1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
05.04.2023 м. Київ № 119-Н
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
30 травня 2023 р. за № 898/39954
Про затвердження Державного стандарту соціальної послуги денного догляду дітей з інвалідністю
( Із змінами і доповненнями, внесеними  наказами Міністерства соціальної політики України  від 2 червня 2023 року № 189-Н, від 25 вересня 2023 року № 355-Н ( враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства  соціальної політики України від 13 жовтня 2023 року № 391-Н )
Відповідно до статей 11, 16, 17 Закону України "Про соціальні послуги", пункту 148 плану заходів з реалізації Стратегії людського розвитку на 2021 - 2023 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2021 року № 1617-р, пункту 8 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 423,
НАКАЗУЮ:
( преамбула із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 02.06.2023 р. № 189-Н )
1. Затвердити Державний стандарт соціальної послуги денного догляду дітей з інвалідністю, що додається.
2. Директорату з питань цифрового розвитку та соціальних послуг (Лішнянська Л. Ю.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Токарєву У. Д.
 

Міністр

Оксана ЖОЛНОВИЧ

ПОГОДЖЕНО:

 

Уповноважений Верховної Ради
України з прав людини

Дмитро ЛУБІНЕЦЬ

Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України

Олексій ВИСКУБ

Міністр охорони здоров'я України

Віктор ЛЯШКО

Голова Державної регуляторної
служби України

Олексій КУЧЕР

Урядовий уповноважений
з прав осіб з інвалідністю

Тетяна БАРАНЦОВА

Керівник Секретаріату
Спільного представницького
органу сторони роботодавців
на національному рівні

Р. ІЛЛІЧОВ

Перший заступник Голови
СПО об'єднань профспілок

Олександр ШУБІН

Голова виконавчого комітету
Всеукраїнської спілки громадських
 організацій "Конфедерація
громадських організацій інвалідів України" 

