1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
23.06.2015 № 231
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 липня 2015 р.
за № 818/27263
Про затвердження Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті
Відповідно до статті 16-2 Закону України "Про транспорт" , частини сьомої статті 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" та частини другої статті 9 Закону України "Про міський електричний транспорт"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, що додається.
2. Державній інспекції України з безпеки на наземному транспорті забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку;
оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Шульмейстера В.Ю.
Міністр А.М. Пивоварський
ПОГОДЖЕНО:
Перший заступник Голови,
голова комісії з реорганізації
Державної інспекції України
з безпеки на наземному транспорті
Міністр внутрішніх справ України
Голова Державної регуляторної служби України




В.А. Балін
А.Б. Аваков
К. Ляпіна
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
23.06.2015 № 231
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 липня 2015 р.
за № 818/27263
ПОРЯДОК
технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод (далі – ДТП), катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, завдання, права та обов'язки посадових осіб, які проводять таке розслідування.
2. Технічному розслідуванню підлягають дорожньо-транспортні пригоди, катастрофи, аварії на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті за участю рухомого складу автомобільних перевізників, автомобільних самозайнятих перевізників та підприємств міського електричного транспорту незалежно від їх форми власності.
3. Технічне розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті (далі – технічне розслідування) проводиться для встановлення обставин та організаційних, кваліфікаційних і технічних причин виникнення дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій та розроблення профілактичних заходів щодо запобігання їх виникненню.
4. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
голова комісії з технічного розслідування – особа, яка має повноваження щодо організації, проведення та здійснення контролю за ходом технічного розслідування;
ДТП, катастрофа, аварія місцевого рівня – подія, в якій загинуло до 3 осіб та/або до 10 осіб отримали травми;
ДТП, катастрофа, аварія регіонального рівня – подія, в якій загинуло від 3 до 5 осіб та/або від 10 до 15 осіб отримали травми;
ДТП, катастрофа, аварія державного рівня з тяжкими наслідками – подія, в якій загинуло від 5 до 10 осіб та/або від 15 до 25 осіб отримали травми;
ДТП, катастрофа, аварія державного рівня з дуже тяжкими наслідками – подія, в якій 10 і більше осіб загинули та/або 25 і більше осіб отримали травми;
причини ДТП, катастрофи, аварії – обставини, умови або їх сукупність, що призвели до ДТП, катастрофи, аварії на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті;
ризик – імовірність виникнення обставин та причин, що обумовлюють виникнення ДТП, катастроф, аварій;
сходження трамвайного вагона з рейок – подія, що призвела до втрати взаємодії хоча б одного колеса трамвайного вагона з рейкою в результаті зміщення колеса від свого нормального положення щодо головки рейки;
технічне розслідування – система заходів із встановлення обставин та причин ДТП, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті шляхом збору та аналізу інформації про організаційні, кваліфікаційні й технічні особливості здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільними перевізниками та підприємствами міського електричного транспорту;
члени комісії з технічного розслідування – особи, які беруть участь у проведенні технічного розслідування, визначені розпорядчим документом.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у Кодексі цивільного захисту України, Законах України "Про автомобільний транспорт", "Про міський електричний транспорт", Порядку обліку дорожньо-транспортних пригод, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2005 року № 538.
IІ. Організація і проведення технічного розслідування
1. ДТП, катастрофи, аварії на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті підлягають обов'язковому технічному розслідуванню згідно з цим Порядком.
2. Технічне розслідування ДТП, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті державного рівня з дуже тяжкими наслідками проводиться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті (Мінінфраструктури України бере участь за згодою), якщо інше не встановлено законодавством або не прийнято відповідне рішення Кабінету Міністрів України.
3. Технічне розслідування ДТП, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті державного рівня з тяжкими наслідками проводиться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, якщо інше не встановлено законодавством.
4. Технічне розслідування ДТП, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті регіонального та місцевого рівнів проводиться територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті.
5. Технічне розслідування ДТП, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті включає збір та аналіз інформації щодо встановлення причин ДТП, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, а також складання відповідного акта технічного розслідування ДТП, катастрофи, аварії (далі – Акт).
6. Організація та забезпечення проведення технічного розслідування ДТП, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті покладаються на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, або його територіальний орган, на території якого сталась ДТП, катастрофа, аварія на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті.
Технічне розслідування проводиться комісією з технічного розслідування (далі – комісія) у складі голови та членів комісії, яка утворюється наказом центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, або його територіального органу, на території якого сталась ДТП, катастрофа, аварія на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, протягом трьох діб з моменту отримання повідомлення про відповідну подію.
Строк проведення технічного розслідування становить 30 діб з дати створення комісії. За наявності поважних причин цей строк може бути продовжено керівником органу, який створив комісію.
7. Комісія працює за планом, проект якого розглядається на організаційному засіданні комісії та затверджується її головою. План повинен передбачати основні напрями діяльності комісії, строки виконання завдань та відповідальних виконавців.
8. Засідання комісії оформляється протоколом, який підписується всіма членами комісії та затверджується головою комісії.
9. Для вирішення питань, що потребують спеціальних знань у відповідних галузях науки і техніки, до роботи комісії можуть залучатися спеціалісти центральних і місцевих органів виконавчої влади, вчені, експерти, фахівці, представники інститутів громадянського суспільства (за згодою).
10. Після завершення проведення технічного розслідування складається Акт.
Акт оформляється згідно з додатком до цього Порядку, підписується головою та всіма членами комісії.
У разі незгоди зі змістом складеного Акта член комісії підписує цей Акт та письмово викладає окрему думку, яка додається до Акта і є його невід'ємною частиною, про що зазначається в Акті.
Кількість примірників Акта визначається в кожному окремому випадку.
Зберігання матеріалів технічного розслідування забезпечує орган, що утворив комісію.

................
Перейти до повного тексту