- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 липня 2004 р.
за N 887/9486
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного
комітету України з питань регуляторної політики
та підприємництва
N 285/271 від 06.09.2010 )
Про затвердження Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном
На виконання статті
8 Закону України
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Указів Президента України від 25.05.2000
N 721/2000 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва", від 30.08.2000
N 1035/2000 "Про Положення про Міністерство праці та соціальної політики України", від 06.02.2003
N 84 "Про невідкладні додаткові заходи щодо посилення боротьби з організованою злочинністю та корупцією" у частині додержання умов ліцензування цього виду діяльності, постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2000
N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування"
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном, що додається.
2. Департаменту контролю та дозвільної системи Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва (Апатенко О.П.), Управлінню політики зайнятості та трудової міграції Міністерства праці та соціальної політики України (Петрова Т.П.) у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Міністерству праці та соціальної політики України (Галиць Г.К.) забезпечити публікацію цього наказу в засобах масової інформації.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Третьякова С.І. та заступника Міністра праці та соціальної політики України Галиця Г.К.
Голова Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Міністр праці та соціальної політики України | Ю.А.Авксентьєв М.М.Папієв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України з питань
регуляторної політики та
підприємництва,
Міністерства праці та
соціальної політики України
24.06.2004 N 78/141
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 липня 2004 р.
за N 887/9486
ПОРЯДОК
контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном
Цей Порядок розроблено відповідно до законів України
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності",
"Про зайнятість населення",
"Про зовнішньоекономічну діяльність", Указу Президента України від 25 травня 2000 року
N 721 "Питання державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва", Указу Президента України від 30 серпня 2000 року
N 1035 "Про Положення про Міністерство праці та соціальної політики України", Указу Президента України від 6 лютого 2003 року
N 84 "Про невідкладні додаткові заходи щодо посилення боротьби з організованою злочинністю і корупцією", постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року
N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування", спільного наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства праці та соціальної політики України від 19 грудня 2001 року
N 155/534 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 10 січня 2002 року за N 17/6305.
Контроль за додержанням суб'єктами господарювання (далі - ліцензіати) Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном (далі - Ліцензійні умови) здійснюють органи контролю, до яких належать Міністерство праці та соціальної політики України (Мінпраці) як орган ліцензування та Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва (далі - Держпідприємництво) (його територіальні органи) як спеціально уповноважений орган з питань ліцензування, шляхом проведення в межах повноважень планових та позапланових перевірок.
1. Організація перевірки
1.1. Планові перевірки проводяться органами контролю згідно з планом перевірок, який затверджується наказом органу контролю. Копія плану перевірок після затвердження подається до Держпідприємництва.
1.2. Позапланові перевірки здійснюються органами контролю лише на підставі надходжень у письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом Ліцензійних умов або з метою перевірки виконання ліцензіатом розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов.
1.3. Для проведення планових та позапланових перевірок органом контролю видається розпорядчий документ про призначення голови та членів комісії. Перевірки можуть проводитись із залученням фахівців центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, представників громадських організацій (за їх згодою).
1.4. Для проведення перевірок видається посвідчення (додаток 1), яке підписується керівником органу контролю (його заступником) або керівником структурного територіального підрозділу, яке засвідчується печаткою.
1.5. Посвідчення реєструється в журналі обліку посвідчень з посиланням на розпорядчий документ (додаток 2), сторінки якого мають бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою.
1.6. Органи контролю за п'ять робочих днів у письмовій формі повідомляють ліцензіата про початок проведення планової перевірки.
Термін перевірки становить не більше п'яти робочих днів, у разі необхідності за рішенням керівника органу контролю він може бути продовженим до десяти робочих днів.
2. Комісії надається право:
доступу на територію, у виробничі та інші приміщення ліцензіатів для їх обстеження і з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних з перевіркою;
ознайомлюватися з необхідними для проведення перевірки документами, матеріалами;
отримувати копії (ксерокопії) всіх необхідних документів, матеріалів;
безперешкодно одержувати від ліцензіатів письмові пояснення з питань, що виникають під час перевірки.
3. Комісія зобов'язана:
керуватись
Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Мінпраці, Держпідприємництва, Ліцензійними умовами, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Порядком;
об'єктивно та всебічно відображати стан справ щодо додержання ліцензіатами Ліцензійних умов;
забезпечувати додержання державної та комерційної таємниці;
за наслідками перевірки підготувати акт перевірки.
4. Відповідальність голови та членів комісії
Голова та члени комісії несуть відповідальність згідно із чинним законодавством за необ'єктивне відображення в акті перевірки даних про діяльність ліцензіата.
5. Порядок проведення перевірки
Для проведення перевірки голова комісії повинен пред'явити ліцензіату посвідчення на перевірку та документи, які засвідчують особи голови та членів комісії.
