1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ
ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
20.07.2004 N 1660
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 серпня 2004 р.
за N 990/9589
( Розпорядження втратило чинність на підставі Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг N 4400 від 03.12.2013 )
Про затвердження Положення про провадження діяльності з адміністрування недержавного пенсійного фонду
( Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженнями Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 N 717 від 01.10.2009 Розпорядженнями Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг N 2421 від 27.11.2012 N 712 від 05.03.2013 )
Відповідно до вимог Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення", а також з метою вдосконалення державного регулювання діяльності з надання послуг з недержавного пенсійного забезпечення Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України
ПОСТАНОВИЛА:
1. Затвердити Положення про провадження діяльності з адміністрування недержавного пенсійного фонду, що додається.
2. Департаменту нагляду за недержавними пенсійними фондами (Рибальченко А.А.) та юридичному управлінню (Ткаченко Д.В.) забезпечити подання цього розпорядження до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Відділу взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю (Степашкіна О.А.) забезпечити опублікування цього розпорядження в засобах масової інформації після його державної реєстрації.
4. Контроль за виконанням розпорядження покласти на члена Комісії - директора департаменту нагляду за недержавними пенсійними фондами Рибальченка А.А.
Голова Комісії В.Суслов
Протокол засідання Комісії
від 20 липня 2004 р. N 74
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва



Ю.Авксентьєв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження Державної
комісії з регулювання ринків
фінансових послуг України
20.07.2004 N 1660
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 серпня 2004 р.
за N 990/9589
ПОЛОЖЕННЯ
про провадження діяльності з адміністрування недержавного пенсійного фонду
( У тексті Положення слово "Держфінпослуг" замінено словом "Нацкомфінпослуг" згідно з Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг N 2421 від 27.11.2012 )
Це Положення розроблено відповідно до Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення" (далі - Закон) та інших чинних нормативно-правових актів, які регулюють діяльність у сфері недержавного пенсійного забезпечення, установлює єдині правила формування та ведення системи персоніфікованого обліку учасників недержавного пенсійного фонду (далі - фонд), вимоги до такої системи, порядок її ведення, обов'язки адміністратора, вкладників та учасників недержавного пенсійного фонду, порядок доступу до інформації, яка міститься у такій системі.
1. Загальні положення
1.1. У цьому Положенні нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
архівний документ - документ незалежно від його виду, виду матеріального носія інформації, місця і часу створення та форми власності на нього, що припинив виконувати функції, для яких був створений, але зберігається або підлягає зберіганню з огляду на значущість для особи, суспільства чи держави або цінність для власника також як об'єкт рухомого майна;
банківські реквізити - номер поточного рахунку в банку, назва установи банку, її код (МФО);
відомість персоніфікації пенсійних внесків (відомість персоніфікації) - документ визначеного складу даних у паперовій та електронній формах або електронний документ, який формується вкладником фонду (платіжним представником вкладника) та є підставою для розподілу адміністратором пенсійних внесків за індивідуальними пенсійними рахунками учасників фонду, на користь яких такі внески сплачено єдиним платежем;
виписка з індивідуального пенсійного рахунку - документ установленої Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, форми, який надається учаснику фонду в письмовій формі і який підтверджує записи в системі персоніфікованого обліку щодо учасника фонду та належних йому пенсійних коштів;
( Абзац п'ятий пункту 1.1 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг N 2421 від 27.11.2012 )
документ, що дає змогу встановити особу, - паспорт громадянина України або інший документ, визначений частиною 13 Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 03.03.2004 N 20/5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 03.03.2004 за N 283/8882, для встановлення особи учасників цивільних відносин під час укладення цивільно-правових правочинів;
зареєстрована в системі персоніфікованого обліку учасників фонду особа (зареєстрована особа) - фізична або юридична особа, на яку в системі персоніфікованого обліку учасників фонду відкрито облікову картку;
облікова картка - об'єднана єдиним у системі персоніфікованого обліку номером (кодом) сукупність даних про зареєстровану особу, інший об'єкт обліку;
обліковий період - період, за який здійснюється розрахунок кількості та чистої вартості одиниці пенсійних внесків. Обліковий період становить один робочий день;
( Пункт 1.1 глави 1 доповнено абзацом згідно з Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
одиниця пенсійних внесків - показник системи персоніфікованого обліку, який застосовується для здійснення контролю зміни сум пенсійних коштів, накопичених на користь учасників пенсійного фонду та які обліковуються на їх індивідуальних пенсійних рахунках;
( Пункт 1.1 глави 1 доповнено абзацом згідно з Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
об'єкт обліку - об'єкт, на який відкривається облікова картка;
пенсійний внесок - грошовий внесок вкладника фонду, сплачений на користь учасника (учасників) фонду відповідно до пенсійного контракту;
персоніфікований облік - збирання, оброблення, систематизація та зберігання передбачених законодавством про недержавне пенсійне забезпечення та цим Положенням відомостей учасників недержавного пенсійного забезпечення, відомостей про визначення їх прав на пенсійні виплати за рахунок коштів, накопичених на їх користь, а також обчислення розміру цих виплат;
платіжний представник вкладника фонду (платіжний представник) - вкладник фонду або його представник, який перераховує пенсійний внесок від імені та за рахунок вкладника фонду;
представник - особа, яка зобов'язана або має право вчиняти правочин від імені іншої сторони, яку вона представляє, відповідно до Цивільного кодексу України;
система персоніфікованого обліку учасників фонду (система персоніфікованого обліку) - сукупність даних, зафіксованих у безпаперовій (електронній) формі (у вигляді записів в електронних базах даних) та (або) паперовій формі відповідно до законодавства, що забезпечує ідентифікацію зареєстрованих у цій системі учасників фонду, облік пенсійних внесків, здійснених на їх користь, інвестиційного прибутку (збитку) та інших даних, необхідних для ведення персоніфікованого обліку.
