третьому цього пункту, не подаються.
( Пункт 2.3 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
2.4. Міністерство доводить до відома ЦОВВ свою позицію щодо проєкту нормативно-правового акта, розробленого ЦОВВ, шляхом візування Міністром проєкту нормативно-правового акта у разі відсутності зауважень.
У разі наявності до проєкту нормативно-правового акта, поданого ЦОВВ, зауважень і пропозицій проєкт нормативно-правового акта повертається розробнику для доопрацювання та повторного подання до Міністерства на погодження у визначений Міністром чи особою, яка його заміщує, строк.
ЦОВВ враховує зауваження та пропозиції Міністерства та повторно подає доопрацьований проєкт нормативно-правового акта на погодження до Міністерства.
2.5. ЦОВВ надсилає на погодження проєкт нормативно-правового акта до заінтересованих органів після його погодження та візування Міністром.
2.6. ЦОВВ забезпечує погодження проєкту нормативно-правового акта із заінтересованими органами відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2011 року № 1156) (далі - Регламент Кабінету Міністрів України).
2.7. Погоджений із заінтересованими органами проєкт нормативно-правового акта разом із документами та матеріалами, передбаченими законодавством, а також проєктом супровідного листа ЦОВВ подає до Міністерства для внесення його на розгляд відповідному органу.
2.8. Якщо проєкт нормативно-правового акта подано до Міністерства з порушенням вимог законодавства, Міністерство повертає його ЦОВВ для доопрацювання.
2.9. ЦОВВ має забезпечити доопрацювання проєкту нормативно-правового акта у строки, які дозволять вчасно внести такий проєкт на розгляд відповідного органу, та повторно подати його для погодження та візування Міністром.
2.10. ЦОВВ забезпечують підготовку та подання до Міністерства необхідних матеріалів до проєктів нормативно-правових актів (у тому числі тези виступів) для їх представлення Міністром на засіданні відповідного органу.
2.11. У разі втрати актуальності проєкту нормативно-правового акта або з інших причин ЦОВВ забезпечує своєчасне інформування та подання до Міністерства обґрунтованих пропозицій щодо його відкликання.
2.12. ЦОВВ у встановленому Міністерством порядку щотижня надає Міністерству детальну та об'єктивну інформацію щодо стану підготовки (погодження) проєктів нормативно-правових актів, відповідальним виконавцем яких визначено ЦОВВ.
ІІІ. Погодження проєктів нормативно-правових актів, розроблених міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади
3.1. ЦОВВ в установленому порядку опрацьовує проєкт нормативно-правового акта, який надійшов на погодження до нього як до заінтересованого органу, та подає зауваження до нього або в разі їх відсутності завізований керівником ЦОВВ проєкт нормативно-правового акта разом із обґрунтованою позицією для погодження Міністром. Позиція такого ЦОВВ погоджується Міністром.
У разі виникнення розбіжностей у позиціях Міністра та ЦОВВ щодо проєкту нормативно-правового акта, Міністерство ініціює перед ЦОВВ питання щодо вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних нарад, консультацій, робочих зустрічей).
( Пункт 3.1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
У разі не врегулювання таких розбіжностей щодо положень проєкту нормативно-правового акта, остаточну позицію приймає Міністр.
( Пункт 3.1 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
3.2. Міністерство доводить до відома ЦОВВ позицію Міністра щодо проєкту нормативно-правового акта, що надійшов на погодження до ЦОВВ як до заінтересованого органу, для її обов'язкового доведення до відома розробника проєкту нормативно-правового акта.
3.3. Погодження ЦОВВ проєктів нормативно-правових актів без урахування позиції Міністра не допускається.
Розділ IV. Розроблення проєктів наказів Міністерства
4.1. ЦОВВ розробляють проєкти наказів Міністерства відповідно до вимог законодавства та подають до Міністерства завізований керівником ЦОВВ проєкт наказу разом із підписаними ним документами, передбаченими законодавством, у паперовому та/або електронному вигляді у повному обсязі для його опрацювання структурними підрозділами апарату Міністерства, до компетенції яких належать питання, що порушуються у проєкті нормативно-правового акта, та погодження Міністром.
ЦОВВ може звертатися до ДРС за роз’ясненнями на будь-якому етапі розроблення проєкту наказу.
У разі, якщо проєкт наказу є регуляторним, разом із ним ЦОВВ подає проєкт наказу про внесення змін до плану підготовки проєктів регуляторних актів у Міністерстві на відповідний рік разом із проєктом пояснювальної записки, аналізом регуляторного впливу та проєктом повідомлення про оприлюднення.
