1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
23.06.2011 № 1707/5 ( z0759-11 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 червня 2011 р.
за № 760/19498
( Положення виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 3303/5 від 22.11.2016 )
ПОЛОЖЕННЯ
про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 1734/5 від 26.11.2012 № 1843/5 від 14.12.2012 № 1330/5 від 03.07.2013 № 1457/5 від 19.07.2013 № 1841/5 від 02.09.2013 № 694/5 від 25.04.2014 № 1948/5 від 19.11.2014 № 115/5 від 30.01.2015 № 702/5 від 15.05.2015 № 784/5 від 26.05.2015 № 2268/5 від 11.11.2015 № 2791/5 від 29.12.2015 № 571/5 від 01.03.2016 ) ( У тексті Положення слова "головне управління юстиції" в усіх відмінках і числах замінено словами "головне територіальне управління юстиції" у відповідних відмінках і числах згідно з Наказом Міністерства юстиції № 115/5 від 30.01.2015 )
1. Районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції (далі - управління юстиції) є територіальними органами Міністерства юстиції України (далі - Мін'юст).
Управління юстиції підпорядковуються Мін'юсту та безпосередньо Головним територіальним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - головні територіальні управління юстиції).
( Абзац третій пункту 1 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 115/5 від 30.01.2015 )
2. Управління юстиції у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції України та іншими актами законодавства України, а також наказами головних територіальних управлінь юстиції.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 694/5 від 25.04.2014 )
3. Основними завданнями управління юстиції є:
реалізація державної правової політики, державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, державної реєстрації статутів територіальних громад сіл, селищ, міст, а також забезпечення реалізації державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб);
( Абзац другий пункту 3 в редакції Наказів Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013, № 115/5 від 30.01.2015; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2791/5 від 29.12.2015 )
експертне забезпечення правосуддя;
забезпечення роботи нотаріату;
здійснення в межах повноважень міжнародно-правового співробітництва.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1843/5 від 14.12.2012 )
4. Управління юстиції відповідно до покладених на нього завдань:
4.1 узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його повноважень, готує пропозиції щодо його вдосконалення та подає їх на розгляд головних територіальних управлінь юстиції;
4.2 бере участь у розвитку системи правової інформації;
4.3 підтримує тексти актів законодавства у контрольному стані, веде їх облік та здійснює зберігання; доводить інформацію про збірники актів законодавства, що видаються Мін'юстом, та про доступ до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів до відома органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та громадян;
4.4 координує діяльність територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій з питань систематизації законодавства, перевіряє стан такої діяльності, надає рекомендації щодо її поліпшення і вносить пропозиції про усунення виявлених недоліків;
4.5 координує діяльність територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, а також державних підприємств, установ, організацій та державних господарських об'єднань, навчальних закладів з питань правової освіти населення, перевіряє стан їх діяльності із зазначених питань, надає їм необхідну методичну допомогу, консультує їх з питань підготовки навчально-тематичних планів, програм, посібників, визначення форм і методів правового навчання; дає рекомендації щодо його вдосконалення; бере участь у проведенні семінарів, конференцій, олімпіад, конкурсів та інших навчально-методичних заходів;
4.6 здійснює методичне керівництво правовою роботою в територіальних органах міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, органах виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністраціях, а також на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об'єднаннях;
4.7 перевіряє в територіальних органах міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, органах виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністраціях, а також на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об'єднаннях стан правової роботи, надає рекомендації щодо її поліпшення, вносить пропозиції про усунення виявлених порушень і недоліків та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у допущених порушеннях;
4.8 здійснює через засоби масової інформації інформування населення з питань держави і права, захисту прав і основних свобод людини, чинного законодавства та діяльності підвідомчих органів та установ юстиції;
4.9 організовує та забезпечує роботу громадських приймалень із надання безоплатної первинної правової допомоги, надає їм методичну допомогу;
( Підпункт 4.9 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1734/5 від 26.11.2012 )
4.10 забезпечує розгляд запитів на отримання публічної інформації, забезпечує доступ до публічної інформації;
( Підпункт 4.10 пункту 4 в редакції Наказу Міністерства юстиції № 115/5 від 30.01.2015 )
4.11 сприяє розвитку надання юридичних послуг з метою реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян та юридичних осіб;
4.12 сприяє організації навчання державних виконавців та забезпечує підвищення рівня їх кваліфікації;
4.13 здійснює експертизу нормативно-правових актів, що підлягають державній реєстрації, на відповідність положенням Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практиці Європейського суду з прав людини;
( Пункт 4 доповнено новим підпунктом 4.13 згідно з Наказом Міністерства юстиції № 702/5 від 15.05.2015 )
4.14 здійснює державну реєстрацію нормативно-правових актів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших структурних підрозділів, веде реєстр цих актів;