Термін "електронний документ" вживається відповідно до Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг". Інші терміни в цьому Положенні вживаються відповідно до Закону України "Про недержавне пенсійне забезпечення".
1.2. Для кожного фонду, з яким адміністратором укладено відповідний договір про адміністрування фонду, формується окрема система персоніфікованого обліку.
( Пункт 1.2 глави 1 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
1.3. Усі записи в системі персоніфікованого обліку ведуться українською мовою. Для ідентифікації зареєстрованих осіб, на їх вимогу, яка підтверджується заявою довільної форми, допускається додаткове визначення відповідних даних мовою країни, де зареєстровано нерезидента (по змозі), або англійською мовою.
( Главу 1 доповнено пунктом 1.3 згідно з Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
1.4. Порядок обміну інформацією (у тому числі документами) між адміністратором фонду та особою (особами), що здійснюють управління активами такого фонду, а також між адміністратором фонду та зберігачем такого фонду визначається внутрішнім положенням про здійснення адміністрування фонду та відповідними договорами про надання послуг фонду.
( Пункт 1.4 глави 1 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
1.5. Інформація в системі персоніфікованого обліку повинна бути повною, актуальною, взаємоузгодженою та відповідати вимогам законодавства, у тому числі нормативно-правових актів у сфері недержавного пенсійного забезпечення.
( Главу 1 доповнено пунктом 1.5 згідно з Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
1.6. У разі відсутності у фізичної особи ідентифікаційного номера Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів відповідно до вимог Закону України "Про Державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів" замість нього можуть бути використані серія та номер паспорта, якщо в ньому зроблена відповідна відмітка про наявність у фізичної особи права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера, або серія та номер свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Для неповнолітніх осіб, що не отримали паспорт за віком, використовуються серія та номер свідоцтва про народження.
( Главу 1 доповнено пунктом 1.6 згідно з Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
2. Функції адміністратора
2.1. Послугами (функціями) адміністратора, які він надає фонду, є:
ведення персоніфікованого обліку учасників фонду відповідно до Закону та інших нормативно-правових актів;
укладення пенсійних контрактів від імені фонду та контроль за їх дотриманням;
проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи з учасниками та вкладниками;
( Пункт 2.1 глави 2 доповнено абзацом згідно з Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
забезпечення приймання пенсійних внесків, що сплачуються до фонду;
укладення договорів про виплату пенсії на визначений строк від імені фонду;
( Абзац шостий пункту 2.1 глави 2 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
розрахунок розміру пенсійних виплат та забезпечення здійснення пенсійних виплат учасникам фонду (спадкоємцям учасників фонду) у випадках, передбачених Законом;
вибір іншого фонду, куди мають бути передані пенсійні кошти учасників корпоративного фонду, що втрачають право бути учасниками такого фонду на підставі частини 9 статті 8 Закону та не подали адміністратору такого фонду заяву із зазначенням нового фонду, страхової організації або банку, у якому буде відкрито пенсійний депозитний рахунок, куди мають бути передані належні таким учасникам пенсійні кошти;
надання зберігачу розпоряджень щодо перерахування грошових коштів для оплати витрат, що здійснюються за рахунок пенсійних активів відповідно до статті 48 Закону;
здійснення організаційно-технічного та матеріального забезпечення діяльності ради фонду та проведення зборів засновників фонду за рахунок коштів, сплачених адміністратору фонду відповідно до умов договору про адміністрування фонду;
присутність на засіданнях ради фонду, на яких розглядаються питання щодо результатів діяльності фонду, через свого представника (своїх представників);
надання фонду агентських та рекламних послуг, пов'язаних з його діяльністю;
ведення реєстру осіб, які надають агентські послуги відповідно до Закону;
надання та оприлюднення інформації про фонд та здійснення ним діяльності з недержавного пенсійного забезпечення відповідно до умов договору про адміністрування фонду та законодавства;
складання та надання звітності у сфері недержавного пенсійного забезпечення в порядку, передбаченому чинним законодавством України;
виконання операцій, визначених законодавством під час проведення ліквідації (реорганізації) фонду;
забезпечення проведення аудиторських перевірок діяльності фонду;
ведення бухгалтерського та податкового обліку фонду;
розрахунок чистої вартості активів фонду і чистої вартості одиниці пенсійних внесків (разом з особами, що провадять діяльність з управління активами фонду), обчислення та облік прибутку (збитку) фонду та його розподіл між учасниками фонду;
прогнозування, планування і моніторинг пенсійних внесків і пенсійних виплат;
обмін інформацією з іншими суб'єктами недержавного пенсійного забезпечення.
2.2. Провадження діяльності з адміністрування фондів полягає у наданні послуг, наведених у пункті 2.1 цього Положення.
2.3. Функціями, які здійснює адміністратор у частині ведення системи персоніфікованого обліку, є:
відкриття, ведення та закриття облікових карток зареєстрованих осіб, інших об'єктів обліку;
облік документів, які є підставою для формування та внесення змін до системи персоніфікованого обліку;
відкриття, ведення та закриття індивідуальних пенсійних рахунків учасників фонду;
облік інформації про надходження пенсійних внесків на індивідуальних пенсійних рахунках учасників фонду;
здійснення розподілу пенсійного внеску, сплаченого на користь кількох учасників фонду, за індивідуальними пенсійними рахунками таких учасників;
розподіл інвестиційного прибутку (збитку) фонду за індивідуальними пенсійними рахунками учасників фонду;
ведення облікових журналів, що входять до системи персоніфікованого обліку;
видача учасникам фонду виписок з їх індивідуальних пенсійних рахунків та надання іншої інформації, передбаченої законодавством;
обробка запитів, що стосуються отримання інформації із системи персоніфікованого обліку, та надання відповідних відомостей згідно з чинним законодавством;
формування, зберігання та облік архіву документів, на підставі яких сформована система персоніфікованого обліку, а також документів, які стали підставою для внесення змін до неї, документів, які були створені в результаті обробки даних системи персоніфікованого обліку та повинні міститися в адміністратора;
переведення пенсійних коштів учасника фонду до іншого фонду, банку або страхової організації у випадках, передбачених чинним законодавством України;
розрахунок сум пенсійних виплат;
розрахунок сум податку на доходи фізичних осіб, що утримується з пенсійних виплат;
передача системи персоніфікованого обліку іншому адміністратору;
забезпечення функціонування системи персоніфікованого обліку.
