1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
10.05.2019 № 359
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 липня 2019 р.
за № 766/33737
Про затвердження Положення про Реєстр адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
Відповідно до статті 8 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", абзацу десятого статті 52-1 Закону України "Про дорожній рух" тапідпункту 17 пункту 4 Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 878, НАКАЗУЮ:
1. ЗатвердитиПоложення про Реєстр адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху, що додається.
2. Головному сервісному центру МВС (Криклій В.А.) забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Гончарова С.М.

Міністр

А.Б. Аваков

ПОГОДЖЕНО:

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини

В.о. Голови Державної судової
адміністрації України

Голова Державного агентства з питань
електронного урядування України

Голова Державної служби спеціального
зв’язку та захисту інформації України

Т.в.о. Голови Національної поліції України

Голова Державної казначейської
служби України




Л. Денісова


Л. Гізатуліна


О. Риженко


Л.О. Євдоченко

В.В. Аброськін


Т. Слюз
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх
справ України
10 травня 2019 року № 359
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 липня 2019 р.
за № 766/33737
ПОЛОЖЕННЯ
про Реєстр адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок формування, ведення Реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху (далі - Реєстр).
Реєстр - інформаційно-комунікаційна система, яка є функціональною підсистемою єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ (далі - ЄІС МВС), що забезпечує збирання, зберігання, захист, облік, пошук, узагальнення даних про адміністративні правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані в автоматичному режимі, та у сфері безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, та порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, у тому числі зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису) (далі - адміністративні правопорушення), що використовуються для формування звітності, а також надання відомостей з нього.
( Пункт 1 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
2. Правовою основою діяльності Реєстру є Кодекс України про адміністративні правопорушення, Закони України "Про дорожній рух", "Про Національну поліцію", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації", "Про захист персональних даних", "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах", "Про публічні електронні реєстри", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", "Про виконавче провадження", постанови Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2017 року № 833 "Про функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі", від 14 листопада 2018 року № 1024 "Про затвердження Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ та переліку пріоритетних електронних інформаційних ресурсів її суб’єктів", від 27 грудня 2019 року № 1174 "Деякі питання фіксації порушень законодавства про автомобільний транспорт", це Положення та інші нормативно-правові акти у сфері безпеки дорожнього руху.
( Пункт 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
3. У цьому Положенні терміни вживаються в таких значеннях:
електронний довідник - електронно-довідковий перелік прикладного характеру, в якому зібрано типові набори даних;
запитувачі - фізичні особи, які мають право доступу до відкритих відомостей Реєстру та/або до відомостей про вчинені ними адміністративні правопорушення;
картка обліку адміністративного правопорушення - картка в електронній формі, що містить інформацію про адміністративне правопорушення, особу, яка його вчинила, та рішення, прийняті за результатами розгляду адміністративного правопорушення;
користувачі Реєстру - уповноважені посадові особи відповідного суб’єкта ЄІС МВС (у тому числі реєстратори системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматизованому режимі), яким у встановленому порядку надано відповідні права доступу до інформації в Реєстрі.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про публічні електронні реєстри", Кодексі України про адміністративні правопорушення, постановах Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2018 року № 1024 "Про затвердження Положення про єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ та переліку її пріоритетних інформаційних ресурсів" та від 10 листопада 2017 року № 833 "Про функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі".
( Абзац шостий пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
4. Володільцем інформації, що обробляється в Реєстрі, є Міністерство внутрішніх справ України.
( Пункт 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
5. Держателем Реєстру є Міністерство внутрішніх справ України, яке вживає організаційних заходів, пов’язаних із забезпеченням функціонування Реєстру, здійснює контроль за дотриманням вимог ведення Реєстру.
Власником Реєстру, у тому числі його програмно-технічних засобів та виключних майнових прав на його програмне забезпечення, є держава в особі держателя Реєстру.
( Пункт 5 розділу I в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
