1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
01.06.2012 № 329/409/652/502
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 червня 2012 р.
за № 1007/21319
Про взаємодію місцевих органів виконавчої влади з питань здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в прийомних сім`ях та дитячих будинках сімейного типу, соціального супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу
Відповідно до підпункту 65.5 пункту 65 Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава ", затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2012 року № 187, абзацу третього пункту 5 статті 1 Указу Президента України від 16 грудня 2011 року № 1163 "Про питання забезпечення реалізації прав дітей в Україні" та з метою вдосконалення взаємодії суб’єктів, що здійснюють комплексний контроль за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в прийомних сім`ях та дитячих будинках сімейного типу, соціальне супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу,
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок взаємодії місцевих органів виконавчої влади з питань здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в прийомних сім`ях та дитячих будинках сімейного типу, соціального супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, що додається.
2. Департаменту з усиновлення та захисту прав дитини Міністерства соціальної політики України (А. Філіпішина) подати цей наказ в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Міністрів відповідно до розподілу обов'язків.
Віце-прем'єр-міністр України -
Міністр соціальної
політики України

С. Тігіпко
Віце-прем'єр-міністр України -
Міністр охорони
здоров'я України

Р. Богатирьова
Міністр освіти і науки,
молоді та спорту України

Д. Табачник
Міністр внутрішніх
справ України

В. Захарченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
соціальної політики України,
Міністерства охорони
здоров’я України,
Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України,
Міністерства внутрішніх
справ України
01.06.2012 № 329/409/652/502
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 червня 2012 р.
за № 1007/21319
ПОРЯДОК
взаємодії місцевих органів виконавчої влади з питань здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в прийомних сім`ях та дитячих будинках сімейного типу, соціального супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає механізм співпраці спеціалістів служб у справах дітей, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, навчальних закладів, установ охорони здоров’я, органів внутрішніх справ під час здійснення комплексного контролю за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в прийомних сім`ях та дитячих будинках сімейного типу, соціального супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу.
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про охорону дитинства" , "Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю" , "Про соціальні послуги" , "Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування" .
II. Суб’єкти взаємодії
2.1. Суб’єктами взаємодії є особи, які здійснюють контроль за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в прийомних сім`ях та дитячих будинках сімейного типу, соціальне супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу:
спеціалісти служб у справах дітей;
спеціалісти центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
вихователі дошкільних навчальних закладів, де навчаються прийомні діти та діти-вихованці;
класні керівники навчальних закладів, де навчаються прийомні діти, діти-вихованці;
лікар, який надає первинну медичну (медико-санітарну) допомогу;
працівник уповноваженого підрозділу місцевого органу внутрішніх справ за територіальним розташуванням прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу.
2.2. Відповідальними за здійснення комплексного контролю за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в прийомних сім`ях та дитячих будинках сімейного типу, є керівники установ та закладів, зазначених у пункті 2.1 цього розділу.
ІІІ. Форми і механізм взаємодії
3.1. Формами взаємодії є:
обмін письмовою та усною інформацією;
проведення спільних заходів (робочі зустрічі, наради, засідання за "круглим столом", семінари, тренінги тощо);
участь у засіданнях комісії з питань захисту прав дитини;
підведення підсумків роботи, формування рекомендацій для дітей, сімей, фахівців.
3.2. Механізм взаємодії передбачає своєчасне інформування між суб’єктами взаємодії про утворення та функціонування прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, влаштування в них дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, протягом 5 робочих днів.
3.3. Керівники установ та закладів суб’єктів взаємодії після отримання інформації про утворення прийомної сім`ї, дитячого будинку сімейного типу від служби у справах дітей видають наказ щодо визначення відповідальної особи та конкретних заходів щодо здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у прийомних сім`ях та дитячих будинках сімейного типу, соціального супроводження прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу.