3. Складові системи персоніфікованого обліку учасників фонду
3.1. Структура системи персоніфікованого обліку
Система персоніфікованого обліку складається з облікових карток, індивідуальних пенсійних рахунків, облікових журналів.
3.2. Основною одиницею обліку інформації про зареєстрованих осіб та інші об'єкти обліку є облікова картка. Облікові картки відкриваються в електронній формі на кожний об'єкт обліку. Кожна облікова картка повинна мати свій унікальний номер (код), а також:
номер (код) облікової картки;
дату відкриття облікової картки;
дату та підстави закриття облікової картки.
Облікова картка може містити додаткову інформацію, що не передбачена цим Положенням.
3.2.1. Облікова картка фонду
Облікова картка фонду відкривається на підставі договору про адміністрування фонду, укладеного адміністратором з радою фонду, протягом п'яти робочих днів з дати укладення такого договору. Зміни до облікової картки можуть уноситися на підставі інформації, поданої радою фонду до адміністратора в письмовому вигляді, у тому числі договорів, укладених радою фонду із суб'єктами недержавного пенсійного забезпечення.
Облікова картка фонду обов'язково містить такі відомості:
1) загальні відомості про фонд:
повне та скорочене (за наявності) найменування фонду;
вид фонду (відкритий, корпоративний, професійний);
ідентифікаційний код за ЄДРПОУ;
місцезнаходження фонду;
( Абзац дев'ятий підпункту 3.2.1 пункту 3.2 глави 3 виключено на підставі Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг N 712 від 05.03.2013 )
реквізити свідоцтва про реєстрацію фонду як фінансової установи (номер та дата видачі);
реквізити рішення про внесення до Реєстру неприбуткових організацій (установ) (номер та дата видачі) фонду;
дата та підстава ліквідації фонду;
дата реорганізації фонду;
найменування та ідентифікаційний код за ЄДРПОУ правонаступника фонду, реорганізацію якого було проведено;
2) відомості про засновників фонду:
щодо кожного засновника - юридичної особи:
повне та скорочене (за наявності) найменування;
ідентифікаційний код за ЄДРПОУ (або ідентифікаційний код нерезидента в країні резиденції);
місцезнаходження;
поштова адреса;
( Абзац двадцятий підпункту 3.2.1 пункту 3.2 глави 3 виключено на підставі Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг N 712 від 05.03.2013 )
банківські реквізити;
посада та прізвище, ім'я, по батькові першого керівника;
щодо кожного для засновника - фізичної особи:
прізвище, ім'я, по батькові;
дані документа, що дає змогу встановити особу;
місце проживання;
рід професійної діяльності (занять) (тільки для професійного пенсійного фонду);
щодо кожного засновника:
реквізити засобів зв'язку (номер контактного телефону, факсу, адреса електронної пошти тощо);
дані про електронний цифровий підпис (за наявності);
відомості про вихід зі складу засновників (дата та підстава виходу);
3) відомості про роботодавців - платників корпоративного фонду:
повне та скорочене (за наявності) найменування;
ідентифікаційний код за ЄДРПОУ (або ідентифікаційний код нерезидента в країні резиденції) (для юридичної особи);
( Абзац тридцять четвертий підпункту 3.2.1 пункту 3.2 глави 3 виключено на підставі Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг N 712 від 05.03.2013 )
місцезнаходження;
поштова адреса;
банківські реквізити;
реквізити засобів зв'язку (номер контактного телефону, факсу, адреса електронної пошти тощо);
дані про електронний цифровий підпис (за наявності);
посада та прізвище, ім'я, по батькові першого керівника (для юридичної особи);
номер та дата укладання договору про участь у корпоративному пенсійному фонді;
відомості про вихід зі складу роботодавців-платників (дата та підстава виходу);
4) відомості про раду фонду:
поштова адреса ради фонду;
реквізити засобів зв'язку (контактні телефони, факс, адреса електронної пошти);
щодо кожного члена ради фонду:
прізвище, ім'я, по батькові;
дані документа, що дає змогу встановити особу;
місце основної роботи та посада;
найменування особи (осіб), яка делегувала члена ради фонду;
посада в раді фонду;
поштова адреса;
реквізити засобів зв'язку (номер контактного телефону, факсу, адреса електронної пошти тощо);
дані про електронний цифровий підпис (за наявності);
дата обрання членом ради фонду;
дата та підстави закінчення (складання) повноважень членом ради фонду.
3.2.2. Облікова картка адміністратора фонду
Облікова картка адміністратора фонду відкривається на підставі договору про адміністрування фонду, укладеного з радою фонду, протягом п'яти робочих днів з дати укладання такого договору. Зміни до облікової картки адміністратора вносяться з його ініціативи.
Облікова картка адміністратора фонду обов'язково містить такі відомості:
повне та скорочене (за наявності) найменування адміністратора;
місцезнаходження;
поштова адреса;
ідентифікаційний код за ЄДРПОУ;
реквізити ліцензії на провадження діяльності з адміністрування фондів (номер, дата видачі та строк її дії);
реквізити договору про адміністрування фонду (номер договору та дата укладення, термін (строк) дії договору);
посада та прізвище, ім'я, по батькові першого керівника адміністратора;
прізвище, ім'я, по батькові головного бухгалтера;
посада та прізвище, ім'я, по батькові керівника структурного підрозділу, який здійснює адміністрування фонду;
банківські реквізити;
реквізити засобів зв'язку (номер контактного телефону, факсу, адреса електронної пошти тощо);
дані про електронний цифровий підпис (за наявності).