У разі, якщо ДРС надано роз’яснення до проєкту наказу про те, що він не містить норм регуляторного характеру та не потребує реалізації процедур передбачених Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" під час його прийняття, роз’яснення додається до документів, зазначених в абзаці першому цього пункту, а документи зазначені в абзаці третьому цього пункту, не подаються.
4.2. Міністерство доводить до відома ЦОВВ свою позицію щодо проєкту наказу, розробленого ЦОВВ, шляхом візування Міністром проєкту наказу у разі відсутності зауважень.
4.3. У разі наявності зауважень та/або пропозицій до поданого проєкту наказу Міністерство повертає його до ЦОВВ для їх врахування, доопрацювання проєкту наказу та повторного внесення на розгляд Міністерства у визначений Міністром чи особою, яка його заміщує, строк.
4.4. У разі виникнення розбіжностей у позиціях Міністерства та ЦОВВ до проєкту наказу, розробленого ЦОВВ, Міністерство ініціює перед ЦОВВ питання щодо вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних нарад, консультацій, робочих зустрічей).
У разі, якщо розбіжності не було врегульовано, позиція Міністра щодо проєкту наказу, розробленого ЦОВВ, доводиться до його відома шляхом надсилання листа із зазначенням обґрунтованих зауважень та/або пропозицій у разі їх наявності.
ЦОВВ враховує зауваження до проєкту наказу та вносить його в установленому порядку на розгляд Міністерства.
4.5. У разі, якщо проєкт наказу, розроблений ЦОВВ, потребує підписання та/або погодження з іншими заінтересованими органами державної влади, таке підписання/погодження забезпечується ЦОВВ.
ЦОВВ надсилає на погодження проєкт розробленого наказу до заінтересованих органів після його погодження та візування Міністром.
4.6. Після погодження із заінтересованими органами проєкту наказу, ЦОВВ, який є розробником проєкту наказу, готує проєкти документів, передбачені пунктом 9 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731.
4.7. У разі відсутності зауважень до проєкту наказу, розробленого Міністерством, ЦОВВ подає до Міністерства підписаний керівником ЦОВВ супровідний лист з аркушем погодження або зауваження до проєкту наказу разом із обґрунтованою позицією.
У разі виникнення розбіжностей у позиціях Міністерства та ЦОВВ до проєкту наказу, розробленого Міністерством, відповідний структурний підрозділ Міністерства ініціює перед ЦОВВ питання щодо вжиття вичерпних заходів для врегулювання розбіжностей (проведення узгоджувальних нарад, консультацій, робочих зустрічей).
У разі не врегулювання таких розбіжностей щодо положень проєкту наказу остаточне рішення про підписання наказу приймає Міністр після проведення консультацій з керівником ЦОВВ.
4.8. Наказ нормативно-правового характеру після підписання Міністром подається на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України відповідним структурним підрозділом Міністерства.
Супроводження в Міністерстві юстиції України наказу здійснюється відповідним структурним підрозділом Міністерства спільно з ЦОВВ у разі, якщо розробником наказу є ЦОВВ.
У разі повернення Міністерством юстиції України без державної реєстрації для доопрацювання наказу, ЦОВВ, який є розробником наказу, за потреби залучається до опрацювання зауважень Міністерства юстиції України. ЦОВВ усуває виявлені порушення і не пізніше ніж за п’ятнадцять робочих днів до закінчення встановленого строку доопрацювання надсилає до Міністерства разом із супровідним листом доопрацьований наказ Міністерства.
4.9. У разі втрати актуальності проєкту наказу або з інших причин ЦОВВ забезпечує своєчасне інформування та подання до Міністерства обґрунтованих пропозицій щодо його відкликання.
( Розділ IV в редакції Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 633 від 24.07.2023 )
V. Визначення пріоритетів діяльності ЦОВВ
5.1. ЦОВВ, їх територіальні органи (у разі наявності), підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління ЦОВВ, здійснюють планування своєї роботи за визначеними Міністерством пріоритетами діяльності.
5.2. З метою забезпечення послідовної та узгодженої діяльності з формування та реалізації державної політики у відповідній сфері ЦОВВ подають до Міністерства пропозиції щодо пріоритетів своєї діяльності на наступний рік.
5.3. Пропозиції ЦОВВ опрацьовуються Міністерством та подаються на погодження Міністру.
5.4. ЦОВВ організовують свою роботу за річними, піврічними, квартальними планами.
5.5. ЦОВВ формують річні, піврічні, квартальні плани роботи та подають їх до Міністерства для погодження Міністром.
5.6. План роботи ЦОВВ повинен передбачати:
виконання заходів, спрямованих на реалізацію пріоритетів діяльності ЦОВВ, їх територіальних органів (у разі наявності), підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ЦОВВ, і шляхи виконання покладених на них завдань;

................
Перейти до повного тексту