Ліцензіат під час перевірки додержання ним Ліцензійних умов надає всі необхідні для проведення перевірки документи, матеріали та забезпечує умови для її проведення.
Ліцензіат може вести журнал відвідання підприємства, установи, організації представниками органу контролю з обов'язковим зазначенням у ньому строків та мети відвідання, посади і прізвища представника, який обов'язково ставить підпис у цьому журналі.
Під час проведення перевірки комісією перевіряються:
5.1. Наявність у ліцензіата документів, передбачених у пункті 2.1.1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном.
5.2. Відповідність документів, передбачених у пункті 2.1.1 Ліцензійних умов, чинному законодавству України.
5.3. Наявність фактів стягнення будь-яких видів попередніх оплат за послуги з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном до остаточного укладання клієнтом трудового договору з іноземним роботодавцем.
5.4. Виконання посередником вимог до інформаційно-рекламної діяльності.
5.5. Наявність факту реєстрації у місцевому центрі зайнятості за своїм місцезнаходженням як платника страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
5.6. Наявність реєстраційних карток громадян України за типовою формою
N 1-ЕМ та документи своєчасної подачі місцевим органам державної служби зайнятості адміністративної звітності за формою
N 1-ТМ.
5.7. Наявність журналу єдиного обліку клієнтів, у якому зафіксовано надання послуг з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном. Він повинен бути прошнурований, пронумерований та завірений печаткою ліцензіата.
5.8. Своєчасність усунення ліцензіатом порушень Ліцензійних умов, виявлених плановою перевіркою.
5.9. Наявність рішень про створення філій, відокремлених структурних підрозділів ліцензіата, відповідність затверджених положень про їх створення чинному законодавству та факт реєстрації у центрах зайнятості, на які покладено функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцезнаходженням як платників страхових внесків.
5.10. Відповідність діяльності, яку здійснює ліцензіат, установчим документам, документам, які додавалися до заяви про видачу ліцензії, та вимогам чинного законодавства.
5.11. Своєчасність повідомлення органу ліцензування про всі зміни в документах, що додавались до заяви на видачу ліцензії або виникли в процесі діяльності.
5.12. Своєчасність переоформлення ліцензії.
5.13. Наявність довідки органу ліцензування про прийняття заяви про переоформлення ліцензії на провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном або про прийняття заяви про видачу дубліката ліцензії тощо (у разі відсутності ліцензії).
6. Порядок оформлення результатів перевірки
6.1. Акт перевірки складається у двох примірниках під час проведення перевірки за встановленою формою (додаток 3): один примірник акта перевірки видається керівникові (уповноваженому представнику) ліцензіата (юридичної особи) або самому ліцензіату (фізичній особі - суб'єкту господарської діяльності), який перевірявся, другий - зберігається органом контролю, який здійснив перевірку.
6.2. Усі примірники акта підписуються особами, які проводили перевірку. Керівник ліцензіата (юридичної особи) або його уповноважений представник особисто засвідчує, що ознайомлений з актом перевірки і отримав один примірник, ставить свій підпис, дату та печатку ліцензіата. Ліцензіат (фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності) засвідчує, що ознайомлений з актом перевірки і отримав один примірник, ставить свій підпис і дату. Для філій та інших відокремлених підрозділів без права юридичної особи уповноважений представник ліцензіата ставить свій підпис і дату.
6.3. У разі відмови ліцензіата підписати акт перевірки голова комісії робить відповідний запис про те, що ліцензіат з актом ознайомлений і від підпису відмовився. Керівник ліцензіата або його уповноважений представник (юридична особа), ліцензіат (фізична особа - суб'єкт господарської діяльності) мають право дати пояснення та викласти зауваження щодо змісту акта та проведення перевірки. Ці документи є невід'ємною частиною акта.
6.4. Виявлені порушення, зафіксовані в акті перевірки, мають бути підтверджені посиланнями на конкретні пункти, розділи, статті чинних нормативно-правових актів. Довільне викладення або трактування вимог нормативно-правових актів не допускається.
6.5. У разі виявлення порушень орган контролю не пізніше десяти робочих днів від дати складення акта перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов видає розпорядження про усунення виявлених порушень Ліцензійних умов або приймає рішення про анулювання ліцензії.
6.6. Представництва Держпідприємництва направляють копію акта щодо невиконання розпорядження про усунення виявлених порушень Ліцензійних умов до Держпідприємництва, який звертається до Мінпраці з пропозицією про анулювання ліцензії і повідомляє про це відповідне представництво.
6.7. У разі усунення виявлених перевіркою порушень Ліцензійних умов протягом десяти робочих днів, якщо це підтверджено документально і не потребує здійснення додаткової перевірки, розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов не видається.