В. В. КАРПЕНКО

Голова ГО ВО СОІУ

В. В. НАЗАРЕНКО
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної політики України
05 квітня 2023 року № 119-Н
Державний стандарт
соціальної послуги денного догляду дітей з інвалідністю
I. Загальні положення
1. Цим Державним стандартом визначено зміст, обсяг, умови та порядок надання соціальної послуги денного догляду дітей з інвалідністю (далі - соціальна послуга), показники її якості для надавачів цієї послуги усіх форм власності.
Абзац другий пункту 1 розділу I виключено
( згідно з наказом Міністерства соціальної  політики України від 25.09.2023 р. № 355-Н, враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства  соціальної політики України від 13.10.2023 р. № 391-Н )
2. Цей Державний стандарт застосовується для:
організації надання соціальної послуги дітям з інвалідністю, дітям, які мають тяжкі захворювання, розлади, травми, стани, визначені переліком тяжких захворювань, розладів, травм, станів, що дають право на одержання державної допомоги на дитину, якій не встановлено інвалідність, надання такій дитині соціальних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року № 1161;
проведення моніторингу надання та оцінювання якості соціальної послуги.
3. У цьому Державному стандарті терміни вживаються в таких значеннях:
індивідуальний план надання соціальної послуги денного догляду дітей з інвалідністю (далі - індивідуальний план) - документ, складений на підставі проведеного оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, в якому зазначено перелік заходів, що мають бути здійснені для надання соціальної послуги, відомості про необхідні ресурси, періодичність і строки здійснення заходів, відповідальних виконавців та інформацію щодо перегляду індивідуального плану;
мультидисциплінарна команда - група не менше ніж з трьох фахівців, яка безпосередньо планує та виконує заходи, що становлять зміст соціальної послуги, виходячи з індивідуальних потреб отримувача такої послуги, до складу якої входять соціальний працівник, практичний психолог, педагог соціальний, корекційний педагог, логопед, вихователь, лікар або сестра медична (брат медичний), соціальний робітник та інші фахівці залежно від потреби;
надавач соціальної послуги денного догляду дітей з інвалідністю (далі - надавач соціальної послуги) - юридична особа або фізична особа - підприємець, яку внесено до розділу "Надавачі соціальних послуг" Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;
отримувач соціальної послуги денного догляду дітей з інвалідністю (далі - отримувач соціальної послуги) - дитина віком від 3 до 18 років з інвалідністю, тяжкими захворюваннями, розладами, травмами, станами, зокрема, якій не встановлено інвалідність;
працівник надавача соціальної послуги денного догляду дітей з інвалідністю - особа, яка працює у надавача соціальної послуги на підставі трудового договору або залучена ним до виконання заходів, що становлять зміст соціальної послуги, на підставі інших договорів;
соціальна послуга денного догляду дітей з інвалідністю - комплекс заходів, спрямованих на створення умов для забезпечення життєдіяльності отримувача соціальної послуги, що передбачають: соціальну реабілітацію; соціально-трудову адаптацію та організацію дозвілля; участь отримувачів соціальної послуги та членів їхніх сімей, їхніх родичів у вирішенні конкретних соціальних проблем; догляд; навчання законних представників отримувача соціальної послуги, які проводяться протягом робочого дня надавача соціальної послуги, але не менше ніж протягом 4 годин на день, без надання місця проживання.
Інші терміни застосовуються у значеннях, наведених у Конвенції про права осіб з інвалідністю, ратифікованій Законом України від 16 грудня 2009 року № 1767-VI "Про ратифікацію Конвенції про права осіб з інвалідністю і Факультативного протоколу до неї", Законах України "Про соціальні послуги", "Про охорону дитинства", "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні", "Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю", "Про психіатричну допомогу" та інших нормативно-правових актах, що регулюють відносини у системі надання соціальних послуг.
II. Загальні підходи до організації та надання соціальної послуги
1. Для отримання соціальної послуги за рахунок бюджетних коштів законний представник отримувача соціальної послуги звертається до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районної у мм. Києві та Севастополі державної адміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - уповноважений орган) з письмовою заявою.
Заява може подаватись в електронній формі з використанням державних електронних інформаційних ресурсів з накладанням електронного підпису заявника, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Документи або їх копії, що видані / створені / перебувають у володінні та/або користуванні, розпорядженні надавача соціальної послуги, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних реєстраторів, суб'єктів державної реєстрації, державних та комунальних підприємств, установ та організацій, не подаються або подаються за бажанням отримувача соціальної послуги.
Підставою для надання соціальної послуги за рахунок бюджетних коштів є рішення уповноваженого органу.
Рішення про надання / відмову у наданні соціальної послуги за рахунок бюджетних коштів уповноважений орган приймає відповідно до Порядку організації надання соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020 року № 587.
Рішення про надання / відмову у наданні соціальної послуги надавачем соціальних послуг недержавного сектору приймає відповідний надавач на підставі письмової заяви законного представника потенційного отримувача соціальної послуги (у випадку надання соціальної послуги не за рахунок бюджетних коштів).
Про відмову у наданні соціальної послуги законного представника потенційного отримувача соціальної послуги повідомляють листом із зазначенням причин відмови.
2. У разі недостатності фінансових ресурсів відповідного місцевого бюджету та за наявності черги на отримання соціальної послуги соціальна послуга першочергово надається дітям, які за результатами оцінювання потреб мають найвищі ступені обмеження життєдіяльності або цілодобово перебувають в закладах різних типів і форм власності чи щодо яких є ризик зарахування на цілодобове перебування.
3. Надання соціальної послуги припиняється з підстав, передбачених частиною другою статті 24 Закону України "Про соціальні послуги".
III. Оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги
1. Оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги за формою згідно з додатком 1 до цього Державного стандарту проводиться:
протягом 10 робочих днів з дати прийняття структурним підрозділом з питань соціального захисту населення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради рішення про надання соціальної послуги або звернення законного представника отримувача соціальної послуги до надавача соціальної послуги недержавної форми власності (у разі надання соціальної послуги не за рахунок бюджетних коштів);
мультидисциплінарною командою із залученням отримувача соціальної послуги та його законного представника;
шляхом спостереження за діяльністю отримувача соціальної послуги відповідно до сфер життєдіяльності, аналізу документів, бесіди з отримувачем соціальної послуги, якщо він досягнув такого віку та рівня розвитку, що може висловити власну думку. Якщо отримувач соціальної послуги не може повідомити про свої потреби або є складнощі з розумінням його повідомлень / рухів, до бесіди залучаються законні представники, в тому числі із використанням засобів відеозв'язку.
2. Індивідуальні потреби отримувача соціальної послуги визначаються з урахуванням вікових особливостей розвитку дитини відповідно до національного класифікатора НК 030:2022 "Класифікатор функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров'я", затвердженого наказом Міністерства економіки України від 09 квітня 2022 року № 810-22.
3. Результати оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги є основою для складання / перегляду індивідуального плану.
4. Повторне оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги проводиться не пізніше ніж через 45 календарних днів з початку надання соціальної послуги з метою перегляду індивідуального плану. Надалі оцінювання проводиться за потреби, але не менше ніж за 30 календарних днів до закінчення строку дії договору про надання соціальної послуги, якщо інше не передбачено таким договором.
5. При проведенні оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги також визначається ступінь його потреби в сторонній допомозі: інтенсивний, постійний, періодичний догляд та супровід.
