- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
01 серпня 2017 р.
за № 942/30810
Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету
1. Затвердити Порядок функціонування Електронного кабінету, що додається.
2. Державній фіскальній службі України до 01 січня 2018 року забезпечити створення інформаційно-телекомунікаційної системи "Електронний кабінет" на базі існуючого електронного сервісу "Електронний кабінет платника", що функціонує у дослідній експлуатації.
3. Департаменту моніторингу баз даних та верифікації виплат Міністерства фінансів України, Департаменту обслуговування платників Державної фіскальної служби України в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на в. о. Голови Державної фіскальної служби України Продана М.В.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України В.о. Голови Державної фіскальної служби України |
Л.О. Євдоченко М.В. Продан |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
14.07.2017 № 637
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
01 серпня 2017 р.
за № 942/30810
ПОРЯДОК
функціонування Електронного кабінету
( У тексті Порядку слово "ДФС" замінено словом "ДПС", слово "веб-порталі" замінено словом "вебпорталі" згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 159 від 18.03.2021 )
( У тексті Порядку слова "інформаційно-телекомунікаційна система" в усіх відмінках і числах замінено словами "інформаційно-комунікаційна система" у відповідних відмінках і числах згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 633 від 15.11.2023 )
( У тексті Порядку слова "Про електронні довірчі послуги" замінено словами "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 207 від 23.04.2024 )
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено відповідно до підпункту 14.1.56-2 пункту 14.1
статті 14 розділу І
Податкового кодексу України (далі - Кодекс) з метою реалізації платниками податків та державними, у тому числі контролюючими, органами своїх прав та обов'язків, визначених Кодексом, іншими законодавчими та нормативно-правовими актами.
2. Цим Порядком визначаються загальні засади функціонування інформаційно-комунікаційної системи "Електронний кабінет" (далі - Електронний кабінет), процедури ідентифікації користувачів, взаємодії з платниками податків та державними органами через Електронний кабінет.
3. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
адміністратор безпеки Електронного кабінету - визначена наказом Державної податкової служби України відповідальна особа, яка відповідно до покладених на неї функціональних повноважень здійснює загальний контроль за станом безпеки в системі, а також контролює відповідність настроювань програмних та технічних засобів Електронного кабінету прийнятій політиці безпеки;
( Абзац другий пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 159 від 18.03.2021 )
адреса користувача - податкова адреса платника податків та/або електронна адреса користувача, що складається з ідентифікатора, позначки "@" та доменного імені, яке використовується користувачем для листування з контролюючими органами та повідомляється шляхом внесення адреси електронної пошти до облікових даних Електронного кабінету;
( Абзац четвертий пункту 3 розділу I виключено на підставі Наказу Міністерства фінансів
№ 266 від 20.06.2019 )
методолог Електронного кабінету - ДПС;
послуга - надання інформації (відомостей) та/або документів в електронному вигляді;
технічний адміністратор Електронного кабінету - структурний підрозділ ДПС, який відповідно до функціональних повноважень здійснює заходи із розробки, створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення Електронного кабінету, відповідає за виконання всіх етапів життєвого циклу такого програмного забезпечення, за його технічне і технологічне забезпечення, впровадження, функціонування, оновлення, модифікацію, усунення помилок, забезпечення цілісності та автентичності вихідного програмного коду; здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до Електронного кабінету, відповідає за збереження та захист даних системи.
ІІ. Функціонування Електронного кабінету
1. Електронний кабінет - сукупність інформаційно-комунікаційних систем ДПС, що забезпечує електронну форму взаємодії між платниками податків та державними, у тому числі контролюючими, органами з питань реалізації прав та обов’язків, визначених
Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання Кодексу та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
2. Взаємодія реалізується через:
портальне рішення для користувачів - платників податків, робота в якому здійснюється онлайн (через мережу Інтернет у режимі реального часу) та не вимагає обов’язкового використання спеціалізованого клієнтського застосування;
портальне рішення для користувачів - державних органів, у тому числі контролюючих;
програмний інтерфейс (API), що дає змогу реалізувати повноту функціоналу Електронного кабінету;
інші засоби, бази даних, реєстри, що ведуться в електронному вигляді, інформаційні, електронні комунікаційні, інформаційно-комунікаційні системи ДПС.