4.15 перевіряє в районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях, їх управліннях, відділах, інших структурних підрозділах стан додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, вимагає у разі потреби подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію або їх скасування, вносить пропозиції про усунення виявлених порушень і недоліків та притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у допущених порушеннях;
4.16 скасовує рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів;
( Підпункт 4.16 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.17 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.18 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.19 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.20 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.21 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.22 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.23 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 )
4.17 організовує роботу щодо прийому від виконавчих органів сільських, селищних та міських (крім міст обласного значення) рад звітів за встановленими формами;
( Підпункт 4.25 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.26 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.27 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.28 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.29 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.30 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 )
4.18 відповідно до законодавства забезпечує ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна;
( Підпункт пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.32 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.33 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.34 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.35 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 ) ( Підпункт 4.36 пункту 4 виключено на підставі Наказу Міністерства юстиції № 1330/5 від 03.07.2013 )
4.19 здійснює контроль за діяльністю атестованих судових експертів, які не є працівниками державних спеціалізованих установ і здійснюють свою діяльність на підставі свідоцтва Мін'юсту та внесені до Державного реєстру атестованих судових експертів;
4.20 сприяє організації роботи державних нотаріальних контор, які працюють на території району (міста);
4.21 сприяє організації надання приватними та державними нотаріусами правової допомоги населенню району (міста) з питань учинення нотаріальних дій;
4.22 організує та контролює виконання міжнародних договорів України з питань правової допомоги в цивільних, сімейних, кримінальних справах, а також конвенцій і угод з питань, пов'язаних з діяльністю установ юстиції;
4.23 здійснює заходи щодо підвищення ефективності роботи органів державної реєстрації актів цивільного стану, контролює їх діяльність стосовно додержання ними законодавства при державній реєстрації актів цивільного стану, перевіряє їхню роботу, надає практичну та методичну допомогу;
( Пункт 4 доповнено підпунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 115/5 від 30.01.2015 )
4.24 проводить державну реєстрацію актів цивільного стану та видає відповідні свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, розглядає матеріали про зміну імені та про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання;
( Пункт 4 доповнено підпунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 115/5 від 30.01.2015 )
4.25 надає інформацію про анульовані свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану до структурного підрозділу головних територіальних управлінь юстиції з питань державної реєстрації для її оприлюднення на офіційному веб-сайті Мін’юсту у разі неповернення свідоцтв у випадках, визначених законодавством;
( Пункт 4 доповнено підпунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 115/5 від 30.01.2015 )
4.26 подає до структурного підрозділу головних територіальних управлінь юстиції з питань державної реєстрації матеріали для вирішення питання щодо анулювання поновлених та повторно складених актових записів цивільного стану;
( Пункт 4 доповнено підпунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 115/5 від 30.01.2015 )
4.27 повторно видає свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану та витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян у порядку, передбаченому законодавством;
( Пункт 4 доповнено підпунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 115/5 від 30.01.2015 )
4.28 подає відповідним відділам ведення Державного реєстру виборців відомості про померлих виборців;
( Пункт 4 доповнено підпунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 115/5 від 30.01.2015 )
4.29 подає до структурного підрозділу головних територіальних управлінь юстиції з питань державної реєстрації актів цивільного стану в установленому законодавством порядку звіти про державну реєстрацію актів цивільного стану, а також іншу документацію, яка використовується у діяльності структурних підрозділів;
( Пункт 4 доповнено підпунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 115/5 від 30.01.2015 )
4.30 взаємодіє з іншими органами державної реєстрації та місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями з питань державної реєстрації;
( Пункт 4 доповнено підпунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 115/5 від 30.01.2015 )
4.31 веде облік бланків свідоцтв про державну реєстрацію, зберігає ці бланки, а також книги державної реєстрації актів цивільного стану, метричні книги та іншу документацію, яка використовується у діяльності структурних підрозділів з питань державної реєстрації;
( Пункт 4 доповнено підпунктом згідно з Наказом Міністерства юстиції № 115/5 від 30.01.2015 )
4.32 забезпечує виконавчі органи сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад, які реєструють акти цивільного стану, бланками свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану, актових записів цивільного стану, а також іншою документацією у сфері державної реєстрації актів цивільного стану;

................
Перейти до повного тексту