1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 88 від 04.10.99
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 листопада 1999 р.
за N 762/4055
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Головного контрольно-ревізійного управління N 67 від 27.02.2006 )
Про внесення змін і доповнень до Інструкції про порядок проведення ревізій і перевірок державною контрольно-ревізійною службою в Україні, затвердженої наказом ГоловКРУ України від 03.10.97 N 121
Відповідно до Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", з метою вдосконалення роботи щодо проведення ревізій і перевірок та на виконання вимог Указу Президента України "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити зміни і доповнення до Інструкції про порядок проведення ревізій і перевірок державною контрольно-ревізійною службою в Україні, затвердженої наказом Головного контрольно-ревізійного управління України від 03.10.97 N 121 і зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 24.10.97 за N 497/2301, що додаються.
2. Управлінню правової роботи ГоловКРУ після державної реєстрації довести цей наказ до відома обласних контрольно-ревізійних управлінь для використання в роботі.
3. Наказ набирає чинності через 10 днів після його державної реєстрації.
Заступник Міністра фінансів,
начальник ГоловКРУ України

М.М.Каленський
Затверджено
Наказ ГоловКРУ України
04.10.99 N 88
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 листопада 1999 р.
за N 762/4055
Зміни і доповнення до Інструкції про порядок проведення ревізій і перевірок державною контрольно-ревізійною службою в Україні, затвердженої наказом Головного контрольно-ревізійного управління від 03.10.97 N 121
1. Назву Інструкції викласти в такій редакції: "Інструкція про порядок проведення ревізій і перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні".
2. У пункті 1.1 слова "перевірок державною контрольно-ревізійною службою" замінити словами "перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби". Доповнити пункт 1.1 після "" словами "та Указу Президента України від 23.07.98 N 817/98 "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності".
3. Розділ 1 "Загальні положення" доповнити пунктами 1.4-1.5 у такій редакції:
"1.4. Організація проведення ревізії (перевірки) регламентується виключно Законом України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" та цією Інструкцією. Працівник, що здійснює ревізію (перевірку), виконує службове доручення й безпосередньо підпорядковується керівнику органу державної контрольно-ревізійної служби. Втручання органів виконавчої влади, включаючи правоохоронні, та органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, засобів масової інформації, об'єднань громадян та їхніх представників у діяльність органів ДКРС, що здійснюється в межах чинного законодавства, забороняється.
1.5. Терміни, що їх ужито в цій Інструкції, мають таке значення:
1.5.1. Законодавство з фінансових питань - сукупність чинних на будь-який момент контрольного періоду законів та інших нормативно-правових актів держави, якими регулюються процеси утворення, розподілу та використання фінансових ресурсів держави, а також грошові, кредитні й товарообмінні відносини.
Основними видами фінансових ресурсів є: прибуток; амортизаційні відрахування; податки й збори з підприємств, установ і організацій та з населення; відрахування на соціальні потреби; доходи від зовнішньоекономічної діяльності; виручка від реалізації безхазяйного та наявного в надлишках майна; надходження від продажу державних запасів і резервів; надходження від здавання в оренду об'єктів нерухомості, земельних ділянок, устаткування, транспортних засобів; надходження в погашення кредитів, наданих раніше іншим країнам; одержання кредитів і гуманітарної допомоги з-за кордону; надлишок обігових коштів.
1.5.2. Фінансова дисципліна - стан дотримання органами державної влади й місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання всіх форм власності, об'єднаннями громадян, посадовими особами, громадянами України та іноземними громадянами визначених законодавством та нормативно-правовими актами фінансово-правових норм.
1.5.3. Фінансове правопорушення - дія або бездіяльність органів державної влади, місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання всіх форм власності, об'єднань громадян, посадових осіб, громадян України та іноземних громадян, наслідком яких стало невиконання фінансово-правових норм.
1.5.4. Зустрічна перевірка - метод документального підтвердження на підприємстві, в установі чи організації, що мали договірні взаємовідносини з об'єктом контролю, на прохання контрольного чи правоохоронного органу виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності (повноти відображення в обліку об'єкта контролю).