3.2.3. Облікова картка зберігача фонду
Облікова картка зберігача фонду відкривається на підставі договору про обслуговування фонду зберігачем, укладеного зберігачем з радою фонду, протягом п'яти робочих днів з дати надання радою фонду копії такого договору адміністратору. Копія договору скріплюється печаткою фонду та підписується головою ради фонду. Рада фонду надає адміністратору копію договору про обслуговування фонду зберігачем протягом п'яти робочих днів з дати укладення такого договору. Зміни до облікової картки зберігача можуть уноситися на підставі інформації, поданої радою фонду або, якщо таке передбачено умовами відповідного договору, зберігачем до адміністратора в письмовому вигляді.
Облікова картка зберігача фонду обов'язково містить такі відомості:
повне та скорочене (за наявності) найменування зберігача;
місцезнаходження;
поштова адреса;
ідентифікаційний код за ЄДРПОУ;
реквізити ліцензії про здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів - депозитарної діяльності зберігача цінних паперів (номер, дата видачі та строк її дії);
реквізити договору про обслуговування фонду зберігачем (номер договору та дата укладення, термін (строк) дії договору);
посада та прізвище, ім'я, по батькові першого керівника юридичної особи - зберігача;
посада та прізвище, ім'я, по батькові керівника структурного підрозділу, на який покладено провадження депозитарної діяльності зберігача цінних паперів;
банківські реквізити;
реквізити засобів зв'язку (номер контактного телефону, факсу, адреса електронної пошти тощо);
дані про електронний цифровий підпис (за наявності).
3.2.4. Облікова картка особи, що здійснює управління активами фонду
Облікова картка особи, що здійснює управління активами фонду, відкривається на підставі договору про управління активами фонду, укладеного такою особою з радою фонду, протягом п'яти робочих днів з дати надання радою фонду копії такого договору адміністратору. Копія договору скріплюється печаткою фонду та підписується головою ради фонду. Рада фонду надає адміністратору копію договору про управління активами фонду протягом п'яти робочих днів з дати укладення такого договору. Зміни до облікової картки можуть уноситися на підставі інформації, поданої до адміністратора радою фонду або, якщо таке передбачено умовами відповідного договору, особою, що здійснює управління активами фонду, у письмовому вигляді.
Облікова картка особи, що здійснює управління активами фонду, обов'язково містить такі відомості:
повне та скорочене (за наявності) найменування особи, що здійснює управління активами фонду;
місцезнаходження;
поштова адреса;
реквізити ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності з управління активами, а саме: управління активами пенсійних фондів (номер, дата видачі та термін дії);
реквізити договору про управління активами фонду (номер договору, дата укладення, термін (строк) його дії);
посада та прізвище, ім'я, по батькові першого керівника;
посада та прізвище, ім'я, по батькові керівника структурного підрозділу, на який покладено провадження діяльності з управління активами фонду (за наявності);
банківські реквізити;
реквізити засобів зв'язку (номер контактного телефону, факсу, адреса електронної пошти тощо);
дані про електронний цифровий підпис (за наявності).
3.2.5. Облікова картка особи, яка надає агентські послуги
Для обліку інформації про осіб, які надають агентські послуги в порядку, передбаченому статтею 54 Закону, та формування реєстру таких осіб адміністратор може вести їх облікові картки.
Облікова картка особи, яка надає агентські послуги, відкривається на підставі першого за часом укладення договору доручення про надання агентських послуг, укладеного з такою особою, протягом п'яти робочих днів з дати укладення такого договору доручення. Зміни до облікової картки можуть уноситися на підставі підтверджувальних документів, наданих (пред'явлених) такою особою, або таких, що є в наявності в адміністратора.
Облікова картка особи, яка надає агентські послуги, містить такі відомості:
1) ідентифікаційні дані особи:
прізвище, ім'я, по батькові;
дата народження;
місце народження;
постійне місце проживання;
поштова адреса;
дані документа, що дає змогу встановити особу;
ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів (за наявності), у разі відсутності такого номера - серія та номер свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування або серія та номер паспорта такої особи;
банківські реквізити;
реквізити засобів зв'язку (номер контактного телефону, факсу, адреса електронної пошти тощо);
2) реквізити договору доручення про надання агентських послуг (номер договору, дата укладання);
3) дата закінчення (розірвання) дії договору доручення про надання агентських послуг.
3.2.6. Облікова картка учасника фонду
Облікова картка учасника фонду відкривається на підставі першого укладеного на його користь пенсійного контракту, договору про виплату пенсії на визначений строк, договору про переведення коштів учасника фонду, що укладається між фондами в особі їх адміністраторів, не пізніше трьох робочих днів з дати укладення пенсійного контракту або договору. Інформація, необхідна для відкриття облікової картки учасника фонду, подається адміністратору відповідним вкладником фонду.
Зміни до облікової картки учасника фонду можуть уноситися на підставі укладених надалі пенсійних контрактів або письмової заяви вкладника (учасника) фонду та наданих (пред'явлених) ним підтверджувальних документів (копій документів).
Облікова картка учасника фонду обов'язково містить такі відомості:
1) ідентифікаційні дані учасника фонду:
прізвище, ім'я та по батькові;
ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів (за наявності);
серія та номер свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування або серія та номер паспорта (у разі відсутності ідентифікаційного номера Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів);
дата народження;
дата смерті;
місце народження;
стать;
дані документа, що дає змогу встановити особу;
місце проживання;
поштова адреса;
громадянство;
реквізити засобів зв'язку (номер контактного телефону, факсу, адреса електронної пошти тощо);
банківські реквізити (за наявності);
дані про електронний цифровий підпис (за наявності);
номери (коди) пенсійних контрактів та номери (коди) пенсійних схем за кожним пенсійним контрактом;
номери (коди) договорів на виплату пенсії на визначений строк;
номер (код) облікової картки заяви про здійснення одноразової пенсійної виплати;
2) відомості про переведення пенсійних коштів учасника фонду до страхової організації, банківської установи, іншого фонду:
відомості щодо кожного суб'єкта недержавного пенсійного забезпечення (страхової організації, банківської установи або фонду), до якого переводяться пенсійні кошти учасника фонду:
реквізити договору (пенсійного контракту) (номер та дата укладення);
повне найменування;
код за ЄДРПОУ суб'єкта недержавного пенсійного забезпечення;
поштова адреса;
банківські реквізити;
відомості про переведення:
дата подання заяви учасника фонду про переведення пенсійних коштів;
сума пенсійних коштів, що підлягає переведенню.
