- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
02 червня 2023 р.
за № 929/39985
Про затвердження Положення про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти
1. Затвердити Положення про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти, що додається.
2. Директорату фахової передвищої, вищої освіти (Шаров О.) подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Вітренка А.
ПОГОДЖЕНО: Перший віце-прем’єр-міністр України - Міністр економіки України Виконавча директорка Громадської спілки "Всеукраїнська ліга організацій осіб з інвалідністю по зору "Сучасний погляд" Керівник Секретаріату Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні Голова Спільного представницького органу об’єднань профспілок В.о. Голови Державної регуляторної служби України Урядовий Уповноважений з прав осіб з інвалідністю Голова Громадської організації "Всеукраїнська організація осіб з інвалідністю зі слуху "Українське товариство глухих" Уповноважений Верховної Ради України з прав людини Генеральний Секретар Громадської спілки "Всеукраїнське громадське об’єднання "Національна Асамблея людей з інвалідністю України" |
Ю. Свириденко О. Перепеченко Р. Іллічов Г. Осовий О. Михайлов Т. Баранцова І. Чепчина Д. Лубінець В. Назаренко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
13 квітня 2023 року № 426
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
02 червня 2023 р.
за № 929/39985
ПОЛОЖЕННЯ
про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає особливості дуальної форми здобуття фахової передвищої та вищої освіти.
2. Дуальна форма здобуття фахової передвищої та вищої освіти - це спосіб здобуття освіти, що передбачає поєднання навчання в закладах освіти та в інших суб’єктів освітньої діяльності (далі - заклади освіти) з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях (далі - роботодавці) для оволодіння програмними результатами, поглиблення практичних умінь і навичок та набуття певної кваліфікації. У вищій освіті дуальна форма є одним зі способів здобуття освіти здобувачами денної форми здобуття освіти.
3. Основними завданнями дуальної форми здобуття фахової передвищої та вищої освіти є:
1) підвищення якості підготовки фахівців, які формують основу трудового потенціалу для інноваційного розвитку економіки, відповідно до сучасних вимог ринку праці і потреб роботодавців шляхом:
модернізації змісту та способів реалізації практичної складової освітнього процесу;
підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання;
посилення ролі роботодавців у системі підготовки фахівців на всіх етапах - від участі у формуванні змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання;
2) підвищення конкурентоздатності випускників закладів освіти, скорочення періоду їх адаптації до професійної діяльності, сприяння росту рівня зайнятості молоді;
3) зміцнення механізму, що забезпечує інтегрування освіти, науки і практичної діяльності в усіх галузях економіки, задля безперервного поступального руху завдяки тісній співпраці та прискореному обміну знаннями та інноваціями.
4. Дуальна форма передбачає часткове перенесення процесу формування програмних компетентностей і результатів навчання в умови професійної практичної діяльності. При цьому частина обсягу освітньої діяльності замість аудиторної та самостійної роботи виконується у формі навчання на робочому місці (робочих місцях) з відповідним перерозподілом навчального навантаження здобувача освіти в межах освітніх компонентів.
5. Навчання на робочому місці (робочих місцях) здійснюється шляхом виконання трудових функцій відповідно до трудового договору. Виконання освітньої програми за дуальною формою може передбачати навчання здобувача зі зміною робочих місць у роботодавця або його навчання на робочих місцях у кількох роботодавців.
6. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
координатор від закладу освіти - працівник закладу освіти, який організовує дуальну форму здобуття освіти та призначається керівником закладу освіти;
координатор від роботодавця - призначений роботодавцем працівник, який забезпечує взаємодію між роботодавцем і закладом освіти, виконання роботодавцем взятих зобов’язань, організаційний супровід навчання за дуальною формою здобуття освіти;
( Абзац третій пункту 6 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
№ 710 від 08.06.2023 )
куратор - педагогічний (науково-педагогічний) працівник закладу освіти, який супроводжує виконання індивідуального навчального плану і програми практичного навчання на робочому місці за дуальною формою здобуття освіти та призначається керівником закладу освіти;
наставник - призначений роботодавцем працівник, який допомагає реалізовувати індивідуальний навчальний план здобувача освіти на робочому місці відповідно до програми практичного навчання на робочому місці.
................Перейти до повного тексту