Інтенсивного догляду та супроводу потребують отримувачі соціальної послуги з тяжкими або абсолютними порушеннями інтелектуального / психічного розвитку чи опорно-рухового апарату, які не пересуваються самостійно (мають порушення опорно-рухового апарату внаслідок складних форм дитячого церебрального паралічу, спастичних тетрапарезів, гиперкінезів тощо та пересуваються на кріслах колісних) і мають 3, 4 види обмежень за основними категоріями участі / діяльності, а саме у пересуванні, самообслуговуванні, орієнтації, спілкуванні, контролі своєї поведінки. Ступінь їхньої потреби в сторонній допомозі - повний (потребують повної сторонньої допомоги під час переміщення у просторі, збереження рівноваги тіла під час пересування, під час зміни положення тіла, в одяганні і роздяганні, під час гігієнічних процедур, прийому їжі тощо). Кількість персоналу для надання інтенсивного догляду і супроводу встановлюється з розрахунку один соціальний робітник / асистент вихователя на 2 отримувачів соціальної послуги.
Постійного догляду та супроводу потребують отримувачі соціальної послуги з легкими порушеннями опорно-рухового апарату та порушеннями інтелектуального / психічного розвитку, а також з порушеннями довільної регуляції поведінки (проявами самоагресії, крику, "польової" поведінки тощо), які мають 1, 2 види обмежень за основними категоріями участі / діяльності, вимагають постійного контролю з боку працівників надавача соціальної послуги. Ступінь потреби в сторонній допомозі може бути частковим. Кількість персоналу для надання постійного догляду і супроводу встановлюється з розрахунку один соціальний робітник / асистент вихователя на 4 отримувачів соціальної послуги.
Періодичного догляду та супроводу потребують отримувачі соціальної послуги з легкими або помірними порушеннями інтелектуального / психічного розвитку, що поєднуються з менш вираженими проявами обмежень за основними категоріями участі / діяльності, які не вимагають постійної допомоги і контролю з боку працівників надавача послуги. Такі отримувачі соціальної послуги потребують допомоги час від часу (при пересуванні в незнайомому середовищі, при засвоєнні нових навичок та вмінь чи норм поведінки тощо). Кількість персоналу для надання догляду і супроводу встановлюється з розрахунку один соціальний робітник / асистент вихователя на 6 - 8 отримувачів соціальної послуги.
Для розрахунку потреби отримувача соціальної послуги в сторонній допомозі використовується бально-відсоткова шкала згідно з додатком 1 до цього Державного стандарту.
На основі визначених балів для кожної сфери життєдіяльності отримувача соціальної послуги вираховується відсоток його функціонування, за яким визначається ступінь потреби в сторонній допомозі.
Зокрема, якщо загальний відсоток функціонування отримувача соціальної послуги становить:
до 30 % включно - отримувач соціальної послуги потребує інтенсивного догляду та супроводу;
31 - 74 % - постійного догляду та супроводу;
понад 75 % включно - періодичного догляду та супроводу.
При цьому необхідно врахувати, що в разі надання догляду та супроводу одним працівником кільком отримувачам соціальної послуги у цих отримувачів мають бути різні ступені потреби в сторонній допомозі.
Якщо за результатами оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги встановлено, що загальний відсоток його функціонування перевищує 75 % включно, то надавач соціальної послуги повідомляє законного представника отримувача соціальної послуги про можливість його навчання в інклюзивному класі, відвідування гуртків і клубів (позашкільна освіта) та проведення дозвілля з однолітками за місцем проживання в територіальній громаді. При цьому надавач соціальної послуги має проконсультувати законних представників отримувача соціальної послуги про можливості отримання цих послуг за місцем проживання, а також повідомити уповноваженому органу відповідні результати оцінювання для перенаправлення інформації до органів освіти та прийняття рішення щодо надання інших соціальних послуг, необхідних для підтримки отримувача соціальної послуги та його сім'ї.
IV. Складання індивідуального плану надання соціальної послуги
1. Індивідуальний план є основою для надання соціальної послуги, ґрунтується на результатах оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги та складається:
за участю законного представника отримувача соціальної послуги, отримувача соціальної послуги, якщо він досяг такого віку та рівня розвитку, що може висловити власну думку, протягом 5 робочих днів після завершення оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги;
за формою згідно з додатком 2 до цього Державного стандарту та є невід'ємною частиною договору про надання соціальної послуги;
підписується законним представником отримувача соціальної послуги і надавачем соціальної послуги одночасно з укладенням договору про надання соціальної послуги;
переглядається та коригується за потреби, але не рідше ніж раз на півроку, із залученням отримувача соціальної послуги, якщо він досяг такого віку та рівня розвитку, що може висловити власну думку, та його законного представника. Після повторного оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги індивідуальний план переглядається та коригується не пізніше ніж через 5 календарних днів.
V. Укладання договору про надання соціальної послуги
1. Договір про надання соціальної послуги (далі - договір) укладається між надавачем соціальної послуги та законним представником отримувача соціальної послуги в письмовій формі відповідно до Типового договору про надання соціальних послуг, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 23 грудня 2020 року № 847, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 19 лютого 2021 року за № 214/35836, одночасно з підписанням індивідуального плану.
( пункт 1 розділу V із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 02.06.2023 р. № 189-Н )
2. Кожна зі сторін отримує по одному примірнику договору та індивідуального плану.
VI. Місце і строки надання соціальної послуги
1. Соціальна послуга надається у приміщенні надавача соціальної послуги протягом не менше ніж 4 годин на день (з 8.00 до 19.00) відповідно до внутрішнього розпорядку надавача соціальної послуги.
2. Соціальна послуга може надаватись тимчасово або постійно (до досягнення дитиною 18 років).
Тривалість надання соціальної послуги, графік відвідування (час, періодичність) визначаються для кожного отримувача соціальної послуги індивідуально відповідно до його потреб, мети та обсягу соціальної послуги і зазначаються у договорі.
VII. Принципи надання соціальної послуги
1. Доступність та відкритість:
надавач соціальної послуги провадить свою діяльність у приміщенні, обладнаному та пристосованому для обслуговування отримувачів соціальної послуги, яке відповідає державним будівельним нормам і стандартам. Прилегла територія до приміщення надавача соціальної послуги має відповідати державним будівельним нормам і стандартам, у тому числі інклюзивності споруд;
надавач соціальної послуги вживає заходів щодо інформування отримувачів соціальної послуги, їхніх законних представників про зміст соціальної послуги, порядок звернення за її наданням, порядок і умови її надання. Така інформація висвітлюється, зокрема, в засобах масової інформації, розміщується на офіційному вебсайті надавача соціальної послуги, офіційних вебсайтах місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, на спеціальних стендах у приміщеннях надавача соціальної послуги (в доступних для отримувачів соціальної послуги та їхніх законних представників місцях). Інформація на стендах викладається на контрастному фоні шрифтом, розмір якого дає змогу вільно прочитати текст, зокрема, особам з порушеннями зору, та має бути візуально доступною для осіб, які переміщуються у кріслах колісних. Інформація також надається у спеціальних листівках, буклетах, брошурах, за потреби - із застосуванням рельєфно-крапкового шрифту (шрифту Брайля) для отримувачів соціальної послуги, які не бачать, але читають за допомогою цього шрифту. Інформація для отримувачів соціальної послуги подається мовою, доступною для розуміння та читання особами з інтелектуальними порушеннями;
надавач соціальної послуги надає отримувачам соціальної послуги та законним представникам можливість відвідати приміщення, де надаватиметься соціальна послуга, з метою ознайомлення з умовами перебування та спілкування з мультидисциплінарною командою / працівником, які надаватимуть соціальну послугу.