3.4. Обмін інформацією між суб’єктами взаємодії здійснюється щокварталу.
Суб’єкти взаємодії невідкладно інформують службу у справах дітей за місцем функціонування прийомної сім`ї, дитячого будинку сімейного типу при виникненні ускладнень або кризової ситуації з прийомною дитиною, дитиною-вихованцем, прийомними батьками, батьками-вихователями, рідними дітьми прийомних батьків, батьків-вихователів, між прийомною дитиною, дитиною-вихованцем та батьками або між дітьми в родині чи про інші обставини, які можуть негативно вплинути на добробут чи стан дитини, родини.
3.5. Інформацію про дитину та сім’ю кожний із суб’єктів обробляє тільки в професійних цілях та з урахуванням вимог Закону України "Про захист персональних даних" .
3.6. За потреби кожний із суб’єктів взаємодії ініціює проведення спільної зустрічі, наради чи іншого заходу для вирішення нагальних питань захисту прав прийомної дитини, дитини-вихованця.
ІV. Обов’язки і завдання суб’єктів взаємодії
4.1. Основними завданнями суб’єктів взаємодії є:
надання необхідної допомоги та підтримки прийомній сім’ї, дитячому будинку сімейного типу у створенні належних умов для їх належного функціонування та захисту прав дітей, які в них виховуються;
прогнозування проблем, з якими сім’я та дитина можуть зіткнутись у подальшому, з метою запобігання, виявлення та припинення порушень прав прийомної дитини, дитини-вихованця;
надання кваліфікованих послуг для оптимальної адаптації та розвитку дитини, яка виховується в прийомній сім`ї, дитячому будинку сімейного типу;
стимулювання прийомної сім`ї, дитячого будинку сімейного типу до спільної діяльності у вирішенні проблем, активізації їх власних можливостей;
забезпечення комплексного контролю за умовами утримання і виховання дитини в прийомній сім`ї, дитячому будинку сімейного типу.
4.2. Реалізація завдань ґрунтується на основі:
партнерських відносин між фахівцями, прийомними батьками, батьками-вихователями і дітьми, які виховуються в прийомних сім`ях, дитячих будинках сімейного типу;
принципу конфіденційності та професійності.
4.3. Суб’єкти взаємодії зобов’язані:
інформувати один одного про утримання і виховання дітей у прийомних сім`ях та дитячих будинках сімейного типу, забезпечення їх потреб, захист їх прав;
володіти інформацією про дитину, її потреби, особливості розвитку, стан здоров’я;
прогнозувати проблеми дитини щодо особливостей розвитку, стану здоров’я, з якими прийомна сім’я, дитячий будинок сімейного типу можуть зіткнутись у подальшому, з метою запобігання, виявлення та припинення порушень прав дитини;
невідкладно інформувати службу у справах дітей про ускладнення або виникнення кризової ситуації з прийомною дитиною, дитиною-вихованцем, прийомними батьками, батьками-вихователями, рідними дітьми прийомних батьків, батьків-вихователів, між прийомною дитиною, дитиною-вихованцем та батьками або між дітьми в родині чи інші обставини, які можуть негативно вплинути на добробут чи стан дитини, родини;
ініціювати проведення спільної зустрічі, наради чи іншого заходу для вирішення нагальних питань захисту прав прийомної дитини, дитини-вихованця;
стимулювати прийомні сім`ї, дитячі будинки сімейного типу до самостійної діяльності у вирішенні проблем, активізації їх власних можливостей та ресурсів.
4.4. Про умови і порядок здійснення комплексного контролю прийомні батьки та батьки-вихователі мають бути поінформовані під час проходження ними навчання з проблем виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, яке здійснює центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.
4.5. Обов’язки суб’єктів взаємодії:
4.5.1 вихователь дошкільного навчального закладу або класний керівник загальноосвітнього навчального закладу забезпечує:
координацію зусиль навчального закладу та сім’ї з виховання та розвитку прийомної дитини, дитини-вихованця;
єдине виховне середовище у дошкільному навчальному закладі або загальноосвітньому навчальному закладі;
надання просвітницької інформації прийомним батькам, батькам-вихователям;
комфортні умови під час перебування дитини у дошкільному навчальному закладі або загальноосвітньому навчальному закладі;
надання щорічної інформації про стан навчання та розвитку прийомної дитини, дитини-вихованця службі у справах дітей;
4.5.2 лікар, який надає первинну медичну (медико-санітарну) допомогу, забезпечує:
нагляд за станом здоров’я прийомної дитини, дитини-вихованця;
заходи для оптимального фізичного розвитку прийомної дитини, дитини-вихованця та проводить його оцінку;
надання необхідної медичної допомоги на первинному рівні відповідно до клінічних протоколів;
направлення до закладів охорони здоров’я вторинного та третинного рівнів (за потреби);
надання щорічної інформації про стан здоров’я прийомної дитини, дитини-вихованця службі у справах дітей;

................
Перейти до повного тексту