1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
22.07.2016 № 2247/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 липня 2016 р.
за № 1018/29148
Про реалізацію пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 616/5 від 21.02.2017 № 1246/5 від 13.04.2017 № 339/5 від 03.02.2020 № 506/5 від 15.02.2022 )
( У Наказі слова "головних територіальних управлінь юстиції в областях та м. Києві" замінено словами "міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України"; слова "головного територіального управління юстиції" замінено словами "міжрегіонального управління Міністерства юстиції України" згідно з Наказом Міністерства юстиції № 339/5 від 03.02.2020 )
Відповідно до підпунктів 2 та 3 пункту 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 502-р "Про запровадження реалізації пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу", пункту 10 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, та з метою апробації європейських стандартів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, забезпечення реалізації гарантованого державою права на шлюб, зокрема для учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб, НАКАЗУЮ:
1. Установити, що під час реалізації пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу, запровадженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 502-р "Про запровадження реалізації пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу" (далі - Пілотний проект), відділи державної реєстрації актів цивільного стану, які беруть участь у його реалізації у відповідних містах:
1) ведуть окремі журнал обліку заяв про державну реєстрацію шлюбу та книгу обліку бланків свідоцтв про шлюб з дотриманням законодавства з ведення діловодства у відділах державної реєстрації актів цивільного стану;
2) забезпечують невідкладне опрацювання заявки на проведення державної реєстрації шлюбу (додаток 1) та договору про надання послуги з організації проведення державної реєстрації шлюбу, укладеного між заявниками та організатором державної реєстрації шлюбу відповідно до рекомендованого примірного договору (додаток 2);
3) здійснюють після прийняття заявки на проведення державної реєстрації шлюбу перевірку у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян відомостей про сімейний стан осіб, які бажають зареєструвати шлюб, зазначених у договорі про надання послуги з організації проведення державної реєстрації шлюбу, копія якого додається до відповідної заявки; складають заяву про державну реєстрацію шлюбу та заяви на отримання платних послуг;
4) під час проведення державної реєстрації шлюбу у місці та у час, які визначені в заявці організатора державної реєстрації шлюбу, забезпечують підписання заявниками заяви про державну реєстрацію шлюбу та заяв на отримання платних послуг;
5) ознайомлюють під час підписання заявниками заяви про державну реєстрацію шлюбу наречених з умовами і порядком державної реєстрації шлюбу, їхніми правами та обов'язками як майбутніх подружжя і батьків, обов'язком повідомити один одного про стан свого здоров'я, попереджають наречених про відповідальність за приховання відомостей про наявність перешкод для державної реєстрації шлюбу та інформують щодо можливості здійснення ними медичного обстеження;
6) організовують та надають платні послуги з дотриманням вимог законодавства;
7) забезпечують єдину наскрізну нумерацію актових записів про шлюб шляхом повідомлення телефонним зв’язком або іншим доступним способом порядкового номера актового запису, що реєструється, уповноваженому на проведення такої реєстрації працівнику;
8) на підставі складеного актового запису про шлюб у повній відповідності до нього відділом державної реєстрації актів цивільного стану, яким проведено державну реєстрацію шлюбу, Міністерством юстиції України видається свідоцтво про державну реєстрацію акту цивільного стану. Свідоцтво підписується керівником або уповноваженим працівником органу, що його видав, та засвідчується печаткою такого органу.
( П ункт 1 доповнено новим підпунктом 8 згідно з Наказом Міністерства юстиції № 616/5 від 21.02.2017 )
2. Абзац другий пункту 3.6 розділу ІІІ Порядку ведення обліку і звітності про використання бланків свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану, а також їх зберігання, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 29 жовтня 2012 року № 1578/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 листопада 2012 року за № 1845/22157, доповнити словами ", а також інших випадків, передбачених законодавством".

................
Перейти до повного тексту