2. Визнання гідності, повага та недискримінація:
працівники надавача соціальної послуги з повагою та толерантністю ставляться до отримувачів соціальної послуги, дотримуються принципів недискримінації за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, стану здоров'я, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними та іншими ознаками відповідно до Закону України "Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні";
працівники надавача соціальної послуги забезпечують право отримувача соціальної послуги, його законного представника вільно висловлювати свою думку з усіх питань, що стосуються отримувача, враховують цю думку при плануванні та наданні соціальної послуги, ставляться з повагою до інтересів та переконань отримувача соціальної послуги;
надавач соціальної послуги забезпечує догляд отримувача соціальної послуги працівником / працівницею однієї з ним статі (якщо серед працівників надавача соціальної послуги представлені працівники різної статі), забезпечує можливість усамітнення під час переодягання і гігієнічних процедур з дотриманням санітарних норм та правил. Під час статевого виховання дотримується гендерного підходу, правил приватності та поваги до отримувача соціальної послуги;
заходи із дотримання особистої гігієни та інші заходи з догляду за тілом отримувача соціальної послуги провадяться працівником надавача соціальної послуги у зачиненій кімнаті або за ширмою і з обмеженою кількістю помічників (у разі необхідності);
у разі виникнення в отримувача соціальної послуги проблем або дискомфорту під час проведення заходів з догляду працівник, який здійснює догляд, припиняє ці заходи, з'ясовує причини проблеми чи дискомфорту та переглядає умови та способи проведення таких заходів.
Працівник, який здійснює догляд, в разі зміни / відпустки забезпечує передання інформації щодо проведення заходів з догляду за отримувачем соціальної послуги іншому працівнику.
Працівник надавача соціальної послуги максимально обмежує здійснення ним заходів з догляду, які отримувач соціальної послуги може провести самостійно, за потреби допомагає, контролює та стимулює отримувача до самостійного догляду за собою.
3. Індивідуальний підхід:
надавач соціальної послуги при плануванні та наданні соціальної послуги визнає та враховує потреби отримувача соціальної послуги, його фізичний та психічний стан, поведінкові особливості, характеристики діяльності та участі в різних сферах життєдіяльності з урахуванням його сильних сторін;
отримувачу соціальної послуги, законним представникам пропонуються можливі рішення та рекомендації для досягнення визначених в індивідуальному плані цілей роботи, їхня думка враховується під час розроблення та виконання індивідуального плану;
надавач соціальної послуги максимально забезпечує звичний для отримувача соціальної послуги розпорядок дня, необхідні умови харчування, догляду, дотримання особистої гігієни, враховує інтереси та здібності при організації дозвілля;
взаємодія із законними представниками отримувача соціальної послуги будується на засадах партнерства, врахування особливостей сім'ї, сімейної історії та ресурсів у забезпеченні догляду та виховання дитини;
працівники, які надають соціальну послугу, у разі погіршення стану здоров'я отримувача соціальної послуги або настання інших випадків, які можуть викликати негативні наслідки для нього, негайно інформують про це законного представника отримувача соціальної послуги для вжиття заходів з надання відповідної допомоги.
4. Законність та безпека отримувачів соціальної послуги:
надавач соціальної послуги не допускає негуманних і дискримінаційних дій, жорстокого поводження щодо отримувача соціальної послуги;
законним представникам отримувача соціальної послуги надається вичерпна інформація про порядок оскарження непрофесійних дій працівників надавача соціальної послуги;
надавач соціальної послуги інформує отримувача соціальної послуги (відповідно до віку та рівня розвитку) та його законного представника про їхні права, обов'язки, а також про державні та громадські організації, діяльність яких спрямовується на захист прав людини, про порядок оскарження дій надавача соціальної послуги;
надавач соціальної послуги інформує законного представника отримувача соціальної послуги про відповідальність, передбачену законодавством, у разі застосування ним фізичного чи інших форм насильства відносно працівників надавача соціальної послуги;
працівники надавача соціальної послуги мають надавати законним представникам отримувача соціальної послуги, або контактній особі отримувача соціальної послуги (визначеній законними представниками у письмовій формі) інформацію про нещасні випадки, які сталися з отримувачем соціальної послуги протягом дня, виражені зміни у його функціональному стані чи поведінці тощо;
працівникам надавача соціальної послуги забороняється використовувати в особистих цілях речі та майно отримувачів соціальної послуги, отримувати від них або їхніх законних представників кошти, подарунки тощо;
надавач соціальної послуги в разі виявлення факту жорстокого поводження, загрози життю чи здоров'ю отримувача соціальної послуги, домашнього насильства інформує про це службу у справах дітей або відповідальних працівників / виконавчий орган місцевої ради, які (який) проводять (проводить) роботу з прийому та реєстрації заяв і повідомлень про вчинення насильства, уповноважені підрозділи органів Національної поліції України у порядку, встановленому законодавством.
5. Право на приватність та конфіденційність інформації:
надавач соціальної послуги поважає право отримувача соціальної послуги на приватність. Надавач соціальної послуги не повинен вимагати від отримувача соціальної послуги або його законного представника інформації особистого характеру, яка не має важливого значення для оцінювання індивідуальних потреб та/або організації надання соціальної послуги. До інформації, отриманої надавачем соціальної послуги, застосовується принцип конфіденційності;
надавач соціальної послуги вживає заходів щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Законів України "Про інформацію", "Про захист персональних даних", "Про психіатричну допомогу", іншої конфіденційної інформації щодо отримувача соціальної послуги та його законного представника;
надавач соціальної послуги зобов'язаний ознайомити законного представника отримувача соціальної послуги із заходами щодо дотримання принципу конфіденційності;
працівники надавача соціальної послуги, які безпосередньо надають соціальну послугу, інформують законного представника отримувача соціальної послуги про нерозголошення отриманої ними конфіденційної інформації.
Надавач соціальної послуги може розкривати конфіденційну інформацію за наявності згоди законного представника отримувача соціальної послуги або у випадках, встановлених законодавством.
6. При наданні соціальної послуги забезпечується дотримання інших принципів, визначених законодавством та рекомендованих об'єднаннями працівників системи надання соціальних послуг, об'єднаннями надавачів та отримувачів соціальних послуг.
VIII. Зміст соціальної послуги
1. Основні заходи, що становлять зміст соціальної послуги, передбачають:
участь отримувачів соціальної послуги та членів їхніх сімей, їхніх родичів у вирішенні конкретних соціальних проблем;
забезпечення денного перебування та догляду за отримувачами соціальної послуги, що включає:
створення умов для денного перебування;
організацію харчування отримувачів соціальної послуги (якщо соціальна послуга надається понад 4 години на день) шляхом надання можливості вживати їжу, у тому числі принесену з собою, залучення на договірних умовах суб'єктів господарювання до постачання готової продукції, забезпечення харчування надавачем соціальної послуги;
спостереження за станом здоров'я (за потреби);
допомогу у самообслуговуванні;
соціальну реабілітацію;
психологічну допомогу;
соціально-трудову адаптацію;
організацію дозвілля;
навчання законних представників отримувача соціальної послуги.
Час для виконання таких заходів, форми роботи наведено у додатку 3 до цього Державного стандарту.
2. Зміст соціальної послуги та її обсяг для кожного отримувача соціальної послуги визначаються індивідуально залежно від результатів оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги.
За потреби надавач соціальної послуги забезпечує присутність одного із законних представників отримувача соціальної послуги під час надання соціальної послуги, тривалість якої визначається в індивідуальному плані, але не довше ніж два тижні.
