1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.05.2025 № 786
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 червня 2025 року
за № 998/44404
Про затвердження Положення про сімейну (домашню) форму здобуття дошкільної освіти
Відповідно до частини четвертої статті 12 Закону України "Про дошкільну освіту", підпункту 12-1 пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, з метою забезпечення доступності дошкільної освіти НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про сімейну (домашню) форму здобуття дошкільної освіти, що додається.
2. Директорату дошкільної та інклюзивної освіти (Лотоцька Алевтина) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Коновалову Анастасію.
Міністр Оксен ЛІСОВИЙ

ПОГОДЖЕНО:

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини

Міністр охорони здоров’я України

Міністр соціальної політики України




Дмитро ЛУБІНЕЦЬ

Віктор ЛЯШКО

Оксана ЖОЛНОВИЧ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
28 травня 2025 року № 786
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 червня 2025 року
за № 998/44404
Положення
про сімейну (домашню) форму здобуття дошкільної освіти
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок здобуття дошкільної освіти дітьми за сімейною (домашньою) формою.
2. Сімейна (домашня) форма здобуття дошкільної освіти (далі — сімейна форма) — це спосіб організації освітнього процесу дітей самостійно їхніми батьками для здобуття дошкільної освіти.
3. У цьому Положенні терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про освіту" та "Про дошкільну освіту".
Норми цього Положення, що стосуються батьків, поширюються також на інших законних представників дитини.
4. Сімейна форма упроваджується з метою:
забезпечення права дитини на здобуття дошкільної освіти з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів, здібностей і можливостей тощо;
забезпечення для дитини доступності здобуття дошкільної освіти незалежно від стану її здоров’я, наявності особливих освітніх потреб або інших обставин;
забезпечення права батьків безпосередньо організувати освітній процес для дитини.
II. Організація та забезпечення сімейної форми
1. Сімейна форма організовується за бажанням батьків.
2. Інформація про здобуття дошкільної освіти за сімейною формою подається одним із її батьків особисто, поштою, електронною поштою або через електронно-комунікаційну систему, визначену органом місцевого самоврядування або уповноваженим ним органом (особою), з використанням кваліфікованого електронного підпису або із застосуванням інших засобів електронної ідентифікації відповідно до вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
3. Діти, які здобувають дошкільну освіту за сімейною формою, обліковуються відповідно до законодавства.
4. Реалізуючи сімейну форму батьки самостійно формують індивідуальну освітню траєкторію своєї дитини шляхом вибору освітніх та парціальних програм, темпу здобуття дошкільної освіти, залучених до освітнього процесу осіб, суб’єктів освітньої діяльності у сферах дошкільної та/або позашкільної освіти, різноманітних видів діяльності, навчально-методичного та іншого ресурсного забезпечення тощо.
5. Сімейна форма передбачає:
здійснення освітнього процесу в домашніх умовах у формах та видах, послідовності їх застосування, які найбільш відповідають стану дитини та її індивідуальним можливостям;
періодичне залучення вихованця за бажанням батьків та можливості дитини до дитячого колективу з метою соціалізації (як безпосередньо, так і за допомогою інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій) до занять, заходів різноманітних суб’єктів освітньої діяльності у сферах дошкільної та/або позашкільної освіти на договірних умовах між батьками та відповідними суб’єктами освітньої діяльності;
взаємодію (за потреби) батьків із закладами охорони здоров’я, закладами соціального захисту дітей, інклюзивно-ресурсними центрами, психологічними службами (центрами) тощо в установленому законодавством порядку.
6. Для організації освітнього процесу батьки забезпечують безпечне та здорове освітнє середовище.
Розпорядок дня та оптимальний розподіл рухової активності, фізичних та інтелектуальних навантажень і відпочинку вихованців, організовані батьками, мають відповідати вимогам санітарного законодавства та потребам і можливостям дитини.

................
Перейти до повного тексту