1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.05.2025 № 746
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 червня 2025 року
за № 990/44396
Про затвердження Положення про мережеву форму здобуття дошкільної освіти
Відповідно до частини четвертої статті 12 Закону України "Про дошкільну освіту", підпункту 12-1 пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, з метою забезпечення доступності дошкільної освіти НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про мережеву форму здобуття дошкільної освіти, що додається.
2. Директорату дошкільної та інклюзивної освіти (Лотоцька Алевтина) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Коновалову Анастасію.
Т.в.о. Міністра Андрій СТАШКІВ

ПОГОДЖЕНО:

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини

Міністр охорони здоров’я України

Міністр соціальної політики України

Голова Державної регуляторної служби України




Дмитро ЛУБІНЕЦЬ

Віктор ЛЯШКО

Оксана ЖОЛНОВИЧ

Олексій КУЧЕР
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
21 травня 2025 року № 746
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 червня 2025 року
за № 990/44396
Положення
про мережеву форму здобуття дошкільної освіти
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок здобуття дошкільної освіти дітьми за мережевою формою.
Мережева форма здобуття дошкільної освіти (далі — мережева форма) організовується закладами дошкільної освіти, дошкільними підрозділами інших юридичних осіб публічного чи приватного права (далі — юридичні особи), фізичними особами — підприємцями, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
Норми цього Положення, що стосуються батьків, поширюються також на інших законних представників дитини.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
базовий суб’єкт освітньої діяльності — це суб’єкт освітньої діяльності, до якого першочергово зарахований вихованець, та який забезпечує здобуття дошкільної освіти за мережевою формою;
мережева форма — це спосіб організації здобуття дошкільної освіти, завдяки якому оволодіння освітньою програмою та/або парціальною програмою (парціальними програмами) відбувається за участю різних суб’єктів освітньої діяльності, що взаємодіють між собою на договірних засадах;
партнер — це суб’єкт освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, на договірних засадах залучений до освітнього процесу за мережевою формою;
учасник мережевої взаємодії — це суб’єкт освітньої діяльності, який забезпечує розвиток дітей у сферах освіти, культури, фізичної культури та спорту, технічної та іншої творчості за різними напрямами (художньо-естетичний, музичний, гуманітарний, природничий, фізкультурно-оздоровчий тощо), або заклад охорони здоров’я, заклад соціального захисту дітей, інклюзивно-ресурсний центр, психологічна служба (центр) тощо, на договірних засадах залучений до освітнього процесу за мережевою формою.
У цьому Положенні інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про повну загальну середню освіту".
3. Мережева форма упроваджується з метою:
створення умов для цілісного та всебічного розвитку дитини через доступ до різноманітних освітніх послуг;
розширення можливостей для забезпечення права дитини на здобуття дошкільної освіти з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів, здібностей і можливостей тощо шляхом залучення та поєднання необхідних ресурсів (зокрема кадрових, матеріально-технічних, навчально-методичних, інформаційних та інших) різних суб’єктів освітньої діяльності, інших суб’єктів господарювання.
Здобуття освіти за мережевою формою організовується як для груп, так і для окремих здобувачів освіти з метою забезпечення їх індивідуальної освітньої траєкторії.
4. Базовий суб’єкт освітньої діяльності разом з партнерами та учасниками мережевої взаємодії (у разі їх наявності) розробляють та узгоджують план взаємодії, очікувані результати реалізації обраних освітніх, парціальних програм, період, форми, види спільного провадження освітньої діяльності, ресурсне забезпечення та обсяг участі партнерів, учасників мережевої взаємодії, фінансові, інші питання взаємодії.
5. Організація мережевої форми здійснюється на підставі рішень засновників суб’єктів освітньої діяльності, що є юридичними особами, або уповноважених засновниками органів (осіб), рішень фізичних осіб — підприємців, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти, які є уповноваженими особами партнерів в організації мережевої форми, а також рішень керівників уповноважених осіб, зокрема керівників, учасників мережевої взаємодії (у разі їх наявності).
6. Зарахування, відрахування та переведення дітей на мережеву форму у державному, комунальному закладі дошкільної освіти, державному, комунальному закладі загальної середньої освіти, що мають дошкільний підрозділ, здійснюється відповідно до цього Положення.