IX. Використання ресурсів під час організації надання соціальної послуги
1. Надавач соціальної послуги забезпечує необхідну кількість працівників для надання соціальної послуги відповідно до результатів оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги та згідно зі штатним розписом, складеним в установленому порядку.
2. Безпосереднє надання соціальної послуги забезпечують працівники надавача соціальної послуги та/або залучені ним на договірних умовах фахівці, які мають відповідну кваліфікацію.
3. Працівники надавача соціальної послуги мають володіти знаннями і навичками, необхідними для її надання, та відповідати кваліфікаційним вимогам до відповідних фахівців, визначеним у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 80 "Соціальні послуги", затвердженому наказом Міністерства соціальної політики України від 29 березня 2017 року № 518.
4. Працівники надавача соціальної послуги, які надають соціальну послугу, повинні проходити обов'язкові медичні огляди відповідно до законодавства.
X. Приміщення та обладнання для надання соціальної послуги
1. Приміщення надавача соціальної послуги мають відповідати санітарним та протипожежним вимогам, бути забезпечені гарячим та холодним водопостачанням і водовідведенням, освітленням, опаленням, обладнані системами каналізації, припливно-витяжної вентиляції відповідно до вимог ДБН В.2.2-9:2018 "Громадські будинки та споруди. Основні положення", засобами безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю відповідно до державних будівельних норм ДБН В.2.2-40:2018 "Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення".
2. Для забезпечення безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення приміщення надавача соціальної послуги мають бути облаштовані спеціальними пандусами, підйомниками, іншими пристосуваннями.
3. Для забезпечення надання соціальної послуги відповідно до її змісту у приміщенні надавача соціальної послуги мають бути такі кімнати (кабінети), зокрема:
багатофункціональна - ігрова кімната (кімната для групових занять і рухової активності), яка може використовуватись надавачем соціальної послуги для виконання інших заходів в межах надання соціальної послуги;
для індивідуальних (підгрупових) занять - майстерня / адаптаційна кімната;
для денного сну (за потреби);
сенсорна (за потреби);
санітарно-гігієнічна;
підсобне приміщення (за потреби).
Надавач соціальної послуги з урахуванням специфіки потреб та завдань, які визначені змістом соціальної послуги, обладнує інші кімнати (кабінети). З урахуванням можливостей також обладнується адміністративна кімната для працівників надавача соціальної послуги, зберігання документації.
Облаштування кімнат (кабінетів) для надання соціальної послуги забезпечується з урахуванням її змісту та особливостей реалізації заходів. Вимоги щодо облаштування приміщення для надання соціальної послуги наведені у додатку 4 до цього Державного стандарту.
4. Надавач соціальної послуги має забезпечити необхідні для виконання заходів з надання соціальної послуги:
твердий та м'який інвентар (меблі, посуд);
обладнання, розвиткові матеріали, засоби корекції психофізичного розвитку та іграшки відповідно до вікової категорії отримувачів соціальної послуги;
засоби для надання домедичної допомоги;
адаптаційне обладнання відповідно до потреб отримувачів соціальної послуги (індивідуально адаптоване обладнання може надаватись законними представниками отримувача соціальної послуги);
робочі місця, обладнання, робочий одяг, інвентар, витратні матеріали та засоби індивідуального захисту для працівників.
XI. Інформаційно-методичне забезпечення організації та надання соціальної послуги
1. Надавач соціальної послуги організовує інформаційно-методичне забезпечення своєї діяльності, зокрема забезпечує своїх працівників нормативно-правовими актами, методичними та іншими матеріалами у сфері надання соціальних послуг, особливостей роботи з дітьми з інвалідністю.
2. Надавач соціальної послуги створює можливості для професійного навчання своїх працівників, обміну досвідом з працівниками інших надавачів соціальної послуги, вживає заходів щодо:
підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальну послугу, відповідно до вимог законодавства;
запобігання професійному (емоційному) вигоранню працівників, зокрема, шляхом організації обміну досвідом і супервізій;
проходження працівниками обов'язкового навчання з надання домедичної допомоги не рідше ніж один раз на 3 роки;
проведення атестації працівників у порядку, встановленому законодавством порядку.
3. Надавач соціальної послуги розробляє та затверджує посадові інструкції своїх працівників.
XII. Взаємодія з іншими суб'єктами для надання соціальної послуги
1. Для виконання заходів, передбачених індивідуальним планом, надавач соціальної послуги на договірних засадах може залучати надавачів інших послуг, зокрема підприємства, установи, організації, заклади, фізичних осіб - підприємців, та інших фізичних осіб, зокрема волонтерів.
2. У разі необхідності залучення надавачів інших послуг надавач соціальної послуги надсилає запити до відповідних підприємств, установ, організацій, закладів, фізичних осіб - підприємців та інших фізичних осіб, зокрема волонтерів, для подання ними відповідних кандидатур. Перевага надається фахівцям, які мають досвід роботи з дітьми з інвалідністю, працюють/працюватимуть із ними в межах виконання своїх обов'язків і можуть забезпечити послідовність роботи під час надання соціальної послуги.
3. Мультидисциплінарна команда має дотримуватись єдиного підходу до роботи з отримувачем соціальної послуги та принципів надання соціальної послуги, зазначених в цьому Державному стандарті. Координацію роботи мультидисциплінарної команди забезпечує надавач соціальної послуги.
XIII. Документація для організації процесу надання соціальної послуги
1. Надавач соціальної послуги провадить свою діяльність відповідно до установчих документів (положення, статуту), цивільно-правових договорів (для фізичних осіб - підприємців) та нормативно-правових актів з питань, що регулюють його діяльність.
2. Документація ведеться, оформляється та зберігається відповідно до вимог законодавства.
XIV. Моніторинг надання та оцінка якості соціальної послуги
1. Діяльність надавача соціальної послуги підлягає моніторингу, внутрішній та зовнішній оцінці якості надання соціальної послуги відповідно до Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 01 червня 2020 року № 449.
Результати моніторингу, внутрішньої та зовнішньої оцінки якості надання соціальної послуги використовуються для усунення виявлених недоліків і вжиття заходів з покращення якості надання соціальної послуги та діяльності надавача соціальної послуги.
2. При проведенні моніторингу застосовуються статистичні, адміністративні та оперативні дані щодо надання соціальної послуги.
3. При проведенні внутрішньої та зовнішньої оцінки якості надання соціальної послуги застосовуються критерії та показники для оцінювання якості соціальної послуги згідно з додатком 5 до цього Державного стандарту.
4. Надавач соціальної послуги забезпечує:
інформування отримувачів соціальної послуги, законних представників про проведення внутрішньої і зовнішньої оцінки якості надання соціальної послуги;
безперешкодний доступ отримувачів соціальної послуги та/або законних представників до представників уповноваженого органу, що здійснює зовнішню оцінку якості надання соціальної послуги.
До проведення зовнішньої оцінки якості надання соціальної послуги залучаються представники громадських об'єднань, діяльність яких спрямовується на захист прав та інтересів дітей з інвалідністю (за згодою).
5. Надавач соціальної послуги зобов'язаний сприяти проведенню зовнішньої оцінки якості надання соціальної послуги уповноваженими органами в системі надання соціальних послуг у порядку, визначеному законодавством.
6. Результати моніторингу та оцінки якості надання соціальної послуги оприлюднюються на офіційному вебсайті надавача соціальної послуги і поширюються серед отримувачів соціальної послуги, їхніх законних представників, населення адміністративно-територіальної одиниці, де провадить діяльність надавач соціальної послуги.
XV. Фінансово-економічне обґрунтування вартості соціальної послуги
1. Вартість соціальної послуги визначається з урахуванням собівартості послуги, адміністративних витрат і податку на додану вартість відповідно до законодавства.
2. Вартість соціальної послуги, що надається за рахунок бюджетних коштів, формується з урахуванням фінансових можливостей відповідного місцевого бюджету і дотриманням положень цього Державного стандарту.
 

