1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Інструкція


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держкомстату України
26.07.2005 N 209
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 серпня 2005 р.
за N 942/11222
( Інструкція втратила чинність на підставі Наказу Державної служби статистики N 84 від 17.02.2023 )
ІНСТРУКЦІЯ
щодо заповнення форми державного статистичного спостереження N 12-торг "Про наявність і використання торгової мережі на ринках та реалізацію сільськогосподарської продукції на них"
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 364 від 03.10.2008 - - зміни вводяться в дію починаючи зі звіту за 2008 року )
1. Загальні положення
1.1. Звіт за формою державного статистичного спостереження N 12-торг "Про наявність і використання торгової мережі на ринках та реалізацію сільськогосподарської продукції на них" (далі - форма N 12-торг) складається в цілому за рік усіма ринками, підприємствами, організаціями, які мають на своєму балансі ринки (відокремлені підрозділи), фізичними особами-підприємцями, які мають ринки, незалежно від їх спеціалізації. Якщо на балансі ринків, підприємств, організацій є декілька ринків (відокремлених підрозділів), звіт складається для кожного його відокремленого підрозділу окремо.
( Абзац перший пункту 1.1 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 364 від 03.10.2008 )
Звіт за формою N 12-торг повинен заповнюватися на підставі первинних облікових документів: технічних паспортів, затверджених типових проектів, документів на орендну плату та обмірів площі, яка здається в оренду, акта приймання-передавання (внутрішнього переміщення) основних засобів, акта на списання основних засобів, інвентарної картки обліку основних засобів, інвентарного списку основних засобів та ін.
1.2. З метою створення повного кола звітуючих ринків, підприємств, організацій, що мають на своєму балансі ринки (відокремлені підрозділи), та фізичних осіб-підприємців, які мають ринки, перед розробкою звітності за формою N 12-торг необхідно звірити дані територіальних органів державної статистики щодо звітуючих ринків з адміністративними даними місцевих органів виконавчої влади або місцевого самоврядування.
1.3 Підприємства подають звіт за формою N 12-торг органу державної статистики за місцем розташування.
Керівник підприємства несе відповідальність за повноту та достовірність даних звіту за формою N 12-торг відповідно до статті 20 Закону України "Про державну статистику".
1.4. Звіт подається у терміни, вказані на бланку форми N 12-торг.
1.5. Усі індивідуальні дані є конфіденційними і використовуватимуться органами державної статистики тільки для формування статистичних зведень. Надання інформації здійснюватиметься лише в агрегованому вигляді у формі підсумкових статистичних таблиць.
1.6. Ринок - це створений в установленому порядку на відведеній земельній ділянці за рішенням місцевого органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування суб'єкт господарювання або його відокремлений підрозділ, функціональними обов'язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов у процесі купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозиції.
Ринки за часом діяльності можуть бути постійно діючі, тобто торгівля на них здійснюється щоденно чи в окремі дні тижня (місяця), включаючи ринки, що функціонують не тільки на звітну дату (на 1 січня), а й ринки, які тимчасово (не більше 6 місяців звітного року) не працюють у зв'язку з ремонтом чи з інших причин, або сезонні ринки, які працюють не повний рік, а протягом певного періоду (сезону), незалежно від того, функціонують вони на звітну дату чи ні; а також можуть бути ринки ранкові та вечірні.
За конструкцією ринки можуть бути криті, відкриті та комбіновані; за товарною спеціалізацією - з продажу продовольчих товарів, непродовольчих товарів, а також змішані.
Майданчики з торгівлі непродовольчими товарами та худобою (проммайданчики), які обладнані на території продовольчого ринку з дотриманням вимог ветеринарно-санітарних правил, окремими ринками не вважаються.
Торгово-закупівельні пункти ринку є його структурними підрозділами, які здійснюють закупівлю свіжих та перероблених сільськогосподарських продуктів у населення, господарств, безпосередньо на ринках у межах регіону та поза ним, а також здійснюють торгівлю за цінами, зважаючи на попит та пропозицію.
1.7. Спеціалізація ринку визначається за переважаючою частиною торгової площі (або кількості торгових місць), що відведена для торгівлі окремими видами товарів. За спеціалізацією ринки підрозділяються на: продовольчі (сільськогосподарські та інші продовольчі), непродовольчі (речові, автомобільні, книжкові, квіткові, тварин та зооринки, будматеріалів, запчастин, інші непродовольчі) та змішані.
1.8. Торгове місце - площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. До торгових місць на ринках не належать магазини та об'єкти ресторанного господарства.
Кількість торгових місць визначається за документами (на підставі затвердженого проекту, технічного паспорта та інших документів ринку), а при відсутності останніх - розрахунковим шляхом, враховуючи, що одному торговому місцю, як правило, дорівнює один погонний метр стола чи прилавка (або довжина одного робочого місця, встановленого на даному ринку). При продажу продукції (товарів) з транспортного засобу, причепу, візка, у тому числі ручного, у кіосках, палатках, контейнерах тощо кожне з них враховується як торгове місце. У кіосках, палатках, контейнерах показується кількість наявних торгових місць, на яких фактично здійснюється торгівля
( Абзац другий пункту 1.8 розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 364 від 03.10.2008 )
2. Заповнення бланка форми державного статистичного спостереження N 12-торг
( v0531202-04 )
2.1. У розділі А "Реалізація сільськогосподарської продукції на ринку" наводяться дані:
у графі 1 "Усього" - про продаж на ринках громадянами (домогосподарствами, особистими селянськими господарствами тощо), торгово-закупівельними пунктами м'яса, сала, птиці, картоплі, овочів, фруктів та ягід свіжих у тоннах. При обліку продажу птиці на ринках у штуках для визначення загального обсягу продажу за рядком "М'ясо, сало, птиця" потрібно кожний вид птиці перерахувати у кілограми, користуючись коефіцієнтами: кури, одна штука дорівнює 1 кг, гуси - 3 кг, качки - 1,5 кг, інша птиця - 4 кг. За ринками, які не включені до вибіркової сукупності щомісячних спостережень, дані за рік можна заповнити шляхом проведення щомісяця протягом 2-4 днів спостереження за обсягами продажу відповідного товару (товарної групи), розрахувати середньоденний обсяг за кожним місяцем, помножити на кількість робочих днів ринку у відповідному місяці та підсумувати за усіма періодами року (за рядком 01 можна використовувати інформацію лабораторії ветсанекспертизи).
( Абзац другий пункту 2.1 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету статистики N 364 від 03.10.2008 )
у графі 2 "У тому числі торгово-закупівельні пункти" - про обсяги продукції, що продана торгово-закупівельними пунктами за звітний рік, незалежно від джерел надходження.
2.2. Показники розділу Б характеризують наявність і використання торгової мережі ринку.
2.2.1. Графи 1-5 заповнюються, якщо на ринку здійснюється продаж відповідно сільгосппродуктів, продовольчих товарів, непродовольчих товарів, свійських та інших тварин.
2.2.2. За рядком 10 проставляється загальна кількість усіх обладнаних торгових місць на ринку (власні, здані в оренду, а також інших підприємців, підприємств). Враховуються також торгові місця, які знаходяться на консервації (тимчасово не діють у зимовий період).

................
Перейти до повного тексту