1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 275 від 14.11.2000
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 листопада 2000 р.
за N 860/5081
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів N 620 від 08.08.2002 )
Про затвердження Порядку забезпечення органами державної контрольно-ревізійної служби повернення коштів державного і місцевих бюджетів та державних цільових фондів, використаних підприємствами, установами й організаціями не за цільовим призначенням, та/або не повернутих бюджетам чи фондам позик і кредитів
Відповідно до підпункту 26 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом Президента України від 26.08.99 N 1081, та з метою посилення фінансової дисципліни підприємств, установ і організацій усіх форм власності щодо дотримання бюджетного законодавства та забезпечення відшкодування ними збитків, завданих державі використанням коштів не за цільовим призначенням,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок забезпечення органами державної контрольно-ревізійної служби повернення коштів державного і місцевих бюджетів та державних цільових фондів, використаних підприємствами, установами й організаціями не за цільовим призначенням, та/або не повернутих бюджетам чи фондам позик і кредитів (додається).
2. Головному контрольно-ревізійному управлінню України (Каленський М.М.) та Адміністративно-господарському департаменту Міністерства (Рябоконь В.П.) забезпечити державну реєстрацію цього наказу в Міністерстві юстиції України.
3. Державному казначейству України, Головному контрольно-ревізійному управлінню України та фінансовим органам на місцях у місячний термін привести свої рішення у відповідність до цього наказу.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Міністра фінансів України Германчука П.К.
5. Наказ набирає чинності через 10 днів після його державної реєстрації.
Міністр І.О.Мітюков
Затверджено
Наказ Міністерства фінансів
України
14.11.2000 N 275
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 листопада 2000 р.
за N 860/5081
Порядок забезпечення органами державної контрольно-ревізійної служби повернення коштів державного і місцевих бюджетів та державних цільових фондів, використаних підприємствами, установами й організаціями не за цільовим призначенням, та/або не повернутих бюджетам чи фондам позик і кредитів
1. Цей Порядок поширюється на центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші бюджетні установи, а також на громадські організації, підприємства та організації незалежно від форм власності, організаційно-правових форм, відомчої належності, підпорядкованості (далі - підприємства, установи, організації), у яких ревізіями чи перевірками, проведеними в установленому порядку органами державної контрольно-ревізійної служби, виявлено використання коштів державного і місцевих бюджетів та державних цільових фондів не за цільовим призначенням та/або факти неповернення бюджетам чи фондам позик і кредитів.
2. Цим Порядком регулюється процедура пред'явлення і виконання вимог щодо:
повернення коштів державного і місцевих бюджетів та державних цільових фондів, що використані підприємствами, установами, організаціями не за цільовим призначенням;
повернення бюджетних позик і кредитів, які використані підприємствами, установами, організаціями не за цільовим призначенням та/або не повернуті ними державному або місцевим бюджетам чи державним цільовим фондам;
сплати індексації на суму нецільового використання коштів державного або місцевих бюджетів, державних цільових фондів, бюджетних позик і кредитів та/або пені за несвоєчасне повернення їх бюджетам чи фондам.
3. Під використанням бюджетних коштів не за цільовим призначенням у цьому Порядку розуміють витрати коштів державного, місцевого бюджетів та/або державних цільових фондів, які проведені в будь-якій формі (грошовими коштами, шляхом взаємозаліків та розрахунків векселями, наданням податкових пільг чи товарного кредиту) всупереч призначенням, що визначені для цих коштів відповідними кошторисами доходів і видатків, рішеннями органів влади або укладеними з кредиторами договорами.
Нецільовим використанням бюджетних коштів, зокрема, є (якщо зазначене нижче не дозволено нормативно-правовими актами або не обумовлено окремо при виділенні коштів):
направлення бюджетних коштів на банківські депозити, придбання різноманітних активів (валюти, цінних паперів, іншого майна) з метою отримання прибутків та/або наступного продажу;
здійснення за рахунок бюджетних коштів внесків у статутний фонд іншої юридичної особи чи надання їй благодійної допомоги;
використання коштів, що мали цільове спрямування, з іншою метою;
витрачання бюджетних коштів за відсутності первинних документів, які підтверджують здійснення господарських операцій;
використання бюджетних коштів понад установлені нормативи.
4. Виявлені факти порушень законодавства працівник органу державної контрольно-ревізійної служби оформляє актом ревізії або довідкою перевірки, у яких зазначає повну назву підприємства, установи, організації, їх реквізити, номер реєстраційного рахунку і назву органу Державного казначейства, де відкрито цей рахунок, або назву фінансового органу, що здійснював фінансування, суть порушення, які законодавчі акти, за який період та якою посадовою особою порушені, обсяг порушення (суми коштів державного, місцевого бюджетів чи державних цільових фондів, що використані не за цільовим призначенням, не повернуті бюджетні кредити, позики), а також нараховані індексацію і пеню.
5. Керівники, головні бухгалтери або особи, на яких покладено ведення бухгалтерського обліку, та інші посадові особи підприємств, установ, організацій під час ревізії або перевірки, що проводяться органом державної контрольно-ревізійної служби, дають письмові пояснення з питань нецільового використання коштів бюджетів усіх рівнів та/або державних цільових фондів, не повернутих бюджетних позик чи кредитів та вживають у межах своєї компетенції заходів для усунення порушень.