Заступник генерального директора
Директорату з питань цифрового
розвитку та соціальних послуг -
керівник експертної групи з питань
розвитку системи надання
соціальних послуг

Оксана СУЛІМА
 
Додаток 1
до Державного стандарту соціальної послуги денного догляду дітей з інвалідністю
(пункт 1 розділу III)
Форма оцінювання
індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги денного догляду для дітей з інвалідністю
від ____________ 20__ року
Прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності) дитини (отримувача соціальної послуги): _______________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________
Вік дитини (отримувача соціальної послуги): ____________________________________________ ________________________________________
N Категорія участі / діяльності Опис категорії участі / діяльності-1 Обмеження діяльності та участі-2
виконує необхідні дії та/або бере участь самостійно, без підтримки
3 бали
виконує необхідні дії та/або бере участь за допомогою полегшуючого(-их) фактору(-ів) (вказати, якого-3)
2 бали
виконує необхідні дії та/або бере участь за допомогою іншої людини (родича, особи, що здійснює догляд)
1 бал
не виконує необхідні дії та/або не бере участь внаслідок наявності важких або абсолютних порушень здоров'я, вікових особливостей-4
0 балів
коментарі-5
1 2 3 4 5 6 7 8
Мобільність
1 Зміна та утримування положення тіла Зміна положення тіла та переміщення з одного місця в інше, наприклад перекочування з одного боку на інший, сидіння, стояння, підйом з крісла перед ляганням в ліжко і присідання та підйом з положення навприсядки або на колінах. Перебування у вимушеному положенні протягом необхідного часу, наприклад сидячи або стоячи, під час занять. Переміщення з однієї поверхні на іншу, наприклад переміщення уздовж лави або з ліжка на стілець, без зміни положення тіла          
2 Підняття та перенесення об'єктів за допомогою рук Підняття об'єкта з метою його переміщення з нижчого на вищий рівень, наприклад як при піднятті склянки зі столу, та перенесення іграшки чи коробки з однієї кімнати в іншу          
3 Переміщення об'єктів нижніми кінцівками Виконання координованих дій з метою переміщення об'єкта за допомогою ніг і стоп, наприклад удар ногою по м'ячу або штовхання педалей на велосипеді          
4 Ходьба Пересування вздовж поверхні пішки, крок за кроком, так, щоб одна нога завжди торкалася землі, наприклад вперед, назад або боком          
5 Підйом та подолання перешкод Переміщення вгору або вниз, над поверхнями або предметами, такими як підніжки, сходи, драбини, бордюри тощо          
6 Переміщення за допомогою транспорту Пересування в якості пасажира, наприклад їзда в автомобілі, автобусі, маршрутному таксі, громадському транспорті (поїзді, трамваї, метро) тощо          
Сильні сторони:
Потреби у допомозі/підтримці:
Зона найближчого розвитку:-6
ВСЬОГО ____________ балів ____________ %-7
Самообслуговування
1 Догляд за тілом Догляд за тілом, наприклад шкірою, обличчям, зубами, волоссям, нігтями та геніталіями, в більшому обсязі, ніж миття і витирання          
2 Регулювання сечовипускання Регулювання та керування сечовипусканням, наприклад повідомлення про потребу в сечовипусканні, прийняття відповідного положення, вибір і знаходження відповідного для сечовипускання місця, правильне поводження із одягом до і після сечовипускання, виконання гігієнічних заходів після сечовипускання          
3 Регулювання дефекації Регулювання та керування дефекацією, наприклад повідомлення про потребу у дефекації, прийняття відповідного положення, вибір і знаходження відповідного місця для дефекації, поводження з одягом до і після дефекації, виконання гігієнічних заходів після дефекації          
4 Одягання / роздягання Виконання координованих і послідовних дій при одяганні/роздяганні відповідно до кліматичних і соціальних умов, наприклад одягання та зняття сорочок, спідниць, блузок, брюк, нижньої білизни, панчіх, взуття тощо          
5 Харчування Здійснення цілеспрямованих дій під час вживання приготованої їжі, піднесення її до рота і споживання відповідно до заведених культурних звичаїв, розрізування або розламування їжі на шматки, використання столових приборів тощо          
6 Пиття Прийом і тримання напою, піднесення до рота і пиття відповідно до заведених культурних звичаїв, змішування, розливання рідини (напою) для пиття, відкривання пляшки, пиття через соломинку тощо          
7 Догляд за власним здоров'ям Турбота про себе з усвідомленням потреби забезпечити власне перебування у комфортних умовах, при оптимальному температурному режимі та достатньому освітленні, вибір і споживання поживних продуктів харчування, що підтримують фізичну форму, слідування медичним рекомендаціям тощо          
8 Турбота про власну безпеку Уникнення ситуаційних ризиків, які можуть призвести до фізичного ушкодження або іншої шкоди. Уникнення потенційно небезпечних ситуацій, наприклад неправильного поводження з вогнем або перебігання дороги під час дорожнього руху          
Сильні сторони:
Потреби у допомозі/підтримці:
Зона найближчого розвитку:
ВСЬОГО ____________ балів ____________ %
Домашній побут
1 Відвідування магазинів з метою здійснення покупки Вибір та купівля товарів, необхідних для повсякденного життя          
2 Приготування простих страв Допомога, організація, приготування та подача на стіл простих страв із невеликої кількості інгредієнтів, які вимагають легких способів приготування і подачі, наприклад приготування рису, картоплі          
3 Прання та сушіння білизни та одягу Прання білизни та одягу вручну та розвішування їх для просушування на свіжому повітрі          
4 Чищення кухонної зони та посуду Прибирання після приготування їжі (миття тарілок, столового приладдя, кухонного столу, підлоги)          