1.5.5. Підконтрольні органам ДКРС підприємства, установи, організації - центральні та місцеві органи виконавчої влади (крім Адміністрації Президента України, Верховної Ради України і Кабінету Міністрів України), бюджетні установи й організації, казенні підприємства незалежно від джерел фінансування; а також державні й недержавні фонди, підприємства, організації, господарські товариства, об'єднання підприємств, спілки тощо незалежно від форми власності, відомчої належності, підпорядкованості та місця розташування, що одержують (одержували в ревізійному періоді) кошти з бюджетів усіх рівнів (включаючи кошти державних цільових фондів, що включені до зведеного бюджету держави, чи інші державні кошти, що направлялися на фінансування окремих програм згідно з законами), кошти державних валютних фондів та/або мали (мають) зобов'язання перед державою щодо цільового спрямування пільг як коштів, що отримані з бюджету.
1.5.6. Правоохоронні органи - органи прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки, підрозділи податкової міліції.
1.5.7. Компетенція органів ДКРС - постійні й тимчасові повноваження органів ДКРС, делеговані їм державою й закріплені за ними статтею 8 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" та іншими законами й нормативно-правовими актами України (передусім законами про державний бюджет, указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України), на здійснення в порядку, визначеному статтями 2 і 14 Закону, контролю за дотриманням законодавства з фінансових питань.
1.5.8. Збитки - незаконні грошові або матеріальні витрати, проведені кредитором - об'єктом ревізії (перевірки), втрата або пошкодження його майна, а також не одержані кредитором доходи, які він одержав би, якби зобов'язання були виконані боржником у межах терміну позовної давності.
1.5.9. Акт ревізії - службовий двосторонній документ, який стверджує факт проведення комплексної, фінансової чи тематичної ревізії, що відображає її результати стосовно наслідків окремих фінансово-господарських операцій чи діяльності підприємства в цілому і є носієм доказової інформації про виявлені й систематизовані за економічною однорідністю недоліки в господарюванні та порушення законів і інших нормативно-правових актів.
1.5.10. Комерційна таємниця - склад і обсяг відомостей, що визначені керівником підприємства відповідно до ч.1 ст.30 Закону України "Про підприємства в Україні" та постанови Кабінету Міністрів України від 09.08.93 N 611 "Про перелік відомостей, що не становлять комерційної таємниці".
Не є комерційною таємницею установчі документи, документи, що дозволяють займатися господарською діяльністю, інформація за всіма встановленими формами державної звітності, дані, потрібні для обчислення й сплати податків (інших обов'язкових платежів), та документи про їх сплату й платоспроможність підприємства, установи, організації тощо.
Працівник, що проводить ревізію (перевірку), має право запросити в керівника об'єкта контролю перелік і обсяг відомостей, що становлять комерційну таємницю, та порядок їх захисту і зобов'язаний дотримуватися його. Зокрема - не запрошувати в посадових осіб документи з відомостями, що містять комерційну таємницю, якщо цього не вимагає перелік питань програми ревізії (перевірки).
1.5.11. Службова таємниця - склад і обсяг відомостей, що є в розпорядженні конкретного органу державної контрольно-ревізійної служби або її посадової особи стосовно об'єктів контролю, контрольних, правоохоронних та інших державних органів, їх працівників, способів досягнення визначених законодавством завдань, що необхідні для якісного проведення контрольно-ревізійних дій, забезпечення відповідної їх раптовості та ефективності і які з цієї причини на певний період не підлягають зовнішньому чи внутрішньому розголошенню.