6.8. Ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення ним порушень Ліцензійних умов, зобов'язаний його виконати в установлений у розпорядженні строк і в письмовій формі повідомити про це орган контролю.
6.9. У разі невиконання ліцензіатом розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов чи ненадання ним повідомлення, передбаченого п. 6.8., орган контролю складає акт про невиконання розпорядження про усунення порушення Ліцензійних умов, який є підставою для анулювання ліцензії.
6.10. Мінпраці на підставі акта про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов приймає рішення щодо анулювання ліцензії згідно з чинним законодавством.
6.11. У разі створення перешкод з боку ліцензіата щодо проведення перевірки такі дії відображаються в акті перевірки.
6.12. Якщо на момент перевірки суб'єкт господарської діяльності провадив діяльність з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном без ліцензії, то комісія складає відповідний акт, що направляється до органів контролю.
6.13. До ліцензіатів за провадження господарської діяльності без ліцензії застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірах, установлених чинним законодавством.
7. Анулювання ліцензії
7.2. Рішення про анулювання ліцензії приймається Мінпраці протягом десяти робочих днів з дати встановлення підстав для анулювання ліцензії, яке вручається (надсилається) ліцензіату із зазначенням підстав анулювання не пізніше трьох робочих днів із дати його прийняття.
7.3. Розгляд питання про анулювання ліцензії на підставі акта про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії; акта про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акта про встановлення факту передачі ліцензії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності; акта про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов - здійснюється Мінпраці з обов'язковим запрошенням ліцензіата або його представників.
7.4. У разі неявки ліцензіата або його представників на розгляд питання про анулювання ліцензії у випадках, коли обов'язковість присутності ліцензіата передбачена законодавством, розгляд питання здійснюється без їх участі з обов'язковою відміткою в протоколі номера документа, що підтверджує направлення повідомлення ліцензіату.
7.5. Розгляд питання про анулювання ліцензії у разі повторного порушення ліцензіатом Ліцензійних умов розглядається за наявності таких документів:
розпоряджень (наказів), на підставі яких здійснювались перевірки;
акта про порушення ліцензіатом Ліцензійних умов;
розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов;
акта про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов;
акта про повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов.
7.6. У разі анулювання ліцензії на підставі акта про повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов; акта про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії; акта про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акта про встановлення факту передачі ліцензії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності; акта про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов - суб'єкт господарювання може одержати нову ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності не раніше ніж через рік з дати прийняття рішення про анулювання попередньої ліцензії.
7.7. Рішення про анулювання ліцензії набирає чинності через десять днів з дня його прийняття.
8. Оскарження рішення про анулювання ліцензії
8.1. Скарги суб'єктів господарювання на рішення Мінпраці щодо порушення ним законодавства у сфері ліцензування розглядаються у встановленому законодавством порядку.
8.2. Розгляд скарг ліцензіатів здійснюється експертно-апеляційною радою при Держпідприємництві за запрошенням представника Мінпраці.
8.3. Експертно-апеляційна рада інформує Мінпраці про отримання такої скарги.
Директор Департаменту контролю та дозвільної системи Держпідприємництва Начальник управління політики зайнятості та трудової міграції Мінпраці | О.Апатенко Т.Петрова |
Додаток 1
до п. 1.4 Порядку контролю
за додержанням Ліцензійних
умов провадження
господарської діяльності з
посередництва у
працевлаштуванні на роботу
за кордоном
Державний Герб України
__________________________________________________________________
Згідно з наказом N ___________
від "_____"___________ 200__ р.
ПОСВІДЧЕННЯ N ______
Видане __________________________________________
__________________________________________
(посада, П.І.Б. голови комісії)
за участю членів комісії: ___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
___________________________________
(посади, П.І.Б.
залучених до перевірки фахівців)
для проведення перевірки ліцензіата _________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
(назва суб'єкта господарювання)
щодо додержання Ліцензійних умов провадження господарської
діяльності з посередництва у працевлаштуванні на роботу за
кордоном у термін
з "____"_____________ 200__ р. до "____"___________ 200__ р.
____________ __________ ___________________________
(посада) (підпис) (прізвище та ініціали)
М.П.
Термін подовжено до "____"_____________ 200__ р.
____________ __________ ___________________________
(посада) (підпис) (прізвище та ініціали)
М.П.
Додаток 2
до п. 1.5 Порядку контролю
за додержанням Ліцензійних
умов провадження
господарської діяльності з
посередництва у
працевлаштуванні на роботу
за кордоном
ЖУРНАЛ
обліку посвідчень на проведення перевірки
------------------------------------------------------------------------------
| N | Номер | Куди | Склад | Термін | Реєстраційний |
| з/п | посвідчення | направляється | комісії | проведення | номер наказу |
| | | комісія | | перевірки | (розпорядження) |
................Перейти до повного тексту