5 Прибирання житла Прибирання житла (витирання пилу, підмітання, миття підлоги)          
6 Використання побутової техніки Використання всіх видів побутової техніки, наприклад пральної машини, праски, пилососу, посудомийної машини, мікрохвильової печі          
Сильні сторони:
Потреби у допомозі/підтримці:
Зона найближчого розвитку:
ВСЬОГО ____________ балів ____________ %
Життя в громаді, соціальне та громадське життя
1 Залученість до життя в громаді Залучення на ігрових майданчиках, в парках, у вуличних кафе, на міських площах та інших загальних громадських просторах          
2 Гра Залучення до ігор з правилами або без чітких правил, неорганізованих ігор та спонтанних розваг, наприклад гри в шахи або карти, настільних ігор або ігор за встановленими правилами, наприклад в хованки          
3 Спорт Залучення до неофіційно або офіційно організованих ігор або спортивних змагань як поодинці, так і в групі, наприклад гри в боулінг, гімнастики або футболу          
4 Мистецтво та культура Залучення до культурного життя, наприклад відвідування театру, кінотеатру, музею або художньої галереї, або до занять мистецтвом, наприклад участі в виставі, танцях, декламації або читанні художньої літератури, співу в групі або гри на музичних інструментах          
5 Ремесла та хобі Залучення до заняття ремеслами, наприклад керамікою, в'язанням або різьбленням по дереву; заняття улюбленими справами (хобі) у вільний час, наприклад колекціонуванням марок, монет, каменів, мушель або фотографій          
Сильні сторони:
Потреби у допомозі/підтримці:
Зона найближчого розвитку:
ВСЬОГО ____________ балів ____________ %
Загальні завдання та вимоги
1 Виконання простого завдання Виконання простого однокомпонентного завдання, наприклад побудова вежі, взування черевика, читання книги, написання листа або застилання ліжка          
2 Виконання складного завдання Виконання складного багатокомпонентного завдання, яке можна виконувати послідовно або одночасно, наприклад створення місця для гри, використовуючи декілька іграшок для уявної гри, розстановка меблів у своїй кімнаті або виконання шкільного завдання          
3 Дотримання щоденного розпорядку Виконання простих або складних цілеспрямованих дій для задоволення щоденних потреб або обов'язків, наприклад виконання щоденних дій, зокрема пробудження, одягання, снідання, поїздки до школи чи роботи та повернення додому наприкінці дня          
4 Подолання стресу Виконання простих або складних координованих дій для подолання наслідків стресу, спричиненого надзвичайними або критичними ситуаціями, пов'язаними з виконанням завдань, наприклад очікуванням своєї черги, декламацією у класі, систематичним пошуком втрачених предметів та відстеженням часу          
Сильні сторони:
Потреби у допомозі/підтримці:
Зона найближчого розвитку:
ВСЬОГО ____________ балів ____________ %
Комунікація
1 Сприйняття усних повідомлень Реагування на усні повідомлення та їх осмислення, зокрема, через використання альтернативних засобів спілкування, наприклад мови жестів          
2 Розуміння простих усних повідомлень Відповідь належними діями (наприклад, жестами) або словами на прості усні повідомлення (2 - 3 слова), наприклад на прохання (таке як "дай мені") або команди (такі як "ні", "підійди сюди")          
3 Розуміння складних усних повідомлень Відповідь належними діями (наприклад, жестами) або словами на складні усні повідомлення (повні речення, у тому числі на непобутові теми), наприклад на запитання або інструкції          
4 Сприйняття загальновідомих знаків і символів Розуміння значень загальноприйнятих знаків і символів, наприклад дорожніх знаків, попереджувальних знаків, музичних або наукових позначень і зображень          
5 Сприйняття малюнків та фотографій Розуміння значень малюнків, наприклад креслень, графічних схем, картин, піктограм, карт і фотографій          
6 Здатність розмовляти Продукування слів, фраз і довгих виразів усного мовлення із буквальним або імплікованим значенням, наприклад усне повідомлення про факт або розповідь          
7 Здатність повідомляти про прийняття або незгоду прийняття стосовно якогось предмета чи дії, потребу в допомозі, увазі Передача повідомлень шляхом використання жестів, знаків, символів і малюнків з метою висловлення про прийняття або незгоду прийняття стосовно якогось предмета чи дії, потребу в допомозі, увазі          
8 Розмова Початок спілкування, підтримання розмови та її припинення за допомогою усної, письмової, знакової або інших форм мови з однією або кількома особами, зі знайомими або незнайомими людьми. Зокрема, вміння ставити запитання на різноманітні теми (як бажані, так і небажані) і відповідати на них          
Сильні сторони:
Потреби у допомозі/підтримці:
Зона найближчого розвитку:
ВСЬОГО ____________ балів ____________ %
Міжособистісні взаємодії та стосунки
1 Елементарні міжособистісні взаємодії Прояв соціально прийнятним чином почуттів турботи, симпатії, уваги, поваги, задоволення, подяки тощо; розуміння та сприйняття чужої поведінки, регулювання власної поведінки з метою підтримання соціальної взаємодії з дорослими та з однолітками; реагування на дотик і тілесний контакт у відносинах з іншими відповідно до ситуації і в соціально прийнятній формі; диференційоване ставлення до окремих осіб, наприклад прояв прихильності до близької людини і виділення її з-поміж незнайомих людей          
2 Складні міжособистісні взаємодії Налагодження та припинення відносин з дорослими та з однолітками протягом короткого або тривалого часу відповідним чином, наприклад знайомство, пошук і встановлення дружніх відносин; регулювання власної поведінки соціально відповідним чином;
дотримання соціального простору
         