3.2.7. Облікова картка договору про виплату пенсії на визначений строк
Облікова картка договору про виплату пенсії на визначений строк відкривається протягом трьох робочих днів з дати його укладення адміністратором. Зміни до такої облікової картки можуть уноситися на підставі документа, яким уносяться зміни до договору про виплату пенсії на визначений строк.
Облікова картка договору про виплату пенсії на визначений строк обов'язково містить такі відомості:
номер (код) облікової картки заяви про визначення пенсійного віку та виду пенсійної виплати;
дата настання пенсійного віку учасника фонду;
відомості про договір:
номер договору та дата його укладення;
термін виплати пенсії на визначений строк;
періодичність пенсійних виплат на визначений строк.
3.2.8. Облікова картка заяви про визначення пенсійного віку та виду пенсійної виплати
Облікова картка заяви про визначення пенсійного віку та виду пенсійної виплати відкривається протягом трьох робочих днів після подання учасником фонду відповідної письмової заяви та документів, які підтверджують його право на отримання такої виплати.
Облікова картка заяви про визначення пенсійного віку та виду пенсійної виплати обов'язково містить такі відомості:
номер (код) облікової картки заяви про визначення пенсійного віку та виду пенсійної виплати;
номер (код) облікової картки учасника фонду;
1) відомості про заяву:
дата подання заяви учасника фонду про визначення пенсійного віку та виду пенсійної виплати;
вид обраної пенсійної виплати;
2) відомості про здійснення одноразової пенсійної виплати учаснику фонду:
підстава для здійснення одноразової пенсійної виплати;
сума пенсійних коштів учасника фонду, що виплачена як одноразова пенсійна виплата;
3) відомості про отримання одноразової виплати спадкоємцями учасника фонду:
дата подання до адміністратора заяви спадкоємцем про оформлення права на спадщину;
реквізити свідоцтва про право на спадщину;
сума пенсійних коштів учасника фонду, що належить спадкоємцю;
для спадкоємця - фізичної особи:
прізвище, ім'я, по батькові;
дані документа, що дає змогу встановити особу;
ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів (за наявності), у разі відсутності такого номера - серія та номер свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування або серія та номер паспорта такої особи;
для спадкоємця - юридичної особи:
найменування;
код за ЄДРПОУ;
для спадкоємця - іншого учасника цивільних відносин:
найменування спадкоємця;
найменування органу або особи, що виступає від імені спадкоємця (є представником спадкоємця).
3.2.9. Облікова картка вкладника фонду
Облікова картка вкладника фонду відкривається на підставі першого за часом укладення пенсійного контракту таким вкладником не пізніше трьох робочих днів з дати укладення такого контракту. Зміни до облікової картки вкладника фонду вносяться на підставі наступних пенсійних контрактів, укладених з ним, або відповідної письмової заяви вкладника фонду та наданих (пред'явлених) ним підтверджувальних документів.
3.2.9.1. Облікова картка вкладника фонду - юридичної особи обов'язково містить такі відомості:
повне найменування юридичної особи та скорочене (за наявності);
код за ЄДРПОУ (або ідентифікаційний код нерезидента в країні резиденції) юридичної особи;
місцезнаходження;
поштова адреса;
банківські реквізити;
посада та прізвище, ім'я, по батькові першого керівника;
прізвище, ім'я, по батькові головного бухгалтера;
прізвище, ім'я, по батькові відповідальної особи (представника) вкладника фонду;
реквізити засобів зв'язку (номер контактного телефону, факсу, адреса електронної пошти тощо);
дані про електронний цифровий підпис (за наявності);
номери (коди) пенсійних контрактів та номери (коди) пенсійних схем за кожним пенсійним контрактом.
3.2.9.2. Облікова картка вкладника фонду - фізичної особи-підприємниця обов'язково містить такі відомості:
прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи;
( Абзац третій підпункту 3.2.9.2 підпункту 3.2.9 пункту 3.2 глави 3 виключено на підставі Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг N 712 від 05.03.2013 )
ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів (за наявності), у разі відсутності такого номера - серія та номер свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування або серія та номер паспорта такої особи;
дані документа, що дає змогу встановити особу;
місцезнаходження;
поштова адреса;
банківські реквізити (за наявності);
реквізити засобів зв'язку (номер контактного телефону, факсу, адреса електронної пошти тощо);
дані про електронний цифровий підпис (за наявності);
номери (коди) пенсійних контрактів та номери (коди) пенсійних схем за кожним пенсійним контрактом.
3.2.9.3. Облікова картка вкладника фонду - фізичної особи обов'язково містить такі відомості:
прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи;
ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів (за наявності), у разі відсутності такого номера - серія та номер свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування або серія та номер паспорта такої особи;
дані документа, що дає змогу встановити особу;
місце проживання;
поштова адреса;
громадянство;
банківські реквізити (за наявності);
реквізити засобів зв'язку (номер контактного телефону, факсу, адреса електронної пошти тощо);
дані про електронний цифровий підпис (за наявності);
номери (коди) пенсійних контрактів та номери (коди) пенсійних схем за кожним пенсійним контрактом.