Порядок зарахування, відрахування та переведення дітей на мережеву форму у суб’єкта освітньої діяльності, що є юридичною особою публічного права, крім державного, комунального закладу дошкільної освіти, державного, комунального закладу загальної середньої освіти, що має дошкільний підрозділ, визначається його засновником (засновниками) або уповноваженим ним (ними) органом (особою) з урахуванням вимог цього Положення.
Порядок зарахування, відрахування та переведення дітей на мережеву форму у суб’єкта освітньої діяльності, що є юридичною особою приватного права, визначається його засновником (засновниками) або уповноваженим ним (ними) органом (особою), фізичною особою — підприємцем, яка провадить освітню діяльність у сфері дошкільної освіти, визначається самостійно з урахуванням вимог цього Положення.
Відмова у зарахуванні, відрахуванні та переведенні вихованців державного, комунального закладу освіти може бути письмово оскаржена в порядку адміністративного оскарження відповідно до Закону України "Про адміністративну процедуру" та/або у судовому порядку.
7. Засновник (засновники) базового суб’єкта освітньої діяльності, іншого партнера (закладу дошкільної освіти, іншої юридичної особи), або уповноважений засновником (засновниками) орган (особа) мають право створити структурний підрозділ, який буде забезпечувати організацію здобуття дошкільної освіти за мережевою формою.
8. Суб’єкти освітньої діяльності, що є партнерами базового суб’єкта освітньої діяльності і провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти, зараховують дітей для здобуття дошкільної освіти за мережевою формою і обліковують їх відповідно до законодавства.
9. Учасниками мережевої взаємодії вихованці обліковуються відповідно до законодавства.
II. Організація та забезпечення мережевої форми
1. Мережева форма організовується за наявності запитів батьків та можливостей суб’єктів освітньої діяльності.
2. Керівник базового суб’єкта освітньої діяльності (керівник закладу дошкільної освіти, керівник іншої юридичної особи чи дошкільного підрозділу, фізична особа — підприємець або залучена нею особа) має право:
самостійно обирати партнера(ів), учасників мережевої взаємодії;
погодитися на пропозицію в організації мережевої форми іншого суб’єкта освітньої діяльності;
погодитися з ініціативою (пропозицією) батьків в організації мережевої форми.
3. Заява про зарахування (переведення) дитини на мережеву форму, переведення на іншу форму здобуття освіти у базового суб’єкта освітньої діяльності подається одним із її батьків особисто, поштою, електронною поштою або через електронно-комунікаційну систему, визначену засновником (засновниками) закладу дошкільної освіти, іншої юридичної особи, або уповноваженим засновником (засновниками) органом (особою), визначену фізичною особою — підприємцем, яка провадить освітню діяльність у сфері дошкільної освіти, самостійно.
Заява про зарахування (переведення) дитини на мережеву форму, переведення на іншу форму здобуття освіти подається через електронно-комунікаційну систему з використанням кваліфікованого електронного підпису або із застосуванням інших засобів електронної ідентифікації, відповідно до вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".
4. Зарахування (переведення) дитини на мережеву форму, переведення на іншу форму здобуття освіти у базового суб’єкта освітньої діяльності, в іншого партнера здійснюється на підставі наказу керівника закладу дошкільної освіти, керівника іншої юридичної особи чи дошкільного підрозділу, фізичної особи — підприємця, яка провадить освітню діяльність у сфері дошкільної освіти, або уповноваженої нею особи.
5. Для забезпечення організації мережевої форми між суб’єктами освітньої діяльності (базовим та іншим (іншими) партнером (партнерами)), учасниками мережевої взаємодії укладається договір про співпрацю партнерів та учасників мережевої взаємодії.
6. Освітній процес за мережевою формою здійснюється безпосередньо у приміщеннях та/або на території базового суб’єкта освітньої діяльності, та/або в приміщеннях та/або на території партнерів, та/або в інших приміщеннях та/або територіях за домовленістю партнерів та учасників мережевої взаємодії.
7. Для організації освітнього процесу партнери (базовий та інший (інші) партнер (партнери)) забезпечують безпечне, здорове та інклюзивне чи спеціальне освітнє середовище, дотримуються принципів універсального дизайну та розумного пристосування.
8. Розпорядок дня та оптимальний розподіл рухової активності, фізичних та інтелектуальних навантажень і відпочинку вихованців, які організовують партнери, має відповідати потребам і можливостям дитини.
9. Для забезпечення мережевої форми педагогічні ради партнерів на спільному засіданні:
визначають форми і види організації освітнього процесу, послідовність їх застосування, тривалість освітнього процесу з урахуванням розподілу навантаження та відпочинку для вихованців, які здобувають дошкільну освіту у мережевій формі;

................
Перейти до повного тексту