Службовими таємницями, зокрема, є:
- положення плану контрольно-ревізійної роботи на термін до часу повідомлення об'єкта контролю про початок проведення ревізії (перевірки);
- факти виявлених під час проведення ревізій і перевірок порушень, зловживань до їх повного документального підтвердження й закріплення в актах, а також заплановані з цією метою зустрічні перевірки, раптові інвентаризації готівки й майна, контрольні обміри та інші ревізійні дії;
- надані правоохоронними органами оперативні та інші відомості щодо діяльності підприємств, установ і організацій (вчинених порушень, зловживань посадових осіб, дані посадовими особами письмові пояснення, протоколи допиту з конкретних питань тощо);
- інформація про оперативну й слідчу роботу органів прокуратури, МВС, СБУ, їхніх органів дізнання в тих випадках, коли її розголошення може зашкодити слідству, порушити право людини на справедливий та об'єктивний розгляд її справи, створити загрозу життю або здоров'ю будь-якої особи;
- конкретні пояснення посадових осіб щодо виявлених фактів зловживань, крадіжок тощо;
- відомості, які містяться у зверненнях громадян щодо їхнього (чи інших громадян) особистого життя, та інша інформація, що зачіпає (порушує) їхні права та законні інтереси;
- документи, що становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію (доповідні записки, переписка між підрозділами, матеріали колегій тощо), якщо вони пов'язані з розробкою напряму діяльності ДКРС, процесом прийняття рішень і передують їх прийняттю;
- інформація банківських і фінансових установ, підготовлена на запити органів державної контрольно-ревізійної служби;
- чернетки матеріалів ревізій і перевірок".
4. Абзац перший розділу 2 після слів "які отримують" доповнити словом "(отримували)", далі, після слів "усіх рівнів," доповнити словами "у т.ч. державних цільових фондів, уключених до зведеного бюджету держави", після "державних валютних фондів" доповнити: "та/або мають (мали) зобов'язання перед державою щодо цільового спрямування суми пільг як коштів, що отримані з бюджету", далі - за текстом.
5. Із підпункту 2.3.1 виключити: "Загального", "затвердженого Указом Президента України від 12 березня 1996 р. N 179/96" і "які стосуються роботи міністерств у названих вище напрямах".
6. Підпункт 2.4.1 після слів "забезпечення їх збереження," доповнити словами "використання фінансових інвестицій і нематеріальних активів, цільового й ефективного використання кредитів, отриманих під гарантію Кабінету Міністрів України, та встановлення фінансових можливостей до їх повернення".
7. Підпункт 2.4.2 після слів "отримання доходів" доповнити словом "пільг".
8. Пункт 2.5 після слів "фінансового посередника тощо" доповнити словами "які не одержували бюджетних коштів, коштів державних цільових або валютних фондів" та в кінці пункту окремим реченням: "Якщо суб'єкт господарювання має частку державного майна, то обов'язково здійснюється аналіз ефективності його використання".
9. Другий абзац пункту 3.1 після слів "його Колегією" доповнити словами "з урахуванням пропозицій Міністерства фінансів і Кабінету Міністрів України".
10. У першому й другому абзацах пункту 3.2 слово "дорученнями" замінити на "зверненнями", а другий абзац цього пункту після слів "правоохоронних органів" доповнити словами "у межах повноважень органів державної контрольно-ревізійної служби, визначених частиною першою й другою статті 14 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" та статтею 5 Указу Президента України "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності".
Доповнити пункт 3.2 абзацом у такій редакції: "Ревізії та перевірки з фінансових питань непідконтрольних органам державної контрольно-ревізійної служби підприємств, установ і організацій проводяться виключно за дорученнями Адміністрації Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України".
11. У пункті 3.3 виключити слово "місцевими" та після слів "виконавчої влади" доповнити: "та органами місцевого самоврядування".
12. Друге речення пункту 3.4 викласти в такій редакції: "Дата початку проведення планової ревізії (перевірки) суб'єкта господарювання погоджується з податковим органом, суб'єкт господарювання письмово повідомляється про це контрольно-ревізійним підрозділом не пізніше як за 10 днів до початку ревізії (перевірки). Особливості проведення ревізії чи перевірки за зверненнями правоохоронних органів визначаються Інструкцією про організацію проведення ревізій і перевірок органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні за зверненнями правоохоронних органів, що затверджується Головним контрольно-ревізійним управлінням України".

................
Перейти до повного тексту