6. Адміністратор Реєстру - юридична особа публічного права, визначена згідно з положенням пункту 1 частини першої статті 2 Закону України "Про публічні електронні реєстри", що забезпечує:
( Абзац перший пункту 6 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
реалізацію заходів з інформаційного, технічного, програмно-технологічного функціонування Реєстру;
збереження і захист інформації в Реєстрі від втрати, знищення та несанкціонованого доступу;
визначення порядку або правил управління інформаційною безпекою, політики та підходів до управління ризиками;
виконання інших завдань, покладених на нього власником Реєстру, що необхідні для реалізації цілей, визначених цим Положенням.
7. Діючий Реєстр функціонує в штатному режимі та надає сервіси наявним категоріям користувачів та запитувачів до впровадження постійно діючих компонентів центральної підсистеми ЄІС МВС з відповідною модернізацією Реєстру.
8. Публічними реєстраторами та створювачами реєстрової інформації є користувачі Реєстру.
( Розділ I доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
9. Фінансування робіт з функціонування та модернізації Реєстру, у тому числі його програмно-технічних засобів, здійснюється за рахунок державного бюджету в межах виділених асигнувань Міністерству внутрішніх справ України, а також за рахунок міжнародної технічної та/або фінансової допомоги міжнародних організацій та інших джерел, не заборонених законодавством".
( Розділ I доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
II. Основні завдання, мета та функції Реєстру
1. Завданням Реєстру є автоматизація службових процесів відповідних суб’єктів ЄІС МВС до рівня стандартів операційних процедур та автоматизованого робочого місця користувача, забезпечення формування, зберігання, спільного використання і верифікації інформаційних ресурсів ЄІС МВС.
2. Реєстр забезпечує збирання, зберігання, облік, пошук, узагальнення та надання відомостей про:
осіб, до яких застосовано адміністративні стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані в автоматичному режимі;
( Абзац друдгий пункту 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
протоколи про адміністративні правопорушення (далі - протокол) та постанови у справах про адміністративні правопорушення (далі - постанова);
стан проходження інформації та постанов;
протоколи, надіслані до суду;
постанови, надіслані до органів державної виконавчої служби;
відомості про прийняті у справі про адміністративне правопорушення рішення;
виконання постанов про накладення адміністративного стягнення;
надходження коштів від сплати адміністративних штрафів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
тимчасово вилучені посвідчення водія;
видані тимчасові дозволи на право керування транспортними засобами;
тимчасове затримання транспортних засобів;
направлення водіїв транспортних засобів для огляду щодо алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду;
штрафні бали;
облік бланкової продукції (облік використаної бланкової продукції).
3. Метою ведення Реєстру є інформаційно-довідкове та організаційно-технологічне забезпечення процесів складення матеріалів про адміністративні правопорушення за фактами адміністративних правопорушень та реалізації заходів забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення.
4. Реєстр призначений для:
унесення до нього інформації (даних) з первинних документів;
зберігання внесених до нього відомостей про адміністративне правопорушення та їх відображення;
формування та друку карток обліку адміністративних правопорушень, довідок про притягнення до адміністративної відповідальності, довідок про наявність несплачених штрафів, повідомлень про запрошення до підрозділу Національної поліції України для розгляду справи про адміністративне правопорушення, супровідних листів для надсилання матеріалів справи про адміністративне правопорушення на розгляд до суду або іншого підрозділу Національної поліції України та супровідних листів про надсилання постанови для примусового виконання до органу Державної виконавчої служби;
взаємодії з інформаційними ресурсами ЄІС МВС, електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами з використанням системи електронної взаємодії державних електронних ресурсів, а також засобів центральної підсистеми ЄІС МВС;
( Абзац п'ятий пункту 4 розділу II в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
імпорту даних про сплату штрафів за адміністративні правопорушення;
обміну інформаційними потоками із центральною підсистемою ЄІС МВС;
обробки інформації, що формується в процесі діяльності відповідних суб’єктів ЄІС МВС;
перевірки своєчасності та повноти внесення інформації, яка відповідно до законодавства обробляється відповідними суб’єктами ЄІС МВС за напрямами їх діяльності;
( Абзац дев'ятий пункту 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
систематизації та узагальнення інформації, перетворення її у формат, придатний для проведення подальшого аналізу та забезпечення роботи автоматизованих підсистем підтримки прийняття рішень, сигнальних та контрольних сервісів;
автоматизації та верифікації процесів інформаційної діяльності відповідних суб’єктів ЄІС МВС в інтерактивному режимі реального часу;
комплексного захисту інформації, що міститься в інформаційних ресурсах Реєстру;