( Абзац п'ятий пункту 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 633 від 15.11.2023 )
( Пункт 2 розділу II в редакції Наказу Міністерства фінансів
№ 159 від 18.03.2021 )
3. Електронний кабінет в процесі функціонування взаємодіє з іншими інформаційно-комунікаційними системами ДПС.
4. Електронний кабінет ведеться українською мовою.
5. На офіційному вебпорталі ДПС розміщується гіперпосилання на адресу, за якою розташовується вебінтерфейс Електронного кабінету.
( Пункт 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 159 від 18.03.2021 )
6. Електронний кабінет функціонує за принципами, визначеними пунктом 42-1 .1
статті 42-1 глави 1 розділу ІІ
Кодексу.
7. Електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування.
Тривалість проведення технічного обслуговування встановлюється ДПС з урахуванням вимог пункту 42-1 .6
статті 42-1 глави 1 розділу ІІ
Кодексу та оприлюднюється на офіційному вебпорталі ДПС.
Повідомлення про виявлені технічні та/або методологічні помилки чи технічний збій в роботі Електронного кабінету із зазначенням дати та часу їх початку та повідомлення про їх усунення із зазначенням дати та часу їх завершення, розміщуються на офіційному вебпорталі ДПС.
( Пункт 7 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства фінансів
№ 159 від 18.03.2021 )
8. Електронний кабінет забезпечує захист даних (у тому числі персональних даних) від несанкціонованого доступу із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю, яка є сукупністю організаційних та інженерно-технічних заходів, спрямованих на унеможливлення витоку, перехоплення, втрати, знищення, модифікації та блокування інформації.
Підтвердження відповідності здійснюється за результатами державної експертизи з отриманням атестата відповідності в установленому законодавством порядку.
9. У разі виявлення проблем в роботі Електронного кабінету користувач надсилає до ДПС повідомлення про помилку, що виникла під час роботи в інформаційно-комунікаційній системі "Електронний кабінет", за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
10. Методолог Електронного кабінету зобов’язаний провести перевірку наявності методологічної помилки протягом 72 годин після надходження такого повідомлення від користувача, крім вихідних та святкових днів. За результатами опрацювання повідомлення користувачу у цей самий строк надсилається повідомлення про результати обробки помилки, що виникла під час роботи в інформаційно-комунікаційній системі "Електронний кабінет", за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, в якому підтверджується або спростовується наявність відповідної помилки. Якщо методолог Електронного кабінету визнає наявність методологічної помилки, він зобов’язаний усунути її у строк, що визначається ним з урахуванням критичності виявленої помилки та технічної можливості її усунення. Якщо методологічна помилка призводить до порушення прав платника податків або передбачає притягнення платників податків до відповідальності, методолог Електронного кабінету надсилає в Електронний кабінет та на електронну адресу (адреси) платника податків документ, яким повідомляє про існування методологічної помилки та про час, необхідний для її усунення та відновлення порушених прав платника податків. Про усунення методологічної помилки методолог Електронного кабінету повідомляє платників податків шляхом надіслання відповідного документа із повідомленням в Електронний кабінет та на електронну адресу (адреси) платників податків.
11. Технічний адміністратор Електронного кабінету зобов’язаний провести перевірку наявності технічної помилки протягом 72 годин після надходження такого повідомлення від користувача, крім вихідних та святкових днів. За результатами опрацювання повідомлення користувачу та методологу Електронного кабінету у цей самий строк надсилається повідомлення про результати обробки помилки, що виникла під час роботи в Електронному кабінеті, в якому підтверджується або спростовується наявність відповідної помилки. Якщо технічний адміністратор Електронного кабінету визнає наявність технічної помилки, він зобов’язаний усунути її у строк, визначений методологом Електронного кабінету з урахуванням критичності виявленої помилки та технічної можливості її усунення. Якщо технічна помилка призводить до порушення прав платника податків або передбачає притягнення платників податків до відповідальності, технічний адміністратор Електронного кабінету надсилає в Електронний кабінет та на електронну адресу (адреси) платників податків документ, яким повідомляє всіх платників податків про існування технічної помилки та про час, необхідний для її усунення та відновлення порушених прав платників податків. Про усунення технічної помилки технічний адміністратор Електронного кабінету повідомляє платників податків шляхом надіслання відповідного документа із повідомленням в Електронний кабінет та на електронну адресу (адреси) платників податків.
................Перейти до повного тексту