3 Стосунки з незнайомими людьми Тимчасові контакти і зв'язки з дорослими, однолітками та з незнайомими людьми для досягнення певних цілей, наприклад для отримання потрібної інформації, уточнення маршруту або здійснення покупки          
Сильні сторони:
Потреби у допомозі/підтримці:
Зона найближчого розвитку:
ВСЬОГО ____________ балів ____________ %
  Інтелектуальний і психічний розвиток
1 Копіювання Наслідування або імітація як основний компонент навчання, наприклад копіювання, повторення виразу обличчя, жесту, звуку або букв алфавіту          
2 Повторення Повторення послідовності дій або символів як основний компонент навчання, наприклад рахунок десятками або читання віршів мовою жестів або декламація віршованих творів          
3 Отримання інформації Отримання фактів про людей, речі та події шляхом постановки запитань "чому, що, де і як", запитуючи назви          
4 Оволодіння мовою Розвиток здатності ставити та відповідати на запитання про повсякденне життя, описувати людей, предмети, події і почуття за допомогою слів, символів, фраз і речень          
5 Набуття практичних навичок Розвиток базових і складних навичок, необхідних для виконання низки дій або завдань, наприклад поводження з інструментами чи іграшками або грання в ігри          
6 Концентрація уваги Цілеспрямоване фокусування уваги на конкретних подразниках, наприклад шляхом фільтрації відволікаючих шумів          
7 Подолання стресу та інших психологічних навантажень Виконання простих або складних цілеспрямованих дій із управління та контролю за психологічними реакціями для виконання завдань, пов'язаних зі значною відповідальністю та стресом, напругою або критичними ситуаціями, наприклад здаванням іспитів, швидким одяганням на прохання законних представників поквапитись, закінченням навчання вчасно або доглядом за великою групою дітей          
8 Управління власною поведінкою Виконання простих або складних координованих дій послідовно у відповідь на виникнення нових ситуацій, появу нових людей або досвіду, наприклад спокійна поведінка в бібліотеці. Сприйняття нововведень, управління поведінкою та вираженням емоцій у відповідній манері при взаємодії з людьми або ситуаціями          
9 Співпраця під час навчальних і розвиткових занять Співпраця з дорослим впродовж необхідного часу для певної активності (залишається за партою, залучається до діяльності тощо). Здатність застосовувати альтернативні способи виконання завдання, запропонований дорослим          
10 Читання Виконання дій, спрямованих на розуміння та інтерпретацію письмового матеріалу (наприклад, книжок, інструкцій або газет, в текстовому варіанті чи за Брайлем), з метою отримання загальних знань або спеціальної інформації          
11 Письмо Використання або відтворення мовних символів для передачі інформації, наприклад опис подій, ідей або складання листа          
12 Обчислення Виконання розрахунків із застосуванням математичних правил для вирішення завдань, які сформульовані словами, і запис отриманих результатів, наприклад розрахунок суми трьох чисел або знаходження результату ділення одного числа на інше; обрахунок монет і купюр, розуміння більшого і меншого співвідношення витрат; обрахунок часу          
13 Орієнтація у часі Усвідомлення часового проміжку: сьогодні, завтра, вчора, числа, місяця та року          
14 Відчуття часу Суб'єктивне відчуття тривалості та перебігу часу          
Сильні сторони:
Потреби у допомозі/підтримці:
Зона найближчого розвитку:
ВСЬОГО ____________ балів ____________ %
Загальний відсоток функціонування отримувача соціальної послуги становить ___ %, що передбачає періодичний, постійний, інтенсивний догляд і супровід
__________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                                       (потрібне підкреслити)
Законний представник отримувача соціальної послуги ____________ / _____________________________________________ / ____________
                                                                                                          (підпис)                                 (Прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності))                      (дата)
Працівник, відповідальний за проведення оцінювання, ____________ / ________________________________ / ____________ / ____________
                                                                                                          (підпис)            (Прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності))          (посада)                     (дата)
____________
-1Оскільки опис більшості категорій містить перелік дій чи залучень у життєві ситуації, для оцінювання потрібно обирати найбільш пріоритетні з них.
-2Для визначення ступеня потреби отримувача соціальної послуги в сторонній допомозі при оцінюванні відповідей використовується бально-відсоткова шкала. Кожна категорія участі / діяльності оцінюється в балах: 3 бали - відсутні труднощі, 2 бали - легкі труднощі, 1 бал - помірні труднощі, 0 балів - неможливість виконання необхідних дій / взяття участі. На основі отриманих балів для кожної сфери життєдіяльності (Мобільність, Самообслуговування, Домашній побут, Життя в громаді, соціальне та громадське життя, Загальні завдання та вимоги, Комунікація, Міжособистісні взаємодії та стосунки, Інтелектуальний та психічний розвиток) вираховуються відсотки функціонування отримувача соціальної послуги, з суми яких виводиться загальний відсоток функціонування, за яким визначається ступінь його потреби в сторонній допомозі.
-3Види полегшуючих факторів визначено в таких актах законодавства: наказ Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 року № 414 "Про затвердження Типового переліку допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11 травня 2018 року за № 582/32034; наказ Міністерства освіти і науки України від 03 травня 2018 року № 447 "Про затвердження Примірного переліку обладнання для оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів"; наказ Міністерства соціальної політики України від 08 листопада 2011 року № 431 "Про затвердження примірних переліків приміщень та обладнання кабінетів центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів та центру професійної реабілітації інвалідів системи Міністерства соціальної політики України"; наказ Міністерства соціальної політики України, Міністерства охорони здоров'я України від 20 листопада 2020 року № 774/2691 "Про затвердження Переліку діагнозів відповідно до найменування технічних та інших засобів реабілітації згідно з Міжнародною статистичною класифікацією хвороб та споріднених проблем охорони здоров'я", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 січня 2021 року за № 74/35696;
-4У разі неможливості виконання необхідних дій через важкі або абсолютні порушення здоров'я відомості, які зазначатимуться в цьому пункті, встановлювалися на підставі наявності в отримувача медичної довідки форми первинної облікової документації № 080-3/о, затвердженої наказом Міністерство охорони здоров'я України від 09 березня 2021 року № 407, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2021 року за № 510/36132, або підтвердних висновків, інших медичних документів.
-5В цьому пункті за потреби зазначається додаткова уточнююча інформація про бар'єри або полегшуючі фактори, особливості стану здоров'я чи віку, які впливають на здатність отримувача виконувати ту чи іншу дію, а також надається більш детальний опис діяльності та участі дитини за кожною категорією.
-6Діапазон навичок, які особа може виконувати з допомогою, але поки не може виконувати самостійно. Ці навички називаються "найближчими", тому що особа близька до їх опанування, але потребує більшого керівництва та практики, щоб через час виконувати ці дії самостійно. Рекомендуємо визначати цю зону на основі сильних сторін дитини та можливостей подальшого розвитку цих сторін і подолання труднощів за допомогою полегшуючих факторів і подолання бар'єрів.
-7Обчислення відсотків функціонування отримувача соціальної послуги здійснюється за формулами:
для сфери "Мобільність" - сума балів за категоріями 1 - 6 / 0,18;
для сфери "Самообслуговування" - сума балів за категоріями 1 - 8 / 0,24;
для сфери "Домашній побут" - сума балів за категоріями 1 - 6 / 0,18;
для сфери "Життя в громаді, соціальне та громадське життя" - сума балів за категоріями 1 - 5 / 0,15;
для сфери "Загальні завдання та вимоги" - сума балів за категоріями 1 - 4 / 0,12;
для сфери "Комунікація" - сума балів за категоріями 1 - 8 / 0,24;
для сфери "Міжособистісні взаємодії та стосунки" - сума балів за категоріями 1 - 3 / 0,09;
для сфери "Інтелектуальний і психічний розвиток" - сума балів за категоріями 1 - 14 / 0,42;
Загальний відсоток функціонування отримувача соціальної послуги вираховується за формулою: сума балів за всіма сферами / 8.

................
Перейти до повного тексту