3.3. Індивідуальний пенсійний рахунок учасника фонду
3.3.1. У системі персоніфікованого обліку індивідуальний пенсійний рахунок відкривається кожному учаснику фонду не пізніше трьох робочих днів після укладення першого за часом пенсійного контракту на користь такого учасника (унесення змін з метою включення такого учасника до пенсійного контракту, укладеного на користь декількох учасників), договору про виплату пенсії на визначений строк, договору про переведення коштів учасника фонду, що укладається між фондами в особі їх адміністраторів, або іншого документа, на підставі якого здійснюється передача (переведення) належних учаснику пенсійних коштів.
Відкриття індивідуальних пенсійних рахунків адміністратором здійснюється в порядку, передбаченому Законом та іншими нормативно-правовими актами у сфері недержавного пенсійного забезпечення, а також внутрішнім положенням адміністратора.
3.3.2. Для ідентифікації учасника фонду в номері індивідуального пенсійного рахунку використовується ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів.
Для ідентифікації особи учасника фонду, якій не присвоєно ідентифікаційний номер відповідно до вимог Закону України "Про Державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів" та в паспорті якої зроблена відповідна відмітка про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера, використовуються серія та номер паспорта такої особи або серія та номер свідоцтва про загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Для неповнолітніх осіб, що не отримали паспорт за віком, використовуються серія та номер свідоцтва про народження.
3.3.3. Індивідуальний пенсійний рахунок учасника фонду повинен містити таку інформацію:
номер індивідуального пенсійного рахунку;
прізвище, ім'я та по батькові учасника фонду;
номер (код) облікової картки учасника фонду;
дата відкриття індивідуального пенсійного рахунку;
загальна сума пенсійних коштів учасника фонду на початок облікового періоду із зазначенням окремо кількості одиниць пенсійних внесків;
інформація про рух коштів за індивідуальними пенсійними рахунками (оборот за рахунком) протягом облікового періоду із зазначенням кількості одиниць пенсійних внесків;
загальна сума пенсійних коштів учасника фонду на кінець облікового періоду із зазначенням окремо кількості одиниць пенсійних внесків;
дата та підстава закриття індивідуального пенсійного рахунку.
Індивідуальний пенсійний рахунок учасника фонду може містити іншу інформацію, не передбачену цим Положенням.
3.3.4. Номер індивідуального пенсійного рахунку учасника фонду повинен мати таку структуру:
XXXXXXXX-VVVVVVVVVV,
де XXXXXXXX - код за ЄДРПОУ фонду;
VVVVVVVVVV - ідентифікаційний номер Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів учасника фонду.
У разі використання іншого документа для відкриття індивідуального пенсійного рахунку учасника фонду відповідно до законодавства використовується така структура: серія та номер документа, який використовується для відкриття індивідуального пенсійного рахунку. Якщо він менший за 10 знаків, то попереду номера документа додаються нулі.
3.3.5. Аналітичний облік операцій за індивідуальним пенсійним рахунком учасника фонду здійснюється в розрізі субрахунків.
Номер субрахунку індивідуального пенсійного рахунку учасника фонду повинен мати таку структуру:
XXXXXXXX-VVVVVVVVVV.A-YYYYYYYYYY.ZZ,
де XXXXXXXX-VVVVVVVVVV - номер індивідуального пенсійного рахунку учасника фонду;
A - код виду документа, на підставі якого здійснюються операції за індивідуальним пенсійним рахунком, який має такі значення:
1 - пенсійний контракт;
2 - договір про виплату пенсії на визначений строк;
3 - заява учасника про здійснення одноразової пенсійної виплати;
4 - заява про переведення пенсійних коштів учасника до іншого суб'єкта недержавного пенсійного забезпечення;
5 - договір з адміністратором іншого фонду про переведення коштів учасника фонду;
6 - інший документ;
7 - договір страхування ризику настання інвалідності або смерті учасника фонду;
8 - довідка про чисту вартість активів недержавного пенсійного фонду;
YYYYYYYYYY - номер (код) документа, на підставі якого здійснюються операції за індивідуальним пенсійним рахунком (якщо він менший за 10 знаків, то попереду номера документа додаються нулі, а в разі якщо він більший за 10 знаків, то використовуються останні 10 знаків документа);
ZZ - номер виду операції, який має такі значення:
01 - пенсійні внески;
02 - інвестиційний прибуток (збиток);
03 - податок на доходи фізичних осіб, утриманий з пенсійних виплат;
04 - пенсійні виплати після оподаткування;
05 - перерахування пенсійних внесків на страхування ризиків настання інвалідності або смерті учасника;
06 - оплата послуг, наданих учаснику за рахунок його пенсійних коштів згідно із законодавством;
07 - пенсійні кошти учасника, що переведені до іншої фінансової установи - суб'єкта недержавного пенсійного забезпечення;
08 - зарахування переведених до фонду пенсійних коштів учасника фонду до укладення пенсійного контракту на його користь;
09 - нараховані, але несплачені, пенсійні виплати.
Кількість одиниць пенсійних внесків, які зазначаються на індивідуальному пенсійному рахунку у розрізі операцій, визначаються шляхом ділення суми окремої операції за індивідуальним пенсійним рахунком учасника фонду протягом облікового періоду на чисту вартість одиниці пенсійних внесків пенсійного фонду, розрахованої на кінець дня попереднього підрахунку.
Порядок обліку операцій за індивідуальним пенсійним рахунком учасника фонду в розрізі субрахунків визначається адміністратором у внутрішніх документах щодо роботи із системою персоніфікованого обліку.
( Пункт 3.3 глави 3 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
3.4. Облікові журнали системи персоніфікованого обліку ведуться в хронологічному порядку в міру виникнення подій, які в них реєструються. Для кожної системи персоніфікованого обліку відкриваються окремі облікові журнали.
У системі персоніфікованого обліку обов'язково ведуться такі журнали:
журнал обліку вхідних документів;
журнал обліку вихідних документів;
журнал обліку операцій.
Журнали обліку вхідних та вихідних документів ведуться в паперовій та (або) електронній формах.