6. При неповерненні підприємствами, установами, організаціями коштів, зазначених у пункті 2 цього Порядку, протягом 5-денного строку з дати підписання акта ревізії або перевірки органи державної контрольно-ревізійної служби незалежно від причин, з яких сталися порушення, не пізніше одного місяця від дати завершення ревізії або перевірки складають Вимогу про повернення бюджетних коштів (за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку) за згрупованими за окремими бюджетами і фондами порушеннями. Розмір коштів, що підлягають поверненню, визначається з простроченої суми з урахуванням індексу інфляції та пені в розмірі трьох процентів річних від простроченої суми або в іншому розмірі, передбаченому законодавством або договором.
7. Не складаються вимоги про повернення бюджетних коштів, зазначених у пункті 2 цього Порядку, якщо визначені умовами договорів з кредиторами терміни, протягом яких кошти мали бути використані за цільовим призначенням, ще не закінчилися або терміни їх використання не перевищують бюджетного року.
8. Вимога про повернення бюджетних коштів складається в трьох примірниках, підписується керівником або заступником керівника органу державної контрольно-ревізійної служби і скріплюється печаткою. Перший примірник вимоги протягом 2-денного строку з дня її реєстрації в органі державної контрольно-ревізійної служби передається нарочним або надсилається рекомендованим поштовим відправленням підприємству, установі чи організації, де було виявлено порушення; другий примірник разом з актом ревізії або довідкою перевірки (належно завіреним витягом з акта чи довідки) та копіями пояснень посадових осіб, які допустили порушення, подаються до Міністерства фінансів України, органу Державного казначейства, державного цільового фонду або фінансового органу (у залежності від того, з якого бюджету чи державного цільового фонду підприємству, установі чи організації було надано цільові кошти); третій примірник залишається в органі державної контрольно-ревізійної служби для контролю за надходженням сум до бюджетів та державних цільових фондів. Органи державної контрольно-ревізійної служби за результатами ревізій та перевірок ведуть оперативний позабалансовий облік заборгованості підприємств, установ і організацій перед бюджетами і державними цільовими фондами, а підприємства, установи, організації, де було виявлено нецільове використання бюджетних коштів, - облік кредиторської заборгованості щодо повернення бюджетних коштів.
9. Платежі за пред'явленими у відповідності до цього Порядку вимогами органів державної контрольно-ревізійної служби перераховуються підприємствами, установами й організаціями на відповідні статті доходів (коди класифікації) державного, місцевих бюджетів або державних цільових фондів самостійно в 10-денний строк з дня одержання вимог, незважаючи на фінансовий результат діяльності.
10. Якщо акт ревізії чи довідка перевірки (витяг з акта або довідки), чи вимоги, складені органом державної контрольно-ревізійної служби, не відповідають вимогам пункту 3 та пункту 6 цього Порядку відповідно або якщо існують об'єктивні причини, що унеможливлюють повернення коштів, використаних не за цільовим призначенням, та кредитів чи позик, то Міністерство фінансів України, орган Державного казначейства, державний цільовий фонд або фінансовий орган повертає у 5-денний термін зазначені вимоги органу державної контрольно-ревізійної служби для перегляду або скасування.
11. Якщо вжитими згідно з пунктом 6 Порядку заходами забезпечити повернення бюджетних коштів або надання належних бюджетних послуг протягом 10 днів з дня вручення вимоги не вдалося, то орган державної контрольно-ревізійної служби:
притягає в установленому законодавством порядку винних у невжитті заходів з відшкодування збитків від недостач, розтрат, крадіжок і безгосподарності до адміністративної відповідальності;
ставить перед Міністерством фінансів України, відповідним державним цільовим фондом або фінансовим органом питання (за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку) про припинення бюджетного фінансування на суми допущених порушень, за винятком захищених статей бюджету;
ініціює перед відповідним (вищим за підпорядкуванням) органом центральної або місцевої виконавчої влади питання про розірвання контракту з керівником такого підприємства, установи, організації та/або встановлення на 1-3 роки мораторію на бюджетне фінансування суб'єкта підприємницької діяльності, на якому допущено невиконання законних вимог органів державної контрольно-ревізійної служби щодо усунення порушень бюджетної дисципліни.
12. Якщо не виконують пред'явлені вимоги:
установа або організація, що мають відкриті для обліку бюджетних коштів реєстраційні рахунки в органі Державного казначейства, то орган Державного казначейства за рішенням Міністерства фінансів України в установленому законодавством порядку має право припинити такому об'єкту контролю на термін до виконання вимоги або до її скасування органом державної контрольно-ревізійної служби поточне бюджетне фінансування на суми допущених порушень, за винятком захищених статей бюджету;
установа або організація, фінансування яких здійснюється фінансовим органом, то фінансовий орган за поданням органу державної контрольно-ревізійної служби в установленому законодавством порядку має право припинити установі чи організації на термін до виконання вимоги або до її скасування органом державної контрольно-ревізійної служби поточне бюджетне фінансування, за винятком захищених статей бюджету;
підприємство або організація, що є одержувачами бюджетних коштів та/або коштів державних цільових фондів, то Міністерство фінансів України, державний цільовий фонд або фінансовий орган за поданням органу державної контрольно-ревізійної служби в установленому законодавством порядку мають право припинити на термін до виконання вимоги або до її скасування органом державної контрольно-ревізійної служби відповідне бюджетне фінансування.
Перший заступник
Міністра фінансів України

П.К.Германчук
Додаток 1
до Порядку, затвердженого
наказом Міністерства фінансів

................
Перейти до повного тексту