автентифікації та авторизації користувачів та запитувачів, інформаційних або інформаційно-телекомунікаційних систем відповідно до вимог законодавства;
логічного контролю та контролю щодо правильності та повноти заповнення інформації для кожного запису;
синтаксичного та семантичного контролю, контролю за повнотою файлів інформаційного обміну;
ведення спеціального електронного журналу інформаційного обміну;
інформування про помилки під час обробки інформаційних потоків під час обміну;
ознайомлення запитувачів Реєстру із станом проходження інформації та постанов, відомостями про накладені адміністративні стягнення;
збереження інформаційних ресурсів в електронному архіві та їх автоматизованого надсилання (відповідно до протоколів обміну, затверджених адміністратором) до інших інформаційних ресурсів, у тому числі для підготовки та автоматизованого формування статистичних даних, узагальнювальних та аналітичних показників, звітності;
протоколювання подій у Реєстрі;
забезпечення конфіденційності, цілісності та доступності інформації.
( Абзац двадцять перший пункту 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
5. Реєстр використовує такі постійно діючі компоненти центральної підсистеми ЄІС МВС:
підсистему забезпечення інформаційної безпеки;
підсистему створення метаописів інформаційних систем, ресурсів, даних, функціональних процесів тощо;
підсистему інтеграційної взаємодії;
підсистему управління даними, подіями та звітністю;
підсистему мережевої доставки даних;
підсистему ведення електронних довідників;
підсистему версійності та синхронізації;
підсистему "Єдина адміністративна веб-панель";
підсистему "Єдине розподілене сховище".
6. Реєстр взаємодіє із центральною підсистемою ЄІС МВС, приєднується до транспортної мережі передачі даних та здійснює обмін інформацією з використанням засобів захисту інформації, сертифікованих у встановленому законодавством порядку спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань організації спеціального зв’язку та захисту інформації.
III. Загальні вимоги до інформації Реєстру
1. Інформаційні ресурси ведуться державною мовою. У разі якщо використання літер української абетки призводить чи може призвести до спотворення інформації, можуть використовуватися латинські літери та спеціальні символи.
2. Реєстр формується відомостями про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, які відповідно до законодавства зафіксовані, у тому числі в автоматичному режимі (за допомогою технічних засобів - приладів контролю за дотриманням правил дорожнього руху з функціями фото-, відеофіксації, які функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах), або порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису) (за допомогою технічних засобів з функціями запису, зберігання, відтворення і передачі фото-, відеоінформації), або правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані в автоматичному режимі (за допомогою комплексу технічних засобів автоматичного визначення вагових, габаритних та інших параметрів транспортного засобу з функціями фотозйомки та/або відеозапису, що функціонують згідно із законодавством про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах). Формування Реєстру розпочинається з дати внесення до нього відповідних відомостей про адміністративне правопорушення:
1) через функціональні підсистеми ЄІС МВС (далі - ФП ЄІС МВС), якщо адміністративне правопорушення зафіксовано в автоматичному режимі;
2) засобами інформаційно-комунікаційної системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі;
3) користувачами Реєстру, якщо адміністративне правопорушення зафіксовано в режимі фотозйомки (відеозапису) або не в автоматичному режимі.
( Пункт 2 розділу III в редакції Наказу Міністерства внутрішніх справ № 708 від 18.10.2024 )
3. Внесення до Реєстру відомостей про адміністративне правопорушення здійснюється шляхом фіксації користувачем інформації в картці обліку адміністративного правопорушення та вибору даних в електронних довідниках для заповнення картки обліку адміністративного правопорушення.
4. Формування та ведення електронних довідників, що використовуються для заповнення картки обліку адміністративного правопорушення, здійснює адміністратор.
5. До картки обліку адміністративного правопорушення вносяться відомості про:
1) складені в межах адміністративного провадження документи (протокол, якщо законодавством передбачено його складення, або постанову, що виноситься без складення протоколу) із зазначенням таких даних:
орган (підрозділ), яким складено протокол / винесено постанову;
посадова особа (найменування посади, прізвище, ім’я, по батькові), яка склала протокол/ винесла постанову;
технічний засіб (прилад контролю), яким здійснено фотозйомку або відеозапис (якщо такий запис здійснювався);
реєстраційні дані протоколу/постанови (порядковий номер, серія та номер бланка, дата складення, дата внесення до Реєстру);
дата вручення та/або надсилання протоколу/постанови особі, яка притягається до адміністративної відповідальності;
дата отримання постанови особою, яка притягається до адміністративної відповідальності;
2) особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, із зазначенням таких даних:

................
Перейти до повного тексту