Якщо журнали ведуться в паперовій формі, вони повинні бути прошиті, аркуші пронумеровані, кількість аркушів у журналі повинна бути засвідчена підписом керівника адміністратора або підписом особи, на яку відповідно до внутрішніх документів адміністратора покладені повноваження щодо ведення журналів у паперовій формі, та скріплена печаткою адміністратора.
Якщо журнали вхідних та вихідних документів ведуться в електронному вигляді, адміністратором здійснюється періодичне роздрукування електронної форми такого журналу.
Роздруковані копії електронної форми журналу повинні бути прошиті, аркуші пронумеровані, кількість аркушів у роздрукованій копії електронної форми журналу повинна бути засвідчена підписом керівника адміністратора або підписом особи, на яку відповідно до внутрішніх документів адміністратора покладені повноваження щодо роздрукування електронної форми журналу, та скріплена печаткою адміністратора. У роздрукованих копіях обов'язково зазначаються дата роздрукування та період, за який здійснюється роздрукування.
Періодичність роздрукування визначається внутрішнім положенням про здійснення адміністрування пенсійних фондів або іншими внутрішніми розпорядчими документами адміністратора.
У журналі обліку вхідних документів у хронологічному порядку ведеться облік усіх документів, як паперових, так і електронних, що надходять до адміністратора; у журналі обліку вихідних документів ведеться облік усіх документів (паперових і електронних), які видаються (надсилаються) адміністратором.
Журнал обліку операцій ведеться тільки в електронній формі. У журналі обліку операцій у хронологічному порядку ведеться облік операцій, які проводяться адміністратором у системі персоніфікованого обліку.
Журнал обліку операцій повинен мати такі обов'язкові реквізити:
дата проведення операції;
зміст операції;
документ, на підставі якого проводиться операція;
прізвище, ім'я, по батькові відповідальної особи адміністратора, яка провела операцію.
( Пункт 3.4 глави 3 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
4. Порядок формування та ведення системи персоніфікованого обліку учасників фонду
4.1. Формування системи персоніфікованого обліку
Система персоніфікованого обліку формується та актуалізується адміністратором на підставі інформації з первинних документів, що надходять до адміністратора, та даних, які утворюються шляхом обробки інформації, що міститься в таких документах. Такі документи (інформація) надаються адміністратору відповідно до умов договору про адміністрування фонду, інших договорів, укладених радою фонду, внутрішнього положення адміністратора, інших документів.
Відповідальність за достовірність та повноту такої інформації несуть суб'єкти недержавного пенсійного забезпечення, які подають адміністратору відповідні документи згідно з чинним законодавством України та умовами відповідних договорів, якщо такі укладаються з такими суб'єктами відповідно до Закону. Документи від юридичних осіб повинні мати вихідний реєстраційний номер.
4.2. Порядок роботи з вхідними та вихідними документами
Працівник адміністратора, який приймає документи, зобов'язаний зробити запис у журналі обліку вхідних документів, зазначивши перелік прийнятих документів на паперових та/або електронних носіях за їх найменуваннями та реквізитами, дату прийняття документів та вхідний номер, за яким документ зареєстровано в адміністратора. У разі наявності опису документів, що подаються, може реєструватися тільки такий опис з визначенням узагальненої інформації щодо найменування документів та їх кількості. У разі отримання документів поштою конверт, у якому вони надійшли, обов'язково зберігається разом з одним з документів, який надійшов у цьому конверті.
Датою прийняття адміністратором вхідних документів є дата подання документів адміністратору або дата подання за поштовим штемпелем підприємства (відділення) зв'язку, що обслуговує відправника, у разі відправлення поштою.
Працівник адміністратора, який відправляє документи, зобов'язаний зробити запис у журналі обліку вихідних документів, зазначивши перелік документів на паперових та/або електронних носіях, які відправляються, за їх найменуваннями та реквізитами, дату та вхідний номер (у разі наявності), за яким документ зареєстровано в адміністратора. У разі наявності опису документів, що відправляються, може реєструватися тільки такий опис з визначенням узагальненої інформації щодо найменування документів та їх кількості.
( Пункт 4.2 глави 4 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
4.3. Порядок укладання пенсійного контракту
Пенсійний контракт укладається між вкладником фонду та від імені фонду адміністратором такого фонду.
Перед укладенням пенсійного контракту особа, яка має намір стати вкладником фонду, має право ознайомитися з основними положеннями статуту фонду (текстом витягу зі статуту) або на вимогу такої особи - з повним текстом статуту фонду, з пенсійними схемами та обрати пенсійну схему, за якою здійснюватиметься пенсійне забезпечення учасника (учасників) фонду, на користь якого (яких) укладатиметься пенсійний контракт. З метою ознайомлення особи, яка перебуває за кордоном, із зазначеними матеріалами адміністратор надсилає їх цій особі поштою чи електронними засобами зв'язку. Умови пенсійного контракту повинні відповідати умовам, визначеним статтею 56 Закону.
( Абзац третій пункту 4.3 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 717 від 01.10.2009 )
Пенсійний контракт може передбачати можливість сплати пенсійних внесків у іноземній валюті за офіційним обмінним курсом Національного банку України, що діяв на момент сплати, у разі перерахування коштів за таким внеском особами, які перебувають за кордоном.
( Пункт 4.3 доповнено абзацом згідно з Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 717 від 01.10.2009 )
Пенсійний контракт підписується керівником адміністратора або іншим представником адміністратора, що має відповідні повноваження та скріплюється печаткою адміністратора. Якщо вкладником фонду є юридична особа, пенсійний контракт підписується її керівником або іншим представником такої юридичної особи, що має відповідні повноваження, та скріплюється печаткою такої юридичної особи. Якщо вкладником фонду є фізична особа, пенсійний контракт підписується такою особою або уповноваженим нею представником.
( Абзац п'ятий пункту 4.3 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 717 від 01.10.2009 )
Якщо особа, яка перебуває за кордоном, виявила бажання підписати пенсійний контракт, вона надсилає адміністратору письмову заяву про свій намір укласти пенсійний контракт, в якій зазначає обрану пенсійну схему, та передбачені законодавством відомості, необхідні для з'ясування її особи. Для укладання пенсійного контракту адміністратор надсилає особі, яка заявила про свій намір стати вкладником фонду, підписаний та скріплений печаткою пенсійний контракт, один примірник якого вкладник після підписання повертає адміністратору.
( Пункт 4.3 доповнено абзацом згідно з Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 717 від 01.10.2009 )
У разі коли за пенсійним контрактом здійснюватиметься недержавне пенсійне забезпечення іншої ніж вкладник фонду особи - учасника фонду, один примірник пенсійного контракту обов'язково надається адміністратором такому учаснику фонду.
Якщо вкладник фонду має намір здійснювати пенсійні внески на користь кількох учасників фонду, він може укласти один пенсійний контракт на користь усіх таких осіб або кілька пенсійних контрактів окремо для кожного учасника фонду (груп учасників фонду). У разі якщо на користь кількох учасників фонду укладається один пенсійний контракт, перелік таких учасників наводиться в додатку до пенсійного контракту. У такому разі кожному учаснику фонду надається витяг із додатка до пенсійного контракту із зазначенням відомостей тільки щодо такого учасника.
Адміністратор разом з примірником пенсійного контракту повинен надати вкладнику та учаснику фонду:
пам'ятку з роз'ясненнями основних положень пенсійного контракту (далі - пам'ятка);
копію зазначеної в пенсійному контракті пенсійної схеми;
витяг з основних положень статуту фонду та (або) на вимогу вкладника фонду копію статуту фонду, засвідчену підписом керівника адміністратора та скріплену печаткою адміністратора;
інформацію про адміністратора, осіб, які здійснюють управління активами, та зберігача фонду, яка включає їх реєстраційні реквізити (код за ЄДРПОУ), банківські реквізити та реквізити відповідних ліцензій (номер, дата видачі, строк дії ліцензії, найменування органу, що її видав).
( Абзац тринадцятий пункту 4.3 глави 4 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг N 712 від 05.03.2013 )
Про надання цих документів у всіх примірниках пенсійного контракту робиться відмітка із зазначенням дати їх надання.
Пам'ятка повинна містити роз'яснення:
за яких умов є можливими зміна умов та розірвання пенсійного контракту;
порядку розрахунків між пенсійним фондом та учасником фонду в разі дострокового розірвання пенсійного контракту або ліквідації пенсійного фонду;
умов зміни розміру пенсійних внесків;
порядку тимчасового припинення сплати пенсійних внесків (для корпоративного та професійного фонду);
порядку повідомлення адміністратора про зміни відомостей про вкладника та учасника фонду, які містяться в їх облікових картках;
порядку подання учасником фонду заяви про визначення пенсійного віку (додаток 1), заяви про здійснення одноразової пенсійної виплати (додаток 2), заяви про переведення пенсійних коштів до іншої фінансової установи (додаток 3) або про укладення договору про виплату пенсії на визначений строк;
порядку надання учасникам виписок з їх індивідуальних пенсійних рахунків, іншої інформації та оплати за їх видачу.
Витяг з основних положень статуту фонду повинен містити:
повне найменування, вид фонду, місцезнаходження ради фонду;
порядок унесення змін до пенсійних схем та їх скасування;
права та обов'язки фонду і порядок їх реалізації;
повноваження ради фонду щодо розгляду спірних питань, що виникають між фондом та його учасниками і (або) вкладниками;
умови набуття та втрати статусу учасника фонду;
порядок використання пенсійних активів фонду;
порядок інформування учасників фонду про рішення, прийняті зборами засновників;
порядок ліквідації та реорганізації фонду;
порядок оприлюднення інформації про діяльність фонду.
Адміністратор може викласти в пам'ятці та (або) витязі зі статуту додаткову до визначеної цим Положенням інформацію.
( Пункт 4.3 глави 4 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
4.4. Операції в системі персоніфікованого обліку
( Абзац перший пункту 4.4 глави 4 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
Облік операцій у системі персоніфікованого обліку ведеться на індивідуальних пенсійних рахунках учасників. Сума чистої вартості активів фонду має дорівнювати сумі пенсійних коштів на всіх індивідуальних пенсійних рахунках учасників.
( Абзац пункту 4.4 глави 4 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
Облік усіх операцій на індивідуальних пенсійних рахунках учасників ведеться в національній валюті України із зазначенням окремо кількості одиниць пенсійних внесків. Сума належних учаснику пенсійних коштів на будь-який момент часу перевіряється шляхом множення кількості одиниць пенсійних внесків учасника на відповідну чисту вартість одиниці пенсійних внесків пенсійного фонду.
( Абзац пункту 4.4 глави 4 в редакції Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг N 701 від 24.09.2009 )
4.4.1. Розрахунок чистої вартості одиниці пенсійних внесків фонду
Розрахунок чистої вартості одиниці пенсійних внесків фонду здійснюється адміністратором за станом на кінець кожного робочого дня на підставі проведеного ним та особою (особами), що здійснює (здійснюють) управління активами такого пенсійного фонду, розрахунку чистої вартості активів пенсійного фонду.
Чиста вартість одиниці пенсійних внесків фонду визначається з точністю не менше ніж до п'ятої цифри після десяткового знака.
Перевірка правильності розрахунку чистої вартості активів пенсійного фонду та чистої вартості одиниці пенсійних внесків, виконаного адміністратором та особою (особами), що здійснює (здійснюють) управління активами пенсійного фонду, здійснюється зберігачем такого фонду з періодичністю, установленою законодавством та договором про обслуговування пенсійного фонду зберігачем.
Розрахунок чистої вартості одиниці пенсійних внесків (далі -
ЧВО) здійснюється за формулою
ЧВА
і
ЧВО = ----- ,
і КО
і

................
Перейти до повного тексту