1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
10.07.2017 № 579
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
01 серпня 2017 р.
за № 938/30806
Про затвердження Методики планування заходів з евакуації
Відповідно до частини шістнадцятої статті 33 Кодексу цивільного захисту України , пункту 34 Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013 року № 841 (зі змінами), з метою розв’язання питання планування заходів з евакуації населення, а також заходів з евакуації матеріальних і культурних цінностей
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методику планування заходів з евакуації, що додається.
2. Департаменту формування політики щодо підконтрольних Міністрові органів влади та моніторингу МВС (Боднар В.Є.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної служби України з надзвичайних ситуацій Чечоткіна М.О.
Міністр А.Б. Аваков
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державної служби України
з надзвичайних ситуацій
Міністр оборони України
Міністр соціальної політики України


М. Чечоткін
С.Т. Полторак
А. Рева
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх
справ України
10.07.2017 № 579
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
01 серпня 2017 р.
за № 938/30806
МЕТОДИКА
планування заходів з евакуації
І. Загальні положення
1. Ця Методика установлює загальні вимоги до розроблення документів щодо планування заходів з евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей із зон надзвичайних ситуацій.
2. Планування заходів з евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій та із зон збройних конфліктів (далі - планування евакуації) покладається на центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб’єкти господарювання.
3. Для планування евакуації в центральних органах виконавчої влади, місцевих державних адміністраціях, органах місцевого самоврядування та на суб’єктах господарювання утворюються комісії з питань евакуації. На суб’єктах господарювання з чисельністю працюючого персоналу менш як 50 осіб призначається особа, яка виконує функції зазначеної комісії.
4. Планування евакуації здійснюється на підставі рішення комісії з питань евакуації відповідного рівня, у якому визначаються:
аналіз ситуації, що склалася або може скластися;
райони (населені пункти), у яких необхідно здійснювати заходи з евакуації;
безпечні райони (населені пункти) для розміщення евакуйованого населення та матеріальних і культурних цінностей;
час початку евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей та час закінчення;
порядок вивезення населення (виведення пішки) та матеріальних і культурних цінностей транспортними засобами;
організація управління евакуацією;
заходи забезпечення евакуації населення та матеріальних і культурних цінностей.
5. Для завчасного планування евакуаційних заходів розробляються такі документи:
комісіями з питань евакуації центральних органів виконавчої влади - план евакуації працівників апарату;
комісіями з питань евакуації місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування - план евакуації населення та план приймання і розміщення евакуйованого населення (у разі планування розміщення на їх території евакуйованого населення);
комісіями з питань евакуації суб’єктів господарювання - план евакуації працівників.
6. Плани евакуації населення (працівників) розробляються комісією з питань евакуації, підписуються її головою, затверджуються керівником органу (суб’єкта господарювання), який утворив таку комісію, погоджуються органом, на території якого планується розміщення евакуйованого населення.
Комісія з питань евакуації, утворена Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевою державною адміністрацією, органом місцевого самоврядування, на території якого планується розміщення евакуйованого населення, розробляє план його приймання і розміщення в безпечному районі, який затверджується керівником органу, що утворив відповідну комісію.
7. Плани, визначені в пункті 5 цієї Методики, щороку уточнюються до 01 березня станом на 01 січня поточного року. Унесення змін до планів засвідчується підписом голови комісії з питань евакуації.
8. Координацію діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з питань евакуації та методичне керівництво плануванням цих заходів здійснює Державна служба України з надзвичайних ситуацій.
З метою координації заходів з евакуації на загальнодержавному рівні уточнені копії планів евакуації населення (працівників апарату) та планів приймання і розміщення евакуйованого населення надаються центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями до Державної служби України з надзвичайних ситуацій в електронній формі щороку до 15 березня поточного року.
ІІ. План евакуації населення (працівників)
1. Плани евакуації населення (працівників) центральних органів виконавчої влади, Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання складаються з текстової частини та карти або схеми.
2. Текстова частина плану евакуації населення місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування складається з трьох розділів:
І. Планування заходів з організації та проведення евакуації.
ІІ. Планування заходів із забезпечення евакуації.
ІІІ. Особливості планування евакуації осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
3. У розділі І "Планування заходів з організації та проведення евакуації" наводяться висновки з оцінки обстановки та зазначається інформація щодо:
1) складу органів з евакуації, порядку та строків приведення їх у готовність до виконання завдань за призначенням;
2) порядку оповіщення населення про початок евакуації;
3) кількості населення, яке підлягає евакуації, за категоріями;
4) порядку вивезення населення (працівників) та матеріальних і культурних цінностей транспортними засобами та виведення населення пішки;
5) розподілу суб’єктів господарювання за збірними пунктами евакуації (далі - ЗПЕ), пунктами посадки;
6) безпечних районів (пунктів) розміщення евакуйованого населення (працівників) та матеріальних і культурних цінностей;
7) пунктів посадки на транспортні засоби;
8) маршрутів евакуації;
9) пунктів висадки в безпечних районах;
10) заходів з приймання, розміщення, захисту та життєзабезпечення евакуйованого населення (працівників) та матеріальних і культурних цінностей у безпечних районах.
4. У розділі ІІ "Планування заходів із забезпечення евакуації" зазначається інформація щодо:
1) забезпечення управління та зв’язку під час евакуації;
2) транспортного забезпечення, а саме:
кількість транспортних засобів кожного виду і строки їх подачі до пунктів посадки, від яких транспортних підприємств залучаються транспортні засоби;
кількість населення, яке вивозиться (загальна чисельність по кожному пункту посадки);
строки відправлення евакуйованого населення в безпечні райони (місця посадки та час відправлення);
строки прибуття евакуйованого населення до пунктів висадки (час прибуття в пункти висадки);
кількість рейсів (кількість людей за рейсами та кількість транспортних засобів);
порядок вивезення евакуйованого населення з пунктів висадки до пунктів розміщення (кількість автотранспортних засобів, від яких транспортних підприємств виділяються, час прибуття до пункту висадки, маршрути руху автотранспорту до пунктів розміщення);
3) медичного забезпечення;
4) охорони громадського порядку та забезпечення безпеки руху на маршрутах евакуації (у разі необхідності);
5) першочергового життєзабезпечення евакуйованого населення в безпечних районах та під час евакуації;
6) організації розвідки (інженерної, радіаційної, хімічної, пожежної, медичної, біологічної) (у разі необхідності);
7) порядку інформування та інструктажу;
8) календарного плану проведення заходів з евакуації.
5. Розділ ІІІ "Особливості планування евакуації осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення" розробляється відповідно до вимог розділу V цієї Методики.
6. При плануванні евакуаційних заходів у центральних органах виконавчої влади визначаються порядок роботи підпорядкованих суб’єктів господарювання, що знаходяться в небезпечних районах, чисельність осіб, що працюють у зміну, і кількість змін.
Центральні органи виконавчої влади повинні мати узагальнені дані щодо евакуації працівників підпорядкованих їм суб’єктів господарювання та матеріальних і культурних цінностей.
7. При плануванні евакуаційних заходів для апарату центральних органів виконавчої влади, а також суб’єктів господарювання в текстовій частині плану евакуації працівників визначаються:
1) порядок оповіщення та збору працівників;
2) порядок інструктажу працівників щодо порядку дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій та здійснення евакуаційних заходів;
3) безпечний район (пункт) розміщення евакуйованих працівників;
4) транспортні засоби, що виділяються для евакуації, та розподіл їх між структурними підрозділами;
5) ЗПЕ, пункти посадки (висадки) та час прибуття до них працівників;
6) порядок розміщення працівників у безпечному районі та організація їх всебічного забезпечення;
7) управління заходами з евакуації.
8. На карті (схемі) до планів евакуації населення (працівників) центральних органів виконавчої влади, Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання позначаються:
1) розміщення органів з евакуації;
2) межі зон (районів) виникнення надзвичайних ситуацій;
3) станції (пункти) посадки (навантаження), станції (пункти) висадки (розвантаження);
4) безпечні райони (пункти) розміщення евакуйованого населення (працівників);
5) маршрути вивезення (виведення) населення (працівників) у безпечні райони;
6) пости регулювання руху на маршрутах евакуації;
7) заклади охорони здоров’я на маршрутах евакуації та в районах розміщення евакуйованих;
8) автозаправні станції, станції (пункти) технічного обслуговування та ремонту;
9) пункти зв’язку;
10) інші необхідні умовні позначення.
9. Розміщення органів з евакуації, межі зон (районів) виникнення надзвичайних ситуацій тощо на картах та схемах відображаються оперативно-тактичними умовними позначками.
10. За наявності двох і більше маршрутів евакуації їх нумерують. На маршрутах вивезення евакуйованого населення автотранспортом позначаються вихідні пункти, назви міст і населених пунктів проходження автоколон.

................
Перейти до повного тексту