- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 серпня 2004 р.
за N 1029/9628
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
інфраструктури
N 207 від 07.05.2018 )
Про затвердження Правил користування Харківським метрополітеном
1. Затвердити Правила користування Харківським метрополітеном, що додаються.
2. Департаменту розвитку та координації транспортних систем (Легенький Г.М.), Департаменту нормативно-правового забезпечення (Ониськів М.М.) у встановленому порядку зареєструвати цей наказ у Міністерстві юстиції України.
3. Державному підприємству "Харківський метрополітен" (Пилипчук М.Д.) довести Правила до відома пасажирів через засоби масової інформації, забезпечити їх вивчення та неухильне виконання працівниками метрополітену.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Т. в. о. Міністра ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Голови Держспоживстандарту | В.В.Корнієнко В.Г.Задирайко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку
України
10.08.2004 N 712
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 серпня 2004 р.
за N 1029/9628
ПРАВИЛА
користування Харківським метрополітеном
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Метрополітен - міський електричний транспорт, користування яким пов'язане з підвищеною небезпекою. Правила користування Харківським метрополітеном (далі - Правила), розроблені з метою забезпечення надійного та якісного перевезення та обслуговування громадян, які користуються метрополітеном, захисту прав споживачів, регулюють відносини між пасажирами та метрополітеном.
1.2. Ці Правила поширюються на пасажирів, які користуються послугами метрополітену. Вони встановлюють умови проїзду пасажирів та перевезення багажу, обов'язки, права перевізника та пасажирів.
1.4. Працівники метрополітену повинні забезпечити безпеку пасажирів та високий рівень культури обслуговування, створити їм необхідні зручності, бути ввічливими щодо кожного пасажира, виявляти турботу та увагу до них, уживати заходів з метою усунення недоліків в обслуговуванні громадян незалежно від того, за яких обставин та з чиєї вини вони виникли, але водночас вимагати від пасажирів безумовного виконання Правил користування метрополітеном.
1.5. Станції метрополітену відкриті для входу щодоби з 5 години 30 хвилин до 24 години.
1.6. Особи, які перебувають на території метрополітену, повинні бути взаємно ввічливими і дбайливо ставитись до споруд і обладнання метрополітену, дотримуватись чистоти, громадського порядку, вимог Правил, а також поступатись місцем у вагонах поїздів інвалідам, ветеранам війни і праці, людям похилого віку та пасажирам з дітьми.
1.7. У разі порушення цих Правил пасажирами або при загрозі їх безпеці пасажири повинні залишити територію метрополітену.
2. УМОВИ ПРОЇЗДУ ПАСАЖИРІВ І ПЕРЕВЕЗЕННЯ БАГАЖУ
2.1. Оплаті підлягають:
2.1.1. Кожний прохід пасажира за межі пропускних пунктів станцій метрополітену.
2.1.2. Перевезення:
- ручного багажу, розміри якого перевищують 60 х 20 х 40 см по довжині, ширині та висоті;
- рулону, довжина якого понад 100 см і діаметр понад 12 см;
- довгомірних предметів понад 150 см;
- візків, які транспортуються виключно в розібраному стані;
- велосипедів та їм подібних транспортних засобів виключно в розібраному вигляді.
Документи на право пільгового проїзду в метрополітені не дають права на безкоштовне перевезення ручного багажу вказаних розмірів.
2.2. Підходячи до пропускних пунктів, пасажири повинні заздалегідь приготувати проїзні квитки, жетони або пред'явити документ, який дає право на пільговий чи безкоштовний проїзд. Інші документи (у тому числі нотаріально завірені копії) права на безкоштовний проїзд не дають. Пільгові проїзні квитки дають право на проїзд тільки за наявності в пасажира відповідного документа.
2.3. На кожній станції пасажирам надається доступна інформація щодо режиму роботи метрополітену, правил безпечного поводження в ньому, тарифів на проїзд, інших послуг в наочному вигляді та через гучномовець. Пасажирам також надається інформація щодо переліку осіб, які мають пільги на безкоштовний проїзд у метрополітені, телефонні номери місцевих органів виконавчої влади, керівництва метрополітену та територіального Управління у справах захисту прав споживачів Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики.
2.4. Пасажири, які пред'явили документи, що мають ознаки підробки, виправлення, з прізвищем, що не відповідає посвідченню особи, мають право проходу в метрополітен на загальних підставах.
2.5. У всіх випадках виявлення в поїздах, на станціях або в пішохідних переходах забутих чи загублених речей пасажир повинен звернутися до чергового персоналу станції або працівника відділу охорони метрополітену УМВС України для вжиття належних заходів.
3. ОБОВ'ЯЗКИ ТА ПРАВА ПЕРЕВІЗНИКА
3.1. Черговий по станції зобов'язаний:
- уживати заходів для регулювання пасажиропотоків з метою забезпечення безпеки пасажирів, при надмірному скупченні пасажирів обмежувати вхід до станції та вихід з неї або змінювати режим роботи ескалаторів;
- на звернення пасажирів надавати їм інформацію про роботу метрополітену або проїзд до станції призначення;
- на вимогу пасажира дати йому Книгу скарг та пропозицій.
3.2. Машиніст електропоїзда метрополітену під час роботи на лінії зобов'язаний:
- зупиняючи поїзд, оголошувати назву станції, на яку він прибуває, а зачиняючи двері, - назву наступної станції; за потреби надавати пасажирам додаткову інформацію;
- оголошувати "Обережно, двері зачиняються" перед кожним зачиненням дверей у вагонах поїзда;
- за непередбачених подій, які спричинили зупинку поїзда на лінії більш ніж на 5 хвилин, надавати пасажирам інформацію про затримку.
3.3. Контролер пропускного пункту зобов'язаний:
- у разі звернення пасажирів пояснювати їм чинні в метрополітені умови оплати проїзду, перевезення багажу та користування автоматичними пропускними пунктами.
3.4. Контролер має право:
- не дозволяти пасажирам виходити за межі пропускного пункту без оплати або з документами, які не дають права пільгового чи безкоштовного проїзду;
- не пропускати через службовий пропускний пункт пасажирів за жетонами та проїзними квитками, призначеними для автоматизованого контролю, та з візками у нерозібраному стані;
- вимагати від пасажирів пред'явити оригінали документів на право пільгового чи безкоштовного проїзду в розгорнутому вигляді;
- відмовляти пасажиру в проході на станцію, якщо він перебуває у явно вираженому стані алкогольного, наркотичного сп'яніння або в брудному одязі.
................